Jump to content

1991 Mazda 626 Su Eksiltiyor...


sonbahar78
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar 3 ay önce 91 model mazda 626 sedan bir otomobil aldım. Bu ilk aracım. 1-2 hafta sonra araçta hararetin zaman zaman yükseldiğini gördüm. Ara sıra tekliyordu. Yine bir gün yolda giderken araç bi kaç kez tekledi ve yolda kaldık. Allahtan sanayi yakında ve bir ustaya gittik. Radyatörde hiç su kalmamış dedi nerdeyse hararet yaptırıyormuşsunuz dedi.

15 gün kadar sonra yine aynı şey oldu. Ancak su bidonuna bakıyordum normal herhangi bir eksilme görünmüyordu. 3-4 km gidince bujilerden falan duman çıkıyor ve koku geliyordu. Babamla birlikte kontrol ederken bu sefer beyne giden hortumun tam kelepçenin olduğu yerden çatlamış olduğnu ve burdan suyun fışkırdığını gördük. Orayı kesip tekrar bağladık ve sorun düzeldi. Ancak 1 ay kadar sonra tekrar aynı şey olmaya başladı. Ancak su kaçağı görünmüyordu. O ara ustaya götürdüm bakım için. Usta yine aynı yerin çatlamış olduğunu söyledi ve o hortumu değiştirdik. Ayrıca sanki silindir üst kapak contası biraz zarar görmüş gibi geldi bana demişti. Kontrol yine aynı şey olursa oraya bakmak lazım demişti. Neyse yine 15-20 gün normal kullandıktan sonra şimdi tekrar su eksiltmeye başladı.

Bu konuyla ilgili bulduğum çoğu başlığa baktım farklı forumlarda. Söylenen çoğu şeyi denedim. Yağda anormallik yok. Hortumlarda görünen birşey yok. Egsozdan belli olan beyaz duman falan yok. Su bidonunu max. kadar doldurdum denedim min. kadar doldurdum denedim. 5-10 km gidince nerdeyse yarım litre su azalıyor. Tek farklı gelen bana, bilmiyorum belki normaldir, su tahliye borusundan su atarten şişeyi dolduruyum demiştim su paslı gibi sarımtıraktı. Bunun harici bir anormallik görmedim. Su atarken de max. kadar doldurmuştum. O şekilde doldurunca su ısındıktan sonra bidon taşıyor. Min. kadar doldurursam en fazla ancak o zaman taşmıyor ve nerdeyse tamamen doluyor bidon.

Acaba sorun ne olabilir? Hortumlarda kelepçelerde v.s. bir yerlerde sorun yoksa  Silindir üst kapak contası yakmıs olabilir deniyor. Acaba bu anlaşılır mı? Veya radyatörde falan bir kaçak olabilir mi? Bunu nasıl anlarız. Ayrıca belirteyim hararet yükselmesi yok. Hararet hep normal seviyede.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle soğutma sistemini gözden geçirmek gerekiyor.

1. Fan açıyormu? hararet yükseldiğinde fana dikkat edilmeli. Fan açmazsa sıcak havalarda hararet yaptırabilir

2. Radyatör ve blok arasındaki tüm hortumlar kontrol edilip kaçak aranmalı

3. Devirdaim ve radyatör kontrol edilmeli. Sıcak blok üstündeki devirdaimden kaçan su hemen buharlaşıyor gözükmüyor. Radyatörde tıkanıklık ve pas varmı?. Daha önce antifirzlimi kullanılmış?

4. Termostat sağlıklı çalışıyormu? tam açıp ya da kapatıyormu?

5. Radyatör kapağında kaçak varmı. Sistemdeki suyu kapak üzerinde yazan basınçta tutabiliyormu?

6. Son olarakda silindir kapak contasından bir kaçak varmı? Ancak bahsettiğiniz kadar fazla azalma varsa egzosdan çıkacak beyaz dumanı gözle görmeniz lazım. Bu ihtimal çok fazla değil

Benim kendi fikrim aracı görmeden sadece tahminim tıkalı radyatör ya da termostat vs hortumlardan su kaçağı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fan açıyor evet ama hararet yükselmiyor. Tabi fanı her zaman açmıyor. Hararet normal seviyesinde duruyor hep. Hortumlara bakıyorum ama birşey gözükmüyor. Daha önce 2 kez aynı hortumdan kaynaklanan bir çatlak vardı o hortumu değiştirdik. Sonra normale döndü. Ancak 15-20 gündür tekrar azalmaya başladı. Hem de bayağı azalıyor. Antifiriz kullanılıp kullanılmadığını bilmiyorum ama acaba antifiriz kullansam belli olur mu? Biraz araştırdım başka fornumlardan da konuyla ilgili başlılkarı radyatörde falansa antifiriz koyunca kesin belli olur diyorlar.

