Jump to content

2.Nesil Mazda3 Benzinli Otomatik/AT Yakıt Tüketimi


sporenes
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yol bilgisayarındaki verilerin doğruluğuna çok fazla güvenmiyorum. Şartlara göre değişeceği için sadece uzun yolda sıfırlayıp kullanıyorum. Kısa mesafelerde çok yanıltıcı. En iyisi kendi hesabınızı kendiniz yapın.

14.0000 km deki 2010 model otomatik Mazda 3 HB ile benzin lambası yandıktan en fazla 2-3 km sonra  Opet'ten 95 oktan 100 TL lik benzin alıyorum ve 280 - 290 km yol yapabiliyorum. 300 km hiç göremedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yol bilgisayarıyla ilgili bi yerde okumuştum tam hatırlamıyorum ama ekranda yazan veriyi %-0.2 (tam hatırlamıyorum) gibi bir rakamla çarpıyosun çıkan sonuç net oluyordu.mesela manuel mazda3 fabrika verileri 9.3.dediğim işlemi yapınca bu değer biraz yükseliyo net bilgi çıkıyo ortaya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben demiyom yunus bi otomobil programında yada forumunda görmüştüm.zaten 0.2 çok büyük fark değil.10-20 km.lik bi fark :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgisayara güvenmediğinizi söylemişsiniz. Ben her zaman depoyu fulleyerek alırım benzini. Her benzin alışımda da TRIP Km göstergesini de sıfırlarım. Aldığım litreyi yaptığım kilometreye bölünce de herzaman o depodaki tüketimimi hesaplamış olurum ki bı değer bilgisayar ekranındaki veri ile aynı oluyor zaten.

Ben de LPG ye geçmeden önce aynı şeyi yapardım ve birebir aynı olurdu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok Gökhan, ben Saltuğ Bey'in yol bilgisayarına güvenmemesi ile ilgili söyledim. Yoksa senin dediğin normal bir tolerans zaten. Zaten fabrika verisi dediğimiz şey optimum şartlarda alınan veriler. Ama hiçbir zaman o verilerdeki optimum şartlar gerçek hayatta gerçekleşmez. :)

ben iyice sapıttım herşeyi yanlış yorumluyom.uyku başıma vurdu heralde :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.6 Jetta 1.6 Civic 1.6 Chevrolet cruze 1.6 Toyota corolla bunlara göre bizim mazdanın yeri yakıtta neresi acaba..

eğer bunlardan az yakıyorsa iyi..yada aynı ise sorun yok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 depoya otomatik vitesle geçen gün 480 km civarı gittim. çokta sakin kullanıyorum, herşeye dikkat ediyorum.

7.5 -7.9 LT ortalama yakıt gösteriyor yol bilgisayarı.

nerdeyse ben de aynı gidiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

henüz 200 km yapamadı araç. 14-15 lt arası şuanki ortalama değeri. İlk kilometrelerde bu değer normal midir?

Bir de yol bilgisayarını kendimiz sıfırlayabiliyor muyuz?

1000km'den sonra yani aracın motorunun açıldığı mesafe değeri olarak sayarsak yol bilgisayarını sıfırlayıp en doğru ortalama yakıt değerini görmek istiyorum.

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

henüz 200 km yapamadı araç. 14-15 lt arası şuanki ortalama değeri. İlk kilometrelerde bu değer normal midir?

Bir de yol bilgisayarını kendimiz sıfırlayabiliyor muyuz?

1000km'den sonra yani aracın motorunun açıldığı mesafe değeri olarak sayarsak yol bilgisayarını sıfırlayıp en doğru ortalama yakıt değerini görmek istiyorum.

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

bu değeri fazla dikkate almayın, araç durduğu yerde çalışmıştır, yüksek devirde kullanılmıştır vs. vs.

bilgisayar değerini sıfırlarlayın. en kolay sağ taraftaki info düğmesi ile ortalama yakıt tüketimi ve ortalama hız penceresine geldiğinizde yine info tuşuna sürekli basarak(3 saniye civarı) sıfırlayabilirsin.  Veya uzun yol ayarlar altından da sıfırlanabiliyor :)

yol bilgisayarını sıfırlamak için 1000 km yi beklemene de gerek yok. ben her depoyu doldurduğumda sıfırlıyorum bir sonraki depoyu doldurana kadar. manuel benim araç, şehir içinde ortalama 7,2 - 7,6 arası yakıyorum bir depo da.

Senin araç otomatikmiş, sakin kullanıyorsan 10 civarı felan olur herhalde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben de 10-11lt arası bir değer bekliyorum zaten. Ortalama hız 19km/h  :)

istanbul'da otomatik vites kullanmak cebe, kullanmamak ise vücuda işkence ne yazıkki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar benim aracın ortalama yakıt değeri şehir içi 9.2 gösteriyo şu an.

henüz 2000 km deyim.sizce bu değer nasıl.

otomatikti galiba 90. yıllar,  normal :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest metin_4154

Mazda3 11 litre diyosunuz ben Mazda6 'nın yakıtını çok diyordum demekki aynı yakıyormuş

ben de 10-11lt arası bir değer bekliyorum zaten. Ortalama hız 19km/h  :)

istanbul'da otomatik vites kullanmak cebe, kullanmamak ise vücuda işkence ne yazıkki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

otomatikti galiba 90. yıllar,  normal :)

[/quote

Evt.90.yıllar otm.vites.

kullanımı çok rahat ama yakıtı biraz fazla gibi geliyo bana

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ne babam ne de ben süratli ya da devirli araç kullanmayız. trafiğe giriyoruz arada haliyle. istanbul'da yaşamamızdan dolayı. eğer bir depo benzinle 500 km bulamazsak yandık doğrusu. ilk depoyla 286km gitti ve yol bilgisayarına göre bir 50 km daha gideri var. kabaca 340km diyebiliriz.

tabiri caizse ben gerekmediği zamanlar hariç gaz pedalının altında yumurta varmış gibi basanlardanım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Araç bugün itibariyle 650 km yol yapmış durumda, teslim alındıktan sonra toplam 69 litre benzin almışız ve şu an benzin sıfırlandı. Bu hesaplamaya göre yakıt tüketimi 100 km de 10,5 litre olarak gerçekleşmiş durumda.

