Jump to content

RX-8 Şanzımanda Debriyaj Değişiminden Sonra Ses


mrtkn16
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

‎26‎.‎09‎.‎2018 at 09:39, MayLife :

Keşke sorunu bi çözüme bağlayıp geyiğe devam etseydiniz.Boşu boşuna okudum ve yukarda ki sorunu hala çözemedim.

Dostum sorunu tekrar yazabilir misin? Benim başıma yakın zamanda gelen bir olay var, onla ilgiliyse cevabın bende olabilir :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26.09.2018 at 14:03, Revivo73 :

Benim RX-8 'in debriyajı önceki sahibi 2012'de değiştirtmiş ve o  da sorun yaşamış. Şöyle ki, debriyaj değiştikten sonra son derece sertleşmiş , değişimi yapan Bursa'daki ünlü RX-8 ustasına arkadaş bu sorundan bahsettiğinde "zamanla yumuşar" cevabı almış ancak zamanla hiçbir yumuşama olmamış sonra Amerika'dan başka bir debriyaj getirtip onu takmışlar o zaman normale dönmüş.

Bu aracın en basit parçasını değiştirirken dahi araca uygun orjinal parçayı almak kesin şart.  Aftermarket, yan san, orjinal olmayan parça sorun çıkarabiliyor. Pahalı da olsa orjinal almak gerekiyor ve mümkünse değişim prosedürünü inceleyip ve gerektiğinde ustaya prosdürle ilgili ayrıntıları hatırlatıp, aracın başında bulunarak takip etmek de önemli.

Daha önce mesaj da atmıştım bu konu ile ilgili ama bir türlü halledemedim.Araç 2007 model ve önceki sahipleri çok hırpalmamış ama sizin gibi ben de takıntılıyım.Yoruldu mu araç ne yaptılar herşeyini gözden geçirtmek istiyorum.Bir sorunum var evet debriyaj a basınca kesilen bir uğultu var vites kutusundan gelen.Öncelikle aracı aldığım da baskı dan olabileceğini söyledi,ben de baskı vs değiştirdim ama ses kesilmedi.Vakit buldum zaten şanzıman vs herşeyin durumunu bilmek istediğim için çok sevdiğim usta bi abim var şanzımanı indirip komple baktı.1 gününü sadece buna ayırdı ve şanzıman taş gibi hiçbir problem yok.Neyse asıl konu debriyaj a bugün bakıcak.Ekrem ustayla sorunun baskıyla hallolmadığını söyledim debriyaj üst merkez dedi daha önce size sordum (aynı veya benzer bir sorun yaşadığınızı aracı aldığınız zamanlar biliyordum,yukarda bahsettiğiniz gibi)Siz de aynı cevabı verdiniz ama gösterdiğim kişi üst merkezde hiçbir sorun olmadığını söyledi.Yani bu ses beni çıldırtacak.Araç ısındıkça sesin bi tık arttığını fark ettim bu arada.Debriyaj a basıyorum kesiliyor,basmayınca devam ediyor.Bu arada araç vites de giderken de bu ses devam ediyor.offffffff

27.09.2018 at 17:15, SweepeR :

Dostum sorunu tekrar yazabilir misin? Benim başıma yakın zamanda gelen bir olay var, onla ilgiliyse cevabın bende olabilir :) 

Bir uğultu var Vites kutusunda.Debriyaj a basıyorum kesiliyor,basmayınca devam ediyor.Bu arada araç vites de giderken de bu ses devam ediyor.Şanzıman ve baskı ile ilgili deil,usta debriyaj üst merkezde problem olmadığını söyledi ama bilmiyorum.Çıkmazdayım 😐😞

 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@MayLife bahsettiğin ses henüz teşhis edilememiş ki bu en büyük sorundur. Benim 2 önceki aracım Pejo'da düz yolda 100km/h hızlarda ön akslardan derin bir inleme sesi geliyordu, Şubat 2009'un parası ile Bursa batı sanayinde bir ustaya tam 1400TL verdim, senin usta gibi şanzuman açıldı bakıldı, debriyaj bilyeleri dahil birçok parça orjinaliyle değişti, yani başka bir ifadeyle; usta değil de 7 yaşında cocuğun düşünüp yapacağı herşey yapıldı, aracı akşam teslim aldım, usta yolcu koltuğunda, sanayi çıkış yolunda denedim ses gelmedi tamam olmuş dedim, ustayı geri bıraktım, eve doğru dönerken otobana çıktım 100km/h ve aynı ses, aynen devam ediyordu :) Aracı 2010 Temmuz'da Ankara'ya sattım,  aracın yeni sahibi Ankara'da bir ustaya götürmüş, ön aks tamir edilemeyecek şekilde eskimiş, Ankara sanayisinde çıkmasını bulup takmışlar ses sıfırlanmış, yeni sahibi telefonla arayıp söyledi. Yani  mesaj anlaşılmıştır herhalde: Usta cok önemli.

