Jump to content

Mazda 3 LPG den Dolayı Sübap Arızası ve Değişimi


muratgültekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Egsoz subaplarında, Supsan'ın  'Austenitic valve steel' çelik malzeme kısmı doğru olabilir ama bu çeliği bir de 'Valve seat surfaces are hardfaced(stelitle welded)' stelitle kaplama tamamen şehir efsanesi, olsa olsa diğer markalarda ki gibi sert krom kaplama vardır.

Bu subap yakmaya bu kadar takılma ya, pireye kızıp yorgan mı yakalım :)

Kaba taslak bir hesap;

100km'de ortalama 9 lt benzin; 9*6,86 TL; 61.74  TL   50000 km'de ortalama benzin masrafı; 30870 TL
100km'de ortalama 10 lt LPG; 10*3,55 TL; 35.50  TL     50000 km'de ortalama LPG masrafı; 17750 TL

Kalan; 13100 TL

Bu arada yaptığım km'nin %70'i Konya, Nevşehir, Kayseri. 

10 lt LPG ortalaması ütopik oldu, 50k boyunca motorun LPG'ye geçene kadar kullandığı, benzin için yapılan masrafı eklemeyelim, orta yolu bulalım.

13100 TL kardan gelen, 2500 TL zararın lafı olmaz.

Bu sorun, stock subap gibi 70-75 k gibi bir kullanımdan sonra cereyan etseydi hiç lafı olmazdı.

Aslında şöyle de bir görüntü var;

Çelik melik hikaye??

En uzun ömürlü subap??

Stock subap???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Mutlu Tekir :

Vay be yerli üretim diye alıyoruz ama işe bak sen. Arabayı iyi ki satmışım o zaman. :D

İthal almak lazım. Üçkağıtçılık millietimizin genlerine işlemiş. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, tansu87 :

İthal almak lazım. Üçkağıtçılık millietimizin genlerine işlemiş. 

Düşünmedim değil, Italyan malı, Freccia var.

Gönderisi, algısı, vergisi 100 pound kadar tutuyor. 

Bunun bir de egzoz subapları stelit kaplamalı modeli var, R7032/RARNT - FRECCIA OUTLET VALVE diye geçiyor. 

Tanesi 13,74 dolarcık :D Allahtan stokta yok.

Stelit muhabbeti, aşağıdaki linkte sağ alt köşede yazıyor.

https://www.kmotorshop.com/article-detail/view/en/126413/outlet-valve-r7032-rarnt-freccia-zy01-12121

 

mazda 3 egzoz subabı.jpg

Mazda 3 Emme subabı.jpg

Mazda 3 subap.jpg

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir bilgi verelim. Stelit kaplama değil de, malzemenin üstüne kaynaklanarak tutturuluyormuş. Sonrasında  da çeşitli yöntemlerle yüzey düzeltilip sertleştiriliyormuş.

Çoğunlukla Tungsten, Chromium, Molibdenyum ve belirli oranlarda Karbon içeren Kobalt alaşımları deniyor. Özellikle dizel motorların egzoz supaplarında kullanılıyormuş. 

Belki de bizimkiler elementten çalıyorlardır kim bilir. :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, tansu87 :

Bir de orijinal supapların haricindeki supapların sesli çalışma ihtimali nedir? Böyle şeyler de duyuyoruz

Fark yok Tansu. 

Eğer sesliyse rektefiyecilerini, Supap boşluklarını kontrol etsinler. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
09.02.2020 at 21:31, quiteguide :

Güneş markasının, Mazda'nın bu modeli için üretilmiş tek bir subabi var, o da aşağıda ki linkte görülebilir.

http://catalogue.gunesenginevalves.com/?s=0&Ara=Mazda 3#

Bu konuda bir düzeltme yapmak gerekti.

Mazda 3 sahibi bir arkadaş, Güneş'e mail atmış. Stelit kaplı subaplar da yaptıkları, parça kodunun sonunda Gns 3453-3454/1 olduğu cevabını almış. 

Ürünü almış, sağ olsun resmini de attı.

Biz de, üreticiye kataloğunu güncellemesini tavsiye edelim.

