Jump to content

Mazda 3 Son Hız


orhan başara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Düz yolda aşılamaz diye önceki mesajlarımda belirtmiştir. :)

 

 

bunla ilgili formüllerde şu şekilde

Aracın hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

Örnek olarak 195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği/10*2)]*Pi sayısı

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan deviri hesaplamaya.

Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

Örneğin aracımızda her viteste redline'da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

(redline'ı 6000 devir/dakika alıyorum. Aracın göstergesinde kırmızı bölge yok. Fakat en son 7000 devir gösterilmiş.)

1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

geri vites >> 1.931 x (6000/4.06/3.62/1000) x 60 = 47.30 km/h



Gördüğünüz gibi elimizde aracın dişli oranları ve lastik ebadları olduğu sürece aracın istediğimiz devirde hızını hesaplayabiliriz.

Bu formülleri kullanarak, aracımızın farklı ebatlardaki lastiklerle hızının ne kadar değişeceğini de hesaplayabiliriz.

Ben hesap kitap anlamam derseniz de size bir adres vereyim ;
http://www.fatboyraceworks.com/gears/
Ama km değil de mil kullanılmış sitede... 

ALINTIDIR.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önceki mesajlara bakamadım kusura bakma :)

Hız hesabını biliyorum fakat bunlar rüzgarsız ortamda, sürtünmesiz ve aktarma organlarının verimi düşülmeden yapılacak hızları. 5. viteste normal bir araçta redline görmek için yokuş iniş lazım :) Zaten katalog verileri redline a göre hesaplanmaz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç son hızları fabrika verisi olarak verilirken yukardaki formülle verilir. Düz zemin için geçerlidir. Sınır değeri aşan sürtünme dirençleri, sürücü ağırlığındaki artış, lastik aşınması, yolun durumu buna katılmaz.

 

Bu nedenle düz zemindeki son sürate gerçekte asla ulaşılamaz. Kadranda gördüklerimiz gerçek hızlar değildir. O yüzden ben yaptım vs türü şeylerin geçerliliği yoktur.

 

Son hız çok önemli de değildir. Yarışçı değilsek bizim için önemli olan ara hızlanmaların süresidir ki bu zor durumda hayat kurtarabilir.

 

Son hızı 185 olan bir araçta gerçekte göreceğiniz son hız tüm limitleri zorlasak dahi en çok 170-175 km saat aralığıdır. Can sıkıcı biliyorum ama gerçek bu ne yazıkki....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne yazık ki katılmıyorum. Fabrika verileri 75 kg tek sürücü ile düz yolda sürücü ve aktarma organları verimleri düşüldükten sonra ki gerçek aracın yaptığı hızdır. Bunu GPS ile de ölçebilirsiniz. Mazda 3 için bu hesabı yapıp yazabilir misiniz? Mazda3 dizel son hız 188 dir. Ben GPS ölçümü ile 211 i görüyordum. Kadran 221 civarı.

Dişli oranlarından giderseniz Mazda 3 At nin Mt den daha çok hız yapması lazım. Fakat AT 185 yazar MT 195 yazar. Sebep? Aktarma organları veriminin düşük olmasıdır. AT nin dişli oranları daha düşük normalde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

211 yapabilse zaten fabrika verisine 211 yazarlar. Çünkü satış için bir avantajdır bu. :)

 

Bu son hız konusu böyledir. Nedense sürücüler sahip oldukları araçların daha hızlı olduğuna dair sarsılmaz inançlara sahiptirler. Fizik yasaları yada mekanik formülleriyle ikna edemezsiniz.

 

O mutlaka yapmıştır ve ona iman etmiştir diyip kendi adıma konuyu kapatayım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer hesap dediğiniz gibiyse bir önceki mesajımdaki son paragrafıma açıklama bekliyorum :)

Mazda3 AT nin son hızı MT den fazla çıkıyor teoride. Hesabını yapabilirsiniz. Fakat katalogda ve pratikte MT daha hızlıdır.

2. nesillerde son hızda limit vardır bunu araştırabilirsiniz. Maksimum hıza ulaştığında gaz kesiyor. Kadran 185 civarı gösterirken GPS ile tam katalog verisinde gaz kesiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katalog verisi 180km/h veya daha az olan bir araç,   redline a girmediği sürece yeterli yokuş varsa,  211 de yapar,  üstünü de yapar.  

 

sonuçta yüksekteyken ilave bir potansiyel enerjisi vardır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katalog verisi 180km/h veya daha az olan bir araç,   redline a girmediği sürece yeterli yokuş varsa,  211 de yapar,  üstünü de yapar.  

 

sonuçta yüksekteyken ilave bir potansiyel enerjisi vardır

 

Hatta serbest düşmeye bırakın 9.8 metre/saniye² ivme bile kazanır. Demekki son hız hikaye :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Golfte Son hız 190 gözüküyor ben rahat 240 yaptım düz yolda araba hala baş diyordu fabrika verisi doğru değil bence keza arkadaşımın passat ında da aynı durum vardı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

kitapcıkça yazan son hız fizik yasaları nedeniyle aşılamaz hızdır.

 

Kesici varsa o ayrı. Ama normal şatrlarda 1.6 motor bir araba 190'ı aşamaz zaten.

 

3. nesil mazda 3 ile 185 e kadar rahatlıkla çıktım (tabi tektim araçta) sonra yeter bu kadar diyip ayağımı çektim sonrası var mı bilmiyorum ama performansı tatmin ediciydi

 

1.6 motor 8v bir araçla 220 yi gördüm biraz zorlansada çıkıyodu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

1.6 motor 8v bir araçla 220 yi gördüm biraz zorlansada çıkıyodu :)

 

göstergede görünen hız doğru değildir. Üreticiler sürücü riskini azaltmak izin kadranın devam etmesine izin verirler. Araçlar optimal koşullarda fabrika verisi son hızı fizik yasaları nedeniyle aşamazlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

göstergede görünen hız doğru değildir. Üreticiler sürücü riskini azaltmak izin kadranın devam etmesine izin verirler. Araçlar optimal koşullarda fabrika verisi son hızı fizik yasaları nedeniyle aşamazlar.

 

 

ilginç yani bu 190 dan sonrası kadranda hikaye diyosunuz..oysa kadaranla birlikte digital gösterge de 223 gösteriyodu..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilginç yani bu 190 dan sonrası kadranda hikaye diyosunuz..oysa kadaranla birlikte digital gösterge de 223 gösteriyodu..

 

ben demiyorum fizik yasaları diyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

göstergede görünen hız doğru değildir. Üreticiler sürücü riskini azaltmak izin kadranın devam etmesine izin verirler. Araçlar optimal koşullarda fabrika verisi son hızı fizik yasaları nedeniyle aşamazlar.

post-95-1434211411,44_thumb.jpg

Fotoğraftaki ( temsilidir :) ) motor devrine göre ; formülde yerine koyarak kaçla gittiğini bulabilir misiniz?

Lastik Ebadı 205-55-16

Çok bulanık yükledi, 4250 devirde....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 diZel 115 hp 215 i gördüm. Pedalda yer vardı fakat trafik izin vermedi.

Önceki aracım Clio 65 ho idi. Fabrika verisi 165 ancak 185i gördüm.

Fabrika verileri hiçbir zaman tutmuyor.

Yaptığım hızlarda Araçlarda 2 kişi idik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...