Jump to content

LPG Ama Nerede Taktırmalı?


manovar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

tavsiye etmesine gerek yokki, özel bi isim koyar , kendi servisinde yapar.    

örn :  emme manifold temizliği  yapıldı..  

yakıt sistemi bakımı yapıldı

veya dahada özel bi isim verir, "mercedes intake system care"  vs.s  servis bünyesinde kendisi yapar. 

 

çok faydalı iyi birşey olsa, 100 binlik araba da, milyonluk arabada,  her 15binde, veya 60 binde , veya kaç binde gerekiyorsa,  kendi markaları  kendü müşterileri için bunu  tıkır tıkır yaparlar..

 

 

 

piyasada 75-100 tl sanırm

 

100 bin liraya satılan bir araba markasının müşterisine carbon clean tavsiye etmesini bekleyemezsin. Fiyatı nedir bu carbon clean denen şeyin bilen varmı 20 tl 30 tl.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi ben anlamadım otomobil üreticilerinin periyodik bakımları adı altında bastırdıkları kitapçıklarda kurum temizliği adı altında bir temizlik tavsiyesinde bulunmuyorlarmı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet okudum böyle bir temizliğe gerek duyulmuyor. Ancak devirsiz kullanılan araçlarda aşırı miktarda kurum birikmesi sebebiyle bir çok sorunla karşılaşılmasının muhtemel olduğu söyleniyor. Sonuç olarak kurum motor için iyi bir şey değil kanımca.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sonradan çıkmış bir icat.

Mesela Fiat servislerinde var. Her yıl da kampanya yaparlar.

Adamlar kullanma Kılavuzu'na yazacak değil. Bakımlara dahil olan bir olay da değil. Ama yaptıranlar da gayet memnun. Yakıt ve performans konusunda olumlu etkilediğini yazan çok kişi var.

O yüzden bu kurum olayı biraz karışık. Yine de ben boğaz kelebeğini baz alarak konuşayım özellikle de telli olanlar değil elektronik boğaz kelebekleri kurum bağlayınca yapışıyor. Çok kez temizlik yaptım. Temizlik sonrası gaz tepkimeleri bariz hızlanıyor. Silindirlerin içini bilemem ama açılmış motorlarda gördüğüm kadarıyla bazıları Pırıl Pırıl çıkarken bazıları da leş gibi oluyor. Aracı hareket ettiren temel sistem yanma sistemi zaten tüm olay orada dönüyor. Hal böyle olunca kurumun piston hareketlerine olan etkisi Subaplara olan etkisi muhtemelen negatif yönde. 0.02/0.05 gibi Değerler var bir de o kurumun hiç olmaması var. Sağlıklı sistem genelde temiz olanıdır. Çok çok etki etmiyor diye düşünmemek lazım. Bu olaylar uzun vadede ne gibi sonuçlar doğuruyor işin önemli kısmı orası. Carbon clean da bu temizliği motor açmadan yapmaya Yönelik kişisel bir tercih olayı. Yoksa triger değişirken hazır motor inmişken de yaptırılabilir. Kişiye bağlı. Subap Yakınca da baktırılabilir. Yani iddia etmiyorum illa ki yaptırın diye ama kurum olayı bence faydalı değil.

Hatta yağlama sistemini uzun uzun ele aldığımız bir konu vardı. O konuyla ilgili bir usta olduğunu iddia eden kişinin yorumu şöyleydi. Biz yağlama sistemiyle sübaplarda kurum oluşmasını ve ısıdan korunmasını yanmayı geciktirmesini sağlıyoruz gibisinden birşey söylemişti. Sizin mantıkla bu olay doğru. Ama bazıları hadi oradan der. Millet temiz yakıt arıyor marka seçiyor yakıt seçiyorken biz kurum bağlamaya mı uğraşalım şimdi. O zaman Çelik ve Çelik kaplama subaplar var yanmayan ayar bozmayan uzamayan. Onun yerine kurum kaplama diye birşey icat etmezlermiydi.