2012 Aralık'ta RX-8'i aldığımda da ön takımlardan sadece parke taşlı yolda cok garip bir ses geliyordu. 2 fren balatasını eline al, düz yüzeylerini birbirine hızlıca vur onun gibi bir ses, benim mahallenin girişi parke taş olduğu için her girişimde o ses geliyordu. Önceki sahibi o sesi bildiğini ancak hiçbir ustanın teşhis edemediğini, yapamadığını söyledi.  Pejo'da yaşadığım şanssızlığın tersine, bu sorunda şansım iyiydi, benim tamirciye götürdüm, aracı liftte kaldırdı, ön takımlara alttan baktı, lastiği kavrayıp eliyle titretti, o ses gelmeye başladı, dedi ses bu ses mi evet bu ses sonra feneriyle fren kaliperlerine ışık tutarak dedi ki kaliper piston yuvaları gevşemiş. Ya değişecek ya da tamir edilecek dedi. Tamir edilsin dedim, o türde işleri yapan birine kaliperleri yaptırdı, geri taktı ses gitti bir daha da hiç gelmedi. Buradan tekrar çıkan sonuç: Usta cok önemli. Benim usta VW araçlara cok bakan biri. Bazen 500bin + km yapmış VW transporter 'lar geliyor, ön takımlarını yeniliyor bu tür ağır işlerin uzmanı olmuş.  İşin uzmanını bulmak cok önemli diyebiliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, MayLife :

Daha önce mesaj da atmıştım bu konu ile ilgili ama bir türlü halledemedim.Araç 2007 model ve önceki sahipleri çok hırpalmamış ama sizin gibi ben de takıntılıyım.Yoruldu mu araç ne yaptılar herşeyini gözden geçirtmek istiyorum.Bir sorunum var evet debriyaj a basınca kesilen bir uğultu var vites kutusundan gelen.Öncelikle aracı aldığım da baskı dan olabileceğini söyledi,ben de baskı vs değiştirdim ama ses kesilmedi.Vakit buldum zaten şanzıman vs herşeyin durumunu bilmek istediğim için çok sevdiğim usta bi abim var şanzımanı indirip komple baktı.1 gününü sadece buna ayırdı ve şanzıman taş gibi hiçbir problem yok.Neyse asıl konu debriyaj a bugün bakıcak.Ekrem ustayla sorunun baskıyla hallolmadığını söyledim debriyaj üst merkez dedi daha önce size sordum (aynı veya benzer bir sorun yaşadığınızı aracı aldığınız zamanlar biliyordum,yukarda bahsettiğiniz gibi)Siz de aynı cevabı verdiniz ama gösterdiğim kişi üst merkezde hiçbir sorun olmadığını söyledi.Yani bu ses beni çıldırtacak.Araç ısındıkça sesin bi tık arttığını fark ettim bu arada.Debriyaj a basıyorum kesiliyor,basmayınca devam ediyor.Bu arada araç vites de giderken de bu ses devam ediyor.offffffff

Bir uğultu var Vites kutusunda.Debriyaj a basıyorum kesiliyor,basmayınca devam ediyor.Bu arada araç vites de giderken de bu ses devam ediyor.Şanzıman ve baskı ile ilgili deil,usta debriyaj üst merkezde problem olmadığını söyledi ama bilmiyorum.Çıkmazdayım 😐😞

