Jump to content

Zararınızı biliyor musunuz?


erhan83
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest mustafa_g

Yazının özüne birşey diyemem, fakat dikkatimi çeken bir şey var.

2007 Model Corolla Dizel aracımı 105 Bin km kadar kullandım. Kötü yakıttan dolayı turbo arızası haricinde hiç bir sorun yaşamadım, ki kötü yakıttan dolayı Corolla'nın vvt-i benzinli motorunda da aynı hasara sebep olurdu. Benzinli motorun turbo arızası ile dizel motorunun turbo arızasının maliyeti arasında hiç fiyat farkı yok. Hatta benzinli motorda karbüratörü de değiştirmem gerekeceği için çok çok daha fazla öderdim. (Garanti kapsamında değiştiğinden ben para ödemedim, o ayrı) 

vvti-i benzinli motor - turbo ve karbüratör?

bu kısımda herhalde yazım hatası yaptınız. turbolu benzinli ve karbüratörlü toyota motor yok. dizellerinde turbo olup olmadığını da bilmiyordum açıkçası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abd.de neden dizel pahalı acaba..bizde hep yurtdışı fiyatlarına özeniriz.aslında onların para değerine göre onlarada pahalı geliyodur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50 liraya full depo yani.valla iyiymiş.bi daha gidersen mps yada rx-8 kiralarsın

Valla çok aradım ama her ikisini de kiralayacak bir yer bulamadım :D Yoksa keyfine kiralayacaktım bir günlüğüne. Gittik Allah'ın Amerikan arabasını kiraladık :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

vvti-i benzinli motor - turbo ve karbüratör?

bu kısımda herhalde yazım hatası yaptınız. turbolu benzinli ve karbüratörlü toyota motor yok. dizellerinde turbo olup olmadığını da bilmiyordum açıkçası.

Dediğinizde haklısınız, aslında yazım yanlışı değil de, yoğunluktan dolayı kafa karışıklığı diyelim..

Bu cevabı yazarken, pompacı mükellefimle de konuşuyorduki, karışıklık oradan kaynaklandı sanıyorum... Karbüratörü enjeksiyon diye de anlayabilirsiniz, çok özür dilerim.

Ayrıca Toyota araçlarda kullanılan dual vvt-i benzinli motorların turbolu olduğunu biliyorum, 2006'da Corolla alırken öyle söylenmişti çünkü.. Yanılıyorda olabilirim.

Uyarılarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dediğinizde haklısınız, aslında yazım yanlışı değil de, yoğunluktan dolayı kafa karışıklığı diyelim..

Bu cevabı yazarken, pompacı mükellefimle de konuşuyorduki, karışıklık oradan kaynaklandı sanıyorum... Karbüratörü enjeksiyon diye de anlayabilirsiniz, çok özür dilerim.

Ayrıca Toyota araçlarda kullanılan dual vvt-i benzinli motorların turbolu olduğunu biliyorum, 2006'da Corolla alırken öyle söylenmişti çünkü.. Yanılıyorda olabilirim.

Uyarılarınız için teşekkür ederim.

Alırken yanlış söylemişler size. Corolla 'nın vvt-i benzinli motorları atmosferik basınçlıdır, D4 dizel motorlarında turbo bulunmakta.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

dizel motorların ömürleri uzun demişsiniz, örnek olarak iş makinalarını vermişsiniz, ancak otomobiller iş makinaları değildir, bir iş makinasının dizel motoru dev enjektörler sayesinde bırakın kalitesiz motorini, araçlardan çıkan eski motor yağlarını dahi sorunsuzca yakabilir. Dizel otomobiller 1400cc hacimlerden 80 hp alabilirken iş makinelerinde ancak 2500-3000 cc hacimlerden bu güç alınabilir nitekim bu da onların ömrünü uzatır. Dizel motorlarda sıkıştırma oranı benzinli otomobillerin  iki katıdır (benzinlilerde otralama 9:1 dizellerde ortalama 18:1), oluşan patlama çok daha şiddetlidir, titreşim daha fazladır, bu da dizel motorların daha sağlam malzemelerden yapılmasını gerektirir, bu da parça fiyatlarını arttırır yeterince sağlam üretilmeyen motorların ömrü kısa olur. İş makinası motorlarında kullanılan devasa ve sağlam üretilmiş parçalar ile daha fazla güç için farklı arayışlara girilmeden sadece hacim artışı ile bunun sağlanması bu motorların ömrünü uzatır, ancak bu maalesef otomobillerde geçerli değil.  Ayrıca çok yüksek tork üretmeleri ve yakıt ekonomileri iş mainalarında dizel kullanımının ana sebebidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...