Jump to content

2.Nesil Mazda3 Benzinli Otomatik/AT Yakıt Tüketimi


sporenes
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sadece Atatürk Bulvarı (Polatkan) değil heryeri öyle.. Hergün kullandığım güzergahta tam 12 ışık var. Trafikte giderek sıkışıklaşıyor, araç sayısı artıyor ama yollar aynı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Küçük ve yaşamı da rahat. Ama gitgide zorlaşıyor sanki . Zamanın ve büyümenin getirdiği kaçınılmaz şeyler. Aslında bizde çok istiyoruz raylı sistemi kullanarak işe  gidip gelemeyi ama gel gör ki sabah uykusu çok tatlı  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son bir ay içinde aracı düşük devirle kullanma, gereksiz hızlanmadan kaçınma çalışmalarım sonuç verdi. Son benzin aldığımda yol bilgisayarını sıfırladım artık 10,6 gösteriyor. Bir ayda 1,2 lt fark etti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Aracımı geçen hafta teslim aldım şehir içinde ve bilindiği üzere İstanbul trafiğinde hergün 110 km yapıyorum ve ortalamam 9.4(Klima açık).Açıkçası çok şaşırdım arabayı almadan önce forumu okuyordum ben 12-13'ün altına düşmez diye bekliyordum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracımı geçen hafta teslim aldım şehir içinde ve bilindiği üzere İstanbul trafiğinde hergün 110 km yapıyorum ve ortalamam 9.4(Klima açık).Açıkçası çok şaşırdım arabayı almadan önce forumu okuyordum ben 12-13'ün altına düşmez diye bekliyordum...

Kullanımız ile alakalıdır. Ekonomik kullanıyorsunuz demek ki :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kullanıma ilave olarak gidip geldiğiniz güzergah da önemli.İstanbul'da hergün 110 km dediğinize göre yolun çoğu tem diye düşünüyorum!!Yani düz yol,dur kalk yok ve devirli kullanım.Bu da doğal olarak tüketimi düşürüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim arabamda Mazda 3 impressive AT 2011 Sedan. Yol bilgisayarında 8,6 yazıyor. Şehir içi ve dışı karışık kullanıyorum. Ama aracı hiç üzmüyorum. 2000/2500 devir arası kullanıyorum çoğunlukla. Hız sabitleyiciyi çok kullanıyorum. 1 depo ile ortalama 500 km yapıyor. Bazen daha fazla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Arkadaşlar, otomatik viteste devir ayarını nasıl yaparız. Gaza devamlı mı basmak mantıklı yoksa ara ara basarakmı hızlanılmalı. Birde devir ayarı yaptırmak yakıt tasarrufu açısından ne kadar mantıklıdır? Düşük yakıt tüketimi yapan arkadaşlar en basit anlamda aracı nasıl kullandıklarını anlatabilirse bizlerde istifade edebilriz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim arabada touring ama ben hız sabitleyici taktırdım gayet güzel ve tasarruf sağlayıcı birşey..ben şehirler arası yolda ortalama 5.9 ile 6.0 arasında ortalama yakıt ile gidiyorum (anlık 5.5 - 5.8)...ortala hızım 88 ila 100 arasında değişiyo (ama bazen 130-140-150 yapıyorum yanlış anlaşılmasın..)...araba full+full dolu..malum kayınvalidem herşeyi koyuyo arabaya. (aaa arka koltuklarda boşmuş şunu da koyalım gibi yaniii.)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimki touring model olduğu için hız sabitleyici yok.

cruise yoksa dikkatli kullanacaksınız biraz. Eğer ekonomi istiyorsanız ani kalkışlardan kaçınacaksınız. Gaz teli olmadıgı için tepkide gecikme oluyor , bu da gaza fazla basmanıza neden oluyor . Cruise taktırmanızı tavsiye ederim . Hem konfor hem ekonomi için :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende nissan qashqai 1.5dci dizel var. Biraz önce köyden geldik şehirler arası yol, uzaklık 90km. Benim şehir içi yakıt tüketimi ortalama 7lt/100km idi. Zamanla düşer dediler araç daha 3200km de. Köyden gelirken ortalama 80km/h hızla cruise control, klima açık, 4 kişi geldik. Ortalama 5.4lt/100km ye kadar düştü. 6.5lt den aşağı kolay kolay düşmezdi, netteki kullanıcılar 9000km den sonra yakıt düşüyor demişlerdi. Şehir içinde 6.5lt nin üstüne çıkmazsa süper olur bence. Cruise control gerçekten çok faydalı bir özellik.

Qashqai de birde hız limitörü var. Limitörü açınca o hızı geçmiyor, mesela 70te limitlersem 70i geçmiyor gaza ne kadar basarsam basayım hız sabitleniyor, anlık tüketimde düzlükte gidiyorsam 3-4lt arasında dolaşıyor, yokuş yukarı 10-13 arası, rampa aşağı 0 oluyor zaten :)

Tabi bunları dikkatli kullanmak gerekiyor, dikkat dağıtma gibi durumları var, birde az yakacağım diye bazı durumları cruise kapatmadan atlatmaya çalışırsak durum daha tehlikeli oluyor.

