Jump to content

1991 Mazda 626 Su Eksiltiyor...


sonbahar78
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

en baştan bi sakin olmanız gerekiyor üst kapağın yenisi 550 değil 400 tl ki bu sıfırı ikinci elini daha ucuza bulursunuz diye düşünüyorum

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araclari-mazda-626-benzinli-yeni-8-valf-silindir-kapak-garantili/detay

ustanız üst kapağın çatladığını nasıl anladı bilmiyorum ama ben kapak açılmadan hiçbirşeyin anlaşılamayacağı kanısındayım yapılacak işler sırası ile şöyle üst kapak açılacak ve doğrudan üstkapakçıya gidilecek ve patlak çatlak var mı kontrol edilecek sonra yüzeyinde eğrilik var mı ölçülecek eğrilik varsa işlemden geçecek sonra subaplar kontrol edilecek ve eğer sağlamsa supap contaları ve tercihen subap yatakları üstkapakçıda değiştirilip üstkapakçıda ayarlanacak ve aynen yerine takılıp subap ayarı takan usta tarafından çekilecek ve en önemli ve ustaların en çok atladığı olaya geldik radyatörünüz de kontrol edilecek ve eğer tıkanıksa şişlenecek. bana kalırsa üstkapak contanız zamanla eskimeye bağlı aşınmış ve bozulmuş, üstkapak öyle kolay kolay çatlamaz ama kul yapısı çatlamış da olabilir bu işlemleri yaklaşık 3-4 sene önce yaptırmıştık fiyatlar şöyle: subap yatakları 40tl(8tane) subap contaları 15 tl(8tane set) üstkapakçı elemeği 60tl radyatör şişletme 40tl üstkapak contası 15-20tl tam hatırlamıyorum ve usta da 170 tl elemeği almıştı

belki de sadece üstkapak contası yanmıştır hiçbirşeye gerek kalmadan blok ve üstkapak temizlenip conta değiştirildikten sonra probleminiz düzelir fakat dikkat ederseniz burada en pahalı şey ustanın işçiliği bunu verdikten sonra diğer işlemleri de yaptırmanız ileride çıkacak olası arızaların da önüne geçer en önemlisi ustayı iyi seçmek ve işten anlayan anlık çözüm üretebilen birinin işi takip etmesi. eğer kayseride olsanız usta konusunda da yardımcı olabilirdim fakat orada daha önce bu işi daha önce yaptırmış birine danışmanız gerekiyor eşşekten düşeni eşşekten düşen anlar misali 

bu arada araçlarımızın bloğu normalde turbolu 14-16 bar basınçta çalışması için tasarlandığı için bizim atmosferik karburatörlü 9.3 bar çalışma basıncı sayesinde inanılmaz motor ömrüne sahiptir düzgün kullanılan bir FE motor yani 88-91 mazda 626 2.0 motoru 600-700 e kadar rektefe istemez eğer bloğunuz yani motorunuzun altı sağlam ve yukarıda dediklerimi de yaptırırsanız çekiş artışını ve yakıtınızın düştüğünü görürsünüz yeter ki işinin ehli ustaların elinde yapılsın

kolay gelsin

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

en baştan bi sakin olmanız gerekiyor üst kapağın yenisi 550 değil 400 tl ki bu sıfırı ikinci elini daha ucuza bulursunuz diye düşünüyorum

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araclari-mazda-626-benzinli-yeni-8-valf-silindir-kapak-garantili/detay