IMG-20200507-WA0009.jpg

IMG-20200507-WA0014.jpg

IMG-20200507-WA0016.jpg

IMG-20200507-WA0015.jpg

IMG-20200507-WA0011.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Konuyu hortlatayım.

Bende uzun süredir mazda 3 2009 aracıma lpg taktırma meselesini araştırıyorum ve sonunda vazgeçtim işte sebepleri;

1) LPG li araçlarda motor ile alakalı bir sorun olduğunda motorcu lpgciye, lpgci motorcuya suçu atıyor. LPG ci ile Motorcu arasında tenis topu gibi gidip geliyorsun.

2) Subap sorunu yaşamayan hemen hemen yok gibi. Sorun yaşamayanların büyük ihtimalle subapları önceden  çelikle değiştirilmiş ikinci el araç aldıklarını düşünüyorum. Acaba 0 araç alıp lpg taktırıp 100bin kilometre sorunsuz binen var mı(mazda 3) merak ediyorum gerçekten. varsa lütfen bana yazsın çok merak ediyorum.

3) Arabada istop etme, çekişte düşme gibi sorunlar olduğunda motorcuya mı gitsem lpgciye mi diye ikilemde kalınıyor.

4)LPG li araçların büyük bir kısmı bir süre sonra su eksiltmeye başlıyor. Eğer doğru oranda antifrizli su eklemezseniz üst kapak contası deforme oluyor ve hararet sorunları baş gösteriyor.

5) ya stepnesiz(simit tank) yada küçük bagaj(normal tank) ile gitmek zorunda kalıyorsunuz.

6)Aracı satarken değeri düşüyor.  Alıcı size soracak LPG de sorun yaşadınız mı diye eğer yalan söyleyen biri değilseniz alıcıya yaşadığınız sorunları anlatmanız lazım. Sorunları dinleyen alıcı ya pazarlık edip fiyat kıracak yada vazgeçecek.

Vel hasılı kelam ben vazgeçtim açıkçası...

Bana 0 mazda aldım 100bin kilometre bindim ne su eksiltti ne subap yaktı diyen varsa tekrar düşünebilirim. ikna olmak istiyorum yakıt çok pahalı :))

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence çok dogru bir karar.  Sıfır kmde bir araç satın alıp LPG takdıran olacagını sanmam çünkü bunu yaptıgınızda aracın fabrika garantisini ihlal etmiş olursunuz.  Ayrıca, araç üreticisine LPG takdırıp takdırmama konusunda danışsanız size kesinlikle takdırmayın diyecektir.  Bunun bazı nedenlerini yukarıda siz de yazmışsınız.

Yakıtın çok pahallı oldugu konusunda size tamamen katılıyorum.  Ama bunun çözümü LPG olmamalı.  Günümüzde yepyeni bir araç satın alacaksanız ve benzine çok para ödemek istemiyorsanız bunun çözümü hybrid motorlu bir araç almak.  Hybrid araç bildigim kadarıyla salt benzinli bir aracın yaklaşık yarısı kadar benzin tüketiyor.  Bu ciddi bir fark.  Ama Türkiye'de vergi sistemi eski araçları destekledigi için ve diger ekonomik koşullar nedeniyle çok az insan aracını satıp sıfır araç alıyor.  Şahsen ben de aracımı olabildigince kullanmak isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@leventercan Arada kalmış 1.90tl fark, LPG'nin %20 civarı daha fazla yaktığı düşünülünce, değil sıfırdan LPG takmak, hazır LPG'si olan adam bile benzinde sürmeye başladı. Meşhur youtube otogazcılarının etekleri tutuştu, satış matış kalmadı, bıçak gibi kesildi gaz montajı. Düşünmeyin bile LPG işini. Otomobilinizi olduğu gibi tutun, kendinizi elektrikli ve hybrid geleceğe hazırlayın. 