Bir de şunu soruyum bu dediklerinizi nasıl kontrol edebilirim. Göz ile bakıyorum ama birşey göremiyorum. Ne gibi yöntemler kullanabiliriz kontrol ederken?

Bir de bu kadar çok su azalması iyiye mi işaret yoksa kötüye mi? Ne biliyim çok kaçırıyorsa kesin hortumlardan falandır fazla birşey tutmaz veya silindir kapak contasındandır kesin bu da pahalıya mal olur gibi? Ve de kötü ise diyelim ne kadara mal olur arkadaşlar...

Bir de bişey daha soruyum antifiriz ile deneem önce acaba radyatörde tahliye için bişey var mı yoksa hortumları mı çıkartmam lazım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Antifriz kireç tarafından kapatılmış delikleri açar böylece kaçağın yerini tespit edebilirsiniz.

Radyatör kapağının altında plastik conta var mı? kapak tam kapanmıyorsa buharlaşma da yapabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında ilginç birşey ama önemsiz diye söylemedim. İlk ustaya götürdüğümüzde nerdeyse hararet yaptırıyorduk demiştim ya orda usta kapağındaki lastik gibi birşeyi koparmıştı bu kopmak üzere diye. Acaba onunla alakalı olabilir mi ki? Onu nerden bulabiliriz ki öyle denesek? Bu kadar basit birşey olabilir mi ki acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

E tamam işte. Konu nerdeyse açıklığa kavuşmuş. Sorununuz büyük ihtimalle kapakta. Herhangi bir Japon parçacısından veya (en sağlıklısı) yetkili servisten yeni bir kapak alın, antifirizi koydurup öyle deneyin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet dün bir japoncudan Radyatöre yeni bir kapak aldım. Kapağı değiştirip 5 dakika kadar aracı çalıştırdım. Diğer kapak çok kolay takılıyordu. Bu bayağı sert oldu diğerine göre. Normalde bu kadar çalıştıktan sonra suyu tahliye bidonuna atıyordu. Baktım orda hiç bir hareket yok. Herşey normal görünüyor. Bayağı sevindim düzeldi diye. Daha sonra bir de 10-15 km kadar sürüyüm dedim ve 6-7 km kadar gittim. Durup kontrol ettim. Herşey normal görünüyor. Bidonda su koyduğum yerde. Dedim herhalde tamam bu iş. Gittiğim yerde 1 saat kadar kaldım.

Amaaaa.... Geri dönüşte 3-4 km gittikten sonra bir baktım hararet yükseliyor. Zar zor eve ulaştım. Hararet nerdeyse kırmızı çizgiye geliyordu. Baktım bidondaki su yine normal seviyesinde yani aynen koyduğum gibi. Ama bu seferde suyu bidona göndermiyor gibi geldi. Hep oraya attığı için suyu sanki yanlış bişey varmış gibi geldi bana. Doğrusu buysa da bilmiyorum tabi. Neyse bir de radyatörün kapağı açıp bakayım orda durum nasıl dedim. Bu arada istop etmeden 3-5 dakika bekledim çünkü fan çalışıyordu. Sonra kalın bir bezle kapağı açtım. Ne olur ne olmaz su fışkırır diye. Tabiki ucuz atlattım bayağı su fışkırdı. Zannedersem bu seferde radyatördeki su azaldı. Neden hararet yapar bilmiyorum tabi ama ilk hararet yükseldiğinde su azaldığı için yükselmişti. Yani yine olay çözülmedi.

