Jump to content

LPG de Ne Kadar Yakıyorsunuz?


_PrenS_
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dün ilk defa bu kadar çok sarfiyatla karşılaştım (Aygazda)

100Km./14 litre :(

Gökhan bende de aynı durum oluştu, Aygaz'dan olabilir mi ? Son 3-4 depoyu Aygaz kullandım sarfiyat arttı sanki. En son servise gittiğimde Aygaz daki problem çözüldü alabilirsin demişlerdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar uzun süreli yaptığım bir testi sizinle paylaşmak istiyorum. Yaklaşık olarak bir kaç haftadır yapıyorum testi, 323 alacaklara veya lpg taktıracaklara faydalı olabilir düşüncesi içerisindeyim.

Araç: 1994 Mazda 323 BG HB. kilometresi şuanda 107.000

Yakıt Alınan yer: Petrol Ofisi Göktürk İstasyonu

Test sürecinde 1 litre lpg'nin fiyatı : Ortalama 1.94 TL

LPG Kitinin Markası: Zavolli

Alınan Yakıt: 285 TL

Gidilen Yol: 1484 kilometre (şehiriçi, uzun yol değil)

100 kilometrede tüketilen ortalama lpg: 9.9 litre

Kilometrede yakılan yakıtın değeri: 19.2 kuruş.

Ayrıca aracımın bakımı yaklaşmış durumda( hava filtresi, yağ değişimi vs.) ve gaz ayarımda mükemmel durumda değil, örneğin rolantide 1100 devir gördüğüm oluyor, bakım yaptırmadan ayar yaptırmayayım dedim. Bunlara rağmen tüketim beklediğimden iyi geldi. Bakımdan sonra tekrar test edeceğim, bir aksilik olmazsa onu da paylaşırım burada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

ilk defa lpg takıldı 99 astinama , 20 tl lik lpg attım depoya, depo tamamen boştu, o 20 tl lik lpg ile 104 km civarında gittim şehir içi, aracım 1.8 ve tüketim gayet uygun geldi bana.. km de 20 krş yapıyo..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim 91 model 323 ile uzun yola çıktım karamanda po da depoya fulledim en son batmana geldim batman poda tekrar fulledim ve toplamda 915 km yola 143 tl yakıt sarfiyatı oldu zaten yolda da yakıt alırken sürekli ölçtüm ve ortalama uzun yolda kilometreye 0.156 tl yakıt sarfiyatı var (araçta 2 kişiydik ve 150 kg ye yakın ekstra yük vardı)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün tekrar test imkanım oldu;

araç : 99 model 323 astina 1.8

sistem :atiker sıralı otogaz

güzergah :bandırma-bursa-bandırma

katedilen yol : 212 km

tüketilen lpg : 16,90 lt

lpg litre fiyatı : 1,790 tl (alpet ten eksen gaz)

ortalama sürat :90-100 km/s

toplam tutar  : 30,25 tl

ortalama tüketim(100 km de) : 7,9 lt

km başına tüketim :0,142 tl

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En son Ankaradan gelirken yeni aldığım aracı ölçtüm. 420 km sonunda 65 tl lik gaz aldı. Budaortalama şehir dışı 0,154 kuruş yapıyor.

1,8 323f

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araba:

323f GLX 1.5

1498cc

Bujiler ve hava filtresi yeni değil. Uzun kısa yol ortalama 0,155 kr ile 0,165 kr arası...

Ancak bir keresinde havalimanına giderken dişimi sıktım, kamyonlarla el ense gittim, 80-90 km hız ile tüm yolu katettim. Arada 100e çıkmışımdır ama çok az... Bu şekilde 140+145 km (Gidiş + dönüş) 285 km yol yaptım ve depoyu tekrar fullediğimde 35 TL lpg aldı... 35 TL / 285 km = 0,122.807

Ben de inanamadım. Depoyu fulleyip gitmiştim. Dönüşte tekrar depoyu hem gece hem aynı saatte hem de aynı petrolde aynı pompada fulledim (basınç farkı olmasın diye). Ben şahsen bu "depoyu fulle kullan tekrar fulle ve kaç yaktığını hesapla" olayına LPG de inanamıyorum. Gerçekten benzin ve mazottaki gibi doğru çıkıyor mu sonuç?

En kesin ölçüm sonucunu 20 TL LPG alarak hesaplıyorum. 20 TL kaçta biterse o km'yi baz alıyorum...

