Jump to content

Mazda 3 LPG den Dolayı Sübap Arızası ve Değişimi


muratgültekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

    Arkadaşlar geçenlerde tv de tamirat-tadilat adlı programı seyrediyordum ve ilginç bir bilgi edindim , programda eski model bir araç tamir ediliyordu , araba epey kullanılmamıştı, arabanın kullanıldığı yıllarda piyasadaki benzin kurşunlu benzin olduğundan arabanın motor teknolojiside bu tip benzine uygundu lakin aracı bu günün benzininine yani kurşunsuz benzine göre ayarlamak için komple sübapları ve yatakları yenileriyle değiştiler, sebebi ise kurşunlu benzin tüketilirken bu tip parçaların üzerinde bir tortu bırakarak , ilgili parçaların korunmasını sağlıyormuş, günümüz benzininde kurşun olmadığından bu parçalar fazla ısınıp zarar görüyolarmış, yani aynen lpg nin günümüzde benzin tüketen motora yaptığı etki gibi.

    Gelelim sadede; acaba yeni nesil motorlarda arada bir kurşunlu benzin tüketmek ve bu tabakanın oluşması , motoru lpg den korurmu, gerçi bu benzini kullanmak yasak bildiğim kadarıyla ama en azından benzeri bir ek yakıtla ilgili parçaların kaplanması sağlanamazmı, lpg nin etkilerinden korunmak adına benzine karışım yapılamazmı, sizin düşünceniz nedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

bu konuda sorun yaşayan ve nerede yaptıracağını bilemeyenler, referans isteyenler için yazıyorum. kimse yanlış anlamasın. 2006 mazda 3 aracımın subapları, contaları, bilya seti, motor yağı, balataları, filtre+buji+antifriz ıvır zıvır değişimi gerçekleştirildi. işlemi yapan ivedik sanayide üçler reno, Fahri usta. fiyat 1,900 TL. Bunun 1000 TL'si işçilik, kalanı malzeme...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim mazda şuan 120.000 KM de, LPG de yaklaşık 80.000 KM gitti. Bahsedilen LPG sorunları araçta yaşanmaya başlayınca Şaşmaz'daki ustamızın yolunu tuttuk. Geçen hafta itibariyle sübap değişimlerini yaptırdım, 500 işçilik, 300 rektefiye ve 500 civarında kullanılan malzemeler (yağ değişimi, filtre filan dahil) tuttu. Değişim sonucunda araçtaki performans artışı-farklılığı hemen hissediliyor. İnşallah bir dahaki problemlerin ortaya çıkışı kısa zamanda olmaz.

Dostum sasmazda ki ustan kim adi soyadı telefonu adresini verebilir misin. Bende de sıkıntılar var. Ankara da usta arıyorum. Teşekkürler.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

selamlar arkadaşlar

arabada şanzıman sorunu olduğunu düşündüğümüz bir anda komprasör seviyesinin düşük olduğunu bu bağlı olarakta subapların aşındığını anlamış bulunmaktayız. aracın lpg lı olduğu göz önüne alınırsa subap aşınması olduğu aşıkar. forumda okuduğum kadarıyla çelik subaptan bahsediliyor. bu aşınmanın daha az olacağı, daha uzun dayanacağını gösteriyor. fakat bu konuda yardıma ihtiyacım var. servislerle görüştüm fiyat olarak 2300-2400 veren var 3000 veren var. parcaların servis fiyatı aşağı yukarı 1200 cıvarı. tabı orjinal parca ile değişim olsa bile arızanın tekrarlayacağı başta belirtiliyor. yılda 20 bin km yapan birisi olarak 2 veya 3 yılda subap değiştirmek çok maliyetli. çelik subap öneren var mı? acl yardıma ihyiyacım var.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

      Yazdığınız fiyatlar çok uçuk fiyatlar, komple taşlama 500 tl, parçalar ve işçilik te 500 tl etti sana 1000 tl, nedir bu fiyatlar komple motormu yapılıyor ne oluyor, yapılacaklar.

 

Bir takım sübap tabii zarar görmüşü ise.

Çelik Sübap yatakları

Conta takımı.

Kapak ve yeni yatakların taşlaması yani rektefiye. başka bir işlem yok gerisi işçilik.

1200 tl lik ne parça gidiyormuşki ???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Yazdığınız fiyatlar çok uçuk fiyatlar, komple taşlama 500 tl, parçalar ve işçilik te 500 tl etti sana 1000 tl, nedir bu fiyatlar komple motormu yapılıyor ne oluyor, yapılacaklar.

 

Bir takım sübap tabii zarar görmüşü ise.

Çelik Sübap yatakları

Conta takımı.

Kapak ve yeni yatakların taşlaması yani rektefiye. başka bir işlem yok gerisi işçilik.

1200 tl lik ne parça gidiyormuşki ???

