Jump to content

2.Nesil Mazda3 Benzinli Otomatik/AT Yakıt Tüketimi


sporenes
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ha atlamışım şu an ortalama hız 18 km gösteriyor.

18 ise bayağı bir trafikte kalıyorsun, bu değeri göstermesi normal :)

artı kısa mesafeler diyorsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bizim bu arabaların yakıt depoları kaç lt alıyor acaba.Ben 55 lt diye biliyodum ama bir gariplik var bu işte.benzin ışığı yandıktan sonra ben 35-40 km daha yol katettim.Bilgi ekranındaki menzilde sıfırlandı ben petrole çektim aracı.45 lt benzinde pompa otm.attı..toplam 175 tl ödedim.Shell 95..Eğer depo 55 lt ise bu geri kalan 10 lt benzin nerede.ve niye çok erken yakıt sensörü devreye giriyo.yoksa depo hacmi 45 lt.de benmi yanlış hatırlıyorum.Bu konuda yardımlarınıza ihtiyacım var.

Sonuç aşağıdaki gibi Arkadaşlar.

175 TL lik benzinin karşılığı.(45 lt.)

toplam katedilen mesafe 400 km.

tamamı şehir içi ve kısa mesafe.

ortm.yakıt tüketimi 11,5

ortalama hız.28

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yazı bekliyorum uzun yol yapmak istiyorum beyaz incim 5001 km olsun istiyorum  :D :D :D

o zaman tüketim 7-8 leri görecek biliyorum :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonuç aşağıdaki gibi Arkadaşlar.

175 TL lik benzinin karşılığı.(45 lt.)

toplam katedilen mesafe 400 km.

tamamı şehir içi ve kısa mesafe.

ortm.yakıt tüketimi 11,5

ortalama hız.28

yazı bekliyorum uzun yol yapmak istiyorum beyaz incim 5001 km olsun istiyorum  :D :D :D

o zaman tüketim 7-8 leri görecek biliyorum :tey:

Alınan benzin miktarı:    21,869 litre  (86,38 TL'lik benzin ile)

katedilen mesafe :          293 KM

şehir içi normal kullanım, genelde kısa mesafeler.

manuel hesaplama

ortalama yakıt tüketimi: 7,4638 litre

yol bilgisayarı verileri

ortalama yakıt tüketimi: 7,4 litre

ortalama hız:                    28 KM

(Yukarıdaki araçlar ile fark manuel vitres olması)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sadece fark bu mu Abi? Yoksa senin sakin ve huzur dolu kullanımının etkisi yok mu? :D

o da var canım tabi :)

modeller arasında vites farkı var demek istedim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bi de touring Abi, daha hafif ;)

şimdi baktım kataloğa Yunus, hatcback daha ağır :D

hatta sedanın otomatiğinden bile 10 kilo daha ağır :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bi yanlışın var yaa.. Ben de şimdi baktım kataloga.

Düz HB: 1180

Otm HB: 1220

Düz Sedan: 1160

Otm Sedan: 1195

Bi de touring ile impressive arasında kilo farkı yok mudur? Neden belirtmemişler katalogta?  :o

Ben Mazda TR'nin sayfasında e broşür den baktım. Sayfa 17, sen nereden baktın Yunus ?

http://www.mazda-tr.com/upload/country/tr-tr/pdf_downloads/Mazda3%20e-broşür.pdf

HB düz: 1190

HB otm: 1225

Sedan düz: 1175

Sedan otm: 1180

böyle yazıyor, şimdi ruhsata baktım orada da 1255 yazmışlar :)

hangisi doğru :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi ben de o adresten indirdiğim katalogtan baktım ama bendeki katalog Mayıs 2010 tarihli. Bu katalog Ekim 2010 tarihli. Az önce detaylı inceledim de, iki katalog arasında bazı farklılıklar var. Özellikle yakıt tüketimi ve Emisyon değerleri açısından ciddi sayılan artışlar var. Motorlar Euro V'e uyumlu olmuş. Impressivelerde ısıtmalı cam sadece manuelde var.

hangisi doğru ? :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katologlarda +-50kg hata olabilir. zaten impressive touring ayırmıyor kataloglar. sadece sunroof bile 10kg...

kuru ağırlık (yağsız tuzsuz) veya yürür vaziyette ağırlık falan farkeder tabi...

en doğrusu teknik belgelerde bile değil...

en güzeli kantara çıkarmak ama size birkaç örnek vereyim teknik belgelerden....

