Jump to content

2010 Mazda3'e Turbo Takılabilir mi ?


hakanbirol
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

uyumsuzelementle ben görüstüm cok samimi olarak yaptırmaya karar verdigimizi ona bildirdim.Hayırlısıyla ve yardımlarıyla(manevi) olarak yaptırıcaz..Benim arakadasımın mazda 3 2009 manuel aracı var.O araca bu uygulamayı yapmayı düsünüyoruz.Kimle kiminle devreye gircegimizi yardımlarınızı bekliyorum.

72475457747457846724007.jpg

[img width=560 height=420]http://img441.imageshack.us/img441/2043/dsc02796j.jpg

aracın resimleri bunlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda servisi aracılıgıyla getirdik yani benim bildigim kadarıyla herkes getirtebilir bize özel birsey yaptıklarını sanmıyorum biz bunu istiyoruz dedik getirdiler.Fakat spolier ebay dan aldık amerikadan geldi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 yıl sonra ...

Artan MTV ile birlikte yine turbo hayallerine girdim. :D Stok ecu ile 9 sn ye inse yeter diye düşünüyorum.

Bu arada bizim bu 4 ileri otomatik şanzıman FN4A-EL, Forddaki adı  4F27E kodlu şanzıman 270 Ibs.ft torka yani 366 Nm ye kadar dayanabiliyormuş. Bilginize. 

200-230 Nm civarında, 140-150 hp alınsa mis.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sana, bana & bize :Dsuperchargerlazım Mutlu. Aisin 500 bulabilirsen, yormadan kafadan 20-25 hp verir. Yakın zamana kadar baya bir konuşmuştuk bu konuyu. Ali.den sipariş vermiştim ama gumgure takılmıştı, Çin'den cikamamisti ürün.

Hevesimiz kursagimizda kaldı @Zealot ve @zoptrik ile.

Ama temiz bir Aisin 500e, hala 1000 papel basarim.

Tr Ups'in afaki bir rakam cikartmayacagini bilsem su ürün aklımda mesela.

AISIN AMR500 mini Roots supercharger Compressor blower booster mechanical Turbocharger Kompressor turbine for car auto 1.0-2.2L
http://s.aliexpress.com/E7rQFr6n
(from AliExpress Android)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

Sana, bana & bize :Dsuperchargerlazım Mutlu. Aisin 500 bulabilirsen, yormadan kafadan 20-25 hp verir. Yakın zamana kadar baya bir konuşmuştuk bu konuyu. Ali.den sipariş vermiştim ama gumgure takılmıştı, Çin'den cikamamisti ürün.

Hevesimiz kursagimizda kaldı @Zealot ve @zoptrik ile.

Ama temiz bir Aisin 500e, hala 1000 papel basarim.

Tr Ups'in afaki bir rakam cikartmayacagini bilsem su ürün aklımda mesela.

AISIN AMR500 mini Roots supercharger Compressor blower booster mechanical Turbocharger Kompressor turbine for car auto 1.0-2.2L
http://s.aliexpress.com/E7rQFr6n
(from AliExpress Android)

Görmüştüm abi o konuyu bulamayınca buna yazdım google da aratıp. :D

Valla mtv zamları sağolsun. 2.0 araca binemicez madem öyle turbolu düşük hacim mis. :)

Aklıma bazen şu elektrikli supercharger işi de geliyor. Baya memnun olanlar var .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, Zealot :

Yok be, elektrikli olacak iş değil, 2kwh falan elektrik lazım, akü yetmez  alternator dayanmaz. 

Yani olacağını bilsem, şu an alırım 

5 PSİ diyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Electric supercharger benim uzun süredir bağajımda dolanan projem. Elimde 40bin devir çeviren baya güçlü bir brushless motor esc si ve programını kendim yazdığım esc sürücü devresi elimde mevcut. Bunlar benim aylarımı aldı. Fakat takıldığım nokta normal duct fan la alabildiğim basınç max 0.03 bar :D debisiz basınç bu :D sentrifugal veya sıralı (jet motoru misali) fan lazım bunu işleyecek cnc lazım proje lazım çizim lazım vs vs. Bu motor standart devirde 22a peak 30a akım çekiyor. 22x12 264 watt eder. Alternatörün kapasitesinin 1/3 ünden fazlasını çekecek bu arabada uzun far var, klima fanları var arabanın kendi fanları var bütün bu voltaj dalgalanmalarından etkilenecek ecu var teyp var bilimum elektronik devre var hadi bunları voltaj korumaları illa ki vardır bütün bu hengamede şöyle bir hesap da var. normal 1-1.5 bar veren bir tubonun 120k-150k devir döndüğünü biliyoruz. biz yüksüz 40k devir dönen bu motorla yüklü de bu devri çevirdiğini varsayarsak salyangoz(sentrifugal) fan la elde edeceğimiz max bar 0.3-0.5 bar ki bu üst devirlerde debi artınca sıkıntı olacak alt devirlerde de fan sürekli çalışmak zorunda kalacağı için kitlenme olasılığını arttıracak vs vs. Eğer bütün bunları çözecek yüreğiniz bilgi birikimiz çözüm önerileriniz varsa buyrun gelin yapalım :D 5psi 0.34 bar a denk geliyor benim hesapla kabaca benzer. 0.34 bar ile kayıpsız 30 bg kayıplar hesaplanırsa 20 bg civarı alınır ama saç baş yoldurur. Normal Supercharger çok daha maliyetsiz ve çok daha stabil olur diye düşünüyorum. Turbo işin içine girdimi hesaplar çorba oluyor o benim altından kalkabileceğim bir şey değil. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, zoptrik :

