Jump to content

Mazda 3 LPG den Dolayı Sübap Arızası ve Değişimi


muratgültekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bu yazılanları okudukça bende beklemeye başladım 47 binde brc taktırdım şuan 70 binde bakalım ne zaman benim başıma gelicek:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

46 binde brc lpg taktirdim araca 4500 devirden sonra %20 benzin devreye giriyor bujileri sogutmak amaciyla genelde mazdalara yapiliyormus araci calistirdigimda gaza gecmesini beklerim o sirada benzinden yer bujileri rahatlatir gaza gecince devam. 74 bin km geldik allahima cok sukur tik demedi diyecegini de sanmiyorum bujileri saglama almak icin benzin harciyoruz:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Mazda3 aracimi tosun ustanın ellerine emanet ettik hadi hayırlısı

 

Yanlış bölümün altına, eksik konu başlığı ve mesaj içeriği ile yayınlamışsınız. Deneyim, tecrübe ve hissiyatla hareket ederk. Forumda ilgili konunun altında birleştirdim. Buradan devam edebiliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracimi bu gün aldım çok güzel olmuş çok farketti çalışması falan çok güzel olmuş tosun ustanın ve ozan ustanın ellerine sağlık tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Evet arkadaşlar yarım saat önce marşa bastım subap değişim işlemi bitmiştir on numara oldu tek marşta çalıştı ne silkeleme ne stop etme her şey düzeldi 46000 de subaplar acayip bi şekilde incelmiş sökmesem nerdeyse eriycekmiş on numara oldu çeki bi felaket oldu.Güneş marka emme eksoz subap ve gaydı kullandım takımı 180tl motor takım conta 160 tl rektefeciye subap alıştırma taşlatma temizleme 150tl işçiliği söyleyemiyorum çünkü abim usta oyaptı para yok :) ama aracınızda dediğim gibi silkeleme stop etme çeki gibi problemler varsa sakın sağa sola bujiydi lpg ayarıydı falandı filandı diye para düşürmeyin he ben bide sökmeden önce öyle bi subap temizliği yaptırdım 60 tl yamuldum siz siz olun sakın boşuna öyle şeyler yaptırmayın on numara oldu he ben bide bujileride değiştirdim kafam rahat olsun diye iridyum denso marka şu anda kafam çok rahat.

Merhaba Emre81,

Epey oldu ama benim aynı problemle şimdi başetmem gerekli. 190bin kmde motor arıza ışığı yanan, Atkr Lpg si olan bir mazda3 alıyorum. Hatta kaporasını da verdim. Tavsiyen nedir, alayım bu sorunu çözer miyiz yoksa vaz mı geçeyim. Yardımcı olup fikirlerini paylaşirsan sevinirim. Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 model aracımın subap değişim işlemleri nisan gibi yapılmıştı. O günden bugüne sorun yaşamadım. Çekiş, çalışma, performans süper. Araba keyif veriyor. Ben bu araca 3 senede bir subap değişimi yapar yine binerim. Usta tavsiyesi isteyene bu konuda deneyimli usta tavsiye ederim.

 

 

Merhaba Emre81,
Epey oldu ama benim aynı problemle şimdi başetmem gerekli. 190bin kmde motor arıza ışığı yanan, Atkr Lpg si olan bir mazda3 alıyorum. Hatta kaporasını da verdim. Tavsiyen nedir, alayım bu sorunu çözer miyiz yoksa vaz mı geçeyim. Yardımcı olup fikirlerini paylaşirsan sevinirim. Saygılarımla

Axela, atikerde bildiğim kadarıyla bir parça değiştirerek motor arıza ışığı sorununu çözüyorlar. subap yakma konusuna katlanırım diyorsan bence dert etme al arabayı.

 

Hayırlısı olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 model aracımın subap değişim işlemleri nisan gibi yapılmıştı. O günden bugüne sorun yaşamadım. Çekiş, çalışma, performans süper. Araba keyif veriyor. Ben bu araca 3 senede bir subap değişimi yapar yine binerim. Usta tavsiyesi isteyene bu konuda deneyimli usta tavsiye ederim.

Axela, atikerde bildiğim kadarıyla bir parça değiştirerek motor arıza ışığı sorununu çözüyorlar. subap yakma konusuna katlanırım diyorsan bence dert etme al arabayı.

Hayırlısı olsun.

