Jump to content

2000 Devir Altında Şehir İçi Gezilmiyor


canozcan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.

sizi memnun edebildiysek ne mutlu bize bizi tercih ettiniz  için biz teşekür ederiz

ben aracımı getirmek istiyorum ancak kırklarelinden geleceğim için masrafım çok olacak acaba bu işlemler için ortalama bir fiyat verebilirmisiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 69
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • canozcan

    22

  • mcnr6155

    10

  • teccol

    7

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Arkadaşlar biraz daha ayrıntılı yazmaya calışayım.

   

      1-buji temizlendi,tırnak aralıkları ayarlandı acık olanlar kapatıldı dar olanlar acıldı.

      2-subab ayarı kontrol edildi

      3-gaz kelebeği söküldü dağıtıldı ve ayrıntılı bir şekilde iyice temizlendi

      4-dispirütör kapağı söküldü temas eden parcalar iyice temizlendi.

      5-hava filtrtesi temizlendi

      6-yakıt filtresi kontrol edildi

      7-hava akış metre kontrol edildi soketi ilaçlandı

      8-gaz telinin içi iyice yağlandi gaz pedalı biraz daha yumuşadı

      9-tratul temizliği yapıldı

arkadaşlar en son yazdığımın ne olduğunu bilmiyorum ama sanırım ekzostan cıkan gazın içerisinde ki yanmamış yakıtların tektrar geri dönüşüm yaptığı güzergah olsa gerek.cünki o işlemde yapıldı ve içerisinde bayağı tortu birikmişti.bir kısmını tornavidayla kazıdı ve sonra ilaçla iyice kurumları döktü ve bujilerin yuvalarından içeriye tek tek tazzikli hava sıktı bayağı kurum  ve toz cıktı.muhtemelen benim aracım böyle bir işlem 60 bin km den beri hiç görmedi.disapiritör kapağının içinde nerdeyse yarım santim oksit birikmiş.

  en son olarakta aracı cıhaza bağladı ve herhangi bir yerden arıza sinyali verip vermediğine baktı.daha sonra gaz kelebeğinin üzerindeki sensörün yani map sensörünün konum ayarını yaptı ki sanırım en hayati yer burasıydı.benimkinin ayarıyla artık benden önceki sahibi döneminde oynanmış sanırım cok önemli bir ayar.

 

    sonuç olarak.

   

    -araçtaki silkleyerek yavaşlama ve kalkıştaki problem ortadan kalktı.bir miktar kaldı bununda gazpedalı telli araçlarda normal olduğunu söyledi adem usta.telin ileri geri hareketi telsiz araçlar kadar hassas olmadığından sanırım.

    -araç 80-90 km hızdaki seyir hissi 120-130 lara cıktı(motor sesi vs.)

    -aracın ivmelenmesi daha iyi oldu.

    -motor titreşimi azaldı

    -en son olarak yakıtını ölçeçem onuda yazarım daha sonra

özetle adem usta işinin ehli bir usta.direk sorun olan yerlere müdahale ediyor.mazdayı cok iyi biliyor.cokta temiz çalışıyor.birde mazda hakkında ne sorarsanız sorun cevabını alırsınız.benim için bu cok önemli meraklıyımdırda.

Arkadaşlar biraz daha ayrıntılı yazmaya calışayım.

   

      1-buji temizlendi,tırnak aralıkları ayarlandı acık olanlar kapatıldı dar olanlar acıldı.

      2-subab ayarı kontrol edildi

      3-gaz kelebeği söküldü dağıtıldı ve ayrıntılı bir şekilde iyice temizlendi

      4-dispirütör kapağı söküldü temas eden parcalar iyice temizlendi.

      5-hava filtrtesi temizlendi

      6-yakıt filtresi kontrol edildi

      7-hava akış metre kontrol edildi soketi ilaçlandı

      8-gaz telinin içi iyice yağlandi gaz pedalı biraz daha yumuşadı

      9-tratul temizliği yapıldı

arkadaşlar en son yazdığımın ne olduğunu bilmiyorum ama sanırım ekzostan cıkan gazın içerisinde ki yanmamış yakıtların tektrar geri dönüşüm yaptığı güzergah olsa gerek.cünki o işlemde yapıldı ve içerisinde bayağı tortu birikmişti.bir kısmını tornavidayla kazıdı ve sonra ilaçla iyice kurumları döktü ve bujilerin yuvalarından içeriye tek tek tazzikli hava sıktı bayağı kurum  ve toz cıktı.muhtemelen benim aracım böyle bir işlem 60 bin km den beri hiç görmedi.disapiritör kapağının içinde nerdeyse yarım santim oksit birikmiş.

  en son olarakta aracı cıhaza bağladı ve herhangi bir yerden arıza sinyali verip vermediğine baktı.daha sonra gaz kelebeğinin üzerindeki sensörün yani map sensörünün konum ayarını yaptı ki sanırım en hayati yer burasıydı.benimkinin ayarıyla artık benden önceki sahibi döneminde oynanmış sanırım cok önemli bir ayar.

