Jump to content

Mazda 3 Son Hız


orhan başara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Madem her şey yalan biz bu araçları niye alıyoruz. Motor devri yanlış, hız yanlış, cps ölçümü yanlış. Kesin 0-100 hızlanması da yalandır. Fiat Siena 213 ile radara girdik o da yalan. Dava mı açsaydık radarınız kalibrasyonsuz diye? Otobüslerin son hızı 125 yazar 170-180 yapan otobüs çok gördüm. Hatta 211 ile radara girip manşet olanlar vardı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Madem her şey yalan biz bu araçları niye alıyoruz. Motor devri yanlış, hız yanlış, cps ölçümü yanlış. Kesin 0-100 hızlanması da yalandır. Fiat Siena 213 ile radara girdik o da yalan. Dava mı açsaydık radarınız kalibrasyonsuz diye? Otobüslerin son hızı 125 yazar 170-180 yapan otobüs çok gördüm. Hatta 211 ile radara girip manşet olanlar vardı.

 

İşte böyle neye inanmak istersek ona inanıyoruz dimi :) 250 km hız yapan kamyonlar, ferrariyi sollayan doğanlar....hayat işte napcan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşte böyle neye inanmak istersek ona inanıyoruz dimi :) 250 km hız yapan kamyonlar, ferrariyi sollayan doğanlar....hayat işte napcan

Neye inanmak değilde, o hızlara çıkamamanız sizi fizik kurallarına itmiş :) Neyse gelirsiniz bir gün kalibrasyonlu gps cihazıyla, beraber ölçüm yaparız hangimiz yanılıyoruz görmüş oluruz :) Ben teste varım, sizinde kalbinizde falan bir sıkıntı yoksa oturup yanımda ölçersiniz....
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o hız testini kim yapmış

 

 

O hız testini kim yapmış nasıl yapmış muamma.. Veyron mühendislerinin kendi testlerinin sonucu 407.. muhtemelen diğer testte yol eğimlidir vs...

 

Bizim mazdalarında kendi son hızına ulaşması zor. 

 

Bunun testleri genelde tüy siklet profesyonel sürücülerle yapılır. Araçta 10 lt benzin olur. Gereksiz bütün aksamlar sökülür vs

 

Ben yapsam bir kere 20 kg ağırım, arabayı fullerim 40 kg o tutar, arabam tam doludur klimayı filan söktürmem. İster istemez o hız tutmaz.

 

 

 

Yanlışsınız, bu testler standart araçlarla, rüzgarsız-eğimsiz koşullarda yapılır, boş ağırlığın üstüne eklenen ağırlıkların da en azından hızlanma değerleri için standartı vardır. Ki ağırlığın son hız üzerinde etkisi az, yuvarlanma direncini ve mekanik sürtünmeyi arttırmasıyla alakalı bir etki var ama ufak etkiler bunlar. Testlerin doğruluğunda oynamalar hatalar mümkün ama yüzde 3-4 civarın geçeceğini sanmam. Dediğim gibi bu tip araçlarda çok ciddi detaylı kasılan bir ölçüm değil, uzuncana olan mesajda da anlatmaya çalıştığım gibi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neye inanmak değilde, o hızlara çıkamamanız sizi fizik kurallarına itmiş :) Neyse gelirsiniz bir gün kalibrasyonlu gps cihazıyla, beraber ölçüm yaparız hangimiz yanılıyoruz görmüş oluruz :) Ben teste varım, sizinde kalbinizde falan bir sıkıntı yoksa oturup yanımda ölçersiniz....

 

Yapcaz artık bir ara :) sonrada mazda'ya dava açarız kalbimizi niye kırıyosunuz diye 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet fizik kuralları herkese eşit uygulanır ancak kişiler isterse kendisine uygulanan fiziksel etkileri istediği yönde değiştirme olanağına sahiptir günümüzde. Mazda bunu büyük ölçüde başarmıştır. Basitçe yere yakın arabalar her zaman hızı ön planda tutarlar ayrıca dikkat ederseniz bunlar birazda üstten basıktırlar. Yani ince ayrıca araba ne kadar hızlanırsa karşıdan gelen durağan ancak aracın hızıyla doğru orantılı olarak artan bir rüzgar etkisi. 180 bize göre basit bir hız nerdeyse bir çok kişi bu hızı her gün yapıyordur. Buna birde araba gözüyle bakarsak her gün suratımıza dogru vuran 180 km hızda bir fırtına. Yani araba hem 180 km hız yapıcak hemde yüzüne çarpan 180 km hızda fırtınaya karşı koyacak. Burda önemli nokta karşıdan gelen bu etkiyi en az şekilde etkilenerek arkaya salıvermek. Mazda her ne kadar Bugatti kadar olmasada emin olduğum bir şey ona çokta uzak değil. Yalan konusuna gelince 93 626 hb Lovato düz sistem lpg li aracımla düz yolda 180 km yi gördüm üstelik bozuk ön teker bilyası ile yol kıvrımlaşmaya başladığı için hızımı düşürdüm. 190 yaparmıydı bilmiyorum...belki. Ancak artık son model mazda ya kadar kim ne derse inanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalan konusuna gelince 93 626 hb Lovato düz sistem lpg li aracımla düz yolda 180 km yi gördüm üstelik bozuk ön teker bilyası ile yol kıvrımlaşmaya başladığı için hızımı düşürdüm. 190 yaparmıydı bilmiyorum...belki. Ancak artık son model mazda ya kadar kim ne derse inanırım.