Simabao, teşekkür ederim. Lukoilden gaz alıp yola çıktım ışık söndü. Arabayı aldım dün sabah bursaya getirdim. Gelene kadar gazda 19Kr yaktım bu benim için mükemmel. Yine aynı model yılı ve aynı donanımlara sahip Lpg lu yeni Mazda 3üm de bir önceki 2005 benzinli kıyaslamasını yapmak çok kolay oldu. Salı günü benzinli satıp çarşamba günü Lpg li aldım. Fark açık bir şekilde ortada. Lpg li motor gitmiyor, çekmiyor ve son sürat hızlanamıyor. Lpgde bayır bile çok farkediyor.

Ama 35 kr ortalama nerede 20 kr ortalama nerede... yaptığım km ye göre yakıt bunu amortiler herhalde. Vesselam motor ışığı da yansa masrafa değer. Bir sorun yasarsam usta Tavsiyen işe yarayabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Arkadaşlar bende lpg'yi sürekli total'den alıyorum motor arıza ışığı yanmıyor ama farklı bir yerden aldımı arıza ışığı hemen devreye giriyor aracım 2006 model dynamic 115 binde ben 109 binde satın aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ankara'da LPG montajı için Mocan'ı tavsiye ederim. Mocan BRC montajlı iki farklı Mazda ile toplamda 70000 km yapmışımdır. Ne bir kez ışık yandığını gördüm, ne de başka bir sorun yaşadım. Mazda'da LPG montajıda sonra arıza ışığı yanıyorsa montaj uyduruktur bence. Ben araç alırken kesinlikle LPG'li almam, alırım kendim taktırırım. Herkese de araç alırken LPG'siz almasını tavsiye ederim.

Bir de Atiker gibi ıvır zıvır LPG'lerden uzak durun derim.

peaceseller tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bende lpg'yi sürekli total'den alıyorum motor arıza ışığı yanmıyor ama farklı bir yerden aldımı arıza ışığı hemen devreye giriyor aracım 2006 model dynamic 115 binde ben 109 binde satın aldım.

Lpg ayarını yol testi esnasında yaptırın. Rölantide ayar yapan yerlerden uzak durun.

 

Atiker konusundaki olumsuz yorumlara asla inanmıyorum. Atiker konusundaki hatalar ustalarının çoğunun bilgisiz olmasındandır. Ve atiker, brc, prins, lovato arasındaki farkların günlük normal kullanıcıların anlamayacağına da eminim. Atiker obd 26000km 1 sene 2 ay kullandım. Filtre değişimi dışında bir sıkıntı çıkarmadı, arıza ışığı da montaj hemen sonrası dahil hiç yanmadı. Montajın ve parçalarının ucuz olduğunu düşünerek, montajdan 3-4 sene sonra oluşan en ufak bir sorunda lpg enjektör ve regülatörünü değiştirerek kökten çözüm bulacaktım. OBD ise çok farklı bir konu. Lpg kitinin ayarı düzgünse eğer, obd bağlantısıyla yaz,kış,alçak, yüksek irtifa koşullarında düzeltmeyi yapabiliyor ve böylece ayarı bozulmuyor. Fakat kitin ayarı düzgün değilse, obd nin de bir limiti var ve düzenleme yapamayabiliyor.

Brc kit takılı olan arkadaşımın mazdasında da arada sırada arıza lambası yanıyor. Bu Brc'nin kalitesiz olduğunu mu gösterir? Tabiki hayır. Buradaki Brc (aynı zamanda Prins) ustası olacak ustacık sadece montajdan anlıyor, yazılım konusunda aşırı bilgisiz ve aracı rölantide çalıştırıp yazılımda birkaç yere tıklayarak ayar yaptığını zannediyor. Lovato Obd taktıran öteki bir abimin astrasında ise esp arıza lambası yandı, yine karışımdan ötürü. Yolda ayar yapmadan teslim etmişler aracı, obd kendi ayarlıyor diye. 

Aracıma lpg taktıracak olsam, çok çok iyi bir ustada atiker obd ya da lovato obd taktırırdım. Herşeyden önemlisi ise işinin ehli bir usta ve yolda yapılan ayar...

Subap arızasının bir sebebi de, benzin ile gazın ateşleme avanslarının farklılığı. Lpgnin ateşleme avansı daha fazla yüksek devirlerde özellikle. Fakat motorun beyninde ateşleme avansı ile ilgili bir düzenleme yapılmadığı için de yüksek devirlere fazla çıkılmaması gerekiyor, yoksa yanmaya devam gazın alevi egzos subaplarını yalıyor, subaplar üstünde çok büyük bir ısıl yük oluşturuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

2011 model otomatik mazda 3 kullanıcısıyım. Aracım 60000kmde ve yaklaşık 47000km dir lpg ile kullanılıyor. Aracı çalıştırırken kontak almama gibi bir sorunum yok fakat :

SON 2 YADA 3 AYDIR

kontak çevirdiğimde titremeli bir şekilde benzinde çalışıyor. 