Araba üreticilerinden herşeyi beklememek lazım. Sonuçta hiçbiri tüm opsiyonları bir arada sunmaz. AR-GE çalışmalarında dizeller daha az yakıyor diye sonuç çıktı diye benzinden vazgeçeni görmedim. Motorlar conta yakıyor diye Çelik conta takanı da görmedim. O mantıkla gidersek işimiz var o zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhabalar,

Prins'e ekstradan guvenmemi gerektirecek bisey soylemediginiz icin BRC'ye daha sicak bakiyorum :) 3 yil sigortami da yaptiririm, 1800 lira fiyat da aldim. eger subaplarda 50bin 60binden problem olacaksa da prins'e vermedigim para ile tamamlarim ustunu vakti gelince.

 

Kocaeli'deki Faruk Sevgili'ye mi gitsem? forumlarda cok methini duydum ama mazda 3 ile tecrubesini bilmiyorum. Yoksa ankaraya mi gitsem Mocan'dan da sikayeti yok gibi kimsenin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel hesaplar ama keyfini kaçırmak istemem. Evdeki hesap çarşıya uymaz derler. Ayrıca ufak tefek sorunlara kendini şimdiden hazırla çünkü kullanma şeklimden bile etkilenen bir şey bu lpg olayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel hesaplar ama keyfini kaçırmak istemem. Evdeki hesap çarşıya uymaz derler. Ayrıca ufak tefek sorunlara kendini şimdiden hazırla çünkü kullanma şeklimden bile etkilenen bir şey bu lpg olayı.

Endiselenmeyin, biliyorum sorunsuz sistemi bozacagimi. Ama lpg'siz binmek demek arabami satmak zorunda olmam demek.. problemleri de okudum, icim cok da rahat degil ama mumkun olan en iyi usta olsun, iyi bir sistem olsun. sanssiz bi insan degilimdir, iyi olacak diye dusunuyorum / umuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Merhaba,

Tup taktirdim, arabanin bakim zamani gelmisti geciyordu, ekinciler oto'ya arabami biraktim ve ali usta'ya ve motor uzerine uzmanlasmis ustaya sordum, istanbulda mazdaya en iyi lpg takan yer neresidir diye. onlar da emkar'in iyi taktigini soylediler, montaji begendiklerini soylediler ben de onlara guvenerek orada BRC taktirdim. 

 

lpg ile 600km civarinda yol yaptim simdiden. ve super oldugunu dusunuyorum. en ufak bir sorun yok. hala adapte olamadim bile her gun araba kullanmaya ya da benzin istasyonlarindan mutlu cikmaya :) performans dususunun cok cok az oldugunu dusunuyorum. simdilik beni uzmedigini soyleyebilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Abiler kardeşler saygilar selamlar

2004 hb sport Dynamic Mazda 3 için lpg araştırması yapıyorum

okuduklarimdan anladigim kadarıyla BRC markadan herkes memnun

İşin asıl tarafı Benimde aklımdan geçen brc ya da Atiker

brc hakkında burda çok bilgi var birde brc için iyi usta lazım

birde atiker kullanan var mı? tavsiye edermisiniz?

Aracı 1 ay önce aldım 2000 km yol yaptım benzin parası belimi büktü

Acil tarafından lpg ye geçmem gerek yardimlariniZi ve görüşlerini bekliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Merhaba Arkadaşlar,

Düzceliyim. Kayınpederime 2005 mazda 3 aldık. ve LPG siz çok yakıt tükettiğinden dert yakınıyoruz.

Yaklaşık 45 KM lik yol için 20-25 TL lik bir yakıt tüketimi var. Hesaplayınca 45-55 Krş/km ye tekabül ediyor.
LPG taktırmaya karar verdik. Mazda Servisindeki ustam, 2005 Kasa için Landi Renzo LPG kiti tam uyum sağladığını belirtti.
Servis Vasıtasıyla Landi Renzo 2050 TL ye maal olacak gibi görünüyor. 

Kabaca bi hesap yaptım.
Aylık 500 Km yol yapsak, (Tüp ve Benzin Değerleri sadece ortalama düşünülmüştür.)
Km de 25 Krş yaksa LPG 
Km de 40-45 Krş yaksa Benzin
Aylık LPG masrafı: 125 TL
Aylık BZN Masraf: 200-225 TL

Yıllık yakıt farkı: 900-1200 TL 
2 yıl sonra: 1800-2400 TL
bu kapsamda biz 2 yıl sonra 12 bin km lik yol yaptığımızda, LPG kendini amorti edecek.

