Jump to content

Mazda3 Dijital Klima Çalışma Şekli


orcunkil
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar Dijital klimalı M3'ümde Kışın AUTO tuşuna basınca klimayı  devreye sokuyor.

1. Dijital Panelde normaldekinden farklı "A/C ECO" yazıyor. Acaba bu ne anlama geliyor ?

2. Kışın Klima çalıştırmasının gereği ne acaba motorun ısısı varken ?

3. Siz dijital klimayı nasıl kullanıyorsunuz acaba meraktan soruyorum bu 3. maddeyi de :)

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

auto da  klimayı önceden belirlenmiş  programa göre çalıştırır, autodayken manuel e geçirip istediğin gibi kullanabilirsin klimayı ac düğmesiyle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Mesela benim klimamda sadece fan durmadan çalışıyor 

Bu  özellik  nedir? Dışardan hava alıp içeriye hava üflüyor  egzoz kokuları falan filan hepsi içeriye giriyor.. neyse onu değiştiriyoz araç içi dönüşümü sağlıyoz.. bu sefer buhu oluyor haliyel.yalnız klimayı durduruyom sıfırlıyom.. belli müdeetten sonra gene kendisi üflemey başlıyor. bakıyom klima çalışmıyor ama ddışardan içeri hva üflemye devam ediyor. bıktım artık durmuyor bu.. bana yardım ednin lütfen

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

enteresan konu...

üzerinde uygulamalı olmadan anlatmak gerçekten zor.

bu arada yolda giderken fan çalışmadığı halde üflemesi dışarıdan taze hava girişi açık olduğundan rüzgarı içeri almasından kaynaklanıyor.

auto düğmesine bastığınızdaki parametreler şunlar...

hava sıcaklığı,

sizin programladığınız sıcaklık,

araç içi sıcaklığı

bu girdilere göre şunları kontrol eder...

hava nerden alınacak:iç/dış

klima kompresörünün durumu ne olacak AC veya AC ECO

fan hızı ne olacak

hava nerelere verilecek: baş cam ayak vs.

aslında basit bir algoritması var...

bunlara göre ACyi tam devreye alıyor yada ECO modunda bırakıyor. Yazın bırakın AC çalışsın, kışın ise AUTO ya basın, buğu yoksa AC tuşuna basıp, klima kompresörünü kapatın ki gereksiz sarfiyatı azaltın. 2003-2008 mazda6 larda elle kontrol edilebiliyordu AC veya ECO modu. mazda3lerde kendi karar veriyor.

15derecede AUTO yapmanın esprisi yok. Her zaman son sürat çalışır en üst ve en alt noktalarda. uzun yolda yazın 20-23 arası ayarlayın, yol aldıkça(içerisi soğudukça) fanın yavaşladığını göreceksiniz.

Kışın AUTO yapınca neden AC ECO modunda dahi olsa çalışıyor?... Su buharını, havanın nemini almak için.

15 veya 29 derecede AUTO yapınca neden araç dışından hava almayı kesiyor?... Daha hızlı ısıtmak yada soğutmak için...

15 derecede neden AUTO yapmayalım?... Sırtımız başımız tutulmasın diye... :D

Yolda giderken sistem kapalı olduğu halde üflemesi durmuyor. Nasıl durdurulur?... 1-araç dışından hava almayı kesin. yada 2-ızgaraların yanındaki kontrollerden kapatın. 2.yi tercih edin çünkü araç dışından almayı kapatınca camlar buğu yapar... uyku da gelir... CO2!

Cam çözmeye basınca AC çalışıyor. Neden?... Nemi havadan daha hızlı almak için AC kompresörü devreye giriyor ve otomatikman araç dışından taze hava almaya başlıyor... Yada aracınız impressive ise ön cam ısıtmayı kullanın, yakıt tasarrufu olur.

Yolda giderken fan kapalı olduğu halde dışarıdan daha fazla taze hava girsin istiyorsanız, sunroofun arkasını açın, sunroof yoksa 1 camı 2 cm kadar açın... 1 dakikada aracın havası değişir.

bana sorarsanız otomatik klimayı yazın 22 derecede kullanırım. fan hızı en az yada bir üstü. üşürsem fan hızını değiştirmem sıcaklığı biraz arttırırım. sıcak basarsa yine sıcaklığı düşürür, fan hızına dokunmam. klimanın soğutma kapasitesi fan hızlı çalışınca enteresan bir şekilde düşer. yani soğutucudan yavaş geçen hava daha soğuk gelir kabine...

sorular böyle uzar gider... bana en çok gelen sorular bunlar... Varsa dahası elimden geldiğince cevaplarım....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne demek efendim...