 

    sonuç olarak.

   

    -araçtaki silkleyerek yavaşlama ve kalkıştaki problem ortadan kalktı.bir miktar kaldı bununda gazpedalı telli araçlarda normal olduğunu söyledi adem usta.telin ileri geri hareketi telsiz araçlar kadar hassas olmadığından sanırım.

    -araç 80-90 km hızdaki seyir hissi 120-130 lara cıktı(motor sesi vs.)

    -aracın ivmelenmesi daha iyi oldu.

    -motor titreşimi azaldı

    -en son olarak yakıtını ölçeçem onuda yazarım daha sonra

özetle adem usta işinin ehli bir usta.direk sorun olan yerlere müdahale ediyor.mazdayı cok iyi biliyor.cokta temiz çalışıyor.birde mazda hakkında ne sorarsanız sorun cevabını alırsınız.benim için bu cok önemli meraklıyımdırda.

aynı işlemleri ben de yaptıracağım.

ne kadar tuttu sorması ayıp?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben olsam bi 200ü gözden çıkarırdım ankara gibi bi yerde, ama biraz bişiler öğrendiğim ve elimden iş geldiği için bu temizlik olaylarını genelde kendim yaparım hatta geçen gün hava filtresini komple dağıtırken bi müşteri geldi ve arabayı kapı önünden çekip yer açtım gelen adam sordu bu arkadaşın işi ne olucak diye o kendi kendine yapar toplar hatta yumurtlatır yanına bi tane dedi :D gülüp geçmiştik :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    canozan ne oldu gittinmi adem ustaya ? sonuc ne oldu.seninkinde ne işelm yapıldı.yada sorun neymiş.

    bu kat iptali nedir.

  bilgisayarım bozuk biraz geriden takip ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet gittim. cumartesi sabah 8:30 da ordaydım. ne yazacağımı bilemediğim için birşey yazmadım.çünkü araçta hiçbir değişiklik yok biraz daha arttı desem yanlış olmaz. kesin bir sonuç yok ama gaz kelebeği (motorun ordan gaz verdiğimiz parça) hasta dedi.

egr motoru ve gaz kelebeğini söktü temizledi, bujileri ve distribütör kapağını değiştirdi. 

debriyaj seti valeo takılmıştı o marka olmaz dedi. birde alttaki iki motor takozununda değişmesi lazım dedi.

kat iptali ile alkası yokmuş bu konunun önceki mesajlarına bakarsanız yazıyor.

sonuç olarak hala mutsuzuz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı sorun bende hafif şekilde vardı .Dün gazcıya gittim versiyon yükledi kalibrasyon ayarı yaptı bir hata bulundu vs dedikten sonra arabanın pıtpıt atan egzos sesi düzeldi şöyle bir tur attım zıplamasıda ortadan kalktı. Şu anda tek sorun gaz pedalının çok sert olması hafif hafif giderken çok kasmak gerekiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı sorun bende hafif şekilde vardı .Dün gazcıya gittim versiyon yükledi kalibrasyon ayarı yaptı bir hata bulundu vs dedikten sonra arabanın pıtpıt atan egzos sesi düzeldi şöyle bir tur attım zıplamasıda ortadan kalktı. Şu anda tek sorun gaz pedalının çok sert olması hafif hafif giderken çok kasmak gerekiyor

bende bugun o sorunu ele alıcam, gaz telini yağlamak işe yararmış bi denicem sonucu bilgilendiririm :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende bugun yağllama derdiyle ugrastm gaz pedalını ama alakası yokmuş, gaz telini orlarda bi ayar var usta göstermedi yerini elini attı pedala bastım bi ayarladı pedal ayagımın altında hafifledi sanki :D, lantis sahibi canosan arkadaşım gaz pedalının durumu nasıl sert mi yumuşak mı başka bir araçla karşılaştırabilir misiniz, ben pedalı ellettim bugun ve düşük devirlerde biraz daha rahatladım yani silkeleme gibi bi sorun artık yok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende bugun yağllama derdiyle ugrastm gaz pedalını ama alakası yokmuş, gaz telini orlarda bi ayar var usta göstermedi yerini elini attı pedala bastım bi ayarladı pedal ayagımın altında hafifledi sanki :D, lantis sahibi canosan arkadaşım gaz pedalının durumu nasıl sert mi yumuşak mı başka bir araçla karşılaştırabilir misiniz, ben pedalı ellettim bugun ve düşük devirlerde biraz daha rahatladım yani silkeleme gibi bi sorun artık yok