 

dostum muhtemelen debriyaj bilyasında sorunun var, bende de serviste baskı balata değiştikten birkaç ay sonra başladı. bazen kuş ötmesi gibi bazen de hafif uğultu gibi oluyor ve debriyaja 1 mm basınca ses kesiliyor. bu arada yağ konusu da çok önemli, yakın zamanda 75W90 GL4+ koydum ve 6000 deviri geçince 1 den 2 ye vites geçmemeye başladı. sonra 75w90 GL4 koydum sıfır sorun. Yukarıda yazanlara kızmışlar ama yaşayınca yağın önemini anladım :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Cevaplardan ötürü çok teşekkür ederim.Ankarada yaşadığım en büyük sorun usta.Gücü kuvveti yerinde taş gibi araç ama ufak bir problem dahi olsa,aracı ustaya götürmeye korkuyorum.Anahtar ile ilgili problem yaşadım,abi korka korka gidiyorum benim şansım mı salaklığım mı anlamadım adamlar kumandayı bile yapamıyor.Kumanda aracı kilitlemiyor,10 tane yere götürüyorum hepsi sorunu çözme ile ilgili deil,yeni sistem kurma peşine düşüyor,ben de yaptırmıyorum sinirlenip.Konya da bir usta sağ kapı içini söküp istemine bakayım hallederiz dedi,abi kapıyı döşemesini söktü verdiği cevap ''Bu nasıl bi sistem,bu japonlar napmış abi,bi kapı açacak ne gerek var bu kadar teferruata dedi''gerisini anlatmama gerek yok sanırım.Servise git kardeşim o zaman diyeceksiniz,inanın çıkardığı fiyatlar bana resmen ben seni düdüklicem kardeş der gibi.Benim tek bi arayışım var artık,Ankara da daha önce rx8 bakmış yapmış veya rx8 i seven ilgi duyan iyi  idare eder bi usta.Zaten çoğu rx8 kullanıcısı  eminim benim gibi araba yapılacağı zaman hemen çıraklığa başlayıp,iyi kötü bşyler öğrenmeye çalışan,yardım etmeye çalışan kişiler.Biri beni kurtarsın bu durumdan,çok sevaba girecek.Ankarada eminim var çok iyi rx8 ustaları ama,bağlantı kurabileceğim kimse yk ne yazık ki.
Problemler
Şanzıman da hiçbir problem yok iken,baskı balata değişmiş,bu ses neden bilmiyorum ama üst merkez kaldı bir tek değiştirmediğim onu da değiştireceğim sanırım.
Kokuya gelince yüksek devirde 8 bin devirden sonra oluyo zaten bu koku,motordan yağ kaçırıp sıcak motor bloğuyla teması yüzünden olduğunu düşünüyorum.Düünmemin sebebi motor da küçük bir ıslaklık fark ettim.Yüksek ihtimal sebebi bu.
Ben daha uzaktan kumandayı yaptıramadım,Siz olsanız Ankarada bu motoru kime gösterirdiniz???
Buyrun Buradan Yakın :) :D :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, MayLife :

Cevaplardan ötürü çok teşekkür ederim.Ankarada yaşadığım en büyük sorun usta.Gücü kuvveti yerinde taş gibi araç ama ufak bir problem dahi olsa,aracı ustaya götürmeye korkuyorum.Anahtar ile ilgili problem yaşadım,abi korka korka gidiyorum benim şansım mı salaklığım mı anlamadım adamlar kumandayı bile yapamıyor.Kumanda aracı kilitlemiyor,10 tane yere götürüyorum hepsi sorunu çözme ile ilgili deil,yeni sistem kurma peşine düşüyor,ben de yaptırmıyorum sinirlenip.Konya da bir usta sağ kapı içini söküp istemine bakayım hallederiz dedi,abi kapıyı döşemesini söktü verdiği cevap ''Bu nasıl bi sistem,bu japonlar napmış abi,bi kapı açacak ne gerek var bu kadar teferruata dedi''gerisini anlatmama gerek yok sanırım.Servise git kardeşim o zaman diyeceksiniz,inanın çıkardığı fiyatlar bana resmen ben seni düdüklicem kardeş der gibi.Benim tek bi arayışım var artık,Ankara da daha önce rx8 bakmış yapmış veya rx8 i seven ilgi duyan iyi  idare eder bi usta.Zaten çoğu rx8 kullanıcısı  eminim benim gibi araba yapılacağı zaman hemen çıraklığa başlayıp,iyi kötü bşyler öğrenmeye çalışan,yardım etmeye çalışan kişiler.Biri beni kurtarsın bu durumdan,çok sevaba girecek.Ankarada eminim var çok iyi rx8 ustaları ama,bağlantı kurabileceğim kimse yk ne yazık ki.
Problemler
Şanzıman da hiçbir problem yok iken,baskı balata değişmiş,bu ses neden bilmiyorum ama üst merkez kaldı bir tek değiştirmediğim onu da değiştireceğim sanırım.
Kokuya gelince yüksek devirde 8 bin devirden sonra oluyo zaten bu koku,motordan yağ kaçırıp sıcak motor bloğuyla teması yüzünden olduğunu düşünüyorum.Düünmemin sebebi motor da küçük bir ıslaklık fark ettim.Yüksek ihtimal sebebi bu.
Ben daha uzaktan kumandayı yaptıramadım,Siz olsanız Ankarada bu motoru kime gösterirdiniz???
Buyrun Buradan Yakın :) :D :) 

