Jump to content

Mazda 3 LPG den Dolayı Sübap Arızası ve Değişimi


muratgültekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kesinlikle subaplardan benim aracimda bu şekildeydi evo da 3000 tlye yaptirdim ilk günkü gibi oldu

yazılımla, kalibrasyonla benzinde binmeyle falan kurtarma şansım yok mu yani? :-[

Usta yazılım demiş ama neyin yazılımı? LPG'nin yoksa aracın ecu'sunun mu? ECU yazılımıysa onda değişiklik yapmayı nasıl başaracak ki? Bana mantıksız geldi bu öneri.

bana da mantıksız geldi açıkçası

şu ana kadar çözülür umuduyla 450 tl civarı harcadık. subap değiştirmeden kurtarmaya çalışalım derken koca bir değişim parasını boşyere harcamak istemiyorum.

yarın ankara şaşmazda haliloto varmış, oranın fikrini alacağım. BRC'ye de giydirdim bu arada, bana sorun çıkarmayacağı bilgisi vermiştiniz diye. kısaca birkaç kastırma yapmam gerekiyor yoksa rahat edemem :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sabah ilk çalışmada titreme sonrası gittiğim serviste önce bujiler, bir hafta sonra bobin, 2 hafta içinde gaz kelebeği temizliği yapıldı. Sorun giderilemedi. Son olarak motor lambası yandı ve "silindir 1 aralıklı tekleme" hatası verdi. Tam silindiri açtırmaya ve subapları değiştirmeye hazırlanıyordum ki;

 

Ustanın biri lpg nin bu tip araçlarda yazılımı bozduğu ve 200 liralık bir işlem sonrası sorunun çözüleceği bilgisini verdi.

 

aklımdaki soru: titremeyi sürekli yapmıyor. Isınana kadar titriyor sonra düzeliyor. mantık çerçevesinde subaplar gitmiş olsa bu titremenin sürekli yapması beklenir diye düşünüyorum. Ancak yazılımla pek alakasının olduğunu da düşünmüyorum.

 

Bu konuda bilgisi olan ya da yorum yapabilecek olan var mıdır?

hiç uğraşma sübap sorunu o . sabah soğukta tekler, ısınınca geçer. bir süre sonra hiç marş basmayaya başlayacak. boşuna masraf etme. Sübapları değiştir, 70-80 bin daha devam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyu özetleyeyim. 

 

Hemen hemen tüm araçlarda lpg sistemi sübap sorunu çıkarır. Bu ömrü olan parçaları lpg takmasanız da kullanıma göre değiştirmek zorundasınız. Prins kiti 100-130 bin giderken diğer kitler 70-80 bin gidiyor. Lpg takarken bunu da dikkate alın. Benzin fiyatlarına göre km'de yapacağınız kar değişim gösterse de uzun yol yaptığınızda buna değer. 70bin km lpg kullandım. km'de 20kr kar etsem 14bin tl yapar. Bunun birazı da masraf olarak gidiyor.  yazın sorunu anlamak daha zor. kışın soğukta sübaplar şişiyor o yüzden sabah zor çalışan, ısınınca düzelen aracınız varsa boşuna arabanın orasını burasını kurcalatmayın. Mazda bozulmaz :) Lpg taktırırken servisinizi de bulun. Çünkü bütün servisler lpg'den anlamıyor. Tecrübelerime göre söyleyeyim, eskişehir esoto lpgli araçla ilgilenmez. Ankara başayar kiti takarken garanti verir, arıza çıkınca 2500 fiyat verir uzak durun. başayarda ilker usta çok iyi çocuk ama çevresi kötü :D Muğla Gören bence Türkiye'de en iyi servislerden biri. Aracımın motor titreşimi neredeyse yok lpgli olduğunu kesinlikle anlayamazsınız şuan 99bindeyim . Tabi bu sessizlikte autogasitalya yerine gas italy enjektörü takan, sattığı malı bile bilmeyen lpgcinin de katkısı olabilir . Güzel enjektörmüş :D 