Kaldı ki eşel mobil sistemde benzinin 48 kuruş payı bekliyor, bu ölçüde zam gelse bile artış olmayacak. Ancak LPG'de böyle bir pay yok. 70 kuruş zamdan önce bile LPG montajı pek akıl işi değildi, LPG'nin tadını benzin 5tl iken gazın 2.3tl olduğu veya 7 iken gazın 3.5tl olduğu zamanlarda kullananlar çıkardı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, leventercan :

Bana 0 mazda aldım 100bin kilometre bindim ne su eksiltti ne subap yaktı diyen varsa tekrar düşünebilirim. ikna olmak istiyorum yakıt çok pahalı :))

Şu an samimi söylüyorum, aracım 110 binde, ne supap sorunu, nede su eksiltme yaşadım. (maşallah diyelim) tabi bir maliyeti var bunun. Sık sık aracın benzin deposuna würth ve Liqui Moly supap koruyucu kullandım. Aşırı yüksek hız yapmadım. Yağın en kalitelisi ve zamanında değiştirdim. Hava yağ filtreleri ihmal edilmedi. İlerde olurmu olabilir, şansa. 

Diğer yazdıklarınıza tamamen katılıyorum. Zaten şu şartlarda LPG espirisi kalmadı. Taktırıp bir sürü para verip, ekonomi yapmadıktan sonra anlamsız. Güle güle binin aracınıza. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, leventercan :

Konuyu hortlatayım.

Bende uzun süredir mazda 3 2009 aracıma lpg taktırma meselesini araştırıyorum ve sonunda vazgeçtim işte sebepleri;

1) LPG li araçlarda motor ile alakalı bir sorun olduğunda motorcu lpgciye, lpgci motorcuya suçu atıyor. LPG ci ile Motorcu arasında tenis topu gibi gidip geliyorsun.

Evet çünkü iyi usta yok.  ama lpg bir sorun teşkil etmez. arızaya sebebiyet vermez.

2) Subap sorunu yaşamayan hemen hemen yok gibi. Sorun yaşamayanların büyük ihtimalle subapları önceden  çelikle değiştirilmiş ikinci el araç aldıklarını düşünüyorum. Acaba 0 araç alıp lpg taktırıp 100bin kilometre sorunsuz binen var mı(mazda 3) merak ediyorum gerçekten. varsa lütfen bana yazsın çok merak ediyorum.

lpg takmasanız da  o sübapların değişmesi gerekir. çünkü eskimiştir. bu aracın orjinalinde bulunan bir ağır bakımdır.   

3) Arabada istop etme, çekişte düşme gibi sorunlar olduğunda motorcuya mı gitsem lpgciye mi diye ikilemde kalınıyor.

lpg araçta bir problem e sebep olmaz

4)LPG li araçların büyük bir kısmı bir süre sonra su eksiltmeye başlıyor. Eğer doğru oranda antifrizli su eklemezseniz üst kapak contası deforme oluyor ve hararet sorunları baş gösteriyor.

böyle birşey kesinlikle yok 

 

5) ya stepnesiz(simit tank) yada küçük bagaj(normal tank) ile gitmek zorunda kalıyorsunuz.

evet ama stepne zaten gereksiz bir şey.  artık çoğu arabada yok.  olsa bile kriko ile araba kaldırıp bijon sökmek çok zor.  100 tlye gelip tamir ediyorlar dağ başında bile olsanız.  Hatta istatistiksel olarak hayatınızda kaç km araba sürdünüz kaç kere lastiğiniz patladı. 

6)Aracı satarken değeri düşüyor.  Alıcı size soracak LPG de sorun yaşadınız mı diye eğer yalan söyleyen biri değilseniz alıcıya yaşadığınız sorunları anlatmanız lazım. Sorunları dinleyen alıcı ya pazarlık edip fiyat kıracak yada vazgeçecek.

ben lpg li olanı tercih ederdim. üste 1-2 fazla vermeyede razıyım 

Vel hasılı kelam ben vazgeçtim açıkçası...

Bana 0 mazda aldım 100bin kilometre bindim ne su eksiltti ne subap yaktı diyen varsa tekrar düşünebilirim. ikna olmak istiyorum yakıt çok pahalı :))

50 bin km de lpg takılmış mazda 6 yı  ciğerini söke söke 200bin km daha kullandım. 250 binde sattım. 

sattığım araba  ömür boyu lpg kaynaklı sorun yaşarsa tüm masraflarını da gelsin karşılarım 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fabrika çıkış lpg li araç alınabilir Honda gibi motorla ilgili bir çok parça değişiyor diye biliyorum. Hyundai, Toyota ve Dacia gibi markalarda da bir zamanlar yapıyordu fabrika çıkış lpg ama bıraktılar sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...