Motoru sorunlu olup Kıbrıs tan armagarage a araba gönderen gördüm, Belçika dan gönderen de gördüm. Bence sen bir @Ekrem Usta RX-8 ya danış. 

Kumanda konusuna gelince, malesef tek çaren servis. Servis dışındakiler zaten orjinalini yapamaz. Ancak yan sanayi tamamen farklı bir ürünü entegre edebilir, ama onu yapmak da kolay değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

slm arkadaşlar.. bu rx8 lerde yaşanan sık sorunlardan biriside kavrama ve aktarma sisteminden gelen sesler.. bazan içinden çıkılmaz bir hal alabiliyor sorunu ararken.. ustaları meslektaşlarımı savunmak gibi bir niyetim yok ..ancak sorun yaşayan arkadaşlar telefonla arayıp sorunu tarif ederek yardım istiyorlar..bizde elimizden geldiğince herkese yardımcı olmaya çalışıyoruz..ancak arabayı görüp drekt müdahale olmadığı için her seferinde soruna nokta atışı yapmak zor oluyor tabiki...

29.09.2018 at 11:03, SweepeR :

Daha önce mesaj da atmıştım bu konu ile ilgili ama bir türlü halledemedim.Araç 2007 model ve önceki sahipleri çok hırpalmamış ama sizin gibi ben de takıntılıyım.Yoruldu mu araç ne yaptılar herşeyini gözden geçirtmek istiyorum.Bir sorunum var evet debriyaj a basınca kesilen bir uğultu var vites kutusundan gelen.Öncelikle aracı aldığım da baskı dan olabileceğini söyledi,ben de baskı vs değiştirdim ama ses kesilmedi.Vakit buldum zaten şanzıman vs herşeyin durumunu bilmek istediğim için çok sevdiğim usta bi abim var şanzımanı indirip komple baktı.1 gününü sadece buna ayırdı ve şanzıman taş gibi hiçbir problem yok.Neyse asıl konu debriyaj a bugün bakıcak.Ekrem ustayla sorunun baskıyla hallolmadığını söyledim debriyaj üst merkez dedi daha önce size sordum (aynı veya benzer bir sorun yaşadığınızı aracı aldığınız zamanlar biliyordum,yukarda bahsettiğiniz gibi)Siz de aynı cevabı verdiniz ama gösterdiğim kişi üst merkezde hiçbir sorun olmadığını söyledi.Yani bu ses beni çıldırtacak.Araç ısındıkça sesin bi tık arttığını fark ettim bu arada.Debriyaj a basıyorum kesiliyor,basmayınca devam ediyor.Bu arada araç vites de giderken de bu ses devam ediyor.offffffff

Bir uğultu var Vites kutusunda.Debriyaj a basıyorum kesiliyor,basmayınca devam ediyor.Bu arada araç vites de giderken de bu ses devam ediyor.Şanzıman ve baskı ile ilgili deil,usta debriyaj üst merkezde problem olmadığını söyledi ama bilmiyorum.Çıkmazdayım 😐😞

bu arkadaşımızın sorununun tesbiti aslın zor değil..sorunun yeri belli  ..baskı bilyesi veya prizdrek rulmanı..veya şanzımanın içer,isinde bulunan diğer rulmanlar...   bu durumda yapılması gereken işlem baskı balata setini ORJİNALİ  ile değiştirmek..orj  exedy seti pahalı olduğu için ..ustalar genellikle yan sanayi ürün kullanıyorlar.bu yüzden hatayı yakalamakta zor oluyor..usta şanzımanı sökmüş kontrol etmiş ve hiç bir sorun olmadığını söylemiş ....bu tarz durumda ancak kırık çıkık varsa görsel olarak görüle bilir..rulmanlardaki yorgunluğu bu şekilde yakalaması çok zor..8000 rpm deki kokuya..bence motordan sızan yağın kokma olasılığı biraz düşük.. yağ ancak egzos manifoldunun üzerine akması veya damlaması lazımki koksun..bu durumda düşük devirlerdede kokması gerekir..şahsi kanaatim .baskın kaçırıyor ve buda balatanın daha hızlı sıcaktan dolayı aşınmasına ve koku yapmasına sebep oluyor...önerim  ..baskı balatanı orjinali ile değiştir ve şanzımanı iyi bir ustaya ver komple rulman bakımlarını ve değişimini yapsın..şanzıman yağı olarakta GL4-GL5   kullan ...  tekrar geçmiş olsun ..kolay gelsin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, Ekrem Usta RX-8 :