 

2010 ve üzeri otomatik Mazda 3'ü lpg olmadan kullanırsanız tadını çıkaramazsınız. uzun yolda sorun olmasa da şehir içi çok yakıyor. Bütün 1.6 otomatikler çok yakıyor aslında. Bizzat c3 aldım aynı yakıyorlar .focus,civic de denedim. Yani ya aracı hiç kurcalamayacak ve fazla binemeyeceksiniz yada lpg takıp dikenine katlanacaksınız. Bunu baştan anlarsanız canınız fazla sıkılmaz. Lpgcilerin "abi hiç bişe olmaz" yalanına inanmayın yani. Brc taktıranlar da parasını alsınlar. Peşini bırakmasınlar :) aracınızda soğukta zor çalışma, tekleme varsa sübap değişim zamanı gelmiş demektir. Direk servise gidin ve sübap değiştirin . başka yerini kurcalatmayın.

 

Uzun süre lpg kullanmak istiyorsanız:

- Bakımları geciktirmeyin

- Motoru çok sıkıştırmayın 

- Arada çeyrek depo benzin kullanın 

- Her ustanın lafını dinlemeyin. 

 

Not: Yılda 15bin km altında yol yapanların  lpg taktırmasına gerek yok bence. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sırf bu sebeple aşağıdaki makaleyi yazdık, belki insanlar biraz da olsa doğru bilgiye ulaşabilirler diye.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22.01.2015 at 23:39, Burak :

Sırf bu sebeple aşağıdaki makaleyi yazdık, belki insanlar biraz da olsa doğru bilgiye ulaşabilirler diye.

 

Makaleyi okudum

önceden okumadığıma pişman oldum açıkçası

ancak karalar bağlamaya gerek yok.

aracımdan memnunum, gereken yapılır ve binmeye devam edilir.

 

Ankara için bu işi yaptırmış ve sorunsuz binen var mıdır acaba? sonuçta bildiğim bir yer yok.

 

teşekkürlerr

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Makaleyi okudum

önceden okumadığıma pişman oldum açıkçası

ancak karalar bağlamaya gerek yok.

aracımdan memnunum, gereken yapılır ve binmeye devam edilir.

 

Ankara için bu işi yaptırmış ve sorunsuz binen var mıdır acaba? sonuçta bildiğim bir yer yok.

 

teşekkürlerr

 

Kesinlikle. Çözümsüz bir problem değil, bu durumu bilerek uygun malzeme kullanan bir yere yaptırırsan eskisinden de keyifli , ikinci bahar yaşarsın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlginize teşekkür ederim

Beni esas yanıltan herter oldu. Onlar önerdi ve uyarmadı. BRC de uyarmadı.

garanti veriyorlar galiba. Paranızı alın mutlaka
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

BRC garanti maranti hikaye imiş onu öğrendim

Yok hangi lpg yok nasıl kullanım falan filan...

Ankara Şaşmaz da halil oto diye bir yer varmış. Oraya gönderdim arabamı. Bakmışlar kesin subap değişimi demişler. Fiyat 1500 ile 1900 aralığında biraz araştırıp karar vereceğim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

BRC garanti maranti hikaye imiş onu öğrendim

Yok hangi lpg yok nasıl kullanım falan filan...

