Jump to content

Kışlık Lastik Hakkında Yardım


kayax
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar herkese slm. benim makinanın (1998 model 626) üzerinde 195 65 15 yazlık lastiler var. kışlık lastik alacağım. bir arkadaş 205 60 15 lastikler senin araca uyar dedi. çokta uygun bir fiyata verecek. ancak benim korkum lastiklerin tabanı biraz daha genişlediği için yaylanma esnasında lastik kenarları duvlumbaza veya çamurluk ağızlarına sürter mi? konu hakkında bilgisi, görgüsü, tecrubesi olan var mı? teşekkürler.

Edit: Başlık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yere uygulanan basıncı artırmak için kışlık lastik genelde dar tabanlı seçilir... Orginal lastikleri 195 olan bir araca 205 lik kışlık lastik takmak bana mantıklı gelmiyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yok be ya hep öyle diyorlarda. benim bizzat başıma geldi. başka bir arabamla karda kaldım araçta ne zincir var ne çekme halatı ne takoz. olduğu yerde lastikler vızılayıp duruyor. baktım olacak gibi değil lastiklerin havasını bayağı bir indirdim kurda kuşa yem olmadan oradan kurtuldum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

dediğiniz doğruysa eğer bu ralliciler bu işi bilmiyor :D

incecik lastikleri takmışlar arabalarına karda buzda yarış yapmaya çalışıyorlar :D

hirvonennorway09.jpg

1evo%20lancer%20snow2.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En basitinden world rally championship (WRC) e bakarsanız; mühendislik hesaplarıyla ve çok profesyonel bir şekilde lastik seçerler.

Seçilen lastikler ;

asfaltta: kalın ve su kanalı çok fazla bulunmayan,

yağmurlu havalarda:  Bol su kanalı bulunan kalın lastik (asfaltta)

                                 Derin dişli ince lastik ( çamurda)

Karlı yollarda : Derin dişli vakumlu ince kış lastikleri...165-185 gibi taban ölçüleri ile stepne lastiklere benzeyen lastik kullanırlar. Çünkü çok yumuşak ve çok kaygan olan karlı yüzeyde, otomobilin ağırlığını daha ince lastiklere dağıtmak kar üzerinde tutunmayı arttırır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam bütün profesyoneller sizin dediğiniz gibi diyor. ancak dediğim gibi ben başıma geleni ve nasıl kurtulduğumu bilirim. size soruyorum eğer aynı durum da dağ başında kalsanız ve aracınızda da hava kompresörü var. lastiklere havamı basarsınız yada havasını mı inirsiniz? cevap veriyorum. ben ilk önce lastiklerin havasını indiririm. sizleri bilemem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şirketlerin mühendislerinin uzunnnn derinnnnn ve kapsamlı araştırmaları sonucu elde ettikleri teknik bilgilerle. hayatın gerçek yüzü bazen örtüşmeye biliyor. şekil 1 A : her hangi bir sıfır kilometre (acer) bir aracın yakıt tüketimi şehir içi-dışı ortalama olarak el kitapçığında belirtilmiştir. ancak büyük bir hevesle aracı alan A şahsı o kitapta yazan  ortalama yakıt tüketimini tuturmak için yırtının durur ama hiç bir zaman o ortalamayı tutturamaz ve tuturamaycakatır. saygılar. :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şirketlerin mühendislerinin uzunnnn derinnnnn ve kapsamlı araştırmaları sonucu elde ettikleri teknik bilgilerle. hayatın gerçek yüzü bazen örtüşmeye biliyor.

Hayatın gerçek yüzü ile yapılan mühendislik hesapları birebir örtüşüyor ki yıllardır yarışlarda ince lastik kullanılıyor :)

Yakıt konusuna gelince profesonelce yapılmış testlerdir.Bir amatörün o değerlere ulaşması mümkün değildir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

karlı yolda daha iyi tutunma için kesinlikle lastik havası artırılır lastik dişlerinin aralarının açılıp daha iyi tutunma sağlaması için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayatın gerçek yüzü ile yapılan mühendislik hesapları birebir örtüşüyor ki yıllardır yarışlarda ince lastik kullanılıyor :)

Yakıt konusuna gelince profesonelce yapılmış testlerdir.Bir amatörün o değerlere ulaşması mümkün değildir :)

bakın yarışlardan bahsediyorsunuz yarışlarda o sürücünün ve araçın arkasında onlarca kişiden oluşan koçaman bir ekip var. bu hayatın gerçek yüze değildir. buzlu bir kış günü veya gecesi araçta tek başına E 5 karayolunda kazasız belasız bir şekilde evnize ulaşabilmek hayatın gercek yüzüdür.

yakıt testleri labarotuar ortamlarında profesyonelce yapılıyor da. neden hayatın gerçek yüzünde (karlı buzlu sisli sıcak yağmurlu vb havalarda amatörlere kulladıttırılıyor. üretilen bütün araçları proflar kullansın o zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

soruya cevap verelim olsun bitsin;

evet sürtme ihtimali var ama çok yüksek bir ihtimal değil. sürterse çamurluk ağızlarını içe doğru hafiften çekiçletmeniz yeterli olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Lastik havası konusundaki tecrübemi de yazayım içimde kalmasın.