slm arkadaşlar.. bu rx8 lerde yaşanan sık sorunlardan biriside kavrama ve aktarma sisteminden gelen sesler.. bazan içinden çıkılmaz bir hal alabiliyor sorunu ararken.. ustaları meslektaşlarımı savunmak gibi bir niyetim yok ..ancak sorun yaşayan arkadaşlar telefonla arayıp sorunu tarif ederek yardım istiyorlar..bizde elimizden geldiğince herkese yardımcı olmaya çalışıyoruz..ancak arabayı görüp drekt müdahale olmadığı için her seferinde soruna nokta atışı yapmak zor oluyor tabiki...

bu arkadaşımızın sorununun tesbiti aslın zor değil..sorunun yeri belli  ..baskı bilyesi veya prizdrek rulmanı..veya şanzımanın içer,isinde bulunan diğer rulmanlar...   bu durumda yapılması gereken işlem baskı balata setini ORJİNALİ  ile değiştirmek..orj  exedy seti pahalı olduğu için ..ustalar genellikle yan sanayi ürün kullanıyorlar.bu yüzden hatayı yakalamakta zor oluyor..usta şanzımanı sökmüş kontrol etmiş ve hiç bir sorun olmadığını söylemiş ....bu tarz durumda ancak kırık çıkık varsa görsel olarak görüle bilir..rulmanlardaki yorgunluğu bu şekilde yakalaması çok zor..8000 rpm deki kokuya..bence motordan sızan yağın kokma olasılığı biraz düşük.. yağ ancak egzos manifoldunun üzerine akması veya damlaması lazımki koksun..bu durumda düşük devirlerdede kokması gerekir..şahsi kanaatim .baskın kaçırıyor ve buda balatanın daha hızlı sıcaktan dolayı aşınmasına ve koku yapmasına sebep oluyor...önerim  ..baskı balatanı orjinali ile değiştir ve şanzımanı iyi bir ustaya ver komple rulman bakımlarını ve değişimini yapsın..şanzıman yağı olarakta GL4-GL5   kullan ...  tekrar geçmiş olsun ..kolay gelsin

@Ekrem Usta RX-8 o nasıl bir alıntı şekli, üstte benim ismim yazıyor. Bi an acaba ben eskiden mi yazdım bunu diye düşündüm :D hayır bu kadar sorunum olsa dükkana çaya geldiğimde dışarı çıkartmazsın :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Debriyaj kokusu yağ kokusuna benzer. 8bin devirde koku oluyor demisin; yüksek devirde debriyaj daha cok sürtünmeden kaynaklı koku çıkarıyor olmalı.

Bu arada benim RX-8'in önceki sahibi 2012 Nisan'da Bursa'da Orhan Usta'ya debriyajı değiştirtmiş değişim sonrası pedal aşırı sert olmuş, 2012 Haziran'da debriyaj tekrar değişince eski yumuşak haline gelmiş.  Şu anki debriyaj 2012 Haziranda takılan o debriyaj ve neyseki hiçbir sorun yok fakat 2. değişim olması debriyajda en uygun parçayı seçmenin cok önemli olduğunu hatırlatıyor. Senin araçta kim bilir belki uygunsuz bir debriyaj takılıdır. En garantisi 100% orjinal Mazda debriyaj almak. Orhan Usta'nın soru/cevap sayfasında debriyajla ilgili birçok soru ve cevap var:

http://www.wankelracing.com/soru-sor

Anahtar konusuna gelince arıza nedir bilmem fakat o arızayı kendin araştırıp çözümü kendin belirleyebilrsin yani ben olsam öyle yapardım. Gerekli önbilgileri topladıktan ve gerekli parçaları aldıktan sonra tamirciye sadece kapıyı açması için giderdim, tamirci parçaları açar ben de düzeltirdim. Kapı açma işlemi için plastik tornavida ve benzeri aparat alıp kapıyı kendim de açardım belki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