Aracın yürür vaziyette kütlesi (kg)

Mazda3 Sedan Impressive MT Opak renk 1324

Mazda3 Sedan Impressive AT Metalik renk 1325

Mazda3 HB 90.yıl AT Metalik renk 1380

Mazda3 HB Impressive MT Metalik renk 1331

Mazda3 Sedan Impressive MT Metalik renk 1331

Mazda3 HB Touring Dizel MT 109HP metalik renk 1335-1398 (aynen böyle yazıyor)

Mazda3 Sedan Impressive MT metalik renk 1235-1307

yani uzun lafın kısası teknik belgeler birbirini tutmazken en sağlıklı bilgiyi kantardan alırız...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katologlarda +-50kg hata olabilir. zaten impressive touring ayırmıyor kataloglar. sadece sunroof bile 10kg...

kuru ağırlık (yağsız tuzsuz) veya yürür vaziyette ağırlık falan farkeder tabi...

en doğrusu teknik belgelerde bile değil...

en güzeli kantara çıkarmak ama size birkaç örnek vereyim teknik belgelerden....

Aracın yürür vaziyette kütlesi (kg)

...

..

.

yani uzun lafın kısası teknik belgeler birbirini tutmazken en sağlıklı bilgiyi kantardan alırız...

aynı durumu önceki senelerde uçak için yaşadık, kitabında yazan ağırlık kantardaki ağırlıkla tutmuyordu; kıyamet kopmuştu :) uçak gibi kılı kırk yararak üzerinde düşünülen ve ince ince hesaplanan bir araçta dahi tutmuyorsa arabada tutmaması beni çok şaşırtmadı  :P ama neden tutturamıyolar şu ağırlığı onu merak ediyorum doğrusu, sonuçta bu olay fabrikasyon, üzerine takılan her parçanın detayı biliniyor şak diye rakamı verebilmeleri lazım... Tabi burada mutlaka benim gözden kaçırdığım bi faktör vardır :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

...ama neden tutturamıyolar şu ağırlığı onu merak ediyorum doğrusu, sonuçta bu olay fabrikasyon, üzerine takılan her parçanın detayı biliniyor şak diye rakamı verebilmeleri lazım... Tabi burada mutlaka benim gözden kaçırdığım bi faktör vardır :)

şimdi farklı ülkeler farklı uygulamalar...

mesela kuru ağırlık var. o belli... motor şanzuman yağı, yakıt, cam suyu gibi sıvılar olmadan...

yürür vaziyet var... tam depo yağ su ıvır zıvır dolu...

Türkiye'de uygulama var, istihap hadleri hesaplanırken. şöför dahi dahil edilioyr 80kg'dan.

stepneli araç var, tam boy, geçici lastikli, yada tamir kitli araçlar var. aksesuarlısı var, aksesuarsızı var. olay anladığım kadarıyla şu:

bir grup araca homologasyon alırken tartılıyor. kaç çıktı, o grup o ağırlık sayılıyor. araçta bir değişiklik yapılıyor (model yılı, aksesuar, spesifikasyon gibi) tekrar kantara alınıyor. farklı çıkıyor tabi. o grup araçlar da o ağırlık sayılıyor. neticede fabrikanın kapısında aynı özelliklerdeki araçlar gram farkıyla aynı kilo gelecektir. ama ülkesine göre farklı şekillerde ölçülecek ve farklılıklar çıkacaktır. neticede bu farklılıklar yukarıda da yazdığım gibi +-50kg'ı geçmez...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi farklı ülkeler farklı uygulamalar...

mesela kuru ağırlık var. o belli... motor şanzuman yağı, yakıt, cam suyu gibi sıvılar olmadan...

yürür vaziyet var... tam depo yağ su ıvır zıvır dolu...

Türkiye'de uygulama var, istihap hadleri hesaplanırken. şöför dahi dahil edilioyr 80kg'dan.

stepneli araç var, tam boy, geçici lastikli, yada tamir kitli araçlar var. aksesuarlısı var, aksesuarsızı var. olay anladığım kadarıyla şu:

bir grup araca homologasyon alırken tartılıyor. kaç çıktı, o grup o ağırlık sayılıyor. araçta bir değişiklik yapılıyor (model yılı, aksesuar, spesifikasyon gibi) tekrar kantara alınıyor. farklı çıkıyor tabi. o grup araçlar da o ağırlık sayılıyor. neticede fabrikanın kapısında aynı özelliklerdeki araçlar gram farkıyla aynı kilo gelecektir. ama ülkesine göre farklı şekillerde ölçülecek ve farklılıklar çıkacaktır. neticede bu farklılıklar yukarıda da yazdığım gibi +-50kg'ı geçmez...

