Jump to content

2.Nesil Mazda3 Benzinli Otomatik/AT Yakıt Tüketimi


sporenes
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ben İstanbul- Çeşme arasında 3 yetişkin+1 bebek+dolu bir bagaj+klima açık 90-100 km sabit hızla (cruise ile elbette) 6,2 Lt/Km yaktım. Hatta aynı yolun dönüşünde de 6,4 Lt/Km yaktım (Dönüşte İstanbul trafiği biraz etkiledi).

Ben otomatik şanzımanda 6,4 - 6,2 gibi değerler görebileceğime hele hele dolu bagaj ve klima açıkken bu araçla inanmıyorum. Yanlış anlaşılmasın siz veya başkası yapmıştır ama ben yapamam. Tem'de 100km ile gidiyorum daha yavaş gidersem kamyonlar sellektör yapıyor. 7.1 yakıyor. Araçta ben ve eşim var bagaj boş. Cruise control var manuel bir müdahale yapmıyorum. Yapabileceğim başka birşey yok düşmüyor.

Sizin yakalamış olduğunuz değerler yüksek değil. Bir de şunu unutmamak lazım, motorun verimli olduğu bir devir vardır, hem performans hem de yakıt anlamında. Bu da genellikle 2000 ve 2500 aralığındadır. Yani sizin 60-70 km/s ile gitmeniz aslında tüketim anlamında çok da faydalı değil. Onun yerine 80-90 km/s ile gitseydiniz daha da düşebilirdi tüketiminiz.

Cruise control ile 60km hızdan başlayarak 90km hıza kadar kademeli olarak çıktım. 65-70km hızlarda en düşük tüketim değerini elde ettim. 80-90 aralığında daha çok yaktı.

Max 110km hızla full cruise control kullanımında boş araçta 7 altında bir değer beklerdim. 7,3 beni memnun etmedi.

Erken yakıt alma konusu da garip. Benim için benzin almam gereken an menzilin 0 yazdığı andır. Bundan sonra aracın 30-40km daha gitmesini anlarım da 100km daha gitmesi menzilin gereksiz şekilde kısa hesaplandığı anlamına geliyor. Bu nedenle bence erken yakıt almadım, araç bana yakıt al dediğinde aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis
Max 110km hızla full cruise control kullanımında boş araçta 7 altında bir değer beklerdim. 7,3 beni memnun etmedi.

istanbulda sabah trafiğinde büyükçekmece-şişli arasında 7.1 - 7.4 yakalayabiliyorum.

ama daha aşağısını beklemek biraz insafsız bence.

boş ağırlığı 1400 kilo civarında 1.6lt motorlu bir araçtan söz ediyoruz burada.

bu arada Yunus' a katılıyorum, her aracın ve motorun maksimum verimli olduğu hızlar ve devirler var.

70km/s' te daha az yakar diye bir kural yok maalesef. hatta ortalama hızınızın 90km/s olması durumunda optimum yakıt iddiası var....

tabii sürücü artı 20kg yük artı deniz seviyesi ve optimal yakıt kalitesi vb' ni saymıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Bizim araçta 2250 d/d diye biliyorum.

Bu arada bizim aracın sürücüsüz boş ağırlığı (tüm sıvılar dolu, yakıt yaklaşık %70-75 dolu) 1300 Kg.

Bizzat kantara çıkarttık.. :D

ben teknik belgede 1339 diye hatırladım sıvılar hariç ondan öyle yazdım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

istanbulda sabah trafiğinde büyükçekmece-şişli arasında 7.1 - 7.4 yakalayabiliyorum.

ama daha aşağısını beklemek biraz insafsız bence.

Elbette 7 altındaki değeri trafik olan dur-kalk yapılan bir yolda beklemiyorum. Yazdığıma dikkat ederseniz yolun neredeyse tümünde cruise control kullanılan saatlerce tek araç olarak seyir halinde olduğum bir yolda 7 altında bir değer bekliyorum ve bu beklentiyi hiç insafsız bulmuyorum. Kaldı ki 6,2 yapan sürücüler de mevcutmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim araçta 2250 d/d diye biliyorum.

Bu arada bizim aracın sürücüsüz boş ağırlığı (tüm sıvılar dolu, yakıt yaklaşık %70-75 dolu) 1300 Kg.

Bizzat kantara çıkarttık.. :D

Kantarlarda yanılabilir :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Elbette 7 altındaki değeri trafik olan dur-kalk yapılan bir yolda beklemiyorum. Yazdığıma dikkat ederseniz yolun neredeyse tümünde cruise control kullanılan saatlerce tek araç olarak seyir halinde olduğum bir yolda 7 altında bir değer bekliyorum ve bu beklentiyi hiç insafsız bulmuyorum. Kaldı ki 6,2 yapan sürücüler de mevcutmuş.

ben 7 altında bir değerin gerçekçi ve sürdürülebilir olmadığı kanaatindeyim bu araçta.