Soru 1:
Yukarıdaki değerlere göre LPG taktırılmalı mı? 
Soru 2: 
Landi Renzo Taktıran ve sorun yaşayan var mı?
 

Teşekkürler. :) 

Bahadir81 tarafından düzenlendi
Yanlış yazım
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Bahadir81 :

Merhaba Arkadaşlar,

Düzceliyim. Kayınpederime 2005 mazda 3 aldık. ve LPG siz çok yakıt tükettiğinden dert yakınıyoruz.

Yaklaşık 45 KM lik yol için 20-25 TL lik bir yakıt tüketimi var. Hesaplayınca 45-55 Krş/km ye tekabül ediyor.
LPG taktırmaya karar verdik. Mazda Servisindeki ustam, 2005 Kasa için Landi Renzo LPG kiti tam uyum sağladığını belirtti.
Servis Vasıtasıyla Landi Renzo 2050 TL ye maal olacak gibi görünüyor. 

Kabaca bi hesap yaptım.
Aylık 500 Km yol yapsak, (Tüp ve Benzin Değerleri sadece ortalama düşünülmüştür.)
Km de 25 Krş yaksa LPG 
Km de 40-45 Krş yaksa Benzin
Aylık LPG masrafı: 125 TL
Aylık BZN Masraf: 200-225 TL

Yıllık yakıt farkı: 900-1200 TL 
2 yıl sonra: 1800-2400 TL
bu kapsamda biz 2 yıl sonra 12 bin km lik yol yaptığımızda, LPG kendini amorti edecek.

Soru 1:
Yukarıdaki değerlere göre LPG taktırılmalı mı? 
Soru 2: 
Landi Renzo Taktıran ve sorun yaşayan var mı?
 

Teşekkürler. :) 

bence bu hesaplara hiç girmeyin ve hemen taktırın lpgyi. en azından araca keyifle binmeye devam edersiniz. aman ne oldu ne yaktı durumu canınızı sıkmaz. sırf bu kafa rahatlığı için bile taktırmaya değer.

ben de 1.3 olmasına rağmen gayet güzel yakan aracıma 1850 tl brc taktırmıştım çünkü neredeyse dediğiniz gibi yakıyordu. ama şimdi kafam rahat, bir buçuk yılda 40 bin km yapmışım:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Bahadir81 :

Yıllık yakıt farkı: 900-1200 TL 
2 yıl sonra: 1800-2400 TL

İlave yapıyorum 12 yada 24 taksitte olmuş olacak bu işlem.

2050 Lira'yı ne şekilde ödeyeceksiniz ? Peşin ?  Kaç Taksit ?

Bu aracı kaç yıl kullanmayı planlıyorsunuz ?

Sonra Lpg'li olacağı için her yıl muayeneye girecek. Yıllık 190 lira ekstra bir bedeli var. 

Lpg'de montaj, işçilik çok önemli. Sonrası bakımları vs. aynı keza önemli.  Söz konusu Mazda olunca arıza çıkarma olasılığı azdır, ama lpg ve usta faktörü girince. Arıza risk oranı artmaktadır. Haliyle buna istinaden bakım tamir maliyeti artabilir. Bu sadece bir varsayım, hiç sorunsuz da kullanabilirsiniz. Sadece şu anki haline göre bu risk artıyor.

Yıllık 6 Bin km için değmeyeceğini düşünüyorum.  Çok km yapıyor olsanız hiç düşünmeden yaptırım derim. Lpg ilk maliyetinide, arıza çıkacak olursa onun maliyetinde her türlü amorti edersiniz. Ama şu haliyle ben böyle bir işe kalkışmam.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar merhaba. Bende 8 yıllık mazda 3 (2004 hatcback) kullanıcısı olarak 12/12/2015 tarihinde lpg kiti taktırdım...brc my 11 4 gündür kullanıyorum şimdilik hiç bir problem yok...Performans aynı...Aynı zamanda 3 yıllık motor garantisi yaptırdım. İnşallah bir sıkıntı yaşamadan devam ederim... Lpg kitini araştırmalarım sonucunda Mocan Otogaz da takdırdım...Gayet güzel işçilikleri var....Buradan Övünç beye ve ustalarıma saygılarımı sunuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
15.12.2015 at 20:43, secomazda :

