Jump to content

Mazda 121 projesi


omer_yildir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ömer abi sabırsızlıkla resim bekliyorum ayrıca agustos tan itibaren ankara ya taşınıcam projeni gözümle görüp benim guzuya neler yapabiliriz bir kaç fikir almak istiyorum senden :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 180
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    9

  • omer_yildir

    65

  • S.Halilduru

    7

İşallah,  Ankaraya geldiğinde mutlaka görüşelim. Resim çekicektim makine torpidoda kalmış. Telefonla çektim hem beğenmedim hem de ara kabloyu bulumadım. Pc ye atamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ve beklenen an geldi ve manifold elime ulaştı. Resimlerini ekliyorum. Manifoldu alırken 2000 model bj 323 den söktürdüm. Gayet yeni ve tertemiz bir manifold geldi. Üstünde hiçbir eksiği yok. Gaz kelebeğinden su hortumlarına vakum hortumlarına kadar üstünde geldi. Direk montaja hazır. enjektörler su sıcaklık sensörü rolanti selonoidi yakıt rayı regulator vs her sey beraber geldi. Zaten çalışan araçtan söktürmüştüm. Servise sipariş verdiğim orj emme manifold contasınıda dün servisden aldım. Manifoldla beraber ön iki kapı otomatik cam motorları ve düğmeleri, sinyal ve silecek kol grubu, bir sürü ıvır zıvırda yanında getirdim. Ha unutmadan komple 100k da 121 den sökülmüş yedek şanzumanda beraberinde elime ulaştı. Megasquirti yapmaya başladım. Beyin soketinin aynısından buldum ve hiç bir orjinal tesisat kablosunu kesmeden yeni beyini mevcut kablolarla monte edicem. Sadece fazladan dış hava sıcaklık sensörü ve enjektörler için 3 kablo tesisat yapmam gerekiyor. Onuda manifoldu araca monte ederken halletmeyi düşünüyorum. Bu hafta içi manifoldu takıp beyini kurup haftaya cuma günü bir aksilik çıkmazsa aracı yürütmeyi planlıyorum. Sırada aem wideband balatalar diskler büyük radyatör düşük dereceli termostat ve son olarakda supercharger var. Herkeze iyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

güzel bi proje aracın işi bitince bi deneyelim bakalım , bende şimdi 89 model mazda b-2200 pick-up topluyorum , araçın ustundeki eski motoru , defransıyel ne var ne yoksa atıp yerıne bulabılırsem bt-50 sanzuman dıfransıyel koycam , eger bulamassam b-2500 110 hp turbolu mator atacagım , şimdi ise aracın dış çürük kısımlarını topluyorum , cıkınca arac 10 numara olcak dıbıne kadar basık , mat sıyah renkte , 18 krom jantlar , recaro spor yarış koltukları , 1.5 - 2 ayda toplamaya calısacagım , bıtınce resımlerı atarım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tekrar merhaba, bugün tesisat tamamen bitti. Sadece araç üstüne montajı kaldı. Pazartesi eski manifoldu sokücem, yeni gelen manifoldu takıcam. beyini ve tesisatıda salı günü takmayı düşünüyorum. Bir aksilik çıkmazsa çarşamba gününe araç yürür duruma gelicek. Şu yaz okulu olmasa yarın hepsini halledicem de. Bu defa kalırsak seneye uzuyor okul :) Ondan uzadı birazcık.

    Mesajlarınız ve ilginiz için teşekkür ederim. İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boşver hocam geç olsun tam olsun, yaz okulu önemli aynı kaderi paylaşıyoruz, arabanın gecikmesi önemini daha da artırıyor benim gözümde sabırsızlıkla sonuçları bekler durumdayım :) iyi çalışmalar ömer abi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün manifoldun ve beyinin montajı bitti. İlk marşı bastık araç çalıştı. Ancak distrubutörden aldığım krank devirinde sıkıntı var acayip parazitli ve sapıtıyor. Arada  8000 devir felan okuyor. Tek sorun bu. Yarın krank kasnağının üstüne dişli yerleştirip deviri direk krank kasnağından almayı planlıyorum. Kısacası distribütörden sağlıklı devir alamadım. Durum böle. Yarın uğraşıcağım. Yarın resimleri çekip eklerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağlıklı devir derken saatin gösterdiği sanırım yani motor devrinin 8bin e vurması sanırım riskli olurdu. Yinede saygıyla önünüzde eğiliyorum ve taktir ediyorum sizi iyi çalışmalar ömer abi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