ama madem yakalamak istiyoruz o halde şöyle bakalım:

bence bir kez tam depo doldurup aynı yolun 100km' lik bölümünü tam 90km/s sabit hızla kat edin. sonra da yeniden depoyu doldurun bakalım ne çıkacak.

bu araç yapısından ötürü çok hassas gaz kontrolü istiyor belki de henüz alışamadınız? yeniydi sanırım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim bu arabayı kullanırken anladığım tüketimi asıl etkileyenin trafik faktörü olduğu, onuda bilgisayardaki ortalama sürate bakarken farkettim,  ortalama sürati yükselttin mi iş bitiyor, tabi bunu yaparkende agresif şekilde gaz+fren kullanmayacağız normal kullandığımız gibi ortalama sürati yükseltmeye çalışacağız, daha az yoğun saatlerde trafiğe çıkarak, akan şeritlerden gitmeye gayret ederek vs... ,

Fren balatalarını 20 bin km ve altında değişenler boşuna bu arac şu kadar yakıyor demesin gazladıkları belli,  tasarruf etmek isteyen frene daha az basarak aracı sürmeyi denesin dolayısıyla gaza yeterince ve daha az basmış olursunuz frene mecbur kalmadıkça basmamayı amaç edinirseniz , tabi frene basmayın hiç demiyorum ,hemşerilerim sakın yanlış anlamasın  :) bakın hem tüketiminiz düşecek hemde balata ömrünüz uzayacak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Arkadaşlar şöyle bir baktım da çoktan beridir bu bölüme uğrayan yok.Herkez yakıt tüketiminden memnun galiba.Memnun olmayanda benim gibi pek fazla sesini çıkartmıyor heralde.

Ortalam hız :          32

Ortalama tüketim : 10

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçen hafta balıkesir-afyon-antalya-balıkesir seyahatim oldu. gördüğüm kadarıyla bir depo benzinle (tam bitmeden) yaklaşık 630 km.yol yaptım. aldığım yakıt miktarı 43 lt.(195 Tl.). yani 100 km.de 6,8 lt.gibi bir rakam yakmışım, tamamı şehir dışı uzun yolda hesaplanmıştır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Arabam ne yakıyor ?" hesabı karmaşık hale getirilebiliyor... Bu konuda çok kişi ile tartışıyorum...  :jedi:

Özellikle çalıştığım şirkette, farklı kişilere ait aynı model arabaların, birisinin bilgisayarında ortalama 5.8 lt gösterip diğerinde 6.8 lt gösteren, fakat sonuçta aynı km yapan sonuçların çıktığı olaylara şahit oluyoruz.

Ayrıca kendi yaşadığım tecrübeler var; en son benzin aldığımda, örneğin eşime ait 308'de bilgisayar 7,8 gösterirken, gerçek tüketim 8,6 idi. Benim araçta da bilgisayar 7,9 gösteriyordu fakat gerçek tüketimim 7,3 idi. Bu farklılıkların sebebi nedir bilmiyorum ama hiç de ilgilenmiyorum, çünkü benim için belirleyici olan kendi yaptığım hesap.

Bence en doğru sonuç için; ışık yanar yanmaz depoyu doldurun, aldığınız litreyi yazıp tekrar ışık yana kadar gidin, yaptığınız km'ye göre ortalamayı hesaplayın, sonra isterseniz aynısını tekrar tekrar yapın.

Diğer yöntemlerin hepsi yanıltıcı ve kafa karıştırıcıdır.

Arabaların bilgisayarları kafasına göre takılıyor... Bir arkadaşımın 2010 Dizel Ford Focus'u var, bilgisayarı şehir içi sürekli 4,9 ile 5,1 arası değer gösteriyor. Yaptığı km'ye göre hesap yapıyoruz 6,5'dan aşağı yakmıyor araba...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar şöyle bir baktım da çoktan beridir bu bölüme uğrayan yok.Herkez yakıt tüketiminden memnun galiba.Memnun olmayanda benim gibi pek fazla sesini çıkartmıyor heralde.

Ortalam hız :          32

Ortalama tüketim : 10

Sizin oralar rampalı  değil mi  :)

ortalama hız 32 km iken kaç yakması gerekiyor?

yakıt tüketiminde hız değil aracın motorunun deviri önemli hangi viteste olursan ol devir 3500-4000 i bulunca vites değişirsin yooo bu vites değişecek ortam yoksa yokuştaysan tabii yüksek devir vede düşük hızla yakıt tüketimi ortalamsı artacaktır.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dediklerinde haklılık payı olmakla birlikte ortalama hız aracın yakıtı harcadığı dönem içerisinde ne tür bir trafikte kullanıldığı fikrini de verdiğinden iyi bir göstergedir ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Günlük ortalama 35-40 km yol yapıyorum ama bu km'nin tamamını bir seferde yapmıyorum.(sabah,öğle,akşam gibi 3,4 seferde yapıyorum)Çok fazla rampa olmasada biraz var tabiki,yol çalışmasından dolayı bozuk yollar ve tabiki şehir içi dur kalklar.Bu etkenlerden dolayı tüketim değerleri normal diyebilirsiniz belki ama.bana göre yinede yüksek gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

arkadaslar ..Arabayi alali yaklasik 4 ay oldu. muhtemelen bende dir sorun lakin benim gosterge 14 lt den asagi inmedi bir turlu.:) bir depo ile yaklasik 350 km yapiyorum.yasadigim sehirde hic bir yokus vs yok allahtan benzin ucuz:) bir servise baktirmakta fayda var sanirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

