Jump to content

Mazda 3 LPG den Dolayı Sübap Arızası ve Değişimi


muratgültekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar bu bahsettiklerinize katılıyorum ama genelde mazda lpg de 50 bin km sonra sıkıntı yaratmaya başlıyor. tamam 100 binde giden vardır ama çoğunluk olarak bu ne yazıkki. evo, beka, Özaydın ve diğer özel servislerlede görüştüm bana belirtilen budur arkadaşlar.. sonuç olarak dedikleri budur lpg li mazda kesinlikle belli bi km den sonra sorun çıkartmaya baslar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun çıkan yer belli. Sübaplar... İster o masrafı göze alır taktırırsınız ister taktırmazsınız. Kişiden kişiye değişir. 2006 mazda3 de 105 bin km kullandım. 1 kere sübapları değiştim. 2012 benzinlide de şuan lpg mevcut. Bu bilgi forumun bir çok konusunda da mevcut...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Dün Şaşmaz Sanayi sitesinde Dilek Volkswagen'de ben de supap değişimini yaptırdım. Araba daha önce gitmiyormuş onu anladım :)

 

Bilgi amaçlı soruyorum; sizin işleminiz ne kadar tuttu ve neler değişti?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün Şaşmaz Sanayi sitesinde Dilek Volkswagen'de ben de supap değişimini yaptırdım. Araba daha önce gitmiyormuş onu anladım :)

 

Geçmiş olsun, gözünüz ayrın :) İnşallah bir daha sorun çıkartmaz ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgi amaçlı soruyorum; sizin işleminiz ne kadar tuttu ve neler değişti?

yağ- yağ filtresi- hava filtresi değişti. supap değişimi, (kapak sökme dahil), conta değişimi, planya işlemi v.s. 1175 tl tuttu.

Geçmiş olsun, gözünüz ayrın :) İnşallah bir daha sorun çıkartmaz ;)

Teşekkür ederim, umarım çıkarmaz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaplar zaten bir kere değişiyor. Problem mazdanın yeni motorda kullandığı subapların magnezyum alaşımlı olması. Çelik subaplar takılıp yola devam ediyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her 50 bin km de rektefiye mi yaptırdın? Kaç kez yaptırdın? 1 kez yaptırdın 10 kez yaptırmış gibi konuşuyorsun. Karalama kampanyası yapmanın alemi yok, forumda zaten Magnezyum subap ve Lpg ile ilgili 918637134 tane konu var biraz araştırma yapalım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

MAZDA 3 (BK.BL SAŞE NOLU) ARAÇLARIN LPG SORUNU

 

Mazda 3 lpg montaj sonrası tekleme yapar bunun sebebi aracı sübap
Ve sübap yataklarının aşınması ile oluşur.
Lpg benzine göre yüksek ısı verir ondan dolayı bu malzemeler aşınır
Bu sorun gidermenin tek yolu motor üst kapak açılır ve sübap ve sübap yatakları çelik oranı arttırılmış malzemeler değişir.
Araç normal çalışma devam eder bu işlem yapılan araçlar tekrar sorun yapmadı.
Not.Bu sorun sadece mazdalarda değil bir çok araçta meydana geliyor onlarda aynı işlem yapıyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgiler için teşekkürler Ali,

 

2 sorum olacak ;

 

1. Bu şekilde bir değişim yapılıp da LPG de 50.000 km yi geçmiş bir araç tecrübe ettiniz mi veya tecrübe eden var mı ?

2. Yetkili servislerde satılan orijinal sübaplar çelik sübap mı ? Değilse bunları dışarıdan mı temin etmek gerekiyor ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ankara servisinde usta olan ilker bey e sordum 1 araç ta uygunlanmış ve takip ediyorlar araç 30.000 sorunsuz devam etmiş devam da ediyor.

Sıkıntı olursa bana haber verecek.

Ayrıca bu malzeme yetkili serviste satılmaz bu parçayı konyada bulunan motor parça sı üreten firma yapıyor bu gün onlarla konuşacam verdikleri malzemeye garanti verirse ismini açıklayacam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Ben sanayide bir ustadan duymuştum, sübap v.b. motor parçalarında subsan markasını önermişti, tabii mazda için üretiyormu parça bilmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sabah ilk çalışmada titreme sonrası gittiğim serviste önce bujiler, bir hafta sonra bobin, 2 hafta içinde gaz kelebeği temizliği yapıldı. Sorun giderilemedi. Son olarak motor lambası yandı ve "silindir 1 aralıklı tekleme" hatası verdi. Tam silindiri açtırmaya ve subapları değiştirmeye hazırlanıyordum ki;

 

Ustanın biri lpg nin bu tip araçlarda yazılımı bozduğu ve 200 liralık bir işlem sonrası sorunun çözüleceği bilgisini verdi.

 

aklımdaki soru: titremeyi sürekli yapmıyor. Isınana kadar titriyor sonra düzeliyor. mantık çerçevesinde subaplar gitmiş olsa bu titremenin sürekli yapması beklenir diye düşünüyorum. Ancak yazılımla pek alakasının olduğunu da düşünmüyorum.

 

Bu konuda bilgisi olan ya da yorum yapabilecek olan var mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ustanın biri lpg nin bu tip araçlarda yazılımı bozduğu ve subap değişimine gerek olmadığı, sadece 200 liralık bir işlem sonrası sorunun çözüleceği bilgisini verdi.

 

aklımdaki soru: titremeyi sürekli yapmıyor. Isınana kadar titriyor sonra düzeliyor. mantık çerçevesinde subaplar gitmiş olsa bu titremenin sürekli yapması beklenir diye düşünüyorum. Ancak yazılımla pek alakasının olduğunu da düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sübaplarda özellikle sabah motor soğukken titreme yapıyor. Daha sonra geçiyor. Çok ilerlediğinde kırmızı ışıklarda hissetmeye başlıyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle subaplardan benim aracimda bu şekildeydi evo da 3000 tlye yaptirdim ilk günkü gibi oldu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sübaplarda özellikle sabah motor soğukken titreme yapıyor. Daha sonra geçiyor. Çok ilerlediğinde kırmızı ışıklarda hissetmeye başlıyorsunuz.

bu işin devamında illa subap mı değişiyor. yani öğrenmeye çalıştığım aslında şu anda yazılım/kalibrasyon filan kurtarma şansım var mı?

 

icabında benzinde binmeye devam edebilirim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Usta yazılım demiş ama neyin yazılımı? LPG'nin yoksa aracın ecu'sunun mu? ECU yazılımıysa onda değişiklik yapmayı nasıl başaracak ki? Bana mantıksız geldi bu öneri.

 

sabah ilk çalışmada titreme sonrası gittiğim serviste önce bujiler, bir hafta sonra bobin, 2 hafta içinde gaz kelebeği temizliği yapıldı. Sorun giderilemedi. Son olarak motor lambası yandı ve "silindir 1 aralıklı tekleme" hatası verdi. Tam silindiri açtırmaya ve subapları değiştirmeye hazırlanıyordum ki;

 

Ustanın biri lpg nin bu tip araçlarda yazılımı bozduğu ve 200 liralık bir işlem sonrası sorunun çözüleceği bilgisini verdi.

 

aklımdaki soru: titremeyi sürekli yapmıyor. Isınana kadar titriyor sonra düzeliyor. mantık çerçevesinde subaplar gitmiş olsa bu titremenin sürekli yapması beklenir diye düşünüyorum. Ancak yazılımla pek alakasının olduğunu da düşünmüyorum.

 

Bu konuda bilgisi olan ya da yorum yapabilecek olan var mıdır?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...