1- Eğer zemin buzlu ise ve yazlık lastikleriniz varsa hava indirmek faydalı olacaktır. Kar-Kış lastiğiniz varsa o zaman vakumların açılması için fazladan hava basılır.

2- Eğer zemin karlıysa ve yazlık lastikleriniz varsa yine fazladan hava basılır diş araları açılsın diye. Kar lastiklerinde de yine fazla hava basılır.

Yani şartlara göre durum değişkenlik gösterebilir. Değişkenlik göstermeyen şey ise ince taban kar lastiği ile kalın taban kar lastiği kıyaslamasında kesinlikle ince taban daha avantajlıdır.

Dün akşam İzmit'te yağan karda yollar kapanıp rampada arabalar yolda kaldığında manyağın teki zevk için yollardaydı. Mahallenin meydanındaki göbeği yanlaya yanlaya dönen, sokak aralarında fink atan o manyak bendim. Yazlık 195 taban lastik kullanırken, kışlık 185 taban kullanıyorum. Tavsiyeleri ister önemsersiniz ister önemsemezsiniz.

Tercih sizin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ha işte bana böyle şeylerle gelin. benim havasını indiripte yola devam ettiğim lastikler yazılıktı. açıklma için teşekkür ederim. yapılan tavsiye ve yorumları önemsidiğimiz için bizler burada değilmiyiz. saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Büyük ihtimalle 205 60 15 lastik sürtmez.Zemin Buzlu ise pek kış yada yaz lastiğin fark edeğini sanmıyorum.Senin olayda ise bence lastiğinin havasını indirmen arabanın kalkışını ağırlaştırmış olabilir.Yani tamamen sürücü kullanışına etki etmiş olabilir.Ağır kalktığın için patinaja kalkmamış olabilirsin.Yada tamamen sallıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

malum kış geldi pat diye çattı

kış bakımları hazırlıkları yapılmaya başlandı.

benim sorum şuan aracımda 195/40/17 lastiklerim mevcut

orj 14 jantlarımda duruyor 185/70/14 ler

kış lastiğine geçerken 17 jantlarımla devam etmemde sıkıntı varmıdır ?

17 jantlarımada 205/45 kışlık lastik almayı düşünüyorum yanak inceliği taban kalınlığı sıkıntı olurmu acaba ?

205/45/17 biraz daha pahalı 205/40/17 ler daha ucuz ama 40 yanaklı kış lastiği mantıksızmı olur ve bulmasıda aslında zor ?

205/40/17 için mesela

http://www.lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=5362#.UlHY5yQUQvk

205/45/17 için buda

http://www.lastikal.com.tr/arama_sonuclari.aspx?kid=74&Filters=1:41,2:10,3:84,5:-1,MARK:-1,6:21,7:-1

yada 215/40 215/45 lastikler fiyat olarak uygun yol tutuşu vs açısından dahamı iyi olur ? 225/45/17de çamurluğun içine çok sürtüyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın dexter bu konular forumda mevcut vede birçok değerli tecrübe , düşüncelerini yazmışlar arkadaşlar, öğrenmek istediğin  konuya önce forumda bakınıp sonra mevcut konuya yazman daha doğru olur bence oradan devam edelim.

http://www.mazdaclubtr.com/15906/lastik-secimi/40/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.mazdaclubtr.com/15906/lastik-secimi/40/

sayın ilhan1977 şu konudada epey bir makale var bunuda eklemeni öneriyorum.

Gürhan bey, konu başlıklarına göre arama yapıldığı için. Mevcut iki tane kış lastik başlıklı konular birleştirilmiştir. Sizin de bağlantısını paylaştığınız konunun içinde, kışlık lastik konusu geçiyor olabilir. Ama üyeler arama yaptırırken, konu başlığına göre arama yaptırıyorlar. O yüzden her seferinde konu başlığında kullanılacak kelimelerin. Ne kadar önem arz ettiğini, dile getiriyorum. Paylaştığımız mesajın içindeki sorunu, kısa ve öz şekilde dile getirmeli konu başlığı. Ve bizden sonra faydalanacak kişilerde, kolay anlayabilmeli ve ulaşabilmelidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...