Jump to content

Mazda 121 projesi


omer_yildir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Teşekkür ederim. Bu arabayı biliyorum. Sahibi Andy. Avusturyada  Adaptronic marka kendi ecuları var. Ecu üretimi yapıyorlar. Konuştum Andy ile ecu fiyatları çok fazla. Almadım. Bu 121 deki motor bizim practicadaki motorun jdm versiyonu. Sıkıştırması daha yüksek. Bu motorun içi standart kalmış. Turbolamışlar 0-400 süresi çok iyi. 14sn altında. Benim projenin bitmiş hali bundan biraz daha güçsüz olucak. Benim hacim bundan az ve sochc makine.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 180
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    9

  • omer_yildir

    65

  • S.Halilduru

    7

Guest mustafa_g

Tek sıkıntı arada takım elbise ile kullanmak durumunda kalacağım görüşmelere giderken  :2funny:

Beter ol, bisikletle gittiğin günleri de görürüz iiiişaalla :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emeğine sağlık.. Yaptığın iş herkesin yapabileceği türden bi iş değil,helal olsun..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Allah korusun abi burda kim birbirinin kötü oldugunu ister :)

Ben onun hakkında isterim :D

Ömer, çalışmalarını hayranlıkla izlemeye devam ediyorum ama lütfen şu Kadir zararlısına yardım etme. Bırak ne hali varsa görsün :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:D Teşekkür ederim. Sc uçuyor şu anda jpden yola çıkmış gözüküyor bakalım. :) Bu arada bugün aracı muayneden geçirdik. Filtreye felan birşey demediler. Kusursuz olarak tek seferde geçti.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:D bugün kapı çaldı bir baktım sc gelmiş. Hemen aldım açtım kutuyu bir baktım japonca gazete çıktı gazateye felan baktım derken mazda reklamı varmı diye :D hehe sc yi paketten çıkarttım. Gayet güzel durumda. İngiltereden gelicek olan dump valve bekliyorum. O gelince montaja başlayacağım.. :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hehe motora basılmak istenen basıncı sabit tutan bir valf. Mesela 5psi ayarlıysa fazlasında basınç kaçırarak basıncı sabit tutar. Birde vakum olmadığı zaman bypass valfi görevi görür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hehe motora basılmak istenen basıncı sabit tutan bir valf. Mesela 5psi ayarlıysa fazlasında basınç kaçırarak basıncı sabit tutar. Birde vakum olmadığı zaman bypass valfi görevi görür.

dump valve , blow off'un aksine basıncı içeri gönderen bir parça değilmiydi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani bir nevi vana görevi görüyor yada sc nin blow off u da diyebiliriz :D peki birde bugun aklıma geldi düşük sc ve 0.6 bar turbo bir motora uygunlanmaktansa 0.8bar turbo uygulamak daha mı mantıklı yoksa sc 0.8 turbonun vericeği gücü verebilir mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:D abi benim matematiğim iyide motor sistem bilgim yok sc nin değeri kaç çıkıcak sonuç bilinmediğinden ona x (iks) diyoz = falan ama sc nin değeride faali mechul şimdi 0.8=0.6 x sc midir ? yada  x=sc midir ? gibi 2 sonuç war >:D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok abi basıncı sabit tutup manifold vakumu azalınca motoru atmosferik olarak çalıştıran bir nesne :) Estağfurullah abi şimdi şöyle açıklayalım. Turbo istenen devirde devreye girer ve turbo palinin yapısına göre hava akış miktarı değişerek devam eder. Örnek olarak 2000 devirde 0.5 bar turbo basıncıyla motor çalışır ve top devre kadar turbo yeterliyse devam eder gider. Sc ise 2000 devirlerde motor deviri az olduğu için yok gibi birşeydir. Maksimum 0.5 basıncını motor devrinin maksimum olduğu zaman verir. Yani atıyorum motor 4000 devirde stokken 50bg ise sc de 60bg verir ama 7000devirde stok 75 bg iken scde 110bg verir. Ha hangisi daha avantajlı dersek tabiki turbo daha verimli motordan güç çalmıyor. Ama manifolddu egzosttu yağlamasıydı turbosuydu derken çok pahalı oluyor. Sc yi ben 450ye getirdim. 100 liraya bir intercooler 200 civarıda borular ıvır zıvır kayış kasnak felan harcarım herşey yolunda giderse 750-1000 arasına çıkarım. Turbo olsaydı sadece turboyu 750tl ye alırdım ve custom manifold wastage yağlama kanalları felan rahatlıkla 2500tl bulurdu.

Sc nin bir avantajıda güç üst devirlerde gelidği için günlük kullanımda alt devirlerde motoru hiç yormuyor. Yakıtı da arttırmıyor. Ama turbo daha farklı erken dolup motoru daha çok zorluyor. Yakıtta fazla. Eğer motorumun içi yapılı olsaydı tabiki turbo seçerdim. :)İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazılanların bir çoğundan bir şey anlamasam da SC nin hayrını gör :D Bizde Mazda3 ' e düşünüyorduk düşündüğümüzle kaldı.Adam değişecekleri bir saydı resmen soğuttu beni :D Şuan 3 kişi var sitede bu işlerle uğraşan yanlış hatırlamıyorsam.Bülent abi, Hakan abi, ve sen. Valla helal olsun size ne diyeyim :D Sen işlerini bitir de Ömer, şu mazda3 için SC yapılır mı falan onları konuşalım :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:D herkezin bağrından aylık 1TL kopsa düzenli bilgi alanlardan aylık sigara parasını çıkartırık heralde ömer abinin tabi kullanmıyosa onu yakıt parasına dönüştürebilir :)

bilgi için teşekkür ederim ömer abi hörmetler :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...