Jump to content

Mazda3 Dijital Klima Çalışma Şekli


orcunkil
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ben nasıl açılıp kapandığını bilmiyorum. Mazda 3 yada mazda 6 ım hiç olmadı. Mazda 626 digital klimamda ac tuşu klimayı açıyordu tekrar aynı tuşa bastığımda eco ac ye geçiyordu 3. Kere bastığında tekrar klima devreden çıkıyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eco modu nasil calisiyor onemli olan o :)

Sabah 21 dereceydi ayarladim 21 e eco calismiyor. 22 de denedim yok. Ac eco diye bir buton koysalar ne olur yani :)

Burada önemli olan bir hususu atliyoruz sanırım.Dış sıcaklığa yakın veya eşit ayarlasakta dereceyi o anda araç

içi sıcaklık fazla olduğundan yine eco moda gecmeyecektir.Anlaşılan bu eco mod klima tarafından otomatik olarak kullanılıyor. Yani içerisi ayarladığımız dereceye geldiğinde ve yaklaştığında eco ya geçip klima ekonomi yapıyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burada önemli olan bir hususu atliyoruz sanırım.Dış sıcaklığa yakın veya eşit ayarlasakta dereceyi o anda araç

içi sıcaklık fazla olduğundan yine eco moda gecmeyecektir.Anlaşılan bu eco mod klima tarafından otomatik olarak kullanılıyor. Yani içerisi ayarladığımız dereceye geldiğinde ve yaklaştığında eco ya geçip klima ekonomi yapıyor :)

Aynen öyle. Dış sıcaklı 21 üstü ise içerisi ne olursa olsun aktif olmuyor. Dışarısı 21 altıysa içeri istenen sıcaklığa yaklaşınca otomatik eco'ya geçiyor. Mazda 3 te bu manuel olmuyor eminim ama eski Mazda 6'larda sanırım oluyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben bişey sorucam ama kimisi için çok saçma bunu nasıl bilmezsin olcak ama sorum şu sekilde

bizim arabalarda ön cam rezistansı denen bi özellik var o özelliğin diğer araçlardan farkı nedir acaba açıklar mısınız?

yani anlatmaya calıştıgım diğer araçlarda havalandırma ayarını yaparken ön cama sıcaklık versin diye seçenek var bu normal zaten hatta ön camın altında havalandırma kanalları var. peki bizim arabalardaki ön cam rezistansının bu olaydan farkı ne ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

HB AT lerde sadece var diye biliyorum..2011 den sonra iptal edilmişti ..Mirai lerde varmı bilmiyorum .. rezistans var ama , kumadadan cam kapama, cam düğmelerinde ışık vs yok .. 2011 lerde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende bu ekrandaki eco nun nasıl çalıştığını merak ediyordum.Konuyu okuyunca arabaya indim denedim.Ama çalıştıramadım.

Öncelikle araba garajda duruyor.Arabayı çalıştırdım ekranda sıcaklık olarak 28derece gösteriyor. Ben önce klimayı manüel çalıştırıp arabanın içini bir müddet soguttum.Daha sonra klimayı otomatik olarak 28,dereceye getirdim. Klima havayı otomatik olarak ayaklara verdi ve çok düşük devir çalışmaya başladı. Ama eco modu devreye girmedi.

Bu modun nasıl devreye girdiğini tam olarak çözen olursa buraya yazarsa bizde faydalanmış oluruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

enteresan konu...

üzerinde uygulamalı olmadan anlatmak gerçekten zor.

bu arada yolda giderken fan çalışmadığı halde üflemesi dışarıdan taze hava girişi açık olduğundan rüzgarı içeri almasından kaynaklanıyor.

auto düğmesine bastığınızdaki parametreler şunlar...

hava sıcaklığı,

sizin programladığınız sıcaklık,

araç içi sıcaklığı

bu girdilere göre şunları kontrol eder...

hava nerden alınacak:iç/dış

klima kompresörünün durumu ne olacak AC veya AC ECO

fan hızı ne olacak

hava nerelere verilecek: baş cam ayak vs.

aslında basit bir algoritması var...

bunlara göre ACyi tam devreye alıyor yada ECO modunda bırakıyor. Yazın bırakın AC çalışsın, kışın ise AUTO ya basın, buğu yoksa AC tuşuna basıp, klima kompresörünü kapatın ki gereksiz sarfiyatı azaltın. 2003-2008 mazda6 larda elle kontrol edilebiliyordu AC veya ECO modu. mazda3lerde kendi karar veriyor.

15derecede AUTO yapmanın esprisi yok. Her zaman son sürat çalışır en üst ve en alt noktalarda. uzun yolda yazın 20-23 arası ayarlayın, yol aldıkça(içerisi soğudukça) fanın yavaşladığını göreceksiniz.

Kışın AUTO yapınca neden AC ECO modunda dahi olsa çalışıyor?... Su buharını, havanın nemini almak için.

15 veya 29 derecede AUTO yapınca neden araç dışından hava almayı kesiyor?... Daha hızlı ısıtmak yada soğutmak için...

15 derecede neden AUTO yapmayalım?... Sırtımız başımız tutulmasın diye... :D

Yolda giderken sistem kapalı olduğu halde üflemesi durmuyor. Nasıl durdurulur?... 1-araç dışından hava almayı kesin. yada 2-ızgaraların yanındaki kontrollerden kapatın. 2.yi tercih edin çünkü araç dışından almayı kapatınca camlar buğu yapar... uyku da gelir... CO2!

Cam çözmeye basınca AC çalışıyor. Neden?... Nemi havadan daha hızlı almak için AC kompresörü devreye giriyor ve otomatikman araç dışından taze hava almaya başlıyor... Yada aracınız impressive ise ön cam ısıtmayı kullanın, yakıt tasarrufu olur.

Yolda giderken fan kapalı olduğu halde dışarıdan daha fazla taze hava girsin istiyorsanız, sunroofun arkasını açın, sunroof yoksa 1 camı 2 cm kadar açın... 1 dakikada aracın havası değişir.

bana sorarsanız otomatik klimayı yazın 22 derecede kullanırım. fan hızı en az yada bir üstü. üşürsem fan hızını değiştirmem sıcaklığı biraz arttırırım. sıcak basarsa yine sıcaklığı düşürür, fan hızına dokunmam. klimanın soğutma kapasitesi fan hızlı çalışınca enteresan bir şekilde düşer. yani soğutucudan yavaş geçen hava daha soğuk gelir kabine...

sorular böyle uzar gider... bana en çok gelen sorular bunlar... Varsa dahası elimden geldiğince cevaplarım....

Okan'ın bu mesajından sonra, konu kilitlense yeriymiş aslında. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2010 lar ozel uretim gibi bise :) 2011 ve 12 lerde mevcut degil. Cam acma butonlari da sizde aydinlatmali olmasi lazim.

Cam kaldirma modulu kullansak randimanli olurmu acaba?  Bazen aractan iniyorum camlar acik tekrar bin kontagi ac cami kapat bir suru is

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...