Zannedersem benim sorun pek basit bir iş değil. Başka bir forumda bi arkadaş bi yerden bi yazı göndermişti bana yazı şuydu :

"dostum genellikle araç radyatör çatlağı,boruların monte edildiği noktalardaki contaların eskimesi,motordan sıcak su çıkışına takılan plastik flanşörün çatlaması gibi nedenlerle şu eksiltir.Bunların tesbiti ve tamiri kolaydır.Aracın yakın bi zamanda hararet yapmışsa kesinlikle silindir kapak contasını değiştir.Neden diyorsan:bu contadaki az bir yanma veya eğilme ,yanma odasındaki havanın soğutma suyuna basılmasına neden olur.Motor havayı suya basar,buda soğutma sisteminde şişkinlik aşırı basınç oluşturur.genleşme kabının üzerindeki termostat açılarak fazla su dışarı atılır.Suyun yerini hava alır.Motor soğuduğunda ise su azalmış olacaktır. "

Yazının bu kısmı zannedersem benim durumu özetliyor gibi. Çünkü 2 kez hortumda hata çıktı. İlkinde hortum kelepçenin ordan çatlamıştı onu yaptık düzeldi. Belli bir süre normal gitit 1-2 hafta yani. Sonra tekrar su eksilmeye başladı. Bir de İlk azalmaya başladığında azar azar azalıyor. Sonradan daha hızlı azalıyor. Mesela 50 km de 1 lt ekliyorsam sonradan 3-5 km de 1 lt ekliyorum.  2. kez su eksiltince bu sefer ustaya götürmüştüm. Hortuma bakınca yine aynı yerden çatladığını gördük ve hortumu değiştirdik sertleşmiş ve eskimişti. Yine 15-20 gün normal azalmadan kullandım. Ama dediğim gibi yine aynı şey olmaya başladı. Kapaktan olabilir diye bayağı ümitlendim ama maalesef yine olmadı.

Acaba son olarak antifiriz alıp denesem mi bilmiyorum. Bir o kaldı kendi başıma yapabileceğim. Ama onda da radyatördeki suyu nasıl boşaltacağım? Eğer radyatörde çatlak varsa ve antifiriz bunları ortaya çıkarıyorsa ustaya kadar nasıl gideceğim? Ustaya gitmekten başka çara yok gibi görünüyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araba eksozdan buhar atıyormu,borulardada şişme varsa conta kesin yanık.şişme yoksa buharda atmıyorsa  ya devirdaim yada bilok tapalarına baktır.antifiriz koyma boşa gitmesin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dikkatli baktım ama duman görünmüyor. Diğer söyledikleriniz ise bakınca anlaşılan birşey yok maalesef...

Yeni kapağı taktıktan sonra da şu dikkatimi çekti. 5-6 km gittim. Araç soğuduktan sonra radyatörün kapağını açtım. Böyle basınçlı bir şekilde az bişey su taştı. Sanki alttan bir basınç var gibi? Araba çalışırken radyatördeki hortum hiç sıkılmıyordu mesela. Sanki hava sıkışmış gibi içine. Ayrıca radyatörü kapatıp hortumu havasını almak için sıkınca normalde su tahliye bidonuna biraz su gidip geliyor gibi geliyordu. Bu yeni kapakla oraya hiç bişey gitmiyor gibi.Sanki kapak orayı tamamen kapatmış o taraftan ne su alıyor ne su veriyor. Ve de 8-10 km den sonra hararet yükseliyor.

İlginç yani eski kapakta hararet normal. Ama araç ısındıktan sonra suyu fokurdamalar eşliğinde tahliye bidonuna atıyor. Yeni kapak takınca da sanki radyatörden tahliye bidonuna giden yol kapanıyor ve belli bir süre sonra hararet yükseliyor... Radyatördeki hortuma ellediğimde hiç sıkılmıyor nerdeyse. Sanki içinde hiç boş yer yok gibi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce gittiğim bir usta vardı hafta içi getirirsen daha iyi olur dediği için artık hafta içi götürcem. Şimdi de şöyle birşey dikkatimi çekti.

