Jump to content

İkinci el araç alırken dikkat


Mücahit
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İkinci El Araç Almanın Püf Noktaları

  Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin. Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şasi numaralarını, ruhsattaki motor ve şasi numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.

Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya sürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.

  Otomobil sahibi ile anlaştığınızda, aracı, ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin. Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün.

  Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralanan araçlar oto pazarında satılmaktadır. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabilmektedirler. Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.

Püf noktaları:

Otomobile bakmaya her zaman gündüz gitmeye çalışın. Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır. Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercih edin. Bu size ilk çalışmadaki sorunları gösterecektir.

Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın. Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın. Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın. Duvardan yankılanan ses alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcı olacaktır. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi aracınızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz.

Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınızı yanınıza alın.

Dış görünüş - kaporta:

Otomobilin etrafında gezerek pas, çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın. Ağır hasar görmüş bir otomobili dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.

Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın. Otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobilin çıtaları düz bir hat izler ve boya üzerindeki yansımalar düzgündür. Onarım görmüş bir otomobilin kaporta üzerindeki yansımaları düzgün değildir.

Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin. Üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır. Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin. Buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın. Bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.

Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.

Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın. Mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın onarıma girdiğini gösterir.

Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın. Sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır. Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.

Otomobile dışardan bakın. Düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

Motor (çalışmazken):

Motoru çalıştırmadan önce kaputu açıp, motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın. Yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın. Sonradan bantlanmış kablolar gelişigüzel yapılmış onarımları işaret eder.

Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın. İçerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.

Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin. Yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın. Eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.

Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun. Sıcak su yanıklara yol açabilir.

Motor (çalışırken):

Motoru çalıştırın. Kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin. 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın.

Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı -30 numara- konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir. Ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir). Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır. Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir. Motorun açılması gerekmektedir. Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir. Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.

Motor ısındığında rölantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin. Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.

Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinleyin. Patlak susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.

Sürüş testi:

Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz birinci vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın.

Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın. Olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.

Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin. Aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.

Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın. Birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 49 tane araba aldım 2 tane sıfır aldım biri çok eskiden Reno Toros tu diğeride bundan önceki Passat Temiz ve 10000 km yi geçmeyen 2.el alırım genelde çok ekonomik oluyor o zaman

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürüş testi:

Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz birinci vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın.

Abi bu ne ya.... ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bugüne kadar freni olmayan arabanın bu durumdan haberdar edilmeden satıldığı, hele hele deneme sürüşüne çıkartıldığı görülmüş bişey midir acaba? :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne arabalar var pazarlarda freni değil direksiyonu bile yok,aslında dalga geçildi ama en önemli bir sürüş bilgisi ben başka bir arabaya bindiğimde ilk yaptığım iş kalkışı yapar yapmaz firenlere basar kontrol ederim ,tabi siz çok lüks arabalara bindiğinizden size komik geldi galiba benim en az 10 defa başıma geldi firen patlama işi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi arabaya sabah bindiğimde frenleri, lastikleri ben de kontrol ediyorum da, benim söylemek istediğim o değil, yani freni tutmayan bi arabayla göz göre göre deneme sürüşü yaptırtır mı adamlar?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neyle durmayı düşünüyordun taş devrindeki gibi ayaklarınımı sürtecektin  :)

Niye Abi, Fred Çakmaktaş'a mı benziyoruz. Ben Bambam olayım bari. :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vay be büyük başarı Abi, halen yaşıyosun. :)

Niye yaşamayımki çokmu tehlikeliki,eskiden balatalar ısınınca hidrolikte ısınır firene bir ayağını atarsın pedal boşa çıkar,hiç frene basmadan beş on km gidince soğar düzelirdi bazende fren hortumu patlardı patlayan hortumu körler o tekerin firenini iptal eder devam ederdik yola bunlar içinde 15 kişi olan yolcu münübüsünde yaşanırdı
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne olacak vitesi düşersin araba komprööre biner rampa aşağı motor patlayacak gibi devam eder gidersin bunlar valla normal şeylerdi size komik gelir tabide  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi şimdi şöyle diyim, içinde bulunduğum arabanın freni patlarsa zaten orada kalpten giderim, 5-10km soğumasını beklemem yani. :D:tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne olacak vitesi düşersin araba komprööre biner rampa aşağı motor patlayacak gibi devam eder gidersin bunlar valla normal şeylerdi size komik gelir tabide  :)

Komik demeyelim Abi, bana şahsen korkunç geliyor. :o
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne olacak vitesi düşersin araba komprööre biner rampa aşağı motor patlayacak gibi devam eder gidersin bunlar valla normal şeylerdi size komik gelir tabide  :)

Teknolojinin gözünün yağını yiyeyim ya... Valla pamuk ipliğine bağlıymış eskiden hayatlar, gerçi hala kısmen öyle ama...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...