Jump to content

2.Nesil Mazda3 60.000 Bakımı


M.E.G
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Erzurum Yılmaz Yılmazlar servisinde 60 bin bakımı yapıldı.Aracımla detaylı bir şekilde ilgilendikleri için teşekkür ediyorum :)

Yağ (10w-40)+yağ filitresi+hava filitresi+işçilik=172 TL

Ön spor panjur + Pasta Cila =450 TL

Toplam =622 TL cik bayıldık :D

Not: Balatalar hala değişmedi ve 10 bin km daha çok rahat götürür dediler.Şanzıman yağı gayet iyi durumda.Yürüyen aksamda bir problem yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gule gule kullanın,balatalar hıc degısmedı mı? bızım servıs ıkıncı bakımda balataları degıstırmeyı dusunuyor.ama ben degıstırtmeyecegım.aracım daha 8700 km de.saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

balatalar hiç değişmedi hala orjinalleri ile devam ediyorum.Sizin balataların durumu nedir bilmediğim için yorum yapamam ama bu kadar kısa sürede balatanızın bitmemesi gerek...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun :) bayıldıkça daha bir sever insan arabasını :D

Teşekkürler Kadir abi :) Plakaları APP yaptım, shark anteni yapıştırdım  bide 622 bayılınca yeniden aşık oldum :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Balatalar, bujiler,polen filitresi ne durumda? Eğer bunlarda sıkıntın yoksa 150-200 civarı birşeyler tutar...

4 litre yağ 70 TL civarı (Castrol Edge 10w / 40)

yağ filitresi 9 TL

hava filitresi 28 TL

İşçilik servisten servise değişiyor.Benden 40 TL aldılar.

Birde KDV ekleyeceksin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda' nın da opel kadar arızalı aracı olsun serviste fiyatlar yarı yarıya düşer :D

Klima gazı 5 yılda, hava yastıkları 10 yılda bir kontrol edilmesi gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam.Klima gazı neden erken bitti Sayın Semavi abi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Balatalar, bujiler,polen filitresi ne durumda? Eğer bunlarda sıkıntın yoksa 150-200 civarı birşeyler tutar...

4 litre yağ 70 TL civarı (Castrol Edge 10w / 40)

yağ filitresi 9 TL

hava filitresi 28 TL

İşçilik servisten servise değişiyor.Benden 40 TL aldılar.

Birde KDV ekleyeceksin...

Sağol bilgilendirdiğin için gitmeden arıyacağım servisleri fiyat alıcam en ucuz neresiyse oraya götürücem hepsi aynı işi yapıyor  :egy:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 yıl sonra ...

Merhaba arkadaşlar,
Tahminen önümüzdeki hafta 2. Nesil Mazda3 IMP. Manuel aracımı Mazda EVO'ya götürmeyi planlıyorum. Uzun yola gideceğim için, yakın zamanda trafik muayenesi yapılacağı için ve genel güvenlik amaçlı bu bakımı yaptırmam gerekiyor.
Bakım ve bakım öncesi aklıma takılan konular ile ilgili tecrübelerinizden faydalanmak isterim. yardımcı olursanız sevinirim.

Aracın şu anki durumu:
Aracımı 2.el olarak yaklaşık 1 ay önce almıştım. Şu an 56.000km'de. Daha önceki yetkili servis bakımı 46.000'de yapılmış. Aracımı alırken yetkili servis sol arka teker bilyasında sorun olduğunu ve sol arka tekerin hafifçe içerden deforme olmaya başladığını ( içten  yediğini ) göstermişti. Üzerindeki TOYO fabrikasyon lastikleri hiç değişmediği için bilyalara bakılmadan önce yeni lastik alınmalı, sonrasında bilyaların kontrolünün sağlanması gerektiğini söyledi. Bende dün akşam yeni lastik siparişimi verdim (Goodyear Efficientgrip 205/55 R16 91V Performance Yaz Lastiği ÜT-2015 ). Ayrıca ön fren balatalarını da değiştirmemi önermişlerdi.

1.Soru:  Mevcut lastiklerim iç taraftan deforme olmaya başladığı için lastikleri takmadan servise bırakmayı, lastiklerin orada takılıp, gerekli bilya arızasının giderilip rot/banalnsının EVO'da yapılması daha iyi olur diye düşünüyorum. Sizce önceden lastikleri takayım mı? yoksa EVO'da mı takılsın?

 

2.Soru: Yetkili servislerde (farklı marka) Rot/Balans ile ilgili gerekli müdahalelerin yeterli düzeyde yapılmadığı hatta bazı yerlerde bakılmadığı, baştan savma yapıldı konusunda bolca şikayet ve yazı okudum Mazda Evo için böyle bir durum geçerli mi?

 

Serviste özellikle yapılmasını istediklerim: (Lütfen farklı önerileriniz varsa beni bilgilendirin)
- Standart 60.000 bakımı
    - Tüm Filtrelerin Yenilenmesi
    - Yağ Değişimi (dexelia diye özellikle belirteceğim)
    - Tüm Sıvıların Değişimi (Motor suyu, Cam suyu..vs)

    - Klima Bakımı (60.000 bakımına dahil mi bilemiyorum)
- Lastik Değişimi + Rot/Balans (yukarıdaki durumlara göre değişir)
- Fren Balatalarının Kontrolü/Yenilenmesi

- Silecek Süpürgelerinin Yenilenmesi
- Genel kontroller (Vites kutusu, şanzıman, debriyaj, baskı balata..vs)

3. Soru: Sizce ortalama maliyeti ne olur bu işlemlerin (60.000 bakım fiyatı Mazda Damla 600TL vermişti)

4. Soru: bu işlemleri yaparak aynı gün içerisinde aracımı teslim ederler mi?

 

Biraz uzun oldu farkındayım :/ yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.


