Jump to content

Mazda 121 projesi


omer_yildir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Anlamadigimizdan olsa gerek :) ben bunlari okudukca icim gidiyor. Ah ah... sizi secmece yolladilar sanirim. Gaza getiriyorsunuz beni :)

Aslında resimleri eklediğim zaman çok daha anlaşılır olucak. Semavi abi bir 323 alırsan karbüratörlü felan onuda çeviririz :) Bide aşırı besleme tamamdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 180
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    9

  • omer_yildir

    65

  • S.Halilduru

    7

Ömer abii :D benimki düz 323, eğer satmama gibi bir karar alırsam senden kopya çekmeyi düşünüyorum, açıkcası yaptıgın işe hayranım hatta Allah affetsin tapıyorum, nasip olmaz ama bi gün koltuguna oturmak isterim sen yokken tabi :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Yazılan yorumlar yerine okunma sayısına odaklan Ömer. Şuan Hakan abi ve sen teksiniz koskoca forumda. Millet şaşkın şaşkın sizin yaptıklarınızı izliyor. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazılan yorumlar yerine okunma sayısına odaklan Ömer. Şuan Hakan abi ve sen teksiniz koskoca forumda. Millet şaşkın şaşkın sizin yaptıklarınızı izliyor. :D

Katılıyorum :D Valla ağzımız açık okuyup duruyoruz, yorum yapacak gram bilgim yok ki :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorumlar için teşekkür ederim :) Bugün araç tamamen bitti. İlk etabı atlattık. Artık distribütörsüz bir motorumuz var :) . Edis sistemini taktım ve distribütörden kurtulduk. Yakıt ve ateşleme ayarları yapıldıkdan sonra otobanda aracı denedim. Şu anda düz yolda kadranı devirebiliyor. Yokuş aşağı da kadran kırılacak gibi :).200 km civarında tahmin ediyorum kadran hatasıyla beraber.  Her zaman denediğim bir güzergahda uzun ve dik yokuş var. Orada max 140 la çıkabildiğim bir bölgeyi şu anda net olarak 110 kg kardeşimle 160 km ile çıkabiliyorumki zaten aracın fabrika verisi 165 di :) Güzel resimler ve videoları hazırlıyorum. Bizim Mazda2 ile denedim. Sıfırdan kalkışta ve 2-3 vites denemelerde mazda2 den 2 boy kadar hızlı.Sadece son hızda 190 km civarında Mazda2 yaklaşmaya başlıyor. Şimdi sıra geldi supercharger işine. Sc alıp yavaş yavaş altyapısını oluşturmaya başlayacağım. İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hehe tamam Burak abi komisyon senin :) Evet gps varda bağlamadım bağlayınca tam doğru hız belli olacak. 121  drag için çok uygun değil. Aslında hafif ve kısa bir şanzumanı var ancak motor hacminden dolayı pek birşey yapamaz. Bir tane bp motor var satılık onu ileride alıp takarsam 1.8 artı turbo yada sc o zaman süper olur. Şu anda hedef olarak supercharger kaldı sc yi takınca motorla ilgili işler bitecek. Sonrasında kaporta boya güzelce sıfırdan yapılıp gündelik binilmeye devam edecek. Aracı görmek isteyen arkadaşlarımız Ankarada her zaman görebilirler. Genelde ivedik sanayi ya da başkent sanayi sitesinde oluyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle öyle. Tasarım yılının gerektirdiği gibi hiç bir donanımı yok. Ne abs nede airbag fakat sac kalitesi üst seviyede. Galvanizli sac kullanılmış ve bayağı kalın dayanıklı. Bizim arabanın altında gram pas yok. Şimdiye kadar yerliler 2 kere taban sacı değiştirdi :) Ama şehir içinde acayip rahat. Hem ufak hemde kısa şanzumanla hafif kasa otomatik vites gibi kullanımı kolaylaştırıyor. Ben bayağıda parça getirdim. Parça sıkıntımda yok. Serviste bütün yedekleri mevcut. Ama artık bayanlarında seçimleri değişti. :) Büyük ve gösterişli araçlar istiyorlar Semavi abi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Mesaj yazdığın iyi oldu :) Dynoya çıkartık aracı şu anda 95 oktanla 79 hp 122 nm tork aldım. Başladığım değer 64hp 89 nm torkdu. Fabrika verisi 72hp 100nm. Motor 200000km den fazla. Az önce denemeden geldik. Benim 2 , 2001 3.16, Ford focus cmaxx 1.6 bunlardan hızlıyız. 3.16 ya 2. vitesde rollde en az 10 boy atıyor. Cmaxxe de aynı sekılde. Benim 2 den 4 boy daha hızlı ama 2 160 gıbı yakalıyor. Ufak tefek bırkac ıyılestırme daha yapıcagım. Bu arada japonyoda bır sıteden cok uyguna superchargerı buldum. Pazartesi siparişini geçiyorum. Tahminim 1-2 haftada gelir. Montaja başlarız. 60 lık krom borudan fıltre borusu yaptım. Çok güzel sesi oldu. Yani şu durumda standart 1.6 lardan hızlı ağır kasalı 2.0 lardanda hızlıyız. şimdi sc yi beklemeye başladım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

way be yapılan oynamalar aslında kaybolan gücü geri getirmeye yönelik oldugu için alınan verim motoru açmadan süper, peki bir araca aynı anda hem superşarj hemde turbo takılabilir mi yada bunu 1.6 bir motor biraz da oynamayla kaldırabilir mi merak ediyorum ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

peki bir araca aynı anda hem superşarj hemde turbo takılabilir mi yada bunu 1.6 bir motor biraz da oynamayla kaldırabilir mi merak ediyorum ?

Bu dediğini VW yapıp 1.4 motordan 170hp alıp Polo'larda kullandı zaten :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle atmosferik olarak üretilen bir motoru sonradan aşırı besleme ile yürütmenin bir çok sıkıntısı var. Motor parçaları tasarlanırken belirli bir emniyet katsayısıyla üretilir. Buda yanma odasındaki oluşan maksimum basınç , sıcaklık ve ortalama efektif basınca göre parçaların malzemesi gibi belirlenir. Bu şu demek; bir motordan daha fazla güç çıkması demek ortalama efektif basıncın artması yani yanma odasındaki basıncın artmasıyla mümkündür. Burada basılan basınç o.e.b emniyet katsayıları içinde kalmalıdır. Genellikle deneme yanılma yolu ile bulunur. Yanılmalar pahalıya patlar. :) Şöyle örnek vereyim benim 121in motorundaki yataklar miatadaki yataklarla aynı. Ben miatada bu yatakların 220-230 bg gibi güçlere rahatlıkla dayandığını biliyorum. Ancak yüksek sıkıştırmadan dolayı benim motorum standart haliyle 0.5 bardan daha fazlasında sağlıklı çalışmaz. Ömürü çok kısalır. Çift besleme tabiki kullanılabilir ancak standart 1.6 için tek besleme fazlasıyla yeterli gelir. Motorun limitlerini aşar. Fakat motor içi komple yapılıp kapakta doldurulursa rahatlıkla kaldırır. Fakat sadece blok aynı kalıp tamamen farklı bir motor ortaya çıkar.

Benim hedefim şimdilik motoru stok halde 0.5 barda yürütebilmek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben yazarken 2 cevap daha gelmiş :) Evet tsi vw çift besleme ve motorun içi çok ama çok sağlam. Sadece yazılımla 220 hp civarına çıkıyor o hacimsiz 1.4 motor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...