slm kardeş öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan.meslek ne onu çok merak ettim yaz okulundan felan bahsetmişsin.kardeş sana sormak istediyim şu:benim arabamın motoruda 4 nokta enjeksiyonludur ve distribitör modülü arızalandı ve biz bunu bulamadık ustada platinliye çevirmeyi denedi ama evdeki hesap çarşıya uymadı.bunu başka ne yapıp arabayı çalıştıra biliriz.2 aydır yatıyor araba valla.yardımcı olabilirsen çok sevinirim.1.2 tane bulduk ama onlarında modülleri arızalı çıktı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, Gazi Üniversitesi Otomotiv Öğretmenliğinde 4. sınıftayım. Modul arızası mazda distrubutorlerınde çoğunlukla oluyor. Eğer distribütörü bozmadıysanız Ankara ya da İstanbuldaki japoncularda modul var. Fiyatı 65 tl civarınaydı. Alıp takarsanız eski haline dönecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet devir sorununu da çözdüm pahalıya patladı :) Hava filtresinide bağlayıp bugün bir yol testi yaptım. Aracın yazılımında ince ayar olmamasına rağmen bayağı hızlandı. Eski haliyle max 140 la çıkabildiği çevre yolundaki yokuşu şu anda 160 ile çıkabiliyor. Mazda 2 ile denedim ve M2 den 2 boy önde kalkıyor ve devam edıyor. Avans ayarı bujı degısımı yakıt karısım ayarı ıle ınce ayarları da bıtırıp bır dynoya sokucam. Orjinal distribütörden bir türlü deviri düzgün okutamadım ve ben de 323 karbüratörlü distribütörü alıp monte ettim. Bobini ise en ucuz tofaş bobini kullandım. Edis sistemi alıncaya kadar ateşleme işini halettim. Edis alınca distiribütör tamamen kalkıyor. Çok daha güçlü ateşleme yapan edis sistemi kuruluyor. Şu anda distribütörün avans vakumları bağlı değil. Yarın sınavdan sonra da onları bağlayacam. Bir wideband alıp ince ayara başlayacağım. İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

oh oh oh maşallah baya bir ilerleme olmuş :) sınavda başarılar dilerim, benm gördüğüm kadarıyla da diğer araçlara kıyasla mazdaların ateşlemesine çok önem vermek gerek aracı çok farkettiriyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kimse yorum yapmıyor anlamadım :) Ben ise yapılanları yazmaya devam edeyim. Bugün edis için gerekli olan 36-1 krank dişlisini yaptırdım. Artık o dişliden devir okuyacağım. Böylece distribütörden kurtulmuş olup ateşleme avansınıda megasquirt beyinden ayarlayacağım. Yani şimdi avans tabancasıyla mekanik avans yaparken şimdi ise programdan tek bir tıklama ile istediğim avans değerini verebileceğim. Ayrıca ditribütördeki ateşleme kayıpları yok olacak. Kapak yok tevzi makarası yok ayrıca edis sisteminin bobini çok kuvvetli. Aracın üst devirleri daha kuvvetli olucak. Yarın yaptırdığım dişliyi monte edeceğim. Ve krank okuyucusuna uygun bir yer bulmam lazım.

  Ayrıca aem widebandıda cumartesi günü monte ettim. Yani Hava yakıt karışımını görebiliyorum. Bugün bu verilere göre ince ayar da yaptık. 121 gayet güzel oldu. Resimleri yarın çekiceğim. İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...