gaz pedalım reno 19a göre çok yumuşak. hassas yani milimlik hareketlere tepki veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya aslında sizin aracınızda 17" jant var buda biraz etkiler ama hani 200rpm devir farkeder, benim 323hb 13" jantta 800-900rpm devir (rolanti ve benzinde ) 1nic vites hiç titremeden silkelemeden,, 2nci vites 1000rpm devir silkelemeden gaz pedalına dokunmadan gidiyordu 17" taktıktan sonra 200-300rpm devirlik bi gaz veriyorum hobaa yavaş yavaş gidiyorum, sanırım bu konuda çözülemeyen lantis sorunu arasında 2nci sıraya geçicek :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya aslında sizin aracınızda 17" jant var buda biraz etkiler ama hani 200rpm devir farkeder, benim 323hb 13" jantta 800-900rpm devir (rolanti ve benzinde ) 1nic vites hiç titremeden silkelemeden,, 2nci vites 1000rpm devir silkelemeden gaz pedalına dokunmadan gidiyordu 17" taktıktan sonra 200-300rpm devirlik bi gaz veriyorum hobaa yavaş yavaş gidiyorum, sanırım bu konuda çözülemeyen lantis sorunu arasında 2nci sıraya geçicek :(

şuan 15inç var. inçle alaksı yok yani. enjektör püstürtmeleriyle alakalı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten araç üst devirlerde sorunsuz hızlanma ve başka bi arızaya sahip değilse sorun enjektördendir büyük ihtimal haa şimdi jeton bastı, benim guzuda benzin filtresi vardı oldukça pis zift gibi bişi olmuş içi onu değiştirmeden önce benzini az veriyordu o değişti ve benzindeki yakıt düzeyi olması gereken miktarda ve araçda oldukça seriydi, eski filtrede karbüratör benzin istiyor benzin pompasıda benzini pompalıcam diye kendini zorluyordu çok düşük ihtimal ama olabilir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Canozan peki senin sorununun düzelmediği adem ustanın orda belli olmadı mı.olmadı ise neden gereken yapılmadı.yada adem usta bu işe kesin çözüm bulamadımı.tam olarak neler oldu.üzüldüm doğrusu duruma.oralardan kalkmış istanbula gelmişsin durum gene aynı.adem ustanın sorunla ilgili tahmini senaryosu nedir.şaşırdım sorunun cözülemediğine.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Canozan peki senin sorununun düzelmediği adem ustanın orda belli olmadı mı.olmadı ise neden gereken yapılmadı.yada adem usta bu işe kesin çözüm bulamadımı.tam olarak neler oldu.üzüldüm doğrusu duruma.oralardan kalkmış istanbula gelmişsin durum gene aynı.adem ustanın sorunla ilgili tahmini senaryosu nedir.şaşırdım sorunun cözülemediğine.

Ya benim son aklıma gelen enjektörü değiştirip denemek olur çünki yapılması gereken birçok şey yapılmış durumda
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

slm arkadaşlar zaman zaman böyle durumlarla kar karşıya gelebiliyoruz . sitede aktif olmasam bile konuları takip ediyorum ve konuya müdale edemiyorum ettigim taktirde aracın başında olmayan bazı arkadaşlarımızın sorunun ne oldugunu anlamadı için bazı arkadaşlar işi görülmeyen müşteriler oldugunda ve konun ne oldugunu anlamadan tek taraflı yorumlar yapıp kırıcı kelimeler sarf ediyorlar  bana her gelen araç her zaman istedigim gibi olmuyabiliyor .. bunun sebebi benim fazla iyimser olmam ve müşterimin cebinden ne kadar az para çıkartarak  sorununu çözmeye çalışıyor olmamdır bunun sebebi ise mazadalarımız güzel hoş arabalar  ama  sorun şu ki hurdacısı az olup ve iş görücek parçaların az olması ve bulunan parçanında fiyatının yüksek olmasıdır..