Elimden geldiğince...

konu dışı bir mesaj :)

haftaya marmarise geliyoruz, araçta bir problem yaşarsak size uğrayacağız  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

konu dışı bir mesaj :)

haftaya marmarise geliyoruz, araçta bir problem yaşarsak size uğrayacağız  :fiuw:

Mazda problem çıkarmaz, ama siz yine de uğrayın. Çayımızı kahvemizi için...

Muğla'dan geçerken mazda bayisine uğrayanlara ne hediye veriyorsunuz  :D biz de o taraftan geçebiliriz  ;)

Buluruz verecek birşeyler...  :o Hiç olmadı, beni alır götürürsünüz.  :2funny: Siz taaa nerelerden gelebiliyorsunuz, biz burnumuzun ucundaki güzelliklerin tadını çıkartamıyoruz...  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Yazlık kısmı anladım ve yazın uyguladım valla çok süper oldu, teşekkürler. Yalnız kışlık kısmını anlayamadım ; hem içeriyi ısıtmak hemde buğulanmayı önlemek için nasıl kullanmalıyız?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

AC klima açık iken

Hava girişi açık olsun kapalı olsun içerisi buğu yapmaz.

AC tuşu kapalı iken, hava girişi de kapalı ise içerisi buğu yapar. Cam açmanız gerekir.

AC tuşu kaplı iken, hava girişi açık olursa içeride çok insan varsa camlar yine buhar yapar.

AC tuşu kapalı iken, ön cam rezistansınız varsa onu açıp ısıtın. Gerçi 2-3 dakika sonra hemen kapanıyor, ön cam buğusu geçmiş oluyor ancak yan camlar tamamen kapanıyor ve aynalar görünmüyor.

Bu yüzden kafamı teğer geçen rüzhgar olmasın diye cam açmıyorum, klima hep açık sürüyorum.

Hiç bir cam buhar olmuyor.

Hava girişini de şehir içinde kapatıyorum, zehirli hava girmesin diye, şehir dışında da hava girişini açık tutuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Mrb arkadaşlar Yeni kasa mazda 3 aracım var. Bugün bir şey dikkatimi çekti. Klima otomatik de sadece ayaklara havalandırma veriyor. Daha detaylı anlatırsam klima açıkken havalandırma yönleri nasıl olursa olsun otomatik kısmına bastığım zaman havalandırma yönü ayaklara geçiyor. Daha öncedendemi öyleydi bilmiyorum ama sizdedemi öyle biri denerde cevap verirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mrb arkadaşlar Yeni kasa mazda 3 aracım var. Bugün bir şey dikkatimi çekti. Klima otomatik de sadece ayaklara havalandırma veriyor. Daha detaylı anlatırsam klima açıkken havalandırma yönleri nasıl olursa olsun otomatik kısmına bastığım zaman havalandırma yönü ayaklara geçiyor. Daha öncedendemi öyleydi bilmiyorum ama sizdedemi öyle biri denerde cevap verirse sevinirim.

Kışın içerisi yeterli sıcaklığa ulaştığında genelde ayaklara yönlendiriyor. Sıcak hava zaten yükseleceğinden daha konforlu bir çözüm. Alttan ısıtma bir nevi:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kışın içerisi yeterli sıcaklığa ulaştığında genelde ayaklara yönlendiriyor. Sıcak hava zaten yükseleceğinden daha konforlu bir çözüm. Alttan ısıtma bir nevi:)

Adamlar onu da düşünmüş yani... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kışın hava girişi açık, fan üfleme ayaklara doğru, yazın da hava girişi kapalı fan üfleme yüze doğru çalışma eğilimindedir.

Çok merak ettiyseniz sıcaklığı 18 dereceye getirin, yüze üfleme, 24 yapın ayağa üflemeye başlayacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler arkadaşlar bilgilendirdiğiniz için. Bu arada arabanın motoru gürültülü çalışmaya başladı arasırada tekliyor. LPG de benzinde de aynı. 30000 de takıldı LPG şimdi 70000 de sübapların etkisi olabilirmi serviste Çelik sübap takılıyorlarmı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önceki konularda insanların çelik subapa gittiğini hatırlıyorum ama benzinli motorları tek tek tanımıyorum mazda da. 1500TL falan demişlerdi sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

Dijital klimanin eco modunu nasil calistiriyoruz? Benzinlide auto tusuna 2 kez bastigimda eco modu aktif oluyor. Dizelde 1 aydir eco modunu acamiyorum :)

Kitapcikta otomatik olarak eco moduna gecer diyor ama benzinlide oyle degil 2 kez bastigimda geciyor. Var mi bunun ince ayari?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...