Jump to content

Mazda 3 Son Hız


orhan başara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ben demiyorum fizik yasaları diyor :)

Ben o bahsettiğiniz fizik yasalarını öğrenebilir miyim. Muhalefet olsun diye değil, meraktan soruyorum.

Hangi yasa, hangi madde, denklemi ispatı hesabı kitabı bu konuda nasıl bilgiler var dağarcığınizda. Acaba benimle/bizimle paylaşır mısınız.

Diğer arkadaşlara not: maksimum hız a çıkmanızda, aracınız daki yolcu sayısınin yada ağırlığının çok fazla bir etkisi yok.

Temel etkenler

1)MMaksimum güç. Ve Max güç devri.

2)Sanziman oranları. Uzun olursa yetmeyebilir , kısa olursa kesici ye girebilir.

3) eğim aşırı önemli

4) rüzgar siddeti

5) islak zemin

6) asfalt kalitesi.

7) aerodinamik yapı

Maksimum Tork önemsiz

Ağırlık neredeyse önemsiz

Bilgi : fluence dizelleri ben zor geçiyorum. Anlamsız ama öyle. Otobanda en sürpriz rakibim

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fabrika verisi 165 ancak 185i gördüm.

Fabrika verileri hiçbir zaman tutmuyor.

 

 

Fabrika verisi tutuyorda gösterge tutmuyor diyelim.. :)

 

Araçlar fabrika üretilirken fizik yasaları uyarınca belirlenmiş bir son hız sınırında üretilirler. Ancak bu teorik son hızdır.

 

Normal yol şartlarında hesaplanmış sürtünme, rüzgar direnci, lastiklerin aşınma ve hava oranları, sürücünün ağırlığı vb faktörler hep aşılır.

Bu nedenle fabrika verisine dahi ulaşılamaz.

 

Bu sadece sizin aracınız için geçerli değil tabi tüm araçlar için geçerli.

 

Son hızı 360 km olan ferrari bile normal yol şartlarında bu hıza ulaşamaz.

 

Son hız takıntımız varsa araçta oynamalar yapabiliriz. Bu son hızı geçebiliriz.

 

Tabi tersi durumlarda var büyük motorlu araçlar çok daha yüksek hıza ulaşabilecekken, üreticiler bu hızı güvenli bulmayıp bir hız kesici ile de bu hızı sabitlemiş olabilirler. Bu ancak bizim araçlar için geçerli değil.

 

Ancak 170-180 km saat hızlar hiçde az değildir. O hızda oluşacak bir kazada parçamızı bile bulamazlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç gerek yok yüksek hızlara. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=vFYHovJEUBg

 

https://www.youtube.com/watch?v=5il7Kb4kpxg

 

Bana göre 130 dan sonrası ölümdür. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. videoda Ford altına kaçırıyor sanırım :D

 

2. Videoda BMW refüjden havalanıp otobüsün üstüne mi vuruyor Semih ?

 

Hiç gerek yok yüksek hızlara. 

 

Bana göre 130 dan sonrası ölümdür. 

 

Bir de önceden yazdığım bir mesajı tekrar paylaşmak istedim ;

 

 

Arkadaşlar, aracın ne kadar hız yaptığı değil ne kadar çabuk durduğu önemlidir. Hayati tehlike atlatmadan önce bunun farkına varmanızı umut ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende Düzce-Gerede otoyolunda deneme yaptım. Renault Fluence'den 170'de yol istedim vermedi !! Sonra gazı kökledim 180 oldu tekrar yol istedim, halen vermedi. Guzu 190 oldu, Fluence halen önümde. 200 oldu, Fluence gazı kökledi arayı 2-3 boy açtı.

 

Sen misin arayı açan, az pedalından ayağımı çekip, tekrar kökledim gazı. 210 - 215 -220 oldu tekrar sellektör yaptım. Fluence'de nasıl bir motor, nasıl bir beygir güç varsa geçemiyordum. Tekrar kökledim gazı, 230-235-240'ı gördüm tekrar bir sellektör. Yok arkadaş adam yol vermiyor..