160-170 tl lik yakıt alıp ortalama şehir içi 400-450 km yol yapıyorum. şehir dışı ise 600-650 civarı. biraz yakıtı fazla olmasına rağmen mazda yı seven yakıtına katlanacak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • keser
      Yazan: keser
      Herkese merhaba. aracım 2011 impressive otomatik. Yaklaşık 2-3 ay önce aldım.
      yol bilgisayarında Av. yakıt tüketimi 15, 16 lt iken şu sıralarda 17 lt' yi aştık normali 8-10 lt sanırım. Açıkçası 10 bin km bakımı benden önceki sahibi ne zaman yaptı tam olarak bilmemekle beraber şu sıralar bakımı geldi sayılır öyle hatırlıyorum. iki haftaya bakıma sokacağım. LPG(Landirenzo) tüketimi de başlarda 40 krş iken 50 krş ardından 60 krş' u gördü. Ankara Şaşmaz OLgun LPG'de gaz ayarı yaptırdım. ayarın darmaduman bir halde olduğunu söyledi. gaz ayarından sonra yol bilgisayarı yakıt tüketimini sıfırladım. 8 -9 lt lere düştü. ama bu sadece bir gün sürdü şuan 17 lt.  sebebini bilmiyorum.
      Sizden ricam bakıma gitmeden önce beni yönlendireceğiniz hususlar varsa hazır bakıma gitmişken sizinde önerilerinizi gerçekleştirmek olacak. şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Dizel Otomobilden bıkmış, usanmış bir 2.Nesil Dizel Mazda 3 Kullanıcısı olarak. Bu konu başlığını açmak istedim. 3.Nesil Dizel kullanıcıları, ya Benzinli konusunda yada kullanıcı izlenimlerinde paylaşıyorlar yakıt sarfiyatlarını. Arada kaynayıp gidiyor mesajlar. Bu başlık altında toplarsak yakıt sarfiyatlarını, daha faydalı olacaktır.

    • Jamiryo
      Yazan: Jamiryo
      Herkese Merhaba, 
      Sanırım Mazdaclub'ın en yeni üyesiyim. Burada sizin bilgi ve birikimlerinizden yararlanmak ve ilerde aynı konu başlığı altında kafasında benim gibi soru işaretleri bulunan insanlara bir fikir vermek için oktanlarla ilgili bir sorum var.
      Soru 1: MAZDA 3 1.5 Skyactiv'e önerilen benzin 95 mi, yoksa 98 oktan mıdır? Bu sorunun cevabını yabancını sitelere bakıp bulamadım. Broşür ve manual kitabında da rastlamadım. Malum yurtdışında halen 87,91 ve 95  oktan satılıyor (nadiren de 98 oktan mevcut) o yüzden adamlar 95/98 oktanlardan hiç bahsetmemişler bile.
      Soru 2: Ek bir sorum daha var. Eğer her ikisini de kullandıysanız aralarında performansa ve ekonomik kullanamaya dayalı bir fark gördünüz mü? Her iki soruyu birlikte cevaplandırırsanız çok sevinirim. 
      Bilse bilse yurdum insanı bilir diyerek sorumu üstadlara yöneltip, cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Mazdaafrika
      Yazan: Mazdaafrika
      Herkeze iyi akşamlar.
      Mazda 3 2017 Model arabamla yaklaşık 7000 km yaptım son iki ay içerisinde.
      Sormak istediğim benzin deposuyla alakalı.
      Depo 51 lt gösteriyor, fullleyip yaklaşık 700 km yol yapıyorum.
      Benzin Işığı yandıktan sonra da 60 km yol yaptım.
      Bunu bir kaç defa denedim, ama 60 kmden sonra cesaret edemedim yolda kalırım diye.
      Ama sıkıntı şurda ışık yandıktan  sonra 60 km daha kullanıp benzinliğe girip depoyu fulluyorum, hatta tık sesinden sonra ağzına kadar dolduruyorum, ama bugüne kadar en fazla aldığı 43 lt oldu.
      43 litreden fazla dolduramadım bir türlü.
      Sorum şu bu geri kalan 8 litre benzin depoda ise 60 km den sonra aşağı yukarı 100 km daha gitmesi gerekir.
      Acaba kaçırdığım bi durum mu var diye düşünüyorum ama 4-5 defa denedim  hep böyle oluyor en fazla 43 litre  koyabildim. Her seferinde de ışıktan sonra 50-60 km sürüp o şekilde benzini aldım.
      Bu konuda  beni aydınlatabilirseniz memnun olurum 
      Şimdiden teşekkürler.

×
×
  • Yeni Oluştur...