ustanız üst kapağın çatladığını nasıl anladı bilmiyorum ama ben kapak açılmadan hiçbirşeyin anlaşılamayacağı kanısındayım yapılacak işler sırası ile şöyle üst kapak açılacak ve doğrudan üstkapakçıya gidilecek ve patlak çatlak var mı kontrol edilecek sonra yüzeyinde eğrilik var mı ölçülecek eğrilik varsa işlemden geçecek sonra subaplar kontrol edilecek ve eğer sağlamsa supap contaları ve tercihen subap yatakları üstkapakçıda değiştirilip üstkapakçıda ayarlanacak ve aynen yerine takılıp subap ayarı takan usta tarafından çekilecek ve en önemli ve ustaların en çok atladığı olaya geldik radyatörünüz de kontrol edilecek ve eğer tıkanıksa şişlenecek. bana kalırsa üstkapak contanız zamanla eskimeye bağlı aşınmış ve bozulmuş, üstkapak öyle kolay kolay çatlamaz ama kul yapısı çatlamış da olabilir bu işlemleri yaklaşık 3-4 sene önce yaptırmıştık fiyatlar şöyle: subap yatakları 40tl(8tane) subap contaları 15 tl(8tane set) üstkapakçı elemeği 60tl radyatör şişletme 40tl üstkapak contası 15-20tl tam hatırlamıyorum ve usta da 170 tl elemeği almıştı

belki de sadece üstkapak contası yanmıştır hiçbirşeye gerek kalmadan blok ve üstkapak temizlenip conta değiştirildikten sonra probleminiz düzelir fakat dikkat ederseniz burada en pahalı şey ustanın işçiliği bunu verdikten sonra diğer işlemleri de yaptırmanız ileride çıkacak olası arızaların da önüne geçer en önemlisi ustayı iyi seçmek ve işten anlayan anlık çözüm üretebilen birinin işi takip etmesi. eğer kayseride olsanız usta konusunda da yardımcı olabilirdim fakat orada daha önce bu işi daha önce yaptırmış birine danışmanız gerekiyor eşşekten düşeni eşşekten düşen anlar misali 

bu arada araçlarımızın bloğu normalde turbolu 14-16 bar basınçta çalışması için tasarlandığı için bizim atmosferik karburatörlü 9.3 bar çalışma basıncı sayesinde inanılmaz motor ömrüne sahiptir düzgün kullanılan bir FE motor yani 88-91 mazda 626 2.0 motoru 600-700 e kadar rektefe istemez eğer bloğunuz yani motorunuzun altı sağlam ve yukarıda dediklerimi de yaptırırsanız çekiş artışını ve yakıtınızın düştüğünü görürsünüz yeter ki işinin ehli ustaların elinde yapılsın

kolay gelsin

iyi forumlar...

Vermiş olduğunuz ilanda yalnızca 1.8 ve 2.0 motorlar için satış yapılmakta. Benim aracım ise 1.6 motor malesef, araştırdım, sahibinden'de 1.6 motor için satış yok malesef :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 4 ay sonra ...

Biraz geç gördüm konuyu, geçmiş olsun...Geçen gün bir tamircide gördüm bizim 626 lardan, sahibi bizzat tamirciydi, üst kapağı zor buldum piyasa yok falan deyip kafamı bulandırmıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet, biraz geç olmuş. Yaptırdım. Fakat usta bana senin subaplar 2000cc subaplkarı dedi. Böyle bişey olabilir mi? Arabam 1600cc.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

o gün 91 1.6 mazda 626 rektefe edildi gözümün önünde, 10metre öteden üstkapağı tanıdım. kendi motorumun bütün parçalarını yalayıp yutmuş biri olarak konuşuyorum bence 1.6 ile 2.0 ın üstkapağı arasında öyle büyük bir fark yok belki krank oranları ve kol uzunlukları piston genişlikleri vs değişiyordur fakat üstkapakta belirgin bir fark göremedim ben. olabilir teknik olarak mümkün bu dediğiniz. bu motorun F5 , F6 ,F8 , FE ve F2 olanları var piyasada. bunlar sırası ile 1.5 , 1.6 , 1.8 , 2.0 , ve 2.2 . F5 ler kia capitalde F6dan F2 ye kadar olanlar da mazdanın bu ve bundan bir önceki kasasında kullanılmış. FE ve F2 motorun üstkapakları aynı buna da eminim fakat F6 yı bilmiyorum açıkçası. ama dışarıdan görünümde hepsi aynı.

