Jump to content

2.Nesil Mazda3 Benzinli Otomatik/AT Yakıt Tüketimi


sporenes
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

valla benim 1. nesil;(lpg yok)

şehir içi - 10 lt
şehir dışı - 6.5 lt
karma - 8 lt yakıyor

not: kendi değerlerim (aynı motor ve şanzıman olduğuna göre yazayım dedim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bir depo ile şehir içinde 400-450 km yol yapıyorum. araç otomatik. bazen klimalı bazen çok rahat bazen aşırı trafik bazen de arabanın hakkını vererek :) fakat ışık yandıktan sonra ağzına kadar dolduruyorum 173TL alıyor. arabanın deposu 55 litre ama henüz ben göremedim o 55 litreyi.

 

bir de uzun yol yapacam bakalım ne yakacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
  • 5 hafta sonra ...

Dün gece eskişehir'de fulledim, yakıtı shell'den aldım. 93 km sonra Sivrihisar'a varmadan 6 km önce bir shell daha var. Tekrar girdim sadece 17.50 Tl yakıt aldı.Yolu bilmeyenler için az çok açıklayayım: Çoğunlukla düz, virajsız ve çok az rampa olan bir yoldur. 110 km/h cruise control ile gittim bir kaç sollama haricinde hiç hızımı yükseltmedim. Alana kadar herkes çok yakar dedi gözüm korkmuştu bir hayli.

Araç 2010 Mazda 3 Impresive AT

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

 Bayram süresince Safranbolu-Kdz. Ereğli-Yozgat Sarıkaya-Kayseri buradan da hem iş hem tatil sebebiyle Kayseri-Ölüdeniz-Muğla-Ölüdeniz-Safranbolu yaptım.

Toplamda 3bin km yol devirdim. Ereğli-Yozgat ve Kayseri-Ölüdeniz yollarında gece yolculuğunu tercih edip 90km hıza sabitledim aracı. Kayseri'den Ölüdeniz'e giderken Konya-Seydişehir-Şarkikarağaç-Çavdır-Tefenni-Seydikemer üstünden gittim. Çavdır-Tefenni arasındaki yol çok kötü. Yol yapım çalışmaları yapılıyor da yol offroad haline dönmüş, yer yer 5 km hıza kadar düştüm, 10 km hız ile gidilebiliyor yaklaşık 5 km boyunca. 

Ölüdeniz-Muğla arasında da hem Göcek geçidi hem de Akyaka sonrası Sakar geçidi var. Türkiye'nin ilk paralı tünelinden (Göcek Tüneli) para vermemek için parasız yoldan dolanarak gittim, güzel dolanan, manzarası güzel bir yol. 20 dakika kadar uzatıyor yolu ama o manzara ve virajlara değiyor. smile.png Sakar geçidinde de ardarda 8-9 adet tam U dönüşler var. 2 şeritli de olsa yol 30 ile anca dönülebiliyor. Ölüdeniz-Muğla-Ölüdeniz arasını agresif kullandım, dizel linea ile kapıştım kalkışta ve 120 km hıza kadar önündeydim, sonrasında bıraktım. kaşınan bir kaç araca daha haddini bildirip 100-110 ile gidip geldim. ortalama 9 lt gösteriyordu. Sakar geçidinde 30 ile dönülecek yerlerden lastikleri denemek için yer yer 80 ile döndüm. Isparta şehir merkezinde 30 ile dönerken ıslak zeminde arka kaymıştı, esp toplamıştı (o uykusuzlukla). O nedenle arka lastikler ömrünü doldurmak üzere sanırım diye düşünürken Sakar geçidinde denedim bir sıkıntı yaratmadı, diş derinliği de gayet iyi. Galiba çamur vardı yolda.

Ölüdeniz'den dönerken de geçitlerden geçmemek için kötü Tefenni-Çavdır üstünden döndüm. Afyon'a kadar 90 ile gidebildim, ardından 120, Polatlı sonrası 140 ile yolculuğu tamamladım. Ortalama 8.7 lt gösteriyordu.

Tüm bunlara rağmen 551 tl lpg ile 3000 km.yi devirdim. Depoda hala gaz var, şehiriçi ne kadar gidecek bakalım. Bu hesapla 18.5 kuruş yakmışım. Şehiriçinde 200 km daha götüreceğini varsayarsak 17.5 kuruş yakacaktır. Eğer 90 ile gelebilseydim ve 2.40 dan lpg almayaydım daha da düşürebilirdim.

post-9584-0-26956000-1443955627_thumb.jp

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar otomatik Mazda 3 düşman başına tamam şanzıman sorunsuzda 4 vites nedir çok basit 2012 model bir otomobilde kasa çok ama çok başarılı süspansiyon yol tutuşu ancak motor (benzinli) hele o 4 vitesli şanzıman bu kasanın hakkını verememiş bu kasaya gidecek motor bence dizel motorlu seçenek otomatiklerin performansları nasıl acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar otomatik Mazda 3 düşman başına tamam şanzıman sorunsuzda 4 vites nedir çok basit 2012 model bir otomobilde kasa çok ama çok başarılı süspansiyon yol tutuşu ancak motor (benzinli) hele o 4 vitesli şanzıman bu kasanın hakkını verememiş bu kasaya gidecek motor bence dizel motorlu seçenek otomatiklerin performansları nasıl acaba ?

O 4 vitesli otomatiklerden önce lütfen kullanın, ondan sonra 4 vites diye eleştirin. Çok vites, az vitesin avantajları da var, dezavantajları da var. Dizel 1.6 mazda 3 lerle başabaş yakıt verilerimi de bir üstteki yanıtımdan görebilirsiniz.

Mutlu Tekir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O 4 vitesli otomatiklerden önce lütfen kullanın, ondan sonra 4 vites diye eleştirin. Çok vites, az vitesin avantajları da var, dezavantajları da var. Dizel 1.6 mazda 3 lerle başabaş yakıt verilerimi de bir üstteki yanıtımdan görebilirsiniz.

arkadaşım sen bana son hızdan bahset performans yakıt kıyasla ben gözüm kapalı 200 yaparım sen benim gibi gitmen için 20 litre yakman gerekir hatta motoru bile yakman gerekir komşumda var touring sedan otomatik mazda 3 1.3 multijet 95 hp linea kafa tutamiyor

Mazda41 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşım sen bana son hızdan bahset performans yakıt kıyasla ben gözüm kapalı 200 yaparım sen benim gibi gitmen için 20 litre yakman gerekir hatta motoru bile yakman gerekir komşumda var touring sedan otomatik mazda 3 1.3 multijet 95 hp linea kafa tutamiyor

Askerlik arkadaşınız değilim, saygıyı koruyun. Gözünüz kapalı 200 basmak yetenek değil, başkalarının canını tehlikeye atmaktır. Sakarya-Kocaeli-Gebze arasında kullanıcılar bir saçmalıyorlar, o kendini çok iyi kullandığını zannedip de sağlayıp makas atanlardansınız galiba. 

Neyse komşunuz 1.3 lineayı geçemiyorsa onun beceriksizliğidir. 120 km/saat hıza kadar lineaya 2 boy fark açtım, sonra 120 de bıraktım. 

Manuel de olsa otomatik de olsa zaten mazda 3'ler 180 civarı son hızları var, elektronik olarak kaldırılmadığı ve yokuş aşağı olmadığı sürece de 180 civarını geçip 200 e çıkması zor. 

Japonların sorunsuzluğu nam salmıştır dünyaya, Mazda ise Japonların en üst noktasıdır, en kalitelisidir. Uzun yolda yazılımla hız sınırı kaldırılmamış bir motor benzinle kullanılıyorsa son hızda giderek hiç bir şeyi yanmaz.

Pedala ful basılıyken 18 lt/100km anlık tüketim gösteriyor, tahminim uzun yolda ortalamada 13-15 lt/100 km olacaktır. 140 km/saat ortalama hızla ortalama yakıt tüketimi 8.7 lt/100km benzin ya da 10 lt/100km  lpg yakıyor. 

Türkiye'de otobanların kalitesi ortadayken (otobanda bile 150 km hızdan sonra zıplaya zıplaya gidiyor araçlar, 180 de hele konforu negatif etkiliyor), kendini çok hızlı gidiyor sananların orta ve sol şeridi 90 veya 120 km hız ile kapattığı, aynasını kullanmadan yavaş hızıyla sollayanların olduğu ülkemizde 200 km basmak, hele de gözü kapalı basmak sadece kendinize değil, başkalarına da risktir. Abd'deki 5 şeritli otobanlarında, ya da bizim şimdiki otoban kalitemizi katlayan abd'nin köy yollarında basmak asıl zevk ve keyif oluyor. Keşke o yolların kalitesinin tırnağı ülkemizde olsa.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Mutlu Tekir tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Askerlik arkadaşınız değilim, saygıyı koruyun. Gözünüz kapalı 200 basmak yetenek değil, başkalarının canını tehlikeye atmaktır. Sakarya-Kocaeli-Gebze arasında kullanıcılar bir saçmalıyorlar, o kendini çok iyi kullandığını zannedip de sağlayıp makas atanlardansınız galiba. 

Neyse komşunuz 1.3 lineayı geçemiyorsa onun beceriksizliğidir. 120 km/saat hıza kadar lineaya 2 boy fark açtım, sonra 120 de bıraktım. 

Manuel de olsa otomatik de olsa zaten mazda 3'ler 180 civarı son hızları var, elektronik olarak kaldırılmadığı ve yokuş aşağı olmadığı sürece de 180 civarını geçip 200 e çıkması zor. 

Japonların sorunsuzluğu nam salmıştır dünyaya, Mazda ise Japonların en üst noktasıdır, en kalitelisidir. Uzun yolda yazılımla hız sınırı kaldırılmamış bir motor benzinle kullanılıyorsa son hızda giderek hiç bir şeyi yanmaz.

Pedala ful basılıyken 18 lt/100km anlık tüketim gösteriyor, tahminim uzun yolda ortalamada 13-15 lt/100 km olacaktır. 140 km/saat ortalama hızla ortalama yakıt tüketimi 8.7 lt/100km benzin ya da 10 lt/100km  lpg yakıyor. 

Türkiye'de otobanların kalitesi ortadayken (otobanda bile 150 km hızdan sonra zıplaya zıplaya gidiyor araçlar, 180 de hele konforu negatif etkiliyor), kendini çok hızlı gidiyor sananların orta ve sol şeridi 90 veya 120 km hız ile kapattığı, aynasını kullanmadan yavaş hızıyla sollayanların olduğu ülkemizde 200 km basmak, hele de gözü kapalı basmak sadece kendinize değil, başkalarına da risktir. Abd'deki 5 şeritli otobanlarında, ya da bizim şimdiki otoban kalitemizi katlayan abd'nin köy yollarında basmak asıl zevk ve keyif oluyor. Keşke o yolların kalitesinin tırnağı ülkemizde olsa.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Hayırlısı 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Bir saat önce, KadikoyMazda3 :

Şehir içi 10.3 Litre.

(Günlük kullanım 18-20 kilometre - trafiği ve 7-8 kez ışığı olan bir güzergah)

Yakın değerler 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
30.05.2015 at 09:15, zafer61 :

arkadaşlar bir depo ile şehir içinde 400-450 km yol yapıyorum. araç otomatik. bazen klimalı bazen çok rahat bazen aşırı trafik bazen de arabanın hakkını vererek :) fakat ışık yandıktan sonra ağzına kadar dolduruyorum 173TL alıyor. arabanın deposu 55 litre ama henüz ben göremedim o 55 litreyi.

 

bir de uzun yol yapacam bakalım ne yakacak. 

Yani 173 tl benzin ile karışık 400 - 450km yol yapıyorsunuz doğru mu anladım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar 2011 veya 2012 otomatik HB mazda 3 benzin yakıt ortalaması normal kullanımda karışık 10lt altında düşüyor mu? 

Başka marka aracım var, 20 krş civarı yakıt tüketimi var, mazda3 e geçmek istiyorum fakat bu yakıt olayı beni çok korkutuyor, hüsrana uğramak istemiyorum, lpg taktırıp sorunları yaşamakta istemiyorum aslında, hayırlısı artık kafam çok karışık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, Ulutan :

Arkadaşlar 2011 veya 2012 otomatik HB mazda 3 benzin yakıt ortalaması normal kullanımda karışık 10lt altında düşüyor mu? 

Başka marka aracım var, 20 krş civarı yakıt tüketimi var, mazda3 e geçmek istiyorum fakat bu yakıt olayı beni çok korkutuyor, hüsrana uğramak istemiyorum, lpg taktırıp sorunları yaşamakta istemiyorum aslında, hayırlısı artık kafam çok karışık.

Kullanacağın rotaya göre değişir. Şehiriçi 10 yakar. Katalog verisi 10 zaten :) uzun yolda ayağına kalmış. 6'da yakarsın 12'de. Ben çok tavsiye edemeyeceğim, 5 yıl bindim ama lpg ile bindim.105bin km yaptım tadını çıkardım:) ama benzinde kalacaksan üzer bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, fotifoti :

Kullanacağın rotaya göre değişir. Şehiriçi 10 yakar. Katalog verisi 10 zaten :) uzun yolda ayağına kalmış. 6'da yakarsın 12'de. Ben çok tavsiye edemeyeceğim, 5 yıl bindim ama lpg ile bindim.105bin km yaptım tadını çıkardım:) ama benzinde kalacaksan üzer bence. 

Teşekkürler. 105bin de rektefiye girdimi araç?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Ulutan :

Teşekkürler. 105bin de rektefiye girdimi araç?

Bu araçları soğuk bozuyor. Eskişehir'e taşındıktan 1 yıl sonra 85'binde sübapları değiştik. 1500'e hallolmuştu o zaman. Şuan Muğla'da 3. sahibinde araç 125bin de sorunsuz yürüyor :) İstanbul havası sizi en az 100bin götürmesi lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, Ulutan :

Arkadaşlar 2011 veya 2012 otomatik HB mazda 3 benzin yakıt ortalaması normal kullanımda karışık 10lt altında düşüyor mu? 

Başka marka aracım var, 20 krş civarı yakıt tüketimi var, mazda3 e geçmek istiyorum fakat bu yakıt olayı beni çok korkutuyor, hüsrana uğramak istemiyorum, lpg taktırıp sorunları yaşamakta istemiyorum aslında, hayırlısı artık kafam çok karışık.

Direk enjeksiyonlu motor değil ki lpgde sıkıntı çıkarsın. Sübap sorununu euro 5 - 6 her motor çıkarır. Uyumlu denilen Toyotalarda da 100bin km sonunda sübap değiştirenleri görüyoruz.

C Sınıfında premium markalar haricinde en iyi araçlardan biridir mazda 3. Japonlar içinde de en iyisini bence. Konforlu, sağlam, masrafı daha az, yetkili servis fiyatları daha uygun.

B sınıfından sonra haliyle yakıt tüketimi şaşırtıyor ama aslan besleyen yemini eksik etmez. Hatta lpg ile uygun da yakıyor.

Şehiriçi bol yokuşlu bir yerdeyim ve 33 kuruş (2.33 tl/lt lpg) uzun yolda 90 ile 7-8 lt lpg. 140 a sabitleyerek ise 10-11 lt yakıyor. Aracımın otomatik olduğunu unutmayın.

105 bin km.de rektefiyeye girecek motor değildir bu. Aracını satmıştır forumdaşımız. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • keser
      Yazan: keser
      Herkese merhaba. aracım 2011 impressive otomatik. Yaklaşık 2-3 ay önce aldım.
      yol bilgisayarında Av. yakıt tüketimi 15, 16 lt iken şu sıralarda 17 lt' yi aştık normali 8-10 lt sanırım. Açıkçası 10 bin km bakımı benden önceki sahibi ne zaman yaptı tam olarak bilmemekle beraber şu sıralar bakımı geldi sayılır öyle hatırlıyorum. iki haftaya bakıma sokacağım. LPG(Landirenzo) tüketimi de başlarda 40 krş iken 50 krş ardından 60 krş' u gördü. Ankara Şaşmaz OLgun LPG'de gaz ayarı yaptırdım. ayarın darmaduman bir halde olduğunu söyledi. gaz ayarından sonra yol bilgisayarı yakıt tüketimini sıfırladım. 8 -9 lt lere düştü. ama bu sadece bir gün sürdü şuan 17 lt.  sebebini bilmiyorum.
      Sizden ricam bakıma gitmeden önce beni yönlendireceğiniz hususlar varsa hazır bakıma gitmişken sizinde önerilerinizi gerçekleştirmek olacak. şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Dizel Otomobilden bıkmış, usanmış bir 2.Nesil Dizel Mazda 3 Kullanıcısı olarak. Bu konu başlığını açmak istedim. 3.Nesil Dizel kullanıcıları, ya Benzinli konusunda yada kullanıcı izlenimlerinde paylaşıyorlar yakıt sarfiyatlarını. Arada kaynayıp gidiyor mesajlar. Bu başlık altında toplarsak yakıt sarfiyatlarını, daha faydalı olacaktır.

    • Jamiryo
      Yazan: Jamiryo
      Herkese Merhaba, 
      Sanırım Mazdaclub'ın en yeni üyesiyim. Burada sizin bilgi ve birikimlerinizden yararlanmak ve ilerde aynı konu başlığı altında kafasında benim gibi soru işaretleri bulunan insanlara bir fikir vermek için oktanlarla ilgili bir sorum var.
      Soru 1: MAZDA 3 1.5 Skyactiv'e önerilen benzin 95 mi, yoksa 98 oktan mıdır? Bu sorunun cevabını yabancını sitelere bakıp bulamadım. Broşür ve manual kitabında da rastlamadım. Malum yurtdışında halen 87,91 ve 95  oktan satılıyor (nadiren de 98 oktan mevcut) o yüzden adamlar 95/98 oktanlardan hiç bahsetmemişler bile.
      Soru 2: Ek bir sorum daha var. Eğer her ikisini de kullandıysanız aralarında performansa ve ekonomik kullanamaya dayalı bir fark gördünüz mü? Her iki soruyu birlikte cevaplandırırsanız çok sevinirim. 
      Bilse bilse yurdum insanı bilir diyerek sorumu üstadlara yöneltip, cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Mazdaafrika
      Yazan: Mazdaafrika
      Herkeze iyi akşamlar.
      Mazda 3 2017 Model arabamla yaklaşık 7000 km yaptım son iki ay içerisinde.
      Sormak istediğim benzin deposuyla alakalı.
      Depo 51 lt gösteriyor, fullleyip yaklaşık 700 km yol yapıyorum.
      Benzin Işığı yandıktan sonra da 60 km yol yaptım.
      Bunu bir kaç defa denedim, ama 60 kmden sonra cesaret edemedim yolda kalırım diye.
      Ama sıkıntı şurda ışık yandıktan  sonra 60 km daha kullanıp benzinliğe girip depoyu fulluyorum, hatta tık sesinden sonra ağzına kadar dolduruyorum, ama bugüne kadar en fazla aldığı 43 lt oldu.
      43 litreden fazla dolduramadım bir türlü.
      Sorum şu bu geri kalan 8 litre benzin depoda ise 60 km den sonra aşağı yukarı 100 km daha gitmesi gerekir.
      Acaba kaçırdığım bi durum mu var diye düşünüyorum ama 4-5 defa denedim  hep böyle oluyor en fazla 43 litre  koyabildim. Her seferinde de ışıktan sonra 50-60 km sürüp o şekilde benzini aldım.
      Bu konuda  beni aydınlatabilirseniz memnun olurum 
      Şimdiden teşekkürler.

×
×
  • Yeni Oluştur...