Jump to content

Mazda 3 LPG den Dolayı Sübap Arızası ve Değişimi


muratgültekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

11 dakika önce, Lupara :

Özel servis de 4-5 bin civarı ister. O yüzden pazarlık yapabilirseniz serviste yaptırmanız mantıklı dedim. 

Eyvallah hocam, bir şansımı deneyim bakalım. Fiyatlar uçuk, gerçi uçmayan ne kaldı piyasada...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tercihinizi eleştirmek için değil, sonuçta her kararimizda özgürüz.

LPG ilk montaj gideri + periyodik sübap gideri (tahmini 5 - 6 bin TL) + bagajda feragat edilen hacim + montaj ve subap işlemi için girilen zahmet = ?

Yukaridaki denklem LPG kullanimini gerçekten hakli çikartiyor mu, diye merak ediyorum.  Konu sadece maddi değil, isin içinde emek ve zahmet de var (ki bunun maddi karsiligi pek ölçülemez).

Burada en masum olanlar biz tüketiciler.  Bu tablonun muhtemel sorumlusu ise benzinin fiyat etiketini yazanlar.  Acaba onlar yukarıdaki denklemle ilgili ne düşünüyorlar?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, AKayhan :

Tercihinizi eleştirmek için değil, sonuçta her kararimizda özgürüz.

LPG ilk montaj gideri + periyodik sübap gideri (tahmini 5 - 6 bin TL) + bagajda feragat edilen hacim + montaj ve subap işlemi için girilen zahmet = ?

Yukaridaki denklem LPG kullanimini gerçekten hakli çikartiyor mu, diye merak ediyorum.  Konu sadece maddi değil, isin içinde emek ve zahmet de var (ki bunun maddi karsiligi pek ölçülemez).

Burada en masum olanlar biz tüketiciler.  Bu tablonun muhtemel sorumlusu ise benzinin fiyat etiketini yazanlar.  Acaba onlar yukarıdaki denklemle ilgili ne düşünüyorlar?

 

Benzin fiyatları + yıllık 25-30bin km lpyi halen karlı çıkarıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

46 dakika önce, AKayhan :

Tercihinizi eleştirmek için değil, sonuçta her kararimizda özgürüz.

LPG ilk montaj gideri + periyodik sübap gideri (tahmini 5 - 6 bin TL) + bagajda feragat edilen hacim + montaj ve subap işlemi için girilen zahmet = ?

Yukaridaki denklem LPG kullanimini gerçekten hakli çikartiyor mu, diye merak ediyorum.  Konu sadece maddi değil, isin içinde emek ve zahmet de var (ki bunun maddi karsiligi pek ölçülemez).

Burada en masum olanlar biz tüketiciler.  Bu tablonun muhtemel sorumlusu ise benzinin fiyat etiketini yazanlar.  Acaba onlar yukarıdaki denklemle ilgili ne düşünüyorlar?

 

Bundan önceki aracım da Mazda idi onda da Lpg yi kendim taktırdım 2 yıl kullanıp 55.000 km de satmıştım. Herhangi bir problem yaşamamıştım. Şimdiki aracımı 15.000 km de almıştım Lpg yi de yine kendim 18.000 de taktırdım şu an araç 70.000 km de.  Bu problemi ilk kez yaşıyorum. Daha doğrusu Mazda da ilk kez problem yaşıyorum. Bence Türkiye'de Lpg şart maalesef. Ben yılda 15-20 bin km arası geziyorum;  o yüzden günümüz benzin fiyatlarına dayanmak imkansız. Şu var ki, her şey dolara endeksli ve malum dolar fiyatları 2018 ağustos itibariyle çok yükseldi eğer ki normal bir ülke olabilseydik ben bu subap problemi için bu kadar yüksek meblağlar ödemek zorunda kalmayacaktım ya da daha uygun fiyatlarla benzinli bir araca binebilecektim. Çok zengin ve müreffeh bir ülke olduğumuz için envai çeşit ve her türlü kalemde her şeyin en pahalısını ne mutlu ki bizler tüketiyoruz! 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Lupara :

Özel servis de 4-5 bin civarı ister. O yüzden pazarlık yapabilirseniz serviste yaptırmanız mantıklı dedim. 

Özel servise göre değişir ama, bence bu rakam çok fazla.

500 TL usta,

300-500 TL kapakcı.

320 TL tetik marka subap takımı. Tetik özellikle BMW serisinde kullanılıyormuş, bir de bunu deneyeceğim.

İsteyen supsan yada güneş markalarina da bakabilir.

125 TL subap gaydaları. Sadece egsoz kismindakileri (8 adet mevcut) bu sefer mutlaka değiştirteceğim. Elimde, ilk işlemden kalan kullanılmamış gaydlar mevcut.