F5 (Kia Capital)

39790845.png

F6 (Ford Laser 1.6)

dsc1119.jpg

dikkat ederseniz başka araçlarda da aynı motor kullanılıyor hatta araçlarımızın aynısı ford adı altında satılmış:

1990_1992_Ford_Telstar_TX5_28AV_29_Ghia_hatchback_01_m.jpg

1990_1992_Ford_Telstar_TX5_28AV_29_Ghia_hatchback_02_m.jpg

kolay gelsin

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ger

o gün 91 1.6 mazda 626 rektefe edildi gözümün önünde, 10metre öteden üstkapağı tanıdım. kendi motorumun bütün parçalarını yalayıp yutmuş biri olarak konuşuyorum bence 1.6 ile 2.0 ın üstkapağı arasında öyle büyük bir fark yok belki krank oranları ve kol uzunlukları piston genişlikleri vs değişiyordur fakat üstkapakta belirgin bir fark göremedim ben. olabilir teknik olarak mümkün bu dediğiniz. bu motorun F5 , F6 ,F8 , FE ve F2 olanları var piyasada. bunlar sırası ile 1.5 , 1.6 , 1.8 , 2.0 , ve 2.2 . F5 ler kia capitalde F6dan F2 ye kadar olanlar da mazdanın bu ve bundan bir önceki kasasında kullanılmış. FE ve F2 motorun üstkapakları aynı buna da eminim fakat F6 yı bilmiyorum açıkçası. ama dışarıdan görünümde hepsi aynı.

Gerçekten çok enteresan, şu an şoktayım! Ford'a bak yaa, aynı Mazda 626! Birisi avrupalı birisi japon. Aaaaa kendime gelemedim :) Vay anasınıııııı.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu araçlar zaten bir ortaklığın ürünü ortak platformda ürettikleri araçlar var bir de üretmedikleri (ör:rx8) . bana göre FORD zaten mazdanın sırtına büyük bir yüktü ve çok şükür kalktı. bu platformda bi çok araç üretildi 626 da bunlardan biri yani 2009 dan önceki 30 sene mazda626=ford telstar :)

http://www.aktifhaber.com/news_detail.php?id=255008

hatta daha da garibi şu anda kullandığım araç aynı model ford probe ile aynı motor altyapısına aynı şanzumana ve aynı şase ve alttakıma sahip.

Ford_Probe_front_20071119.jpg

Ford_Probe_rear_20071119.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu araçlar zaten bir ortaklığın ürünü ortak platformda ürettikleri araçlar var bir de üretmedikleri (ör:rx8) . bana göre FORD zaten mazdanın sırtına büyük bir yüktü ve çok şükür kalktı. bu platformda bi çok araç üretildi 626 da bunlardan biri yani 2009 dan önceki 30 sene mazda626=ford telstar :) hatta daha da garibi şu anda kullandığım araç aynı model ford probe ile aynı motor altyapısına aynı şanzumana ve aynı şase ve alttakıma sahip.

Haberi okudum! Haberde Ford lütfetmiş gibi aktarılmış. Yaa Ford uçan araba yapsa almam ben, Mazda ile ortaklık etmeyecekmiş. Şimdi bişey derdim de yumuşatayım biraz "sevdirsin gitsin yaaa" :) Mazda'nın kalitesi, Mazda'nın güvenliği ve Mazda'nın sağlamlığı Ford'ta var mı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...

Selamun aleykum arkadaslar 1991 mazda 626 hb arabamda motor silindir kapak contasi yakti.tum contalari yagi filtresi triger kayislari degisti sekman atildi ama su eksiltmesi kesilmedi.hortumlari radyatoru kontrol ediyoruz herhangi bi eksiltme yok blok tikayici attik yine devam ediyor.tek sikinti isitan kalorifer sekman atilidiktan sonra isitmiyor alakasi varmidir?veya su eksiltme sebebi nedir?yardimci olursanjz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

konunuzu, önceden de açılmış, üyelerimizin yorumlarının olduğu başka bir konuyla birleştirdim. umarım yardımcı olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, mujdat41 :

Selamun aleykum arkadaslar 1991 mazda 626 hb arabamda motor silindir kapak contasi yakti.tum contalari yagi filtresi triger kayislari degisti sekman atildi ama su eksiltmesi kesilmedi.hortumlari radyatoru kontrol ediyoruz herhangi bi eksiltme yok blok tikayici attik yine devam ediyor.tek sikinti isitan kalorifer sekman atilidiktan sonra isitmiyor alakasi varmidir?veya su eksiltme sebebi nedir?yardimci olursanjz sevinirim.