1) kontak çevirdiğimde direk arıza ışığı yandığı oldu.( 2 nolu silindir tekleme arızası)

2) benzinde bu şekilde  aracı hareket ettirmeden park yerinde beklediğimde araç ısındıkça devir düşürüyor rolanti devirine geldiğinde  ve tam gaza geçişi esnasında stop etme eğilimi gösteriyor ve bazen gaza basmadığım zaman stop ettiği oldu. ayrıca bu esnada motor arıza ışığı yaktı ( 2 nolu silindir tekleme hatası) ama bu hatayı sürekli vermiyor.

3) aracı çalıştırdıktan sonra ısınmasını beklemeden sürmeye başlıyorum. bu esnada sogutma suyu sıcaklıgını gözetliyorum. işık sönene kadar aracı manuel ve devirli  kullanıyorum çünkü soğutma suyu ışığı sönmeden araç gaza geçişinde devirsiz kullanırsanız araç stop edebiliyor. 

4) Motor ısındığı zaman titreme minimum düzeye (çok çok az) iniyor. kısa süreli parklardan sonra tekrar çalıştırınca yukarıda belirttiğim hiç bir sorunla karşılaşmıyorum.

5) motor arıza ışığı düzensiz aralıklarla yanıp söndüğü oluyor. 2 nolu silindir tekleme arızasını 2 defa serviste söndürttüm. sonra tekrar yandı. sonra bir hafta sonra arabayı çalıştırken söndü. arıza ışığını 10 gün yanık kalıp 11.gün sönebiliyor. 

6) aracımda yakıt sarfiyatı hiç değişmedi yani bir artış söz konusu değil.

aracın gaz ayarlarını yeni yaptırdım ve bujileri yeniledim  sıkıntı devam ediyor. kompresyon ölçümü yaptırdım 1-3-4 nolu silindirler 12.3 bar civarında cıktı sadece 2 nolu silindir 11.5 bar çıktı. usta 2 nolu silindirde ufak bir kaçak olduğunu söyledi. arabayı 2 sene daha kullanmayı planlıyorum ve yaklaşık 40000km daha yapıcam. sürekli uzun yol yaptığım için ababamı bu şekilde kullanmak istemiyorum.   

forumdan okuduğum kadarıyla bizimde sübap değişim zamanımız geldi galiba.

yorumlarınızı ve İstanbul Anadolu yakasında sübap değişimini kaliteli ve uygun fiyata yapan bir usta öneriniz varmı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Bundan önce böyle sorunlarla karşılaşan üyelerimize benzer sorunlar yaşamışsınız. Sübapları işaret ettiği kesin. 

Sübaplarını değiştiren arkadaşlarımızın tavsiye ettiği yerler var diye hatırlıyorum konunun içinde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

izmit ve ankara için tavsiyeler vardı fakat İstanbul Anadolu yakası için göremedim sanki genede tekrar bir kontrol edeyim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, luuca :

2011 model otomatik mazda 3 kullanıcısıyım. Aracım 60000kmde ve yaklaşık 47000km dir lpg ile kullanılıyor. Aracı çalıştırırken kontak almama gibi bir sorunum yok fakat :

SON 2 YADA 3 AYDIR

kontak çevirdiğimde titremeli bir şekilde benzinde çalışıyor. 

1) kontak çevirdiğimde direk arıza ışığı yandığı oldu.( 2 nolu silindir tekleme arızası)

2) benzinde bu şekilde  aracı hareket ettirmeden park yerinde beklediğimde araç ısındıkça devir düşürüyor rolanti devirine geldiğinde  ve tam gaza geçişi esnasında stop etme eğilimi gösteriyor ve bazen gaza basmadığım zaman stop ettiği oldu. ayrıca bu esnada motor arıza ışığı yaktı ( 2 nolu silindir tekleme hatası) ama bu hatayı sürekli vermiyor.

3) aracı çalıştırdıktan sonra ısınmasını beklemeden sürmeye başlıyorum. bu esnada sogutma suyu sıcaklıgını gözetliyorum. işık sönene kadar aracı manuel ve devirli  kullanıyorum çünkü soğutma suyu ışığı sönmeden araç gaza geçişinde devirsiz kullanırsanız araç stop edebiliyor. 