@Revivo73 @Ekrem Usta RX-8@SweepeR
Ekrem Usta ile elektrik ve diğer konular ile görüşmemiz sonucu biraz para harcamam gerektiğini kabul etmek zorunda kaldım. 🤑😡 Bakım aralığında 2 sene olacak daha km yi doldurmadan süreyi doldurup bakımları yaptırıyorum.Öncelikle ateşleme bobinini,daha sonra baskı vs. serviste hepsini yaptırıp daha sonra kullanmaya başlamaya karar verdim.Bunun için biraz 💰 ihtiyacım var.İlgileriniden dolayı hepinize çok çok teşekkür ediyorum.İyi ki varsınız.
- Son olarak sormak istediğim,ateşleme bobini için, orjinal alamayacağım bundan eminim.Geçici olarak yardımcı olur mu ?
- Bobinlerin hepsi mi yoksa sıkıntılı olanlar mı tespit edilip değiştirilmeli ?Muhtemelen üzerinde orjinal bobinler var ve sorunlu parça değişirse orjinal alabilme ihtimalim var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

orjinal olmayan bobin eksik ateşleme ile orta egzosun aşırı ısınmasına yol açarak çeşitli sorunlara yol açabilir. Bu konuda rx8club.com (dünyanın en büyük rx-8 forumu) uygun fiyata çin yapımı bobin taktırdıktan sonra yolcu koltuğu altındaki döşemeyi eriten bir kişinin gönderi linkini iletebilirim. 2013'te eBay'den Yunanistan'da bir satıcıdan uygun fiyatlı bobin "orjinal" adı altında aldım ve aldıktan sonra fark ettim bobinler ambalajları dahil cok iyi birer taklit. Bobinleri takarken orjinal olmadığı için soketleri dahi zor geçti cunku soket ucuz plastikten yapılmıştı. RX8club'taki kişi zaten soket tam oturmadığı için motor o kadar ısındı zaten. Bence cok büyük bir risk.  Nitekim bobinleri hiç kullanmadan motordan söküp geri iade ettim. Fakat başka bir sorun daha çıktı: Yunanistandaki satıcıya "bobinler orjinal" değil dediğimde "orjinal" dedi! Doğal olarak eBay müşteri hizmetlerinde "dispute" yani anlaşmazlık kaydı açıp eBay'in hakemlik yapmasını talep ettim. 2013 'te eBay 10+  yıllık üyesiyim ve tüm alışverişlerim sorunsuzdur, yunanistandaki satıcı ise 2-3 yıllık üye o yüzden eBay benden yana karar alıp satıcıyı iade almasını emretti. Satıcı son olarak "Benim bobinlerim orjinal ama neyse " gibisinden birşeyler dedi, bari orada bir sus değil mi, orjinal değilse değil işte. Neyse 4 bobin için 2013 parasıyla 600TL gibi birşey ödemiştim, Amerika Arizona'da bir Mazda bayinden 900TL'ye gerçek orinal bobin aldım sonra ve soketler son derece rahat takıldı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Revivo73 kardeşim güzel bi açıklama yapmış ..bu aracın her şeyine dikkat etmek gerekiyor..@May Life    kardeşim..tabiki ekonomik durum önemli,ayak yorgan misali...imkan varsa orjinalden şaşmamalı.ancak durumda uygun değilse ,,sağlıklı olabilecek farklı seçeneklere yönelebiliriz.. onarımını bakımını yaptığımız araçlarda veya arkadaşlara parça tedariği konusunda şimdiye kadar mümkün oldukça oem dışına çıkmamaya çalışıyoruz..fakat ekonomik durumda müsait değilse ..test edilip denenmiş bir iki farklı [japon] marka bobinlerde kullanıyoruz... şimdiye kadar pek sorun yaşamadık..imkan varsa OEM.. yoksa bölede bir seçenek var.. oem kadar uzun ömürlü ve dayanıklı olmaya bilir fakat haricinde bir yan etkisi yok.. bu söylediğim kendim temin edip kullandığım ürün için geçerli.. piyasada dolanan çin malı ürünlerde @Revivo73 kardeşimizin anlattığı gibi sorunlar sıkça yaşandığına bende şahit oldum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@MayLife ateşleme çok önemli, @Ekrem Usta RX-8 da zaten sana anlatmış. Bu konuda kesinlikle şüphen olmasın. Ben 24k da 2. ateşleme setini almıştım. Ekrem usta 20k da değiştirmem gerektiğini önemle belirtmişti. Serviste yaptırdığım kontrolde buji kablolarından birinden hafif bir su alma olduğundan bir bobinimde performans düşüşü yaşandığını söylemişlerdi. Bizin buji ve bobinlerin bir de şöyle bir sorunu var, bozulduğunda pek anlaşılmıyor ve motorda daha büyük sorunlara sebep oluyor. 