550 TL stone marka conta takımı.

Araç 100 k üzeriyse, Emme manifoldu sökülmüşken, manifold contalarini, gaz kelebeği contasini, bulabilirseniz enjektör diplerindeki, manifolda oturan contaları ve vuruntu sensorunu de duruma göre değiştirin.

Lifter sesi mevcutsa, egzantrik milleri sökülünce, lifterleri, yuvalarında oturur vaziyetteyken parmakla kontrol edin. Parmağınızla tatlı sert bastırdıgızda yuvadan içeriye doğru hareket etmemeleri lazım. Tabire uymayanlar sesin kaynağıdır, bir köşeye ayırın ve mutlaka temizliklerini yapın. Doğru sente ayarindan sonra, motor ısınınca İsveç saati gibi çalışacaktır. El değmişken yağ kontrol valfini(vvt solenoid) de bir kontrol ettirin. 

300 TL motor yağı, filtre, antifriz.

Velhasıl, kendimi, maksimum 2500 TL'ye hazırlıyorum.

Subaplarla ilgili bir kaç bilgi;

Tetik, sade ve net, güneş gibi.

Yalniz, katalogda 1.6 Mazda 3 motoru için gerekli bilgiye, Mazda 2 sayfasında ulaşıyoruz. Kullanılan malzemelere bakın, güneş katologuyla bire bir aynı.

http://catalogue1.atsmotor.com/detay.php?ID=185

Güneş markasının, Mazda'nın bu modeli için üretilmiş tek bir subabi var, o da aşağıda ki linkte görülebilir.

http://catalogue.gunesenginevalves.com/?s=0&Ara=Mazda 3#

Bunu söylemenin nedeni, bazı tatlı su balıkları aynı ürünün açıklamasına stelitli yazıp 2 katı ücret talep edebiliyorlar. Yada telefonda araçta LPG olup olmadığını sorup, var cevabını alınca ' abi bu normal subap, bir de stelitlisi var onu verelim fiyatı da şu' muhabbeti yapabiliyorlar. Oyuna gelmeyin, aynı subabı gönderecekler. Marka referans no; Gns 3453-3454

Gelelim Supsan'a. Stelit mitelit sadece pazarlama ayağı, numara. Bu markayı, araştırmadan tercih ettiğim için gerçekten pişmanım. Halbuysa ismini duyar duymaz evet aradığım ürün işte bu demiştim.

Supsan, Supab Sanayi.

Subabın kralı, gaydın şahı.

Gel gelelim, Borusan işde, tut şunun ucunu döşeyelim yani.

Kataloğa bakabilirsiniz. En dandik katalog bu markada. Kullanılan malzemelerde stelitle alakalı birşey bulabilene aşk olsun. Egsoz subaplarinda kullanılan malzemede sadece 'Au' yazıyor, o da diğer 2 markanın kullandığı 'A' yani Austenitic valve steel ile aynı anlama geliyor.  Hani 'Ast' yani Valve seat surfaces are hardfaced(stelitle welded), nerede? Öyle birşey olmadığı için tabiki yok. Emme subaplarinda kullanılan malzemeye de 'Mr' yazmışlar. Diğer markalarda 'S' kısaltması ile kullanılan, Martensitic ( Magnetic ) Valve Steel'ın kısaltması. Elden ayrıksı derler ya, ha işte öyle. Yapılan işçilik, diğer iki markada özellikle belirtilen 'Cr', Valve stem ( shaft ) surfaces are Hard Chrome Plated bile yazmıyor.

Hayırdır birader, sağda solda fason üretim yaptırıp bizi mi kekliyorsunuz?

http://www.supsan.com.tr/index.php?islem=urunler&g_id=0&sayfa=27

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vay bee. Çok güzel noktayı yakalamışın abi.

Bu arada motor gücü ve tork gerçekten çok önemliymiş. Mazda'da open loopdan çıkmazken, Toyota'da open loopa giremiyorum. Bunun da etkisi çok fazla kesinlikle.

3. nesil neyse de, 1 ve 2. nesil Mazda 3, lpgsiz binilebilecek bir araç kesinlikle değil. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu benzin fiyatıyla tabiki değil.

Lpg sistemimden  çok memnunum Mutlu, istediği kadar 50kda subap yakabilir. O masrafı kaç kere amorti ediyorsun zaten.

Tek sıkıntı, Supsan'ın vaadiyle, realitenin uyuşmaması.

İnan, bu subap değişimini hiç kafaya takmıyorum. Eminim değişimden sonra, tekrar zevk alarak kullanacağım.

Kompresyon kaçırmayan atmosferik motorun, sıvı sistem LPG ile verdigi gaz pedalı hissini ancak kullanan bilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, quiteguide :

Bu benzin fiyatıyla tabiki değil.

Lpg sistemimden  çok memnunum Mutlu, istediği kadar 50kda subap yakabilir. O masrafı kaç kere amorti ediyorsun zaten.

Tek sıkıntı, Supsan'ın vaadiyle, realitenin uyuşmaması.