Electric supercharger benim uzun süredir bağajımda dolanan projem. Elimde 40bin devir çeviren baya güçlü bir brushless motor esc si ve programını kendim yazdığım esc sürücü devresi elimde mevcut. Bunlar benim aylarımı aldı. Fakat takıldığım nokta normal duct fan la alabildiğim basınç max 0.03 bar :D debisiz basınç bu :D sentrifugal veya sıralı (jet motoru misali) fan lazım bunu işleyecek cnc lazım proje lazım çizim lazım vs vs. Bu motor standart devirde 22a peak 30a akım çekiyor. 22x12 264 watt eder. Alternatörün kapasitesinin 1/3 ünden fazlasını çekecek bu arabada uzun far var, klima fanları var arabanın kendi fanları var bütün bu voltaj dalgalanmalarından etkilenecek ecu var teyp var bilimum elektronik devre var hadi bunları voltaj korumaları illa ki vardır bütün bu hengamede şöyle bir hesap da var. normal 1-1.5 bar veren bir tubonun 120k-150k devir döndüğünü biliyoruz. biz yüksüz 40k devir dönen bu motorla yüklü de bu devri çevirdiğini varsayarsak salyangoz(sentrifugal) fan la elde edeceğimiz max bar 0.3-0.5 bar ki bu üst devirlerde debi artınca sıkıntı olacak alt devirlerde de fan sürekli çalışmak zorunda kalacağı için kitlenme olasılığını arttıracak vs vs. Eğer bütün bunları çözecek yüreğiniz bilgi birikimiz çözüm önerileriniz varsa buyrun gelin yapalım :D 5psi 0.34 bar a denk geliyor benim hesapla kabaca benzer. 0.34 bar ile kayıpsız 30 bg kayıplar hesaplanırsa 20 bg civarı alınır ama saç baş yoldurur. Normal Supercharger çok daha maliyetsiz ve çok daha stabil olur diye düşünüyorum. Turbo işin içine girdimi hesaplar çorba oluyor o benim altından kalkabileceğim bir şey değil. 

Hocam, bu phantom u da zaten düşük devirde kullanmıyorlar ki, full throttle electric supercharger fts diye geçiyor. Şarj sistemine 2 ek seri akü yerleştiriyorlar ve bundan 28.6 v alıyorlar. Şarjı hemen değil zamana yayarak alıyor bu 2 akü ve ful şarjda elektrik supercharger 2 dk çalışıyordu sanırım. Ne bileyim yokuş çıkarken ya da drag de işe yarar kısa süreliğine. İş de görür aslında 2 dk çalışma. Haliyle dalgalanma da yaratmaz, alternatörde gereğinden fazla da akım çekmez. 

Ama tabiki mekanik bir supercharger olsa o güç hep ayağının altında olacak, tadından yenmez de belki elektrikli supercharger daha ucuza kaçarsa diye.

Videodaki phantom fts nin 15bin devirde döndüğünü söylüyor adam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Mutlu Tekir :

Hocam, bu phantom u da zaten düşük devirde kullanmıyorlar ki, full throttle electric supercharger fts diye geçiyor. Şarj sistemine 2 ek seri akü yerleştiriyorlar ve bundan 28.6 v alıyorlar. Şarjı hemen değil zamana yayarak alıyor bu 2 akü ve ful şarjda elektrik supercharger 2 dk çalışıyordu sanırım. Ne bileyim yokuş çıkarken ya da drag de işe yarar kısa süreliğine. İş de görür aslında 2 dk çalışma. Haliyle dalgalanma da yaratmaz, alternatörde gereğinden fazla da akım çekmez. 

Ama tabiki mekanik bir supercharger olsa o güç hep ayağının altında olacak, tadından yenmez de belki elektrikli supercharger daha ucuza kaçarsa diye.

Videodaki phantom fts nin 15bin devirde döndüğünü söylüyor adam.

Fifty thousand yani 50 bin diyor 15 bin devirde 5 psi sentrifugal ile bile hayal. Ben daha güzel ve daha ayrıntılı bi şey buldum. Buyrun: 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...