Ama şu bir gerçek ki en büyük viteste 2 bin 3 bin devir arasında yapılan sürüşler en ekonomik sürüşlerdir. Benim araba da 2500-3000 arasında 80-100 yapıyor Bence ondan bu kadar az yaktı :) Hatta tam 3 binde 100 km ancak yapıyor. Motor ufak desem aynı motor aynı beygir gücündeki (Renault Symbol-2010) 5.nci vites 2500 devirde 110 yapıyor... Ama tabi ben de her zaman 80-90'a dayanamıyorum 120 yapıyorum bunu da 4bin devirde ancak görebiliyorum. Dayansam çok ekonomik yakacam...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araba:

323f GLX 1.5

1498cc

Bujiler ve hava filtresi yeni değil. Uzun kısa yol ortalama 0,155 kr ile 0,165 kr arası...

Ancak bir keresinde havalimanına giderken dişimi sıktım, kamyonlarla el ense gittim, 80-90 km hız ile tüm yolu katettim. Arada 100e çıkmışımdır ama çok az... Bu şekilde 140+145 km (Gidiş + dönüş) 285 km yol yaptım ve depoyu tekrar fullediğimde 35 TL lpg aldı... 35 TL / 285 km = 0,122.807

Ben de inanamadım. Depoyu fulleyip gitmiştim. Dönüşte tekrar depoyu hem gece hem aynı saatte hem de aynı petrolde aynı pompada fulledim (basınç farkı olmasın diye). Ben şahsen bu "depoyu fulle kullan tekrar fulle ve kaç yaktığını hesapla" olayına LPG de inanamıyorum. Gerçekten benzin ve mazottaki gibi doğru çıkıyor mu sonuç?

En kesin ölçüm sonucunu 20 TL LPG alarak hesaplıyorum. 20 TL kaçta biterse o km'yi baz alıyorum...

Ama şu bir gerçek ki en büyük viteste 2 bin 3 bin devir arasında yapılan sürüşler en ekonomik sürüşlerdir. Benim araba da 2500-3000 arasında 80-100 yapıyor Bence ondan bu kadar az yaktı :) Hatta tam 3 binde 100 km ancak yapıyor. Motor ufak desem aynı motor aynı beygir gücündeki (Renault Symbol-2010) 5.nci vites 2500 devirde 110 yapıyor... Ama tabi ben de her zaman 80-90'a dayanamıyorum 120 yapıyorum bunu da 4bin devirde ancak görebiliyorum. Dayansam çok ekonomik yakacam...

benim 91 model 323 ile ( 1.6 ) 120 km hızda 3500 devir çeviriyor 140 da ancak 4000 oluyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yalnız çok iyi bildiğim bişey var yakıt tasarrufu isteyen 20w 50 yağ kullanmasın ben 10w 60 kullanıyorum yakıt nerdeyse yüzde 10 azaldı üstelik kalkışlarda ve ilk çalışma anında bile araba inanılmaz atik aynı şekilde rampa çıkarken de çok fark ediyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu aralar şehir içi 22 kuruş

Lpg yi fulleyerek ölçmek %70 yanıltır bence ? neden ?

çünkü şamandıra kafasına göre gazı durdurabiliyor kafasına gore alabiliyor. Sağlıklı ölçüm depo boş iken litre hesabı alınır gaz bittiğinde benzine geçerek gerçek yakıt öğrenilir benim tavsiyem bu yönde önceki arabamdada bu arabamdada en sağlıklı yontemin bu olduğunu defalarca denemem sonrasında elde ettim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar 1997 1.8 familia aracımda 195*50*16 lastiklerle 11-11.5 litre istanbul şehir trafiğinde yakıt sarfiyatım vardı. bujileri değiştirdim bu sarfiyat 10 lt civarına düştü bu testi 2 kez üst üste yaptım gene aynı cıktı.şu an 3. depodayım onuda bitirince sonucu paylaşacam.bujiler bu kadarmı etkiler doğrusu anlayamadım.

  Aracın üzerindeki cant ve lastikleri çıkartıp yerine orjinallerini taktım.birde böyle bineyim dedim.sonuç:

  -çok daha iyi hızlanma

  -daha iyi firen mesafesi ve öne yığılmada ciddi azalma

  -süspansiyon yumuşadı

  -viraj kabiliyeti ciddi oranda daha iyi hale geldi.

  -kıvraklık arttı

  -yüksek hızlarada hakimiyet arttı

  -direksiyon yumuşadı

  Hızlanırken motorun daha istekli bir ses verdiğinide söylesem yanlış olmaz.

 

  Sonuç 2 : cantları ve lastikeri satılığa cıkardım  ??? .birdaha o ebatta cantı altından olsa takmam.bu araçların fabrikadan müsade edilen en yüksek ebatı 195*55*15 bilmeyen arkadaşlar için söyleyeyim.sağ ön kapının direğinde yazar.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar 1997 1.8 familia aracımda 195*50*16 lastiklerle 11-11.5 litre istanbul şehir trafiğinde yakıt sarfiyatım vardı. bujileri değiştirdim bu sarfiyat 10 lt civarına düştü bu testi 2 kez üst üste yaptım gene aynı cıktı.şu an 3. depodayım onuda bitirince sonucu paylaşacam.bujiler bu kadarmı etkiler doğrusu anlayamadım.

  Aracın üzerindeki cant ve lastikleri çıkartıp yerine orjinallerini taktım.birde böyle bineyim dedim.sonuç:

  -çok daha iyi hızlanma

  -daha iyi firen mesafesi ve öne yığılmada ciddi azalma

  -süspansiyon yumuşadı

  -viraj kabiliyeti ciddi oranda daha iyi hale geldi.

  -kıvraklık arttı

  -yüksek hızlarada hakimiyet arttı

  -direksiyon yumuşadı

  Hızlanırken motorun daha istekli bir ses verdiğinide söylesem yanlış olmaz.

 

  Sonuç 2 : cantları ve lastikeri satılığa cıkardım  ??? .birdaha o ebatta cantı altından olsa takmam.bu araçların fabrikadan müsade edilen en yüksek ebatı 195*55*15 bilmeyen arkadaşlar için söyleyeyim.sağ ön kapının direğinde yazar.

Mühendislerin bir bildiği varmış değil mi:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynıbüyülükdeki jantları bendetakmıştım 2km sonra gittim değiştirdim. Arabada ne konfor kalıyor ne serilik kalıyor . En güzeli orjinal jantları

Yeni aldığım aracımda eskisahibiön lastikleri 185"65"14 yapmış arka lastikleri 195"60"14 yapmış. arkadan çok kaslı görünüyor ama ne bileyim pek konforlu değil açıkçası

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  195 50 16 lastikleri  185 65 14 yan yana koyuyorum aralarında ebat farkı yok.ama öbür taraftan araca takınca 14 ler esniyo aşağıya birmiktar çöküyö 16 lar ise araçta yada dışarda aynı şekilde (kazık gibi) duruyo.14 lerde ezilme olduğu zaman tur çapı azalıyo dolayısıyla aynı olsalarda ezilmesi lastiğe daha kısa tur yaptırıyo. buda 16 larla arasındaki farka neden oluyo artı taban genişilğide eklenince aracı zorluyo performans kaybı,yakıt artışı,kazık gibi süspansiyon ve ciks faça görüntü olarak geri dönüyo.uzun süredir modifiye jant kullanan arkadaşlara bir tavsiye.orjinal ebatlardaki jant ve lastiklerinizi tekrar bir takın birkaç km gezin sonra yapacagınız ilk iş modifiye jantlarınızı satacak yer aramak olacaktır.

 

  örnek: BEN  :o

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İmaj hiçbir şey yakıt herşey :) ben de hevesleniyorum çelik janta. Hatta photoshopda yaptım araba bambaska oluyor. Ama ağır. yakıtı arttırır. Bir de çelik jant takınca ince yanak yapmadan olmaz. Yani büyük jant küçük lastik. Ama çakıl taşına bassan zıplar araba. Burası türkiye. Her an nerede çukura gireceğin belli olmuyor...

MAZDA%20CELIK%20JANT.jpg?psid=1

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çelik cantlarım varken otobanda bile kasarak gidiyodum.her an bir yamalı yol kesitine dalıp paldır küldür sesleri ile irkilecem diye.insanın aracından o seslerin geldiğini duyunca gece şeklinede şemaline deyip cantlara... :dua:  diyor amma aşağıya inip geriden beri araca bir bakınca şöyle, hoşuna gidiyor ve tekra unutuyo.işte bu şekilde tam bir yıl [10 000 km ] dayandım ,sonrası malum  :sopa: .orjinal ebatlardaki jantların bir sorun teşkil etmeyeceğinide hatırlatırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim lastik ölçüleri 185/65R 14 yani orjinal ölçüleri, üzerinde 5 kollu alaşım jant var ve gayet hoş duruyo, hatta jantlarım bile aslında en dandiğinden (CMS) :) , yani alaşım jant için illa 15 inç filan takmanıza gerek yok küçük jant ta çok sırıtmıyo...

post-4903-141695281836_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim arabam 0.18 kuruşu hiç geçmedi şuan 0.17civarı yakıyor. bildiğim kadarıyla lantisler 1.6 motorların yaktığı kadar tüketiyor seninki hiç normal değil.tüpün markası nedir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...