ozan kardeşimizin aracı bana geldi olması gereken işi yaptım aracın gaz kelebegi daha  önce kurcalanmış ve bazı kablolar takılmamış motorun altında kablo sallanıyor desem daha iyi olur  şase kablosu takılmamış  katalatik konvektör iptal edilmiş debriyaj degişimi yeni yapılmış ama bizim 1.8 motorlara ve 2.0 motorlara valeo debiryaj seti olmamaktadır ben bu setin degişmesi gerektigini söyledim ve takılmayan kabloları yerine takıp aracın bujileri iyi degildi degiştirdim yapılan işleri not halinde yazayım

1.)buji degişimi

2.)distribitör kapak degişimi

3.)tratul temizligi

4.)gaz teli yaglanması

5.)vites boşta muşurunun kablosu boşta yerine takılması

6.)motor tesisatının şase kablosunun yerine takılması

7.)eger motorunun temizligi

8.)hava filitre temizligi

9.)aracın genel kontrolu

10.)motorun test cihazına baglanması  yapılan işler bunlar..

yanlız bu aracın her şey normala döndü fakat gaza bastıgınız anda tratul içinde bulunan gelebegin  ilk gaz anında açılırken gövdeye takılıyor olması ve sorunun başlıca başlamasının sebebi budur .bunun için gaz kelebeginde  üç tane ayar yeri var

1.)hava ayar civatası

2.)gaz kelebeg ayar civatası

3.)gaz teli ayar civatası

bunların ayarları olması gerektigi gibi yapıldı fakat tartul yapılan işe cevap vermiyor yani ayar tutmuyor bunun olması çin tratrulunun degişmesi gerekiyor fiyatı 400 ytl civarında çıkması ben ozana bunun zamanla düzelecegini ve kelebegin içerden hava az geçip hava ayar vidası ile tam ayar yapamadımız için boya sürüp kısmen boyadan dolayı da takılabilecegini iza ettim debriyaj degişime geldiginizde yine bir ayar yaparım diye kendisini bilgi sahibi yatım direk olarak gaz kelbegi al demem iyi olmazdı demi arkadaşlar ama ozan buraya aracının olmadıgını ve başka bir usta aradını yazmış benim yaptıgım müşteri memnuniyetsizligi degil daha çok memnuniyetir.yamış oldugumuz ayarlar sonucu araç düzelse idi yorumlar farkılı olucaktı.. daha öncede gelen insanlar var ozanın geldigi gün başka bir  mazda familyada vardı  oda aynı sıkıntıdaydı o araç düzeldi mutlu bir şekilde ayrıldı çünkü araç kurcalanmamış ve yapılan işe direk olarak cebap verdi ve bizde mutlu olduk ..

ozan kardeşim bi tane gaz kelebegi al degiştir yada gel ben alayım  birlikte gider alırız düzelmes ise para verme kardeşim  tak gelebegi kafan rahat etsin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Adem usta konuyu güzel açıklamış.canozan gaz kelebeğini değişimini neden göz ardı etti ki?

    Birde regülatör basınc ayarı denen bişey var.mustafa güneş abidede benzer sorunla karşılaştığını ve regülatör basınç ayarı yapıldıktan sonra düzeldiğini söylemiş.regülatör ne işe yarar ayarsız olunca  ne olur ? benzin için ve gaz için ayrı bir ayarmı gerekli.kendi aracımızdada ayrıca kontrol ettirmelimiyiz.

  Adem usta bizi bu konuda acaba aydınlatabilirmisiniz.teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tam olarak doru parçadanmı bahsediyoruz anlamadım ama bizim araçlarda bulunan benzin ragülatörü ayarlı degildir ve benzin ragülatörünün yeri enjektör borularının üstündedir  Benzin regülatörü tarafindan denetlenen yakıt pompası enjektörlere yüksek basınçla yakıt püskürtür.... revizyon olarak regülatör ayarlanabilir değildir ve 3 bar maksimum basınca göre ayarlanmıstır Motor düşük devirlerde çalışıyorken benzin regülatörü basıncı 0.5 bar aşağı çekip takriben  2.5 bara indirir Düşük devirde ani hızlanmaya çalısıldığında yakıt basıncı orantılı olarak  gerekli gördüğü gazın tepkisine göre  oluşan fakir yakıt karışımı ile artar .tabi modifiyeli motorlarda ayarlanabilir benzin ragülatör var bunun basıncını ayarlamak mümkün buda hızlı araçlar için gerekli olan bişey günlük kullanım olan araçlar için gerek olan parça degildir .. sizin araçta benzin pompa basıncı min 5.0 maksi 6.0 bardır..enjeksiyon basıncı 2.1 min 2.6 bar maksi budur  farklı benzin yüksek basınçlı kullandınız zaman teorik anlamda regülatörü degişmek gerekir ayarlı kullanmak gerekir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...