Yeni kapak harareti yükselttiği için yine eski kapağı taktım. Ancak gazda araba çalışmıyor. Çalışıp istop ediyor. Benzine aldım benzinde çalıştı. Gaz var arabada boş değil. İlginç yani acaba bu bu birşeye işaret ediyor mu? Yoksa bu sorunla alakalı değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdamda değil ama ladamda benzer bir sorunla karşılaşmıştım araç çalışırken falan gayet normal çalışıyor ama bir süre gittikten sonra yedek su deposundaki su anlamadığım bir nedenden dolayı boşalıyor ve araba çalışmaz oluyordu son keresinde hararet de yapmıştı ve tüp beyni karlanacak kadar soğumuştu -kışın olduğu için- problem lpg beyninde çıktı lpg beyninin içinden aracın suyu da geçiyor ve aradaki bir contanın bozulması sonucu lpg basıncı aracın su sistemine geçiyor ve sistemdeki basınçtan dolayı yedek su deposunun kapağından su atıyormuş ilk başta normal çalışmasının sebebi tüp beyninin kısmen de olsa sıcak olması ve sonradan teklemesinin ve çalışmamasının sebebi ise lpg nin yoğuşmasından dolayı ısı çekip lpg beynini fazlaca soğuttuktan sonra lpg nin motora düzensiz gelmesi-gelmemesinden kaynaklanıyormuş o zaman lpg beynini değiştirmiştim daha önce lpgyi araca takan beyinsiz ustanın 10 tl den kaçıp karburatörün içine sarkıttığı metal boruyu da iptal edip adamakıllı bir mikser taktırmıştım -toplam 110tl vermiştim geçen sene kışın- ve hava emişinin ağzındaki bantları da sökmüştüm sonra da internetten edindiğim bilgilere göre aracımın hem benzin ayarını hem lpg ayarını kendim yaptım aracımın hem yakıtı düşmüş hem performansı artmıştı hem de artık gram su eksiltmemeye başlamıştı sizin probleminiz bu mu bilmiyorum ama bu deneyim de forumda bulunsun bunun yüzünden motor indirenler falan varmış dikkat etmek lazım

bu arada ladayla mazdanın su devirdaim sistemleri arasında bildiğim kadarıyla bir fark yok ikisi de hava yapmayan yedek su depolu sistemden ve iki araç da üstten egzantrikli -alakası var mı bilmiyorum-

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

soğutma sistemi için dikkat edilmesi gereken bir kaç husus da radyatör kapağı ve yedek su deposu kapağı mümkünse orijinali değilse kesinlikle en kaliteli muadilden olmalıdır ve sistemde kesinlikle yazın da kışın da antifiriz bulunmalıdır bu su sistemindeki contaların ömrünü uzatır arızaların önüne geçer

şu an aklıma gelenler bunlar

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni kapağı taktıktan sonra da şu dikkatimi çekti. 5-6 km gittim. Araç soğuduktan sonra radyatörün kapağını açtım. Böyle basınçlı bir şekilde az bişey su taştı. Sanki alttan bir basınç var gibi? Araba çalışırken radyatördeki hortum hiç sıkılmıyordu mesela. Sanki hava sıkışmış gibi içine. Ayrıca radyatörü kapatıp hortumu havasını almak için sıkınca normalde su tahliye bidonuna biraz su gidip geliyor gibi geliyordu. Bu yeni kapakla oraya hiç bişey gitmiyor gibi.Sanki kapak orayı tamamen kapatmış o taraftan ne su alıyor ne su veriyor. Ve de 8-10 km den sonra hararet yükseliyor.

İlginç yani eski kapakta hararet normal. Ama araç ısındıktan sonra suyu fokurdamalar eşliğinde tahliye bidonuna atıyor. Yeni kapak takınca da sanki radyatörden tahliye bidonuna giden yol kapanıyor ve belli bir süre sonra hararet yükseliyor... Radyatördeki hortuma ellediğimde hiç sıkılmıyor nerdeyse. Sanki içinde hiç boş yer yok gibi...

bu söylediklerinize bakılırsa üst kapak contası yanmış gibi görünüyor @zender arkadaşımın dedikleri doğru 4 sene önce benzer bir olay da 91 mazda sedanımızda başıma gelmişti otobanda giderken birden hararetin yükseldiğini gördüm ve ilk mola yerine girdim radyatörden motora giden boruların üstteki olanı balon gibi şişmişti tahliye borusundan da bildiğmiz buhar fışkırıyordu üst kapak contası değişti radyatör şişlendi-açıldı problem halolmuştu

o zaman üst kapak contasına 15 radyatör şişletmeye 40 -bence bu pahalı- ustaya verdiğimiz parayı da hatırlamıyorum bana kalırsa 50tlyi geçmez çok da önemli bir problem değil ama bir an önce yaptırmanı tavsiye ederim

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün aracı ustaya götürdüm. Üst kapak conta yanmış çoğu arkadaşın söylediği gibi. Bir de termostat değişmiş.