4) Motor ısındığı zaman titreme minimum düzeye (çok çok az) iniyor. kısa süreli parklardan sonra tekrar çalıştırınca yukarıda belirttiğim hiç bir sorunla karşılaşmıyorum.

5) motor arıza ışığı düzensiz aralıklarla yanıp söndüğü oluyor. 2 nolu silindir tekleme arızasını 2 defa serviste söndürttüm. sonra tekrar yandı. sonra bir hafta sonra arabayı çalıştırken söndü. arıza ışığını 10 gün yanık kalıp 11.gün sönebiliyor. 

6) aracımda yakıt sarfiyatı hiç değişmedi yani bir artış söz konusu değil.

aracın gaz ayarlarını yeni yaptırdım ve bujileri yeniledim  sıkıntı devam ediyor. kompresyon ölçümü yaptırdım 1-3-4 nolu silindirler 12.3 bar civarında cıktı sadece 2 nolu silindir 11.5 bar çıktı. usta 2 nolu silindirde ufak bir kaçak olduğunu söyledi. arabayı 2 sene daha kullanmayı planlıyorum ve yaklaşık 40000km daha yapıcam. sürekli uzun yol yaptığım için ababamı bu şekilde kullanmak istemiyorum.   

forumdan okuduğum kadarıyla bizimde sübap değişim zamanımız geldi galiba.

yorumlarınızı ve İstanbul Anadolu yakasında sübap değişimini kaliteli ve uygun fiyata yapan bir usta öneriniz varmı?

kardeşim, aynı belirtileri yaşadım,yetkili servis (Ankara Başayar) hastalık yeni başlıyor dedi. İnanmadım. İlerleyen günlerde çekiş düşer yakıt artar ve çalıştırmada zorlanmalar yaşarsın dedi. İnanmadım. Belirtiler bir bir yaşanmaya başladı. İnanmadım. Bu arada bir kaç ustaya gittim. Kazıklarını yedim. Bobin, conta, buji falan filan derken fazladan 800 TL boş yere gitti. En sonunda çözümü subap değişiminde buldum ve kabullendim. Bakım dahil 1.700 TL harcayarak sorunu çözdüm. Subap değişimi yapılalı 7-8 ay oldu. Hemen hemen her yere gittim. 15.000 km yol yaptım. Allaha şükür sorun yok. Usta tavsiyesi konusunda daha önce de söyledim. Kendisi komşum olur. Allah korkusu olan adamdır. Ankara ivedik sanayide üçler reno var. Fahri usta. Reno ustası olması sizi aldatmasın, tüm arabalara bakıyor. Bu işte iyi. hem fiyat hem işçilik çok başarılı. Tavsiye ederim.

Size de geçmiş olsun. Keyifli sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, simabao :

kardeşim, aynı belirtileri yaşadım,yetkili servis (Ankara Başayar) hastalık yeni başlıyor dedi. İnanmadım. İlerleyen günlerde çekiş düşer yakıt artar ve çalıştırmada zorlanmalar yaşarsın dedi. İnanmadım. Belirtiler bir bir yaşanmaya başladı. İnanmadım. Bu arada bir kaç ustaya gittim. Kazıklarını yedim. Bobin, conta, buji falan filan derken fazladan 800 TL boş yere gitti. En sonunda çözümü subap değişiminde buldum ve kabullendim. Bakım dahil 1.700 TL harcayarak sorunu çözdüm. Subap değişimi yapılalı 7-8 ay oldu. Hemen hemen her yere gittim. 15.000 km yol yaptım. Allaha şükür sorun yok. Usta tavsiyesi konusunda daha önce de söyledim. Kendisi komşum olur. Allah korkusu olan adamdır. Ankara ivedik sanayide üçler reno var. Fahri usta. Reno ustası olması sizi aldatmasın, tüm arabalara bakıyor. Bu işte iyi. hem fiyat hem işçilik çok başarılı. Tavsiye ederim.

Size de geçmiş olsun. Keyifli sürüşler dilerim.

çok iyi açıklamışsınız. sübap sorunu olduğunda arabadan birden çok şikayetler gelebiliyor insignia aracımızda yaşamıştık. sübaplar değişmeden önce inanılmaz sorunluydu sübaplar değiştikten sonrada maşşallah diyelim lpg de sıfır sorun kullanıyoruz epeydir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...