 

Madem senmi yol vermiyorsun, bende attım kendimi sağ şeride. Kökledim gazı tekrardan, 240-245 derken garip bir ses gelmeye başladı. Tam 250 km hızı gördüm, o duyduğum ses artmaya başladı. Lan bu ses ne ? Nereden geliyor bu ses derken. Eşimin İlhan şu saati sustururmusun, çocuk uyanacak. Hadi kalk işe geç kalacan  feryadı ile uyandım...:D< :D>

 

Ohhhh bee rüyaymış....Yoksa kabus mu deseydim..Fluence'yi geçemeden uyandığıma mı üzülsem. Yoksa forumda Mazda 3 hız rekorunu kıramadan uyandığıma mı üzülsem. :)< :)>

:D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben o bahsettiğiniz fizik yasalarını öğrenebilir miyim. Muhalefet olsun diye değil, meraktan soruyorum

 

Hepsini öğrenmek zor ama

 

bir kısmını dilimin döndüğünce anlatayım.

 

Son hız neye göre belirlenir

 

1. Motor gücü

 

Araç ne kadar güçlüyse tekerlekleri o hızla çevirir. Motor gücü pek  pek faktöre bağlı motor hacmi, sıkıştırma oranı, yakıtın kaliteli cinsi, oksijen karışımı

 

Fabrikada motor üretilirken kaç devir çevireceği, ne oranda güç ve tork üreteceği belirlenir. Bunların tümünün korelasyonu motorun tekerlekleri ne hız ve güçte çevireceğini belirler.

 

Burada bir aşılamaz eşik var. Çok büyük motor aşırı ağırlık ve yer kaplıyor. Çok büyük sıkıştırma ve patlama oranları da yakıtın içindeki potansiyel enerji ve motoru oluşturan yapıların dayanımı ile sınırlı

 

2. Vites ve tüm aktarma organları

 

Motorda üretilen gücün ne oranda tekerleklere aktarıldı tümünü aktarmak olanaksız dişliler ve vites sistemi bu gücün bir kısmını aktarabiliyor ancak.

 

ne kadar iyi bir aktarma sistemi kullanırsanız kullanın bir kısım kayıp kaçınılmaz

 

3. Hava direnci

 

Motorunuz yeterli güç üretse ve aktarma organları bunun tümünü kayıpsız aktarsa bile arabanız yoğun bir atmosferin içinde hareket ediyor ve araç hızlandıkça çok ciddi bir rüzgar direnciyle karşılaşıyor. Hız artıkça karşılaşılan rüzgar direnci de ona bağlı bir oranda artıyor.

 

burada bir diğer sorun ise arabanın altından geçen hava oda tersi bir biçimde arabayı yukarı kaldırıyor ve tekerleklerin yere basma gücünü azaltıyor. Uygun aerodinamik yoksa arabayı hava kaldırıp fırlatacak kadar büyük bir güç bu.

 

Bunu önlemek için yarış arabalarından hatırlayın üstten geçen havanın bastırma gücünü artırmak için kanat takmaları bunun içindir. ama bunun da bir sınırı var kanat rüzgar direncini artıyor. İkisi arasında bir aşılamaz eşik oluşuyor.

 

Alttan geçen havanın kaldırma etkisini azaltmak için ne gibi bir sistem uygularsanız uygulayın bu seferde sürtünme kuvvetine yenik düşünüyorsunuz. Buna aşılamaz eşik diyoruz.

 

4, Sürtünme

 

hava sürtünmesinin dışında ki bir sürtünmeden bahsediyoruz buda tekerleklerin yere sürtünmesi. burada bir ikili durum var.

 

Eğer motor çok güçlü tekerleklerin sürtünmesi yetersizse araç patinaj yapar. ( buzda olan durum) Eğer motor gücünden çok fazla bir tekerlek sürtünmesi varsa araç hareket ettirilemez.

 

bu nedenle burada da bir eşik oluşuyor. Motor gücünü yere iletip dönüş sırasında arabayı daha hızlı ve güçlü itsin diye kalın teker kullanmanız gerekiyor ama buda yere sürtünme ile aracın gücünü belli bir noktadan sonra azaltıyor.

 

Ayrıca araç çok hafif olursa bu sefer araç yerden yeterli itilim alamıyor. araç çok ağır olursa bu kezde aşırı sürtünme oluyor araç yavaşlıyor.