       Öncelikle geçmiş olsun. Arabanız hararet ettiğinde bayağı bir hasar görmüş galiba motor aksi halde segman atmaya gerek olmazdı. Öncelikle su eksilme konusuna değinelim. Su eksilmesinin oranıda çok önemli kaç km de ne kadar eksiltiyor. Çok abartı bir eksilme yok ise belki çatlak bir hortumda veya kıyı kenardan buharlaşma yapıyordur. Yok su eksilme çok ise 2 ihtimal vardır ya bir yerlerden kaçak vardır yada motor suyu yakıyordur yani içeriye su sızıntısı vardır demektir. Siz zaten dıştan su sızıntısı olmadığını beyan ettğinğize göre su motora sızıyor buda demektirki , ya contanız hala su sızdırıyor yada blok çatlak su sızıdırıyor. Ben segman ile kalöriferin bir baglantısını kuramadım eger motor suyu ısınıyor ve kalörifer ısıtmıyor ise petek tıkalıdır. Sonradan suya karıştırdığınız delik tıkayıcı malzemeler kalörifer peteğini tıkamış olabilir.

      Sorunununuz kesin çözümü için büyük ihtimalle motorun üst kısmı gene sökülecektir ve yeniden kontrol edilmesi gerekecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu tıkayıcı maddeleri kullanmayın bir arkadaş az daha komple radyatör tesisatını pert edecekti iyice bir kontrol eddir aracını onca yapılan işlemden sonra halaa su eksiltiyorsa yanlış bir şey yapılmış olabilir contayı yanlış takmış olabilir veya kapağı açıp rektefiye edmemişte olabilir yüzeyde pürüzler varsa ve çatlaklar varsa da yapar eksiltmeyi arkadaşında dediği gibi tekrardan kapak açtırmak durumunda kalabilirsin yapan ustana gid bu araç su eksiltiyor de ilgilensin önemli bir konu susuz bırakma aracını kontrolsüz kullanma en kısa zamandada yaptır

GALAXY J7

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Arkadaslar su eksiltmesinin nedenini bulduk cozumunu bulamadik isin kotusu usta artik kafayi yicek motor icersindeki sogutma sutu basinc yapiyor bu basinci da radyator su eksiltme deposunun ordan disari atiyor (daha cok motor stop ettiginde) ustayabsoyledim tekrar dusunduk ve contanin tekrar degismesini blok yuzeyi silindir kapagi yuzeyinin kontrol edilip taslanmasina silindir kapaginin catlak testine karar verdik hepsini uyguladik kapakta catlak cikmadi taslandi conta tekrar degisti ama ayni sekilde basinc ve su eksiltme devam ediyor yardim edin yoksa muhtemelen hurdaya vericem arabayi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor çalışıyorken ve fan açılmışken radyatör üst hortumu iki parmağınız ile  kolayca sıkılabliyorsa uygun basınç değerinde yeni ve kaliteli bir radyatör kapağı belki bir çözüm olabilir. en azından fazla maliyetli bir seçenek değil. yaptırdığınız  işlemlerden sonra radyatör üst hortumunun fazla sert olmaması beklenmeli. Kocaeli Mazda yetkili servisi çok tecrübeli ve değerli ustalara sahip. Müdür ve diğer çalışanları da öyle. Hurdaya ayırma seçeneğinden önce mutlaka danışmalısınız. :) yinede bir acemi tavsiyesi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...