Benzinli ve otomatik gerçekten yakıt düşmanı. Babamda FX35 var, ortalama 16lt yakıyor, eşimde fiesta 1.4 vardı o da 10lt yakıyordu ve araba hızlanmıyordu kolay kolay. Şehir içi çok yüksek gerçekten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arkadaşlar,2010 A/T benzinli mazda 3 sahibiyim.Aracı alalı 6 ay civarı oldu.Yaklaşık 2 ay kadar önce 40000 bakımı için servise götürdüm aracı.Sanki ne olduysa ondan sonra oldu yada bana öyle geliyor.Önceden ışıklarda kalkarken yada herhangi bir yerde kalkarken gaza ilk bastığımda anlık tüketim 12-13 lt. olurdu en fazla ki o bile tuhaf gelirdi,tüh yine seri kalktım derdim :)) Servisten yaklaşık 1 hafta sonra başladı bütün herşey.İlk kalkışlarda genelde 20-30 lt anlık tüketim görüyorum,bir defa 50 lt. gördüm neye uradığımı şaşırdım,hani kalkışta dip gaz yapsam yüreğim yanmayacak,yumurtayı kırmamaya çalışıyorum ama nafile.Acaba aracı ilk aldığım zamanlar  gaza basarken dahamı az basıyordum,alıştıkça dahamı fazla basıyorum diyorum,özellikle test ettim ilk kalkışta elimden geldiğince az dokundum gaza yine yüksek.Bununla ilgili bilgisi,tecrübesi,tavsiyesi olan varmıdır acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk kalkışlarda ne yaparsanız yapın mutlaka fazla göreceksiniz. Bu yüzden ilk kalkışlar ile fazla uğraşmayın,biraz hızlandıktan sonraki durumlarda gaza çok yavaş basın. Birde A/T olunca yapabilecek fazla bir şey yok malesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • keser
      Yazan: keser
      Herkese merhaba. aracım 2011 impressive otomatik. Yaklaşık 2-3 ay önce aldım.
      yol bilgisayarında Av. yakıt tüketimi 15, 16 lt iken şu sıralarda 17 lt' yi aştık normali 8-10 lt sanırım. Açıkçası 10 bin km bakımı benden önceki sahibi ne zaman yaptı tam olarak bilmemekle beraber şu sıralar bakımı geldi sayılır öyle hatırlıyorum. iki haftaya bakıma sokacağım. LPG(Landirenzo) tüketimi de başlarda 40 krş iken 50 krş ardından 60 krş' u gördü. Ankara Şaşmaz OLgun LPG'de gaz ayarı yaptırdım. ayarın darmaduman bir halde olduğunu söyledi. gaz ayarından sonra yol bilgisayarı yakıt tüketimini sıfırladım. 8 -9 lt lere düştü. ama bu sadece bir gün sürdü şuan 17 lt.  sebebini bilmiyorum.
      Sizden ricam bakıma gitmeden önce beni yönlendireceğiniz hususlar varsa hazır bakıma gitmişken sizinde önerilerinizi gerçekleştirmek olacak. şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Dizel Otomobilden bıkmış, usanmış bir 2.Nesil Dizel Mazda 3 Kullanıcısı olarak. Bu konu başlığını açmak istedim. 3.Nesil Dizel kullanıcıları, ya Benzinli konusunda yada kullanıcı izlenimlerinde paylaşıyorlar yakıt sarfiyatlarını. Arada kaynayıp gidiyor mesajlar. Bu başlık altında toplarsak yakıt sarfiyatlarını, daha faydalı olacaktır.

    • Jamiryo
      Yazan: Jamiryo
      Herkese Merhaba, 
      Sanırım Mazdaclub'ın en yeni üyesiyim. Burada sizin bilgi ve birikimlerinizden yararlanmak ve ilerde aynı konu başlığı altında kafasında benim gibi soru işaretleri bulunan insanlara bir fikir vermek için oktanlarla ilgili bir sorum var.
      Soru 1: MAZDA 3 1.5 Skyactiv'e önerilen benzin 95 mi, yoksa 98 oktan mıdır? Bu sorunun cevabını yabancını sitelere bakıp bulamadım. Broşür ve manual kitabında da rastlamadım. Malum yurtdışında halen 87,91 ve 95  oktan satılıyor (nadiren de 98 oktan mevcut) o yüzden adamlar 95/98 oktanlardan hiç bahsetmemişler bile.
      Soru 2: Ek bir sorum daha var. Eğer her ikisini de kullandıysanız aralarında performansa ve ekonomik kullanamaya dayalı bir fark gördünüz mü? Her iki soruyu birlikte cevaplandırırsanız çok sevinirim. 
      Bilse bilse yurdum insanı bilir diyerek sorumu üstadlara yöneltip, cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Mazdaafrika
      Yazan: Mazdaafrika
      Herkeze iyi akşamlar.
      Mazda 3 2017 Model arabamla yaklaşık 7000 km yaptım son iki ay içerisinde.
      Sormak istediğim benzin deposuyla alakalı.
      Depo 51 lt gösteriyor, fullleyip yaklaşık 700 km yol yapıyorum.
      Benzin Işığı yandıktan sonra da 60 km yol yaptım.
      Bunu bir kaç defa denedim, ama 60 kmden sonra cesaret edemedim yolda kalırım diye.
      Ama sıkıntı şurda ışık yandıktan  sonra 60 km daha kullanıp benzinliğe girip depoyu fulluyorum, hatta tık sesinden sonra ağzına kadar dolduruyorum, ama bugüne kadar en fazla aldığı 43 lt oldu.
      43 litreden fazla dolduramadım bir türlü.
      Sorum şu bu geri kalan 8 litre benzin depoda ise 60 km den sonra aşağı yukarı 100 km daha gitmesi gerekir.
      Acaba kaçırdığım bi durum mu var diye düşünüyorum ama 4-5 defa denedim  hep böyle oluyor en fazla 43 litre  koyabildim. Her seferinde de ışıktan sonra 50-60 km sürüp o şekilde benzini aldım.
      Bu konuda  beni aydınlatabilirseniz memnun olurum 
      Şimdiden teşekkürler.

×
×
  • Yeni Oluştur...