 

tabi bunların aracın kullanıldığı zeminin düz olduğu üzerinden hesaplanıyor. Eğim artı yada eksi yönlüyse tüm bunlara eğim nedeniyle oluşacak artı ve eksi yönleri katmamız gerekiyor.

 

 

Daha saymadığımız başka fizik yasaları da var bunlardan biri ısı. aracı hareket ettiren kinetik enerjinin bir kısmı ısıyla kayboluyor ancak ısı çok düşerse de bu sefer motor optimum çalışamıyor.

 

Araç üreticileri tüm bu fizik yasalarını hesaplayıp o sınırlar içinde bir araç üretiyorlar. Ve o araç bu motorla, bu aktarma organıyla, bu hava direnciyle bu sürtünme ile vs. En çok bu hıza ulaşabilir ve o hız içinde güvenli kalır diyorlar...

 

tabiki hepimiz arabamız kullanmasakta hızlı olsun diyoruz ama fizik yasaları bizi dinlemeyip kendi yolunda gidiyor işte can sıkıcı ama böyle.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi efendim sizin bu anlattıklarınızı,   temel ilköğrenimini almış bir çok genç anlatabilir.
 
Forumda günlerdir  yasalar var diye birşeyler anlatmaya çalışyorsunuz.  şimdide kalkmış yok motor ağır, yok rüzgar hızlı, tekerlek yuvarlak,  böyle göreceli şeylerle yasa mı anlatılır. 
Bunlar yasa mı?
siz hayatınızda yasa gördünüz mü?
 
 
"Daha saymadığımız başka fizik yasaları da var bunlardan biri ısı. aracı hareket ettiren kinetik enerjinin bir kısmı ısıyla kayboluyor ancak ısı çok düşerse de bu sefer motor optimum çalışamıyor. "  derken  siz yukarıda fizik yasası mı saydınız.  hangi yasasını saydınız. 
newtonun hareket kanunu mu özetlediniz bize. yoksa enerjinin korunumu mu ispatladınız.
bari termodinamiğin sıfırıncı yasası der ki ; diye başlayan bir cümle kursaydınız googledan bakıp.
 
bana hepsini öğrenmek zor derken, sizin için mi zor? hepsini öğrenmek.,  yoksa benim kapasiteme göre mi zor.  yada buradan şu anlamı mı çıkarmalıyım, siz benim anlayacağım bir dile indirgemekte mi zorlanıyorsunz.
isterseniz bildiğiiniz yasaları doktora seviyesinde anlatın, ben bir şekilde anlamaya çalışır takıldığım yerdede gerek arkadaşlara gerek hocalarıma sorarım.
 
"Ayrıca araç çok hafif olursa bu sefer araç yerden yeterli itilim alamıyor. araç çok ağır olursa bu kezde aşırı sürtünme oluyor araç yavaşlıyor."    ne kadar ağır olursa, nedir hafiflik göstergesi.   500kg olursa araç, kaç hp den sonra patinaj çeker.  yasalar bunu mu diyor. araba çok hafif olursa olmaz.. 
 
"Alttan geçen havanın kaldırma etkisini azaltmak için ne gibi bir sistem uygularsanız uygulayın bu seferde sürtünme kuvvetine yenik düşünüyorsunuz. Buna aşılamaz eşik diyoruz."  bunu diyenler kimler. siz ve isviçreli bilim adamları mı. ben google a aşılamaz eşik yazdım. kentsel dönüşüm ile ilgili birşeyler çıktı. ebola virüsü çıktı. cüney çakır ile spor çıktı.  "aşılamaz eşik araba" yazdım.  3d araba yarışları çıktı.   şu aşılamaz eşik  aşılamadığına göre, kanun olmuş, yasa olmuş. birşeyler yapılmış hesaplanmış. bu aşılamaz eşik hesaplarını paylaşırmısınız acaba.. 
 