Mantıklı... Acaba bizim uçak olayında da böyle bir şey mi vardı :) ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Remzi, uzun yol tüketimi içinde şu koyubu bir okumanı isterim :)

http://www.mazdaclubtr.com/index.php/topic,19562.msg356882.html#msg356882

ilk mesajla irkildim :D :D :D

ancak ben ortalama kastettim. araba 600 km iken uzun yol 3 kişi yanlışım yoksa 6.3 gördüm ortalama hız 90 ve araç 1380 kg :D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilk mesajla irkildim :D :D :D

ancak ben ortalama kastettim. araba 600 km iken uzun yol 3 kişi yanlışım yoksa 6.3 gördüm ortalama hız 90 ve araç 1380 kg :D :D :D

daha düşükte görebilirsin, uzun yolda otomatik manuel farkı pek hissedilmiyor. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

400 kilo yolcu, klima full açık . malatya git gel 225 km fln yapmışım . yolda iniş çıkışlar var, git gel hesapladığım için adil olduğunu düşünüyorum.yavaşta gitmedim 140-150 yerine göre. 27 kuruş yaktı valla. 2.24 lpg'nin litresi burada. bence gayet makul .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • keser
      Yazan: keser
      Herkese merhaba. aracım 2011 impressive otomatik. Yaklaşık 2-3 ay önce aldım.
      yol bilgisayarında Av. yakıt tüketimi 15, 16 lt iken şu sıralarda 17 lt' yi aştık normali 8-10 lt sanırım. Açıkçası 10 bin km bakımı benden önceki sahibi ne zaman yaptı tam olarak bilmemekle beraber şu sıralar bakımı geldi sayılır öyle hatırlıyorum. iki haftaya bakıma sokacağım. LPG(Landirenzo) tüketimi de başlarda 40 krş iken 50 krş ardından 60 krş' u gördü. Ankara Şaşmaz OLgun LPG'de gaz ayarı yaptırdım. ayarın darmaduman bir halde olduğunu söyledi. gaz ayarından sonra yol bilgisayarı yakıt tüketimini sıfırladım. 8 -9 lt lere düştü. ama bu sadece bir gün sürdü şuan 17 lt.  sebebini bilmiyorum.
      Sizden ricam bakıma gitmeden önce beni yönlendireceğiniz hususlar varsa hazır bakıma gitmişken sizinde önerilerinizi gerçekleştirmek olacak. şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Dizel Otomobilden bıkmış, usanmış bir 2.Nesil Dizel Mazda 3 Kullanıcısı olarak. Bu konu başlığını açmak istedim. 3.Nesil Dizel kullanıcıları, ya Benzinli konusunda yada kullanıcı izlenimlerinde paylaşıyorlar yakıt sarfiyatlarını. Arada kaynayıp gidiyor mesajlar. Bu başlık altında toplarsak yakıt sarfiyatlarını, daha faydalı olacaktır.

    • Jamiryo
      Yazan: Jamiryo
      Herkese Merhaba, 
      Sanırım Mazdaclub'ın en yeni üyesiyim. Burada sizin bilgi ve birikimlerinizden yararlanmak ve ilerde aynı konu başlığı altında kafasında benim gibi soru işaretleri bulunan insanlara bir fikir vermek için oktanlarla ilgili bir sorum var.
      Soru 1: MAZDA 3 1.5 Skyactiv'e önerilen benzin 95 mi, yoksa 98 oktan mıdır? Bu sorunun cevabını yabancını sitelere bakıp bulamadım. Broşür ve manual kitabında da rastlamadım. Malum yurtdışında halen 87,91 ve 95  oktan satılıyor (nadiren de 98 oktan mevcut) o yüzden adamlar 95/98 oktanlardan hiç bahsetmemişler bile.
      Soru 2: Ek bir sorum daha var. Eğer her ikisini de kullandıysanız aralarında performansa ve ekonomik kullanamaya dayalı bir fark gördünüz mü? Her iki soruyu birlikte cevaplandırırsanız çok sevinirim. 
      Bilse bilse yurdum insanı bilir diyerek sorumu üstadlara yöneltip, cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Mazdaafrika
      Yazan: Mazdaafrika
      Herkeze iyi akşamlar.
      Mazda 3 2017 Model arabamla yaklaşık 7000 km yaptım son iki ay içerisinde.
      Sormak istediğim benzin deposuyla alakalı.
      Depo 51 lt gösteriyor, fullleyip yaklaşık 700 km yol yapıyorum.
      Benzin Işığı yandıktan sonra da 60 km yol yaptım.
      Bunu bir kaç defa denedim, ama 60 kmden sonra cesaret edemedim yolda kalırım diye.
      Ama sıkıntı şurda ışık yandıktan  sonra 60 km daha kullanıp benzinliğe girip depoyu fulluyorum, hatta tık sesinden sonra ağzına kadar dolduruyorum, ama bugüne kadar en fazla aldığı 43 lt oldu.
      43 litreden fazla dolduramadım bir türlü.
      Sorum şu bu geri kalan 8 litre benzin depoda ise 60 km den sonra aşağı yukarı 100 km daha gitmesi gerekir.
      Acaba kaçırdığım bi durum mu var diye düşünüyorum ama 4-5 defa denedim  hep böyle oluyor en fazla 43 litre  koyabildim. Her seferinde de ışıktan sonra 50-60 km sürüp o şekilde benzini aldım.
      Bu konuda  beni aydınlatabilirseniz memnun olurum 
      Şimdiden teşekkürler.

×
×
  • Yeni Oluştur...