Tekrar değiştireceğim zaman AEM bobin, MSD buji kabloları ve OEM buji lerle değiştireceğim. Tabi bu seti yurt dışından bulabiliyoruz. Buradki OEM parçalarla aynı fiyat (belki daha ucuz) fakat çok daha kalteli ve uzun ömürlü oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@SweepeR   OEM buji konusunda ufak bir ayrıntı var, OEM buji olarak genelde NGK

RE7CL 

ve

RE9BT

satılıyor. RE7CL birincil RE9BT ikincil buji. Bunlardan ikincisi yani RE9BT tek tip ve iridyum cekirdekli fakat birincil buji 2 tip. RE7CL iridyum cekirdekli fakat NGK'nın bir de RE8CL diye bir modeli daha var ki o bakır cekirdekli. Benim aracı ilk aldığımda üstünde RE8CL yani bakır buji vardı. Onları RE7CL yani iridyum buji ile değiştirdikten sonra sabahları soğuk çalıştırmada ciddi sıkıntı yaşamaya başladım. Motor ilk çalışmada zorlanıyordu ve benzini yakamadığı için egzosta çiğ benzin birikmesi sonucu bir kerelik patlama sesi yapıyordu, ancak ondan sonra rahat çalışmaya başlıyordu. O yüzden RE7CL bujileri 1000 km dahi yapmadan söküp RE8CL taktım, bir daha hiç o sorunu yaşamadım. sonradan NGK'nın websitesini incelediğimde "bakır en iyi iletir, iridyum en dayanıklıdır" diyordu.  Sanırım soğukta iridyum iyi iletemediği için sorun oluyordu.

Bu sorunu yaşayan cok az kişi var. Yani iridyum buji kullandığı halde sogukta sorun yaşayan kişi yok gibi. Bilemiyorum belki sadece benim motorda iridyum buji uymuyordur ama yine de bakır buji en iyisidir diye düşünüyorum. Fiyatı iridyuma göre biraz daha pahalı. RE7CL kargo hariç y.dışında tanesi $18 iken RE8CL $25. Bence aradaki farka değer.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

ilginç ya.bende baştan sona kadar okudum ..neyse arkadaşlar gerilmeye gerek yok .bazan arkadaşlar anlamıyor bazanda servis veya her kim tamiriyle ilgileniyorsa.. @mrtkn16   güzel kardeşim senin araçtaki sorununun bir kaç sebebi var..şuan sorununun çözülüp çözülmediğini bilmiyorum ama.yinede yardımcı olmaya çalışalım gerçi arkadaşlar çözüm yollarını önermiş.çorbada tuz misalı olsun bizimkiside... debriyajdaki sorunun ,kuvvetli ihtimalle baskı balatan probli görünüyor ,yan sanayi olabilir ,değilse ,montaj hatası olabilir..titremesinin sebebi.kavrama mekanizmasında meydana gelen balanstır.. bu durumda ..volantında hata olabir..veya orjinal baskı balata taktırdıysan .bazan stokta tutulan malzemelir üzerine başka ağır parçalar koyuyorlar..mesela balatanın üzerine..belli bir süre sonra balata eğilebiliyor..milimetrik oranındada olsa..gözle görülmese bile..araç üzerine takıldığında ,titremeye sebep olabiliyor... ses olayına gelince ,,baskı balata nın içerisinde çıkan bilye hatalı olabilir veya montaj esnasında hata yapılmış olabilir veya priz drek bilyen bozuk olabilir..şanzımanın çok yorgunsa buda ses çıkarmasına sebep olabilir..bu tarz sorunlarda 10 seferde yağı değiştirsen çözüm olmaz..aslında bu tarz arızalar ,araçlarda çözülecek en basit arızalar sayılır..@Revivo73 kardeşimin dediği gibi mümkün olduğunca orjinal parça kullanmakta yarar var..iyi günler 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...