"Burada bir aşılamaz eşik var. Çok büyük motor aşırı ağırlık ve yer kaplıyor."  ne kadar yer kaplıyor. çok ne kadar,  az ne kadar.  ağırlığı ne kadar oluyor.  örneğin bir v8 kaç kilo  sıralı4 kaç kilo.   yasalardan bahseden biri için, çok ve az kelimeleri de demek oluyor. 
 
ben size bir şey söyleyeyim.. 
siz birazcık yasa bilseniz, zaten enerjinin korunumundan, yüksekteki cismin potansiyel enerjisi MGH , alçaldıkça 0,5mV'2 ye dönüşür der, ve  rüzgar direnci ile lastik sürtünmesini çıkarır, hesaplarını yaparsınız. hatta M ler birbirini götürür, enerjinin korunumu nispeten ağırlıktan bağımsızdır. diye yorumlar da çıkarırsınız..
 
sürtünme direnç filan demişken sizden en azından F=ma ile başlayan  ve Fsürtünme, Früzgar diye devam eden denklemler bekliyordum  ya da bir hava direnç formülü  Fhava = aerosürt.kats. x  kesit x hız   şeklinde açıklamalar yapabilirsiniz. bizde aydınlanmış oluruz.  lakin paragraflar dolusu yazılarınızdan anladığım  motor ağır, verim çok, rüzgar az, sonsürat bu.  
 
biliyorsanız burda insanları aydınlatın.. bilmiyorsanız da kimsenin aklını bulandırmayın. 
burada, çok fazla olmasa da insanlar birbirlerinin bilgilerine saygı gösteriyor. 
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

. ben google a aşılamaz eşik yazdım..... bu aşılamaz eşik hesaplarını paylaşırmısınız acaba.. 
 
 
biliyorsanız burda insanları aydınlatın.. bilmiyorsanız da kimsenin aklını bulandırmayın. 
burada, çok fazla olmasa da insanlar birbirlerinin bilgilerine saygı gösteriyor. 

 

 

Bu kardeşimiz niye böyle gergin anlayamadım :)

 

Aşılamaz eşik lise düzeyinde fizik okuyan herkesin bildiği şeylerdir. Mesela serbest düşme yapan bir cisim 9.8 metre/saniye karelik bir ivme ile hızlanır.

 

Bu aşılamaz eşiktir. naparsanız yapın 9.9 a çıkamazsınız.

 

Mesela ışık hızı e=mc kare yüzünden aşılamaz eşiktir.

 

Mutlak sıfır -273 derece aşılamaz eşiktir.

 

 1 cm³ gaz içerisinde normal sıcaklık ve basınç şartlarında yaklaşık 2.6x1019 molekül  bulanabilir. Bu da mesela aşılamaz eşiktir. 

 

Saf su (%99.99999..) deniz seviyesinde 100 derece kaynar aşılamaz eşiktir.

 

 

 

Arabalarda yukaırda saydığım nedenlere aşılamaz eşiklere sahiptir.

 

Ama senin araban aşar kardeşim bas sen 180-200-400 hatta 1600 yapar. Yapmıyor diyen fizik yalan söyler. Bizim arabalar yapamıyor işte.... seninki yapar ama mutlu musun şimdi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9,8 değil  9,81 ve  bu dünyanın geoit yapısına göre  ekvator ve kutuplarda artıp azalır.. bunları boşverelim. asla konuşmaya gerek yok..
 
 
"Alttan geçen havanın kaldırma etkisini azaltmak için ne gibi bir sistem uygularsanız uygulayın bu seferde sürtünme kuvvetine yenik düşünüyorsunuz. Buna aşılamaz eşik diyoruz."   
 
ışık hızını değil  de  lütfen  buradaki  rüzgar sürtünme iliişkisindeki aşılamaz eşik hesabını anlat sayın abicim.   
 
 
 
 
ben 20 senemi fiziğe vermişim,  sen gelmiş, yasalar var diyorsun.   merak ediyorum ne iş yapıyorsunuz , bende sizin işinizle ilgili öyle olmaz. olmaz kardeşim. olmaz ama yasa var. olmazz  diyeyim.    
 
benim arabamın son süratiyle ilgili bir iddaam olmadı ama
 
sizin yasa anlatma biçiminizi , ancak , anayasadan başka yasa görmemiş insanlar  merakla dinler. 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

9,8 değil  9,81 

 

 

Hayır değil bu değer ortalama bir değerdir ve Paris'teki değeri verir. Bu net olarak 9,80665 m/s2 dir. Sizinde değindiğiniz bu değer dünyanın farklı bölgelerinde değişim gösterir. ortalama değer olarak 9.8 alınır ama 9.81 değil :)

 

 
 
 
"Alttan geçen havanın kaldırma etkisini azaltmak için ne gibi bir sistem uygularsanız uygulayın bu seferde sürtünme kuvvetine yenik düşünüyorsunuz. Buna aşılamaz eşik diyoruz."   
 