Ankara Şaşmaz da halil oto diye bir yer varmış. Oraya gönderdim arabamı. Bakmışlar kesin subap değişimi demişler. Fiyat 1500 ile 1900 aralığında biraz araştırıp karar vereceğim

orjinal subap taktirmaniza gerek yok.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

orjinal subap taktirmaniza gerek yok.

orjinali sadece yetkili servislerde varmış zaten. Hoş parçadan anlamam, ne takarlarsa kabulüm gibi gözüküyor. Kısa bir araştırma yaptım;

conta seti 180-200 aralığında (yaren-ömür), subap takımı 170-230 aralığında. tahmini olarak 1000-1200 arası işçilik ile muhtemel fatura 1700 dolaylarında çıkacak gibi duruyor.

hayırlısı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başayar 2500 istedi gecen sene [emoji1] 1500-1700 uygundur. Pazarlık Sünnet diyip elini Bırakma ustanın [emoji1]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam subap değişimi için gidiyordum ki;

emekli motor ustası olan bir tanıdıkla denk geldik.

baktı arabaya, dinledi, denedi, birşeyler yaptı derken

bunda subap yanığı yok yegen dedi.

git ustana önce exantirik sensörüne, bir de manifolda baktır dedi.

Gittim.

İvedikte Dr. Reno diye bir yer, Rasim usta.

İnceledi, dedi bunda subap problemi yok. Olsa sürekli yapardı dedi.

velhasıl 2 günlük bir çalışma sonunda

manifold silindir 1 aşırı derece hava alıyormuş onu tespit etmişler. 230 tl ye yetkili servisten conta setini getirtip değiştirmişler.

gaz ayarları filan yenilenmiş.

2 gündür titreme, sarsma sorunu yok.

bakalım sorun tekrarlayacak mı?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam subap değişimi için gidiyordum ki;

emekli motor ustası olan bir tanıdıkla denk geldik.

baktı arabaya, dinledi, denedi, birşeyler yaptı derken

bunda subap yanığı yok yegen dedi.

git ustana önce exantirik sensörüne, bir de manifolda baktır dedi.

Gittim.

İvedikte Dr. Reno diye bir yer, Rasim usta.

İnceledi, dedi bunda subap problemi yok. Olsa sürekli yapardı dedi.

velhasıl 2 günlük bir çalışma sonunda

manifold silindir 1 aşırı derece hava alıyormuş onu tespit etmişler. 230 tl ye yetkili servisten conta setini getirtip değiştirmişler.

gaz ayarları filan yenilenmiş.

2 gündür titreme, sarsma sorunu yok.

bakalım sorun tekrarlayacak mı?

 

İnşallah tekrarlamaz da minumum bedelle kurtulmuş olursunuz, geçmiş olsun..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam subap değişimi için gidiyordum ki;

emekli motor ustası olan bir tanıdıkla denk geldik.

baktı arabaya, dinledi, denedi, birşeyler yaptı derken

bunda subap yanığı yok yegen dedi.

git ustana önce exantirik sensörüne, bir de manifolda baktır dedi.

Gittim.

İvedikte Dr. Reno diye bir yer, Rasim usta.

İnceledi, dedi bunda subap problemi yok. Olsa sürekli yapardı dedi.

velhasıl 2 günlük bir çalışma sonunda

manifold silindir 1 aşırı derece hava alıyormuş onu tespit etmişler. 230 tl ye yetkili servisten conta setini getirtip değiştirmişler.

gaz ayarları filan yenilenmiş.

2 gündür titreme, sarsma sorunu yok.

bakalım sorun tekrarlayacak mı?

Aracı 2. el mi almıştınız? önceden motor yapılmış mı acaba? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı 2. el mi almıştınız? önceden motor yapılmış mı acaba? 

Aracı 2. el aldım ancak benzinliydi aldığımda. Tüm bakımları herterde yapılmış, dolayısıyla önceden motor yapıldığını tahmin etmiyorum.

 

ha dünyanın bin türlü hali var elbet, yüzde yüz emin konuşmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı 2. el aldım ancak benzinliydi aldığımda. Tüm bakımları herterde yapılmış, dolayısıyla önceden motor yapıldığını tahmin etmiyorum.

 

ha dünyanın bin türlü hali var elbet, yüzde yüz emin konuşmamak lazım.

Neden soruyorum derseniz, pek görülmüş bir şey değil. Geçmiş olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...