İnan, bu subap değişimini hiç kafaya takmıyorum. Eminim değişimden sonra, tekrar zevk alarak kullanacağım.

Kompresyon kaçırmayan atmosferik motorun, sıvı sistem LPG ile verdigi gaz pedalı hissini ancak kullanan bilir.

Şu mazda maliyetten kaçmayıp toyota gibi otomatik supap ayar mekanizmalı üretseydi şu motoru nolurdu ha nolurdu? :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayar da bir noktaya kadar Mutlu. 

Soldaki subaba istediğin kadar ayar yap. Açısı bozulmuş baş kısmı yuvaya tam oturmuyor.

Toyota'da değişim işlemin de çok daha az meşakkatli olduğunu söylüyorlar.

IMG_20200210_130542.jpg

IMG_20200210_130443.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, quiteguide :

Ayar da bir noktaya kadar Mutlu. 

Soldaki subaba istediğin kadar ayar yap. Açısı bozulmuş baş kısmı yuvaya tam oturmuyor.

Toyota'da değişim işlemin de çok daha az meşakkatli olduğunu söylüyorlar.

IMG_20200210_130542.jpg

IMG_20200210_130443.jpg

Toyota valve lift de yaptığı için kendisi ayarlıyor supaplara ısıl yük binse de  şekilleri bozulmuyor mekanik olarak yük bindirmiyor sistem. O nedenle ayarsız da olsa yıllarca 200bin km.lere kadar sorunsuz kullanıyorlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tetikler ateş ediyor.

Soldakiler 1 gün porçöz de beklemiş, en ince zımparayla traşlanmış, isden pisden arındırılmış stock subaplar.

Sanırım 3. Subap değişimi için subap masrafım olmayacak. Motordan cikacaklarla birlikte 30 subabım olsa, katalog ölçülerinde 16 tanee sağlam eleman, rahat çıkartırım.

IMG_20200210_143859.jpg

IMG_20200210_144124.jpg

IMG_20200210_144101.jpg

IMG_20200210_143343.jpg

IMG_20200210_143307.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Mutlu Tekir :

Toyota valve lift de yaptığı için kendisi ayarlıyor supaplara ısıl yük binse de  şekilleri bozulmuyor mekanik olarak yük bindirmiyor sistem. O nedenle ayarsız da olsa yıllarca 200bin km.lere kadar sorunsuz kullanıyorlar.

Bu arada yanlış yazmışım. Isıl yük binse de, mekanik yük binmiyor otomatik supap aralığı sistemi sayesinde ve şekilleri bozulmuyor. Tabiki sistemin limitlerinden sonra bu durum gerçekleşiyor, haliyle bu da en az 200-250 bin km.yi buluyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Megaparca.

Yalniz sitede yok. Yakın zamanda ekleyeceğini söyledi.

Herhangi bir parça lazım oldu mu, ilk önce Tolga bey'e ****'dan yazıyorum, ayarlayabilirse ne âlâ. 

Mahlenin yağ filtresi stoga girincede haber vermişti, sağ olsun. 

Esnaf adam.

VVatsap sansür yemiş 🙂

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, quiteguide :

Megaparca.

Yalniz sitede yok. Yakın zamanda ekleyeceğini söyledi.

Herhangi bir parça lazım oldu mu, ilk önce Tolga bey'e ****'dan yazıyorum, ayarlayabilirse ne âlâ. 

Mahlenin yağ filtresi stoga girincede haber vermişti, sağ olsun. 

Esnaf adam.

VVatsap sansür yemiş 🙂

Ben aldim hemen mahle orijinalinin aynisi stokladim 

IMG-20200131-WA0001.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

supsan, güneş, supar, tetik ve bir de rheinmetall in türkiye satışı motorservice var. zamanında bakmıştım bir gün lazım olacak diye. @quiteguide biraz sitemli yazmış ama hangi supaplar iyi onu anlayamadım hocam.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87

Mevzu bahis aftermarket subapların kataloğ verilerine göre Tetik ve Güneş aynı teknoloji ve malzemeyle üretilen subaplar, supar ve diğer markayı araştırmadım, bilemiyorum.

Supsan stelitli değil, dandik kataloğu ve işçilik kısmını zahmet edip belirtmedikleri, stock subapdan daha kısa sürede su koyuverdiği, ek olarak diğer markalardan çok daha pahalı olduğu için benden (-) puan aldı. 

Şu durumda bu 2 marka (tetik ve güneş) içerisinde en iyi subap, en ucuz olanı.

Tabi bu 50-100 TL'lik fiyat farkı da benim için bir kıstas olamazdı, satış yapan arkadaşın 'tetik özellikle BMW özel servisleri tarafından tercih ediliyor' demesi karar vermemde belirleyici unsur oldu.

Supsanın, 32 k da sorun çıkarttıkları da olmuş, buna da şükür. 

IMG_20200211_231512.jpg

  • Teşekkürler 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...