ışık hızını değil  de  lütfen  buradaki  rüzgar sürtünme iliişkisindeki aşılamaz eşik hesabını anlat sayın abicim.   
 
 
 
 
ben 20 senemi fiziğe vermişim, 

 

 

20 senesini fiziğe veren birinin arabanın altından akan havanın arabayı yukarı doğru iteceğini biliyor olması gerekmez mi? Arabanın üzerindeki eğim nedeniyle üsten  geçen havanın hız kazanacağını bu nedenle vakum etkisi oluşturacağını yüzlerce tonluk uçakların bu nedenle uçtuğunu nasıl bilmez...

 

Bu nedenle arabanın tersine bir kuvvet ile yere bastırılması gerektiğini nasıl hesaplamaz. Hız arttıkça bu bastırma kuvvetinin artması gerektiği ama bunun sürtünmeyi artıracağını bunun sınırının arabanın motor gücü olduğunu nasıl bilemez.

 

20 sene keşke başka iş yapsaydınız. Belki fiziği sizin gibi fizikçilerden korumamız gerekiyor Bay Zeloat.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

görüyorum ki sadece cevap verebileceğiniz, google dan bakabileceğiniz,  ilk ve ortaöğretim seviyesindeki kısımlar üzerinden kısa kısa alıntı yapıyorsunuz.. 

 

dünyanın en önemli makina mühendisilerinden biri olan yazar prof. dr. yunus çengel kitaplarında yer çekim ivmesini 9.81 kabul ediyor. hesaplarını bu sabite göre yapıyor. bendeki tüm termo kitaplarında da 9.81.     türkiyedeki üniversitelerin de mühendislik fakültelerinin makina bölümünde değer 9.81 alınır.     

yıldız teknikte de 9.81, sakaryadada 9.81..   

 

 

ama boşverin bunları. , ben yasaları merak ediyorum..   aşılamaz eşiklerin elde ediliş formülleri merak ediyorum.

rica ederim bir iki denklem koy, ispat yapalım. çözelim, integral falan alalım.       

 

öyle bunlar yasadır diyip kenara çekilmeyelim,  1 paragraf yazı yazmışım, 9.8   9.81 değildir diosunz,   ya isterseniz 10 alalım farketmez. yeterki  elimizde şu sizin yasaların formülleri olsun..   buraya yazmak zor  oluyorsa, kağıda yazın,  fotoğrafını çekin,  el yazınızdan bakalım..  

 

mesela " Eğer motor gücünden çok fazla bir tekerlek sürtünmesi varsa araç hareket ettirilemez.demişsiniz , yuvarlanma sürtünmesini anlatır mısınız.    bir örnek verir misiniz.  kaç hp motor gücü /tekerlek gücü      kaç cm kalınlığındaki bir tekerleği ne tür bir zeminde döndüremez. bunun aşılamaz eşik hesabı nasıl oluyor..

 

"Ayrıca araç çok hafif olursa bu sefer araç yerden yeterli itilim alamıyor." demişsiniz.   burada araç kaç kg/hp olursa kımıldamaz. itilim? alamaz.    beni aydınlatır mısınız.   


Hayır değil bu değer ortalama bir değerdir ve Paris'teki değeri verir. Bu net olarak 9,80665 m/s2 dir. Sizinde değindiğiniz bu değer dünyanın farklı bölgelerinde değişim gösterir. ortalama değer olarak 9.8 alınır ama 9.81 değil :)


 

20 senesini fiziğe veren birinin arabanın altından akan havanın arabayı yukarı doğru iteceğini biliyor olması gerekmez mi? Arabanın üzerindeki eğim nedeniyle üsten  geçen havanın hız kazanacağını bu nedenle vakum etkisi oluşturacağını yüzlerce tonluk uçakların bu nedenle uçtuğunu nasıl bilmez...

 

Bu nedenle arabanın tersine bir kuvvet ile yere bastırılması gerektiğini nasıl hesaplamaz. Hız arttıkça bu bastırma kuvvetinin artması gerektiği ama bunun sürtünmeyi artıracağını bunun sınırının arabanın motor gücü olduğunu nasıl bilemez.

 

20 sene keşke başka iş yapsaydınız. Belki fiziği sizin gibi fizikçilerden korumamız gerekiyor Bay Zeloat.

 

 

 

Ben sizin yasalarınızı merak ediyorum. neyi bilip bilmediğim veya hesaplamadığımı tartışmaya açmadım. bir iddaa da bulunmadım.  siz bir aşılamaz eşikten bahsetmişsiniz. buyrun hesaplayın.    evet arabanın altından geçen hava arabayı yukarı iter,

buyrun bunun hesabını ve miktarını yapın.   kaç km hızla giderken ne kadar kaldırıyor.  o anlattığınız yasaları açın. 

ben 20 senemi fiziğe verdim. sizin gibi  o yasadır. bu yasa böyledir. atıp tutmadım. bir iddada  bulunmadım.  bu forumda anlattığım tork hp  hesaplarının da her zaman açıklamasını formüllerini koydum. subap erimesi sebebiyle yapıtğım araştırmaları da bilimsel makaleler le destekledim.. 

 

öyle 5 sayfadır yazıyorsunuz yasalar var yasalar var, buyrun  size fırsat , döşeyin o yasaları, hesapları ,  buyrun,  

lütfen yahu

varsa bir iddaanız, ispatınıda yapınız. ben sizden eksiklerimi öğrenmeye çalışıyorum..   merakla bekliyorum da,  o anlattığınız 5 paragraf YASAnın ispatını heyecanla görmek istiyorum..       

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

öyle 5 sayfadır yazıyorsunuz yasalar var yasalar var, buyrun  size fırsat , döşeyin o yasaları, hesapları ,  buyrun,

 

Sevgili zeloat fizikçi olan sizsiniz buyrun lütfen sizi tutmayalım. hatta benim dediklerime itirazınız varsa buyrun çürütün ...

 

Bu forumda gördüğüm komik ama sevimli insanlardan birisiniz :)

 

Araçlarımızın son hızını mazda mühendisleri 185 km vermiş. ne diyorsunuz kazıklanıyor muyuz buyrun yardımcı olun.

 

Fİzik sizin tekelinizde filan mı sanıyorsunuz.... beni cidden güldürüyorsunuz Allah'ta sizi güldürsün... eee başka :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sizin dedikleriniz fiziksel bir veri taşımıyor ki çürüsün, yok motor ağır, yok teker yuvarlak, rüzgar basar araba kalkar.  30 yıllık tır şoförleri , taksicileri  çevirelim  hepsi aynı şeyi söyler zaten..  bilim senin dediğin kadar ucuz değil.

 koyarsın denklemini, hesaplarız bakarız..    

 

 

araçların son hızı umrumda bile değil. ben senin o sürekli dilinden düşmeyen yasalarını merak ediyordum.  

 

belki bir iki formül görürüz,  tekerlek taban genişliğinin yuvarlanma sürtünmesi üzerindeki etkilerini falan hesaplarız diye düşündüm

 

çok yanılmışım.  

 

neyse hocam,  sen gülmeye devam et, zaten yapacak başka bir şeyin yok. normal gülmen.  

 

fiziksel yasalar hakkında burada kendinizi yeteri kadar ifade edemediğinizi düşünüyorsanız, buyrun maltepe buluşmalarımızdan birine, ben başta olmak üzere, diğer arkadaşları da aydınlatın..

 

benim için bu konu kapanmıştır.   istediğinizi yazabilirsiniz. cevap vermeyeceğim.   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bilim senin dediğin kadar ucuz değil.

 koyarsın denklemini, hesaplarız bakarız.

 

hesapla o zaman güzelim ya tutan mı var... hep laf, bi icraat göremedik ama...

 

yer çekimini bi hesaplasana :) hatta ben diyorum ki yer çekmez yere itiliriz ağız alışkanlığıyla çekiyor diyoruz :)

 

arabanın son hızı ilgini çekmiyorsa niye bu konuya yazıyorsun canımın içi konu o zaten... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu hesap yanlış dünyanın kütlesini hesaplaman lazım sevgili zeloat... :)

 

ayrıca dünyanın dönüş hızını da denkleme dahil etmelisin.. bu lise öğretmeni türü fizikçilerin dünyası bu kadar oluyor işte.

 

Ayrıca bilgin olsun yer çekmez yere itiliriz :) Newton aşılalı bir yüzyıl oldu şeker ...

 

 

 

sen bildiğim en komik ve eğlenceli adamsın dalga geçmek için yazmıyorum samimi fikrim

 

Arabaların son hızına geçiceksin dimi bundan sonra.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya bak güzel kardeşim  ,  
a3 kağıda yazdığım hesap sana kapak oldu yetmedi, utanmıyorsun  dünyanın kütlesini hesaplaman lazım diyorsun  5,9742 x10^24 dünyanın kabul edilen kütlesi. Burada hiçkimse gram /ms boyutunda hesap yapamaz. bir kabul alınır. yapılır. sen şuradaki çarpma işlemleri yapmaktan bile aciz bir insan olarak  rica ediyorum daha fazla rezil olma.
 dünyanın ağırlığını da beğenmiyorsan sen tart  daha ağırını hafifini  biliyorsan yaz.    bilmiyorsan sus.
 
newton öldü yeni denklemlerin varsa  onları da yaz.  
 
dünyanın dönüş hızını da denkleme dahil etmeliysem onu da yaz öğrenelim..     vallahi yaz öğrenelim. 
 
yada ver denklemleri ben yaparım hesaplarını..  DÜNYANIN DÖNME BİLMEMNEYSİNİN FORMÜLÜNÜ DE VERSENE.  VER BEN DAHİL EDECEĞİM. 
 
SAYFALARDIR YAZIYORSUN,  BİR TANE DENKLEM BİR TANE HESAP YAZ, DOLU YAZ. 
 
 
biz lise öğretmeni türü fizikçiyiz, sen quantum fizikçisisin değil mi.        
 
 
 
 
newton öleli bin yıl da geçse, bu dünyada hesaplar newton yasalarına göre yapılıyor. sen hangi sıfatla adamın yasalarını beğenmiyorsun. az önce fizik yasaları var diye bağırıyordun.. işte o söylediğin yasalar newtonun.  sadece muhalefet ol. boş konuş laf kalabalığı yaz. 
biliyorsan konuş adam desinler. bilmiyorsan sus da alim sansınlar.. 
 
 
şurada sayfalar dolusu yazı yazmışsın tek bir tane dolu cümlen var. yer çekim ivmesi hakkında. o da "google a  yer çekimi yazınca çıkan ilk sayfa , vikipedia daki ilk cümle"
 
bir şey yazmayacağım diyip te sana kapak olsun diye yazdığım bi sayfa yazıdan bile tiksindim şuanda.    
 
 
 hiç bir şey bilmeden, doğrusunu ispatlamadan sadece insanlara "senin bildiğin yanlış" diyorsun.
 
 
beni üzen şey, forumdaki konu hakkındaki bilgisiz arkadaşların, senin boş laflarının ardında bir şey bildiğini sanıyor olmaları.   
Burak tarafından düzenlendi
Saygı sınırlarını aşmayalım lütfen.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yer çekmiyorsa bizi yere iten ne ?

 

Fizik forumuna çevireceğiz diye korkuyorum vallahi..

 

Şöyle düşünün gergince bir çarşaf gerin.. üzerine bir büyük demir bilye koyun çarşafın olduğu yer içe doğru çöker... bu çarşafı uzay kabul edin uzay içeri doğru çöker bükülür...

 

bunu gözünde canlardır.. sonra çarşafıın üzerine iki küçük demir bilye koy.. bu iki küçük bilye hızla büyük bilyenin içine doğru çökerttiği büyük bilyenin çevresinde dönerek ona yaklaşmaya çabalar...

 

bize iten şey budur işte uzayın bükülmesi çökmesi...

 

dünyayı güneşin çevresinde döndüren de budur.. güneşin daha büyük bir kütle olması nedeniyle uzayı daha büyük bir güçle çökertmesi.

 

Bunun bir belgeseli de var evde bulursam linkini atarım size.

 

Zeloat şimdi formül ister kesin. Bütün lise fizikçileri böyledir ama teorik fiziğin alanına yabancıdırlar. :) Bu yüzden de aslında fizik bilmez formül ezberini fizik sanarlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...