2 hafta önce bu işlemi yaptırmış birisi olarak;

işçilik için 600+400 TL

malzemeler (orjinal) 500 TL civarı para ödedim. malzemeye taksit yaptılar. işçilik ücretini peşin ödedim. 2 haftadır aracımı kullanıyorum, sorun yok. Çekiş artmış. Herşey tıkır tıkır. Tam bir depo benzinde kullandım 3 gün önce de gaza geçtim. herşey gayet güzel.

bu konuda sorunu olana yaşadığım tecrübeleri aktarabilirim.

geçmiş olsun!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     İşçilik çok tutuyormuş. :(

aynı işlemle alakalı olarak halilotodan aldığım fiyat 800+500 işçilik şeklindeydi :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar geçenlerde tv de tamirat-tadilat adlı programı seyrediyordum ve ilginç bir bilgi edindim , programda eski model bir araç tamir ediliyordu , araba epey kullanılmamıştı, arabanın kullanıldığı yıllarda piyasadaki benzin kurşunlu benzin olduğundan arabanın motor teknolojiside bu tip benzine uygundu lakin aracı bu günün benzininine yani kurşunsuz benzine göre ayarlamak için komple sübapları ve yatakları yenileriyle değiştiler, sebebi ise kurşunlu benzin tüketilirken bu tip parçaların üzerinde bir tortu bırakarak , ilgili parçaların korunmasını sağlıyormuş, günümüz benzininde kurşun olmadığından bu parçalar fazla ısınıp zarar görüyolarmış, yani aynen lpg nin günümüzde benzin tüketen motora yaptığı etki gibi.

Gelelim sadede; acaba yeni nesil motorlarda arada bir kurşunlu benzin tüketmek ve bu tabakanın oluşması , motoru lpg den korurmu, gerçi bu benzini kullanmak yasak bildiğim kadarıyla ama en azından benzeri bir ek yakıtla ilgili parçaların kaplanması sağlanamazmı, lpg nin etkilerinden korunmak adına benzine karışım yapılamazmı, sizin düşünceniz nedir.

iyide mazda kitapciginda uyariyo kursunlu benzin kullanmayin diye

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Haklısınız, lpg de kullanılmaması gereken yakıtlar arasında, ben bu mevzuyu benzetme olarak alıntı yapıp benzeri bir uygulama yapılabilirmi diye fikir sormuştum arkadaşlar, amaç lpg nin sebep olduğu tahribatı engelleyecek bir yöntem belirmekti.

    Yazımdada ifade ettiğim gibi yeni nesil motorlar eski kurşunlu motorlara nazaran daha sağlam olmak zorundaymış ve bunun sebebi kuşsunsuz benzin kullanımına geçmekmiş bende mantık kurdum benzeri bir uygulama yapılabilirimi diye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bundan önceki aracım 2010 model mazda 3 sıfır alındığında

ilk sahibi tarafından servisin anlaşmalı çalıştığı yerde lpg takılmış, araç 47 bin km de subap yakmış,

servis konyadan çelik subap sipariş edip araca takmış. araç şuan 80 bin kmde şimdilik sorun yok. 

 

servis bu işlemler için 2500 tl almış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bundan önceki aracım 2010 model mazda 3 sıfır alındığında

ilk sahibi tarafından servisin anlaşmalı çalıştığı yerde lpg takılmış, araç 47 bin km de subap yakmış,

servis konyadan çelik subap sipariş edip araca takmış. araç şuan 80 bin kmde şimdilik sorun yok. 

 

servis bu işlemler için 2500 tl almış.

aynı işlemi ankaradaki yetkili servislerden biri de bana yaptı. BRC/Lovato takıyoruz dedi. BRC taktırdık 45 bin km de subap değişti.

 

son durumda ya 2-3 yılda bir 2 bin tl harcayıp subap değiştireceksin ya da benzinde bineceksin.

 

yetkili servislere de güvenmeyeceksin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu çelik subap olayinida bizim ustaya sordum (daha ônce bahsetmistim düzceden ahmet usta) çelik subap takmak mantiksiz çünkü diger aksamlari magnezyum olup sadece onu çelik yapmak daha sagliksiz olur deyip tavsiye etmiyo ve kendi taktigi subaplara garanti veriyo ilk günkü gibi olucana dair

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çelik subap konusunda ankaradaki ustam da buna benzer yorum yapmış ve orjinali ile değiştirmişti. Bana da pek mantıklı gelmiyor açıkçası. Keza yukarda bu konu hakkında bir makale linki var. Okuyunca daha net anlaşılıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu erime olayinida artik cok takmamak lazim diye düsünüyorum,bende ilk baslarda bildigin korkarak biniyodum ama artik 2000lira bu is için ayirdim bile. Bu fiyata bu kadar saglam güzel ve sorunsuz araba olsa bineriz. erirsede yaptiricaz da mecbur. Zaten gecen ay iki kere sabah marsa bastiktan sonra arabada deprem etkisi yaparak titretti, sanirim akilli ol ben her an gidebilirim mesaji verdi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son islem derken subap degisiminden bahsediyorsaniz hic yaptirmadim aracim 192binde lpg montaji 160binde brc takildi bizde sabirsizlikla erime olayini bekliyoruz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...