Radyatör kapağının eskisinde conta olmadığı için suyu direk tahliye borusuna atıyormuş. Zaten suyu buraya atınca hep kaynıyordu su. Yeni kapağı takınca da basınçtan borular balon gibi şişiyordu. Dün ustaya bıraktıktan sonra aracı bir arkadaşım da aynı şeyin daha önce başına geldiğini söyledi. Onda da conta yanmış. 200-250 TL civarı bir para ödemiştim dedi.

Ben de söyleyim böyle bir sorunla karşılaşan arkadaşlara. Conta ve tertmostat değişmiş toplam 250 TL ye mal oldu bana da...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorununuz düzeldi mi? Çünkü dediklerinizin aynısı benimde başıma geldi. Ama arabayı ben 1 gün full benzinle çalıştırdım. Sorun biraz (fokurdama yok oldu) azaldı gibi. Eğer su eksiltmezse sorunu LPG de arayacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an net bişey söylemek zor ama düzeldi gibi. Ustayla 5-10 km test sürüşü yaptık. Gelip bakınca normal görünüyor dedi. Çünkü daha önce araba biraz ısındıktan sonra radyatöre giden hortum taş gibi oluyordu ve bayağı şişiyordu.

Anladığım kadarıyla eğer su kaynatıyorsa bunun sebebi contanın yanması işlevini kaybetmesi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunu LPG de arayamıyorum. Şayet su azalması benzinde de devam etti. Benim araçta borularda şişme meydana gelmyor ama arabayı biraz devirde (3000-4000) kullanınca hemen tahliye borusundan çeşme gibi yedek kabına su akıyor. tabi bu su tahliye borusundan taşıp su azalmasına neden oluyor. Eğer su çok ciddi derecede radyatörde azalınca da hararet çubuğu kırmızıya doğru yolculuğa başlıyor. Fakat şimdiye kadar hiç kırmızıya getirmedim. İlk önce sorunu radyatör kapağında aradım ve orjinalle değiştirdim fakat sorun düzelmedi.

2-3 usta da sorun olarak (silindir kapağı) contayı gösterdi. 600-700 civarı masraf çıkacak galiba. t kapak contasından hiç bahsedilmedi. Üst kapak contası ile silindir kapağı contasının farkı nedir. Üst kapak contasını kolaylıkla kontrol edilebilir mi?

Sorununuz düzeldi mi? Çünkü dediklerinizin aynısı benimde başıma geldi. Ama arabayı ben 1 gün full benzinle çalıştırdım. Sorun biraz (fokurdama yok oldu) azaldı gibi. Eğer su eksiltmezse sorunu LPG de arayacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunu LPG de arayamıyorum. Şayet su azalması benzinde de devam etti. Benim araçta borularda şişme meydana gelmyor ama arabayı biraz devirde (3000-4000) kullanınca hemen tahliye borusundan çeşme gibi yedek kabına su akıyor. tabi bu su tahliye borusundan taşıp su azalmasına neden oluyor. Eğer su çok ciddi derecede radyatörde azalınca da hararet çubuğu kırmızıya doğru yolculuğa başlıyor. Fakat şimdiye kadar hiç kırmızıya getirmedim. İlk önce sorunu radyatör kapağında aradım ve orjinalle değiştirdim fakat sorun düzelmedi.

2-3 usta da sorun olarak (silindir kapağı) contayı gösterdi. 600-700 civarı masraf çıkacak galiba. t kapak contasından hiç bahsedilmedi. Üst kapak contası ile silindir kapağı contasının farkı nedir. Üst kapak contasını kolaylıkla kontrol edilebilir mi?

