Jump to content

2.Nesil Mazda3 Benzinli Otomatik/AT Yakıt Tüketimi


sporenes
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

çetin kış şartları başladığından beri(yaklaşık 2 - 3 ay) ekran değerlerini hiç sıfırlamadım, güzergahta dur kalk, trafik ışığı çok fazla, konya'nın soğuğunu da ekleyelim, ortalama yakıt 11.1, ortalama hız 22km/h. biraz fazla gibi ama zevkli iş.

not: arabam otomatik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün depoyu doldurdum. istanbul da benzin fiyatı 95 oktan=4.44 olmuş. araçlara bahane bulanın anlamı yok. bu kadar pahalı benzini nerden bulupta kullanıyoruz çok merak ediyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çetin kış şartları başladığından beri(yaklaşık 2 - 3 ay) ekran değerlerini hiç sıfırlamadım, güzergahta dur kalk, trafik ışığı çok fazla, konya'nın soğuğunu da ekleyelim, ortalama yakıt 11.1, ortalama hız 22km/h. biraz fazla gibi ama zevkli iş.

not: arabam otomatik.

selam,

sayacı sıfırlayın, ortalama hızı artırın rakam düşecektir.

istanbul değerlerinde 9.3' ü sabah trafiğinde görüyordum maksimumda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

know how yapıcaz ayrıca halen biri otomatik :)

Buradan devam edelim, benim şu anda ortalamam 9.8 ama bu değer sırf mahalle ve çevresini kapsıyor yani hiç şöyle düzgün bir yol bulup yürümedim. İlk aldığım gün nisbeten akıcı bir trafikte ( köprü geçişi de dahil ) 7.4 yakmıştım.

Yalnız bir şey dikkatimi çekti, 2004 Mazda6 daki gibi şanzıman en ufak bir fırsatta 4. vitese çıkmak için acele etmiyor. Hız ve devir bir noktaya gelmedi ise o viteste kalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabayı alalı 7 ay oldu ama hala yakıt göstergesi 10.6 'da  manuel vites.Şimdiye kadar düşmesi lazımdı diyebiliyorum  ??? Birde 95 kurşunsuz yerine 97 kullansak ne farkeder  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabayı alalı 7 ay oldu ama hala yakıt göstergesi 10.6 'da  manuel vites.Şimdiye kadar düşmesi lazımdı diyebiliyorum  ??? Birde 95 kurşunsuz yerine 97 kullansak ne farkeder  :fiuw:

Ortalama tüketimi hiç sıfırladın mı ?  (Ortalama tüketimi gösteren ekranda iken INFO tuşuna uzun süre basınca sıfırlanıyor )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet iki defa sıfırladım veriler tekrar 11'e yükseldi  1 hafta içinde 10.6'ya düştü  ama şuan için hala 10.6'da.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

7 ayda 2 kere sıfırlamakla doğru ortalamayı yakalayamazsınız sanıyorum.

süre uzadıkça ortalamanın hareket etmes çok zorlaşacak..basitçe.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benzin 4.62 olmuş bundan sonra araç ne yakarsa yaksın artık. bu kadar rezil bir olay labilir mi??? 4.62 ye benzin alıyoruz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Selamlar,

2011 sedan impressive AT Mazda 3 sahibiyim. Aracı alalı 1 hafta oldu. Şehir içi ortalama 8.9 l/100 km ile bir depo bitirdim (33 ort. hız)

Diğer tespitlerim:

Uzun yolda, yaklaşık 25 km boyunca, hiç duraksız 5.3 l/100 km (80 km/s ort. hız),

Karma yolda (3-4 ışık, 15 km mesafe, yokuş inip çıkmalı), ortalama 6.3 l/100 km, 55 km/s ort. hız.

Bir de bir sorum olacak. Otomatikte (D konumu) araç sanki daha sakin gidiyor (manuel konuma göre 250 rpm daha az) gibi bit tespitim var doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar,

2011 sedan impressive AT Mazda 3 sahibiyim. Aracı alalı 1 hafta oldu. Şehir içi ortalama 8.9 l/100 km ile bir depo bitirdim (33 ort. hız)

Diğer tespitlerim:

Uzun yolda, yaklaşık 25 km boyunca, hiç duraksız 5.3 l/100 km (80 km/s ort. hız),

Karma yolda (3-4 ışık, 15 km mesafe, yokuş inip çıkmalı), ortalama 6.3 l/100 km, 55 km/s ort. hız.

Bir de bir sorum olacak. Otomatikte (D konumu) araç sanki daha sakin gidiyor (manuel konuma göre 250 rpm daha az) gibi bit tespitim var doğru mudur?

4. vites 2 kademe olduğu için manuelden otomatiğe aldığınızda 2. kademeye geçiyor ve devir düşüyor. Manuelde de aracı zorlamazsanız aynı kademeye geçiyor ve devir düşüyor.

Bu olay sadece 4. viteste oluyor. Diğer viteslerde manuelde de otomatikte de aynı devirde gider.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4. vites 2 kademe olduğu için manuelden otomatiğe aldığınızda 2. kademeye geçiyor ve devir düşüyor. Manuelde de aracı zorlamazsanız aynı kademeye geçiyor ve devir düşüyor.

Bu olay sadece 4. viteste oluyor. Diğer viteslerde manuelde de otomatikte de aynı devirde gider.

Teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar,bende 2010 Hb otomatik touring var. vitesi manuel konumda kullanarak yakıt tüketiminden ne kadar tasarruf sağlayabiliriz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,bende 2010 Hb otomatik touring var. vitesi manuel konumda kullanarak yakıt tüketiminden ne kadar tasarruf sağlayabiliriz?

Kullanmakta olduğunuz otomotik vites aracınızı, İstanbul'un yıldıran,bezdiren ve yoran trafiğinde bıkmadan, usanmadan, üşenmeden. Konforunuzdan ve rahatlığınızdan ödün vererek vitesi manuele alarak, vites değiştirebileceğinize eminmisiniz. ?

Ben eski Otomatik Cvt şanzıman Honda kullanıcısıydım, aracım 7 ileri vitesli, hem otomatik hem manuel olarak, Direksiyondan F1 Mandallarla manuel vites değiştirebiliyordum. Çok nadir kullanmışımdır.  Manuel kullanarak yakıt tasarufu elde edebilirmisiniz bilmem ama, etseniz bile otomatik vitesin konforundan ödün vermeye değermi ? Bence değmez heleki İstanbul'da araç kullanıyorsanız, otomatik vites bir araca sahip olduğunuz için, kendinizi şanslı hissetmelisiniz. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan'a katılıyorum ayrıca ekonomik yapmak amaçlı alınıyor ise kesinlikle manuel araç almak gerekirdi.

Siz keyfinize bakın bence :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • keser
      Yazan: keser
      Herkese merhaba. aracım 2011 impressive otomatik. Yaklaşık 2-3 ay önce aldım.
      yol bilgisayarında Av. yakıt tüketimi 15, 16 lt iken şu sıralarda 17 lt' yi aştık normali 8-10 lt sanırım. Açıkçası 10 bin km bakımı benden önceki sahibi ne zaman yaptı tam olarak bilmemekle beraber şu sıralar bakımı geldi sayılır öyle hatırlıyorum. iki haftaya bakıma sokacağım. LPG(Landirenzo) tüketimi de başlarda 40 krş iken 50 krş ardından 60 krş' u gördü. Ankara Şaşmaz OLgun LPG'de gaz ayarı yaptırdım. ayarın darmaduman bir halde olduğunu söyledi. gaz ayarından sonra yol bilgisayarı yakıt tüketimini sıfırladım. 8 -9 lt lere düştü. ama bu sadece bir gün sürdü şuan 17 lt.  sebebini bilmiyorum.
      Sizden ricam bakıma gitmeden önce beni yönlendireceğiniz hususlar varsa hazır bakıma gitmişken sizinde önerilerinizi gerçekleştirmek olacak. şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Dizel Otomobilden bıkmış, usanmış bir 2.Nesil Dizel Mazda 3 Kullanıcısı olarak. Bu konu başlığını açmak istedim. 3.Nesil Dizel kullanıcıları, ya Benzinli konusunda yada kullanıcı izlenimlerinde paylaşıyorlar yakıt sarfiyatlarını. Arada kaynayıp gidiyor mesajlar. Bu başlık altında toplarsak yakıt sarfiyatlarını, daha faydalı olacaktır.

    • Jamiryo
      Yazan: Jamiryo
      Herkese Merhaba, 
      Sanırım Mazdaclub'ın en yeni üyesiyim. Burada sizin bilgi ve birikimlerinizden yararlanmak ve ilerde aynı konu başlığı altında kafasında benim gibi soru işaretleri bulunan insanlara bir fikir vermek için oktanlarla ilgili bir sorum var.
      Soru 1: MAZDA 3 1.5 Skyactiv'e önerilen benzin 95 mi, yoksa 98 oktan mıdır? Bu sorunun cevabını yabancını sitelere bakıp bulamadım. Broşür ve manual kitabında da rastlamadım. Malum yurtdışında halen 87,91 ve 95  oktan satılıyor (nadiren de 98 oktan mevcut) o yüzden adamlar 95/98 oktanlardan hiç bahsetmemişler bile.
      Soru 2: Ek bir sorum daha var. Eğer her ikisini de kullandıysanız aralarında performansa ve ekonomik kullanamaya dayalı bir fark gördünüz mü? Her iki soruyu birlikte cevaplandırırsanız çok sevinirim. 
      Bilse bilse yurdum insanı bilir diyerek sorumu üstadlara yöneltip, cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Mazdaafrika
      Yazan: Mazdaafrika
      Herkeze iyi akşamlar.
      Mazda 3 2017 Model arabamla yaklaşık 7000 km yaptım son iki ay içerisinde.
      Sormak istediğim benzin deposuyla alakalı.
      Depo 51 lt gösteriyor, fullleyip yaklaşık 700 km yol yapıyorum.
      Benzin Işığı yandıktan sonra da 60 km yol yaptım.
      Bunu bir kaç defa denedim, ama 60 kmden sonra cesaret edemedim yolda kalırım diye.
      Ama sıkıntı şurda ışık yandıktan  sonra 60 km daha kullanıp benzinliğe girip depoyu fulluyorum, hatta tık sesinden sonra ağzına kadar dolduruyorum, ama bugüne kadar en fazla aldığı 43 lt oldu.
      43 litreden fazla dolduramadım bir türlü.
      Sorum şu bu geri kalan 8 litre benzin depoda ise 60 km den sonra aşağı yukarı 100 km daha gitmesi gerekir.
      Acaba kaçırdığım bi durum mu var diye düşünüyorum ama 4-5 defa denedim  hep böyle oluyor en fazla 43 litre  koyabildim. Her seferinde de ışıktan sonra 50-60 km sürüp o şekilde benzini aldım.
      Bu konuda  beni aydınlatabilirseniz memnun olurum 
      Şimdiden teşekkürler.

×
×
  • Yeni Oluştur...