Arkadaşlar merhaba. Bende 8 yıllık mazda 3 (2004 hatcback) kullanıcısı olarak 12/12/2015 tarihinde lpg kiti taktırdım...brc my 11 4 gündür kullanıyorum şimdilik hiç bir problem yok...Performans aynı...Aynı zamanda 3 yıllık motor garantisi yaptırdım. İnşallah bir sıkıntı yaşamadan devam ederim... Lpg kitini araştırmalarım sonucunda Mocan Otogaz da takdırdım...Gayet güzel işçilikleri var....Buradan Övünç beye ve ustalarıma saygılarımı sunuyorum.

Merhaba

 Fiyat nedir?

Şuana kadar yaşadığınız bir sorun var  mı? Yaklaşık 3 aydır kullanıyorsunuz sanırım

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda Araştırmalırım sonucu Eskişehirden hareket edip  Ankara Mocan oto da lpg taktırdım Mazda clup yönetimine ve üyelerine çok teşekkür ederim kesinlikle mocan oto tavsiyemdir burdan öüvünç abime can beye ve ustalarıma çok teşekkür ederim herşeyi ile mükemmel bi şirket tavsiye ederim kesinlikle Mocan Oto 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arkadaşlar bende 2006 mazda3 manuel dynamik var. 145000 km de konya(eski sanayi girişi)  Emre lpg de 1150 tl 9 taksite Atiker taktirttim 2400km yol yaptım. şükür aracın performansında ne bir düşme ne de yokuşta bayılma durumu yok. Arabayı genelde 3500 - 4000(110-135 km) rpm arasında kullanıyorum. Ortalama lpg tuketimim 9lt/100km lerde. 

Atiker düşünen arkadaşlara emre lpg yi şiddetle tavsiye ederim. Şimdiye kadar 2 aracıma  lpg taktırdım ve birde arkadaşın aracına taktırdık. Hepsinde de çok memnun kaldım. Tecrübeli elemanları Hasan usta , Mehmet usta, diğer arkadaşın ismini unuttum(kusura bakmasın)ve işletme müdürü dürüst insan Ali Kemal bey. Hepsine teşekkürler.

Arkadaşlar Atiker taktirmaktan çekinmeyin lpg de iyi markadan ziyade iyi montajda çok önemli bir durumdur. İşinin ehli usta bulabilirseniz çekinmeden taktirabilirsiniz. Atiker de sistemlerini ciddi manada iyileştirdi.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslen kötü kit yoktur, kötü usta vardır. Ehil ustalar güzel işler çıkarır. Sistem hayırlı olsun.

Atiker enjektörleri bir süre sonra kapanmama sorunu yapar. Akabinde oksijen sensörü hava yakıt oranı hatası verir. Bu duruma dikkat ( tüm lpg sistemleri için geçerli ). Eğer kullanıma devam edilir ise sabit hava yakıt oranı nedeni ile araç alt devirleri zengin karışımda kalır. Buda yüksek ısı ve motor ömrünü yeme demektir. Bilginiz olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Servet :

Aslen kötü kit yoktur, kötü usta vardır. Ehil ustalar güzel işler çıkarır. Sistem hayırlı olsun.

Atiker enjektörleri bir süre sonra kapanmama sorunu yapar. Akabinde oksijen sensörü hava yakıt oranı hatası verir. Bu duruma dikkat ( tüm lpg sistemleri için geçerli ). Eğer kullanıma devam edilir ise sabit hava yakıt oranı nedeni ile araç alt devirleri zengin karışımda kalır. Buda yüksek ısı ve motor ömrünü yeme demektir. Bilginiz olsun.

Teşekkürler. 

Yeni sistemler olan OBD li ve gold sistemler yakıt karışım oranını motor beyninden aldığı için  enjektör lerin açık kalma sorunu çözülmüştür galiba. 

Ama yine de bilgilendirmeniz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...