Not: Tamamen şehir içi kullanım ve tüm donanımlar aktif, koltuk ısıtma ve klimada sıklıkla kullanımda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün benzinde dahil herşeyi sıfırladım, depoyu akşam fulleyeceğim bakalım 2. depo bittiğinde kaç çıkacak tüketim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • keser
      Yazan: keser
      Herkese merhaba. aracım 2011 impressive otomatik. Yaklaşık 2-3 ay önce aldım.
      yol bilgisayarında Av. yakıt tüketimi 15, 16 lt iken şu sıralarda 17 lt' yi aştık normali 8-10 lt sanırım. Açıkçası 10 bin km bakımı benden önceki sahibi ne zaman yaptı tam olarak bilmemekle beraber şu sıralar bakımı geldi sayılır öyle hatırlıyorum. iki haftaya bakıma sokacağım. LPG(Landirenzo) tüketimi de başlarda 40 krş iken 50 krş ardından 60 krş' u gördü. Ankara Şaşmaz OLgun LPG'de gaz ayarı yaptırdım. ayarın darmaduman bir halde olduğunu söyledi. gaz ayarından sonra yol bilgisayarı yakıt tüketimini sıfırladım. 8 -9 lt lere düştü. ama bu sadece bir gün sürdü şuan 17 lt.  sebebini bilmiyorum.
      Sizden ricam bakıma gitmeden önce beni yönlendireceğiniz hususlar varsa hazır bakıma gitmişken sizinde önerilerinizi gerçekleştirmek olacak. şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Dizel Otomobilden bıkmış, usanmış bir 2.Nesil Dizel Mazda 3 Kullanıcısı olarak. Bu konu başlığını açmak istedim. 3.Nesil Dizel kullanıcıları, ya Benzinli konusunda yada kullanıcı izlenimlerinde paylaşıyorlar yakıt sarfiyatlarını. Arada kaynayıp gidiyor mesajlar. Bu başlık altında toplarsak yakıt sarfiyatlarını, daha faydalı olacaktır.

    • Jamiryo
      Yazan: Jamiryo
      Herkese Merhaba, 
      Sanırım Mazdaclub'ın en yeni üyesiyim. Burada sizin bilgi ve birikimlerinizden yararlanmak ve ilerde aynı konu başlığı altında kafasında benim gibi soru işaretleri bulunan insanlara bir fikir vermek için oktanlarla ilgili bir sorum var.
      Soru 1: MAZDA 3 1.5 Skyactiv'e önerilen benzin 95 mi, yoksa 98 oktan mıdır? Bu sorunun cevabını yabancını sitelere bakıp bulamadım. Broşür ve manual kitabında da rastlamadım. Malum yurtdışında halen 87,91 ve 95  oktan satılıyor (nadiren de 98 oktan mevcut) o yüzden adamlar 95/98 oktanlardan hiç bahsetmemişler bile.
      Soru 2: Ek bir sorum daha var. Eğer her ikisini de kullandıysanız aralarında performansa ve ekonomik kullanamaya dayalı bir fark gördünüz mü? Her iki soruyu birlikte cevaplandırırsanız çok sevinirim. 
      Bilse bilse yurdum insanı bilir diyerek sorumu üstadlara yöneltip, cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Mazdaafrika
      Yazan: Mazdaafrika
      Herkeze iyi akşamlar.
      Mazda 3 2017 Model arabamla yaklaşık 7000 km yaptım son iki ay içerisinde.
      Sormak istediğim benzin deposuyla alakalı.
      Depo 51 lt gösteriyor, fullleyip yaklaşık 700 km yol yapıyorum.
      Benzin Işığı yandıktan sonra da 60 km yol yaptım.
      Bunu bir kaç defa denedim, ama 60 kmden sonra cesaret edemedim yolda kalırım diye.
      Ama sıkıntı şurda ışık yandıktan  sonra 60 km daha kullanıp benzinliğe girip depoyu fulluyorum, hatta tık sesinden sonra ağzına kadar dolduruyorum, ama bugüne kadar en fazla aldığı 43 lt oldu.
      43 litreden fazla dolduramadım bir türlü.
      Sorum şu bu geri kalan 8 litre benzin depoda ise 60 km den sonra aşağı yukarı 100 km daha gitmesi gerekir.
      Acaba kaçırdığım bi durum mu var diye düşünüyorum ama 4-5 defa denedim  hep böyle oluyor en fazla 43 litre  koyabildim. Her seferinde de ışıktan sonra 50-60 km sürüp o şekilde benzini aldım.
      Bu konuda  beni aydınlatabilirseniz memnun olurum 
      Şimdiden teşekkürler.

×
×
  • Yeni Oluştur...