 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.- Lastikleri aldığın yere yada anlaşmalı olduğu yere yaptırabilirsin. En kötü ihtimal bildiğin, güvendiğin bir yere 40-50 liraya taktırıp. Rot balans ayarıda yaptırabilirsin.

 

2.- Evo lastik değişimi, tamiri vs işlemlerini hemen yanı başlarında ki anlaşmalı oldukları lastikçiye yaptırıyorlar. En azından 1-1,5 yıl öncesine kadar öyleydi. Çivi girmiş bir lastik tamir işlemim olmuştu, oradan biliyorum. Kendi bünyelerinde Rot/Balans yapılıyor mudur ? Hiç bir fikrim yok. Yapılıyorsa da bu güne kadar hiç yaptırmadım. Her 20 bin  ve katlarında bana yakın bir lastikçide balans ayarı yaptırıyorum. Gerekirse rot ayarıda yapılıyor. Zaten her yazlık/kışlık lastik değişiminde bu işlem bir daha yenileniyor.

Şahsi fikrim bu işi kendiniz dışarıda yaptırın.

 

3-Klima bakımına gerek olup olmadığını siz ve servisiniz bilebilir.  Çıkardığı kokudan ve şu anki soğutma performansından anlaşılır bu durum. Aynı keza silecek süpürgelerinizin durumunu yine siz bilebilirsiniz. Şimdi alıp, bagaja koyup sonbaharda da kullanmaya başlayabilirsiniz. Şu anki haliyle yağmurlar başlamadığı için pek ihtiyacınız olmayacaktır.

 

4- 1 günlük değil yarım günlük bir iş var aracınızın. (Lastikleri kendiniz dışarıda yaparsanız) 

Tahmini bir bakışla 600-700 lira mal olabilir tüm işler.

 

Not: Forumda mevcut konu başlığının altında birleştirdim. Buradan devam edebiliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastiği dışarıda taktırırsanız; araçtaki TPMS sensörüne dikkat etmelerini tekrar tekrar söyleyin.

Bunu hatırlatmanız iyi oldu. teşekkürler :)

1.- Lastikleri aldığın yere yada anlaşmalı olduğu yere yaptırabilirsin. En kötü ihtimal bildiğin, güvendiğin bir yere 40-50 liraya taktırıp. Rot balans ayarıda yaptırabilirsin.

 

2.- Evo lastik değişimi, tamiri vs işlemlerini hemen yanı başlarında ki anlaşmalı oldukları lastikçiye yaptırıyorlar. En azından 1-1,5 yıl öncesine kadar öyleydi. Çivi girmiş bir lastik tamir işlemim olmuştu, oradan biliyorum. Kendi bünyelerinde Rot/Balans yapılıyor mudur ? Hiç bir fikrim yok. Yapılıyorsa da bu güne kadar hiç yaptırmadım. Her 20 bin  ve katlarında bana yakın bir lastikçide balans ayarı yaptırıyorum. Gerekirse rot ayarıda yapılıyor. Zaten her yazlık/kışlık lastik değişiminde bu işlem bir daha yenileniyor.

Şahsi fikrim bu işi kendiniz dışarıda yaptırın.

 

3-Klima bakımına gerek olup olmadığını siz ve servisiniz bilebilir.  Çıkardığı kokudan ve şu anki soğutma performansından anlaşılır bu durum. Aynı keza silecek süpürgelerinizin durumunu yine siz bilebilirsiniz. Şimdi alıp, bagaja koyup sonbaharda da kullanmaya başlayabilirsiniz. Şu anki haliyle yağmurlar başlamadığı için pek ihtiyacınız olmayacaktır.

 

4- 1 günlük değil yarım günlük bir iş var aracınızın. (Lastikleri kendiniz dışarıda yaparsanız) 

Tahmini bir bakışla 600-700 lira mal olabilir tüm işler.

 

Not: Forumda mevcut konu başlığının altında birleştirdim. Buradan devam edebiliriz.

Tanıdığım, bildiğim bir Rot/Balans'cı yok. Önceki aracımı götürdüğüm Ataşehir otomotiv var ama onlar da dışarıya yaptırıyorlar bildiğim kadarıyla. Goodyear bayisi bulup orada yaptırmak sanırım mantıklı olabilir? Peki yeni lastiklerimi dışarıda taktırdığımda Mazda Evo'ya gidene kadar yine içten yeme durumu olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunu hatırlatmanız iyi oldu. teşekkürler :)

Tanıdığım, bildiğim bir Rot/Balans'cı yok. Önceki aracımı götürdüğüm Ataşehir otomotiv var ama onlar da dışarıya yaptırıyorlar bildiğim kadarıyla. Goodyear bayisi bulup orada yaptırmak sanırım mantıklı olabilir? Peki yeni lastiklerimi dışarıda taktırdığımda Mazda Evo'ya gidene kadar yine içten yeme durumu olabilir mi?

 

Lastikleriniz her halükarda değişecek. Önce servise gidin, sonra lastiklerinizi değiştirin o zaman. Önce bilyalara bakılsın, gerekiyorsa değişsin. 

 

Not: Speedy servislerinde lastiğini değiştirebilir rot balans yaptırabilirsin.

 

http://www.speedy.com.tr/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...