Contalar arasındaki farkı ben de bilmiyorum ama hararetle ilgili bir durum olunca üst kapak contası diyorlar sanırım. Ama ayrıntısını bilmiyorum. Daha iyi bilen arkadaşlar cevap verirse öğrenmiş oluruz. Ama sorun aynı gibi görünüyor. Zannedersem ben de termostatta bozulmuş olduğu için yeni radyatör kapağını takınca su tahliye bidonuna hiç gitmiyordu. Eski kapakta ise araç ısındıktan sonra direk tahliye borusunda atıyordu suyu ve aynen sizin söylediğiniz gibi su taşıyordu. Eğer suya baktığınızda fokurdama varsa benimki gibi demektir.

Ben bununla ilgili başlıklara biraz bakmıştım başka forumlarda da. Bir arkadaş bunun sadece işçilik parası olduğunu söylemiş. Ve aslında edeceği 80-100 TL falan demiş. Çünkü conta 30-40 TL bişey diyor en fazla. Ama işte silindir kapak contası ile üst kapak contası olma durumuna göre fiyat yüksek olabilir demiş. Zannedersem silindir contası olunca motorun yarısı iniyormuş. Tabi çoğu arkadaş maliyeti o kadar ama 200-250 den aşağı kimse yapmaz da demiş... Bence siz de fazla beklemeden ustaya götürseniz iyi olur. Zannedersem tehlikeli olabilecek birşey. Daha fazla zarar vermesin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Silindir kapağı contası yanmış. Triger devirdaim filan değişti. 650 tl masraf çıktı. Aynı sorunla boğuşan arkadaşların bilgisine.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

sonbahar78 ile aynı dertten muzdaribim. Tüm sorunlarım sonbahar78 ile aynı, hatta araba bile aynı :) Tek fark, benim araba hararet yapmadı hiç şimdiye kadar.

Bir de bendeki fark, motor yağında mayonezleşme var. Motor yağ kapağını açıp baktım, içi bembeyaz. Sonra özel servis olan bir ustaya götürdüm "motor üst kapak çatlamış" dedi. Sordurdum, yan sanayi üst kapak 550TL, conta ile falanı filanı parçalar 650TL tutuyor, usta da 250TL alsa 900TL tutuyor. Bunu şu anda karşılayamayacağım için aracı garaja çektim 4 gündür yatıyor.

Sorularımı cevaplayan olursa duacı olurum;

Soru 1:Araç 250.000 km'de, usta "motorun kapağı hiç açılmamış" dedi, orda bi saç plakayı gösterdi "eğer motor açılmış olsaydı bu saç plaka burda olmazdı" dedi. Şimdi sorum şu, benim aracım hiç hararet yapmadı, conta yanmış olma ihtimali yok yani (ya da var mı bilmiyorum), usta direk "üst kapağın çatlak senin" dedi. Bana hiç "hararet yaptı mı?" diye de sormadı. Ben sorunları aynı sonbahar78'in anlattığı gibi anlattım. Acaba conta eskimiştir de ondan dolayı mı oluyordur yoksa gerçekten üst kapağım mı çatlamıştır? Contanın bir ömrü var mı? İşlevini kaybetmesi için illa yanması mı lazım?

Soru 2: Aracı başka bir ustada söktürsem, conta değiştirsem (üst kapağı değiştirmesem) benim de sorunum düzelir mi? 250 TL ile sıyırabilir miyim bu işi? Yoksa 250'nin üstüne sonradan bi daha bi 900TL vermek zorunda kalır mıyım?

Soru3: Araç su eksiltiyor, yağda da mayonezleşme varsa, bu su yağa mı karışıyor? Şu radyatör ve çatlak tıkayıcı tozlardan koysam acaba bu su eksilmesini önler mi?

Sorularımı cevaplayan olursa inanın minettar kalırım, beni kendisi gibi benimseyip tavsiye verebilecek kişilere ihtiyacım var, şu anda araçsızlıktan işlerim aksıyor, işlerim aksadığı için sıkıntım artıyor, sıkıntım arttığı için ekonomik yoldan sıkıntım artıyor. Bir kısır döngü içindeyim, acilen aracımı yaptırıp yola koyulmam lazım. Allah yardım eden etmeyen etmeye çalışan herkesten razı olsun. Allah'a tevekkül ettik ama derdimize çare aramak da boynumuza borçtur, aracı olan herkesten [glow=red,2,300]Allah razı olsun[/glow].

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...