Jump to content

LPG de Ne Kadar Yakıyorsunuz?


_PrenS_
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ağzına kadar fulledik (lt fiyatı 2.35),samsun'dan ankara'ya indim, fulledim (lt fiyatı 2.29'du) 63 tl aldı , 65 tl desek 410'km için bence iyi bir değer ,ortalama hız 100-110 ,arada bir 120-140.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ağzına kadar fulledik (lt fiyatı 2.35),samsun'dan ankara'ya indim, fulledim (lt fiyatı 2.29'du) 63 tl aldı , 65 tl desek 410'km için bence iyi bir değer ,ortalama hız 100-110 ,arada bir 120-140.

İyinin ötesinde bir değer... Allah nazardan korusun...

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg yakıt testleri fulleme yöntemiyle olmaz çünkü basınç denen bir değişken vardır belki son fullediğiniz istasyon tam dolduramadı deponuzu denemenin yöntemi şudur, tam boş depoya, alırsınız 20 tl veya 30 tl veya litre bazında 10 ltr veya 13 ltr falan km yi sıfırlarsınız bittiğinde , yaptığı km odur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg yakıt testleri fulleme yöntemiyle olmaz çünkü basınç denen bir değişken vardır belki son fullediğiniz istasyon tam dolduramadı deponuzu denemenin yöntemi şudur, tam boş depoya, alırsınız 20 tl veya 30 tl veya litre bazında 10 ltr veya 13 ltr falan km yi sıfırlarsınız bittiğinde , yaptığı km odur.

Bu şekilde de; senin savunduğun tezin tam tersi devreye giriyor, yani basınç düşük kaldığı için ölçüm sağlıklı olmuyor... Bazı sıralı sistemlerde biraz zorladığında otomatik olarak benzine geçebiliyor...

;D

Aynı istasyondan, birden fazla dolum yapılarak ortalama tüketim bulunabilir, en sağlıklısına ben böyle ulaştım...

:fiuw:

Her iki yöntemde de ortalama bulunarak tüketim rakamına ulaşmak en mantıklısı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu şekilde de; senin savunduğun tezin tam tersi devreye giriyor, yani basınç düşük kaldığı için ölçüm sağlıklı olmuyor... Bazı sıralı sistemlerde biraz zorladığında otomatik olarak benzine geçebiliyor...

;D

Aynı istasyondan, birden fazla dolum yapılarak ortalama tüketim bulunabilir, en sağlıklısına ben böyle ulaştım...

:fiuw:

Her iki yöntemde de ortalama bulunarak tüketim rakamına ulaşmak en mantıklısı...

Mesela siz ilk aldıgınızda petrol ofisinin tankı boş olabilir haliyle tankdaki basınç az olucaktır siz birdahaki LPG almaya geldiğiniz zaman o aradaki boşlukta gaz dolumu yapıldıysa tanka basınç artıcak haliyle işler karışıcak :D tabi ne kadar fark eder bilemiyorum buda bi ihtimal yani :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mesela siz ilk aldıgınızda petrol ofisinin tankı boş olabilir haliyle tankdaki basınç az olucaktır siz birdahaki LPG almaya geldiğiniz zaman o aradaki boşlukta gaz dolumu yapıldıysa tanka basınç artıcak haliyle işler karışıcak :D tabi ne kadar fark eder bilemiyorum buda bi ihtimal yani :)

İşte bu yüzden ben de diyorum ki; üç dört sefer aynı istasyondan yakıt alarak ortalamayı bulabilirsiniz... En doğru ölçüm yolu bu bence...

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bakın arkadaşlar benim yazdıklarım her zaman uzmanlarının söylemleri olmuştur yani kandi kafamdan sölemiyorum aynı istasyon olmasıda önemli değil bir lpg istasyonunda aynı makinaya bağlı bazen 4 tabanca oluyor siz yakıt alırken diğer tabancaların çalışıyor olması bile bazen çok farkediyor bunu bizzzt lpg ustaları söledi benimde başımdan geçti böle bi olay yani bazen istasyon tam doldurmuyor depoyu ful oldu sanılıyor ama malesef tam full olmuyor, yani tam olarak test yapıp doğru sonuçlar istiyorsanız alacaksınız boş depoya 30 tl gaz bittiğinde km sayacına bakacaksınız tüketiminiz o dur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bakın arkadaşlar benim yazdıklarım her zaman uzmanlarının söylemleri olmuştur yani kandi kafamdan sölemiyorum aynı istasyon olmasıda önemli değil bir lpg istasyonunda aynı makinaya bağlı bazen 4 tabanca oluyor siz yakıt alırken diğer tabancaların çalışıyor olması bile bazen çok farkediyor bunu bizzzt lpg ustaları söledi benimde başımdan geçti böle bi olay yani bazen istasyon tam doldurmuyor depoyu ful oldu sanılıyor ama malesef tam full olmuyor, yani tam olarak test yapıp doğru sonuçlar istiyorsanız alacaksınız boş depoya 30 tl gaz bittiğinde km sayacına bakacaksınız tüketiminiz o dur.

O uzmanlara şunu sorarsan ne demek istediğimi anlarsın dostum... İçinde az yakıt bulunan depo basınç oluşturmaz ve dolu depodan her zaman fazla tüketir, hele hele karbüratörlü sistemlerde...

Dolayısıyla sen her zaman 30 liralık gaz alıp bitince hesap yaparsan her zaman zaten fazla yaktığın yakıtı ölçüyor olacaksın... Denemek istersen eğer; üç dört sefer 30 liralık gaz tüket hesapla, üç dört sefer de depoyu doldurarak hesapla... Bu işlem, lpg mikserini yalıtım yaparak yakıt ölçümü yapmaktan daha da kolay...

;)

Aynı pompadan dört beş defa gaz doldurup ölçümü yapar ve ortalamasını alırsan en doğru değeri yakalamış olursun.

En nihayetinde, bu aradaki değer sapmaları çok önemli mi? Bana göre hayır...

Aracıma ihtiyaç dahilinde bindiğim için yakıtını ikinci planda bırakıyorum. İşim görülsün yeter mantığı, ama afaki bir rakam yakarken de, oturup izlemiyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araçtaki yakıt deposunun basıncının bir önemi yok zaten lpg gaz bitene kadar tüketiyor motor ama yakıt pompasından araçtaki depoya dolma işleminde basınç çok önemli. benim fikrim bu ,lpg cilerinde görüşü bu yönde. domestos abi ben her zaman her türlü denemeyi yaparım benim için zevk bu işler zaten, hobi gibi bişey , onunda deneriz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araçtaki yakıt deposunun basıncının bir önemi yok zaten lpg gaz bitene kadar tüketiyor motor ama yakıt pompasından araçtaki depoya dolma işleminde basınç çok önemli. benim fikrim bu ,lpg cilerinde görüşü bu yönde. domestos abi ben her zaman her türlü denemeyi yaparım benim için zevk bu işler zaten, hobi gibi bişey , onunda deneriz :)

Zevk aldığın için takılıyorum zaten dostum...

Benim bildiğim kadarıyla da; depoda yakıt azaldıkça basıncın düşmesi sonucu fazla yakıtın tüketilmesidir...

Ancak; daha önce de dediğim gibi bu yakıt sarfiyatını biz tespit edemeyiz, çünki; kullanım şartlarına göre yakıtın sabit değeri yok... Bu yüzden de bu tür konulara çok fazla takılmanın gereği yok...

:)

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda lantis 1,8 motor atiker sıralı sistem ile 0,25 kuruş şehir içi yakıyordu sabit garanti ve şaşmaz sonuçtur bu :) tabi şuann lpg litre fiyatı 2,50 den 2,10 kuruşa düştü 70 tl lik aldım 270 km oldu daha gidiyoruz bakalım bitince yeni oranları yazarım 8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

haa şunuda söleyeyim 2 kez başıma geldi bazı istasyonlar gaz yerine havamı basıyor yada gazmı basmıyor nedir herzamankinden %50 kayıpla gazın bittiği oluyor.Bigün bunu ispatlayıp kapattırcam istasyonları  :sopa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya işi gücü bırakıp uğraşacaksın. Yada bildiğin eşin, dostun, arkadaşın, ama avukat,hakim,savcı yada tüketici haklarında filan bir tanıdığın olacak. Ondan yardım alarak hareket edeceksin. Öbür türlü hem zahmetli hem masraflı. Söylenecek bir söz var "ölme eşeğim ölme" :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu hava basma olayını ben de duymuştum, özellikle fiyatlarını afaki şekilde düşük tutan istasyonlar için... İspatı zor, sana maliyetli olur...

:fiuw:

Benim başıma gelmişti  Bursa istanbul arası karadan çok gidip geldim. yaktığım yakıt belli idi. Bir seferlik ucuz bir istasyon gördüm ve girdim hesaplarıma göre o zamanlar yaptığım km gereği 12 tl alması gerekirken 18 olmuş ve hala alıyordu bende pompacıya depoyu fulle demiştim sonra yeter arkadaşım çek pompayı havamı basıyorsun ne basıyorsun anlamadım bu aracın 12 tl de durması gerekiyordu seninki durmak bilmiyor yeter  dedim.

Bilmediğiniz ilk defa ismi duyulan yerlerden akaryakıt almayın bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar lpg çok farkadiyor bazen %30 daha fazla yakıyor araba bakın ben uzun yolda denedim boş depoya istasyonun birinden 31 ltr yakıt aldım 360 km yaptım daha bitmemişti gidip yakıt aldım 24 ltr yakıt aldı depo istayonun basıncınada dikket ettim bayağı iyiydi yani arabam devam etsem 400 km nin üstünde yol yapıyordu ama bazen 70-80 km daha az yapıyor bu ne biçim iştir anlamak gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

pompanın hava basmasının sebebi veya fazla basmasının sebebi basınçtır pompadaki basınç saatine dikkat edin ortalarda olması gerekir çok yüksekse o zaman genelde boş basar veya fazla basar.basınç saati hemen iki tabancanın arasında biraz aşağıdadır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar lpg çok farkadiyor bazen %30 daha fazla yakıyor araba bakın ben uzun yolda denedim boş depoya istasyonun birinden 31 ltr yakıt aldım 360 km yaptım daha bitmemişti gidip yakıt aldım 24 ltr yakıt aldı depo istayonun basıncınada dikket ettim bayağı iyiydi yani arabam devam etsem 400 km nin üstünde yol yapıyordu ama bazen 70-80 km daha az yapıyor bu ne biçim iştir anlamak gerek.

Yukarılarda bir yerlerde dediğim şekilde ortalama yakıt hesabını yaparsan aracının ne yaktığı konusunda daha net bilgilere ulaşabilirsin... Buna göre havamı basıyorlar gaz mı basıyorlar bizi mi kekliyorlar anlayabiliriz...

Benim eve 20 metre yakında LPG istasyonu var ve sahipleri ile muhabbetim çok iyidir... Yaptığım bütün ölçümlerde içimde şüphe oluşturabilecek en ufak kırıntıya rastlamadım, başka yerden de nadiren lpg alırım...

Bu vesile ile Kocaeli Körfez Yarımca Songur Otogaz yetkililerine sonsuz şükranlarımı sunuyorum...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...