 

kadranda görünen hız gerçek değildir. LPG li bir araçla 160 km yi bile geçmek mucize...

 

mazdaya bende inanıyorum 185 vermiş zaten son hızını :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kadranda görünen hız gerçek değildir. LPG li bir araçla 160 km yi bile geçmek mucize...

 

mazdaya bende inanıyorum 185 vermiş zaten son hızını :)

 

İşte böyle neye inanmak istersek ona inanıyoruz değil mi ? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşte böyle neye inanmak istersek ona inanıyoruz değil mi ? :)

 

Sevgili Burak bu tartışma aşağı yukarı bütün araba forumlarında yürüyen ve bitmeyen bir tartışmadır. Bende mazdaya gelene kadar epey çeşitli markalar kullandım.

 

Bu güne kadar "benim araba 200 ü gördü abi" demeyen bir sürücü ve araba markası görmedim. 1.2 motor 75 beygirlik gazlı fiat'ı olan bile yemin billah "200 ü gördüm araba banamısın demedi" diye anlatır.

 

siz istediğiniz kadar son dişli, tork, beygir, gücü, lastik ve tabi fizik anlatın bu fikir değişmez...

 

Bütün araba markaları bizim ülkemizde 200 ü rahat geçer bıraksan 240'ı görür. 

 

Çok itiraz ederseniz küskünlükler olur. Gel kardeşim arabanı getir yarışalıma döner bu iş. İddialar filan açılır. Kadran fotoğrafları gırla gider.

 

Bu iş bence iman meselesi. Herkes inancı doğrultusunda haklı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

140 km ile Radara yakalandım. Radara yakalandığımı kendim gördüm çünkü geçerken ekip otosunu da gördüm. O an hızımı baktım 140 km idi. 370 tl gibiydi sanırım aşırı hız cezası ödedim. Hızı ceza makbuzu 139 km yazıyordu. Km saatininde doğru olduğunu teyit eder bu durum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

140 km ile Radara yakalandım. Radara yakalandığımı kendim gördüm çünkü geçerken ekip otosunu da gördüm. O an hızımı baktım 140 km idi. 370 tl gibiydi sanırım aşırı hız cezası ödedim. Hızı ceza makbuzu 139 km yazıyordu. Km saatininde doğru olduğunu teyit eder bu durum.

 

Km saati hatalı demedik ama son hıza (185) yaklaşıldıkça km saatinin güvenirliği azalır. Basmaya devam ederseniz km saati devam eder ama araba hızlanmaz...

 

Ama sizi mutlu edecekse bu durum.... hızlanır fabrika verisi hikayedir. Mazda da diğer araba markalarına alışkanlıkla bu rakamı yazarlar aslında arabalarda son hız diye bir şey yoktur bacak kasımız ne kadar güçlüyse arabada o kadar gidebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Km saati hatalı demedik ama son hıza (185) yaklaşıldıkça km saatinin güvenirliği azalır. Basmaya devam ederseniz km saati devam eder ama araba hızlanmaz...

 

  • Bu bilginin dayanağı nedir ? Bir kaynak gösterebilir misiniz yoksa bu da "İşte böyle neye inanmak istersek ona inanıyoruz" tarzı bir şey mi ?
  • Mazda mühendislerinin her şeyi doğru tasarladığını iddia ederken bir km saatini düzgün yapamadığını mı iddia ediyorsunuz ?
  • Km saati çok basit bir düzeneğe sahiptir, teker dönüş hızını göstergeye yansıtır, teker dönüş hızı yükselmeden hız göstergesi nasıl yükselir ? Dışarıdan bir akım mı verilir devreye ?
  • Amacın hep bizim mutlu olmamız olduğunu iddia ediyorsunuz, yoksa amaç bu tür iddialarla kendinizi mi mutlu etmek :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

  •  
  • Mazda mühendislerinin her şeyi doğru tasarladığını iddia ederken bir km saatini düzgün yapamadığını mı iddia ediyorsunuz ?
  •  

 

Bunu bütün araba firmaları yapar. Son hıza varılmadan sürücü hızı kessin diye. Bunun nedeni güvenliktir. Bütün arabaların hız göstergeleri gerçek hızı vermez yaklaşık hızları verirler.

 

Arabanın son hızının yüksek olması arabanın satışı için bir avantaj sağlar. 

 

Eğer araba üreticileri salak değillerse son hızı 220 yada 240 olan bir arabanın kataloğuna son hızı 185 yazmazlar. 

 

Yine tekrar edeyim aracınızın daha hızlı olması sizi mutlu ediyorsa buna inanmanızda hiç bir sorun yok. 1,500 cc arabamla 260 yapabiliyorum diyebilirsiniz. Bunun önünde bir engel yok ki.

 

Buna inanan epey insanda çıkar mazdalarımız zaten maşallah spor araba gibi duruyor.

 

Hatta beygir gücü de 120 olmayabilir. Mazda bunu da yanlış yazmış olabilir. Bence 250 beygir bana öyle geliyor mesela.

 

hangimiz bunun ölçümünü yaptırdıki. Belki son hız gibi bunu da sallamışlardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yine be bir kaynak ne bir bilgi. Biz arabamız 190 yaptı derken ne kader inandırıcı geliyorsak size siz de bu kadar yazı yazarken o kadar inandırıcı görünüyorsunuz

Gösterge Hızı birebir yansıtmıyor demek ayrı, Gösterge artarken hız artmıyor demek apayrı. Peki o zaman Yokuş aşağı giden bir araçta hız dediğiniz değerlerin üstüne çıkarken gösterge nasıl ona eşlik ediyor ?

Bir şeyi sürekli tekrar ederek inandırıcılığınızı arttırmaz ancak güvenilirliğinizi eksiltirsiniz. Varsa elinizde varsayımdan öte bir bilgi paylaşın değilse size verdiğim Guinness rekoru bu konu için yeter de artar bile

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yine be bir kaynak ne bir bilgi.

 

Kaynak veriyorum ya Mazda inc. 

 

Eğer bizi keklemiyorsa yada araçlarımız satmasın diye özel çabaları yoksa güvenilir bir kaynak.

 

Arabanın son hızını hem matematik olarak hem test verisi olarak ölçüp yazmışlar. Kaynağım Mazda.

 

Size güvenilir gelmedi mi?

 

Arabalarımızın 1,500 cc olduğuna emin misiniz hiç söküp içine su doldurup ölçütünüz mü... 1800 cc olmasın.

 

Beygir gününün 120 olduğuna emin miyiz belki 200 ölçtürdünüz mü.

 

Mazda diyor diye mi inanıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer Mazda'nın verdiği her değer bu kadar önemli ve değişmez ise aracınız katalog verilerinden fazla yaktığında mahkemeye verin Mazda'yı :)

Benim kaynak istediğim bilgi araç hızlanmamasına rağmen km saatinin yükseldiğine dair iddianız ki bu iddanız temelsiz ve bilimsellikten çok uzak tam da inanmak için ortaya attığınız bir iddia izleniminde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer Mazda'nın verdiği her değer bu kadar önemli ve değişmez ise aracınız katalog verilerinden fazla yaktığında mahkemeye verin Mazda'yı :)

 

bununla ilgili bir araştırma şirketi ABD araçları tek tek test edip sonuçları dava etti. Sadece 3 firmanın hata payı kabul edilebilir sınırdaydı. (biri mazda) 10 kadar firmaya da yalan beyandan ciddi cezalar verildi.

 

Benzin verileri de test edilirken.. içinde  herşey sökülmüş araçlar, ince (bisiklet tekeri gibi) ve çok hava basılmış lastikler, çok uygun asfalt kullanılıyor.

 

ancak 10 firma bu durumu dahi açıklamayacak durumdaydı.

 

Mazda lehine olacak bir konuda yalan söylese tamam haklısınız ama  arabalarının son hızını düşük göstermeleri aleyhlerine olacak bir durum.

 

Bunu niye yapsınlar sizce??

 

220 yapabilen bir arabayı 185 göstermek takdir edersiniz ki salakça bir durum olur. Niye yapılır ki bu..

 

Şunda anlaşalım mı, bizim araçlar o hızı yapmıyor ama sizin aracınız 2010 model mazda 3 imperissive aracınız size özel torpilli üretilmiş 220 yapıyor belki bassanız 240..

 

Böylece hepimiz rahatladık bu nasıl :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araba satılır şekilde, ve çalışır yürür şekilde yapılıyor bu testler.  

 

ince tekerli arabalar , yok bisiklet lastiği,  fazla hava, içinden herşeyi sökmüşler  filan ,      nasıl bir iç dünyan var senin mübarek.

 

 

 

www.bmw.com.tr  der ki

 

Yakıt tüketimi ECE sürüş döngüsüne göre belirlenir (93/116/EC).

 

Yaklaşık üçte bir şehir trafiği ve üçte iki şehir dışı sürüş göz önüne alınarak hesaplanır (kat edilen mesafe bazında).

 

Yakıt tüketimine ek olarak CO2 emisyonu da bu şekilde ölçülür.

 

Yakıt tüketimi düzeyleri standart donanıma sahip otomobiller baz alınarak hesaplanır.

 

 

 

 

How is the fuel consumption test conducted? 
  • The test is outlined in Directive 93/116/EC as amended by Regulation (EC) 692/2008, and provides results that are more than representative of actual average on-road fuel consumption than previous tests. There are two parts: an urban and an extra-urban cycle. The cars tested have to be run-in and must have been driven for at least 1,800 miles (3,000 kilometres) before testing.
  • Urban Cycle
    The urban test cycle is carried out in a laboratory at an ambient temperature of 20oC to 30oC on a rolling road from