Jump to content

Bir otomobil 80 km hızla duvara çarpıyor


NeBiAnd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İŞTE OLAYIN GELİŞİMİ...

- Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür.

- Araç kendi ağırlığının 30 kati kadar bir kuvvetle frenlenir.

- sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.

- 39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.

- 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.

- 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 kati büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)

- 68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.

- 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber ayni anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.

-100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer,o anda ÖLMÜSTÜR.

- 110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.

- 113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar ayni anda kendiside ölümcül bir darbe almıştır.

- 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.

- 200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter.

- Ortaya çıkan enerji inanılmazdır.80 km/h hızda ortalama 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.

LÜTFEN OTOMOBIL HAREKET ETMEDEN ÖNCE EMNIYET KEMERINI TAKIN.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kemerlerin bağlı olmadığını ve havayastığı olmadığını varsayıyoruz anladığım kadarıyla, gerçi 80 km yine de yüksek bir hız....

Kemer bağlı olmayınca hava yastığı zaten açılmıyor... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eline sağlık abi.Volkan abi  ve Okan abi bazı araçlarda aırbag emniyet kemeri gergi sistemi ile beraber çalışır,(Bu sebepden dolayı kaza anında patlamasa bile aktif gergili emniyet kemerleri aırbag beyni ve aırbag ile beraber çalışır) genelde araçların orta konsol altında ana beyin (koltuğun içinde değil, koltuk da var ise yan hava aır bag i olur) mevcuttur. Bu beyin emmiyet kemerlerinden ve sağ sol kapı direklerinde bulunan yan hava yastığı sensörlerin den bilgi alır. Ön emniyet kemerlerinde, gergi sistemleri, bir çarpışma sırasında kemerdeki boşluğu alıp sizi koltuğunuza güvenli bir şekilde çeker. Yük sınırlandırıcı ön emniyet kemeri makara sistemi de kemeri kademeli olarak gevşeterek, göğüsteki yaralanma riskini azaltır. Bazı sistemlerde de sağ emniyet kemeri takılı değilse araç da yolcu olmadığını düşünülerek sağ airbag devreye girmez. Emniyet kemeri takmanın önemi bir kere daha ortaya çıkıyor.

Ben böyle biliyorum :)Yanlış olabilir. ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

- 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 kati büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)

Korkunç. :eek: :eek: bir astronota bile kalkışında sadece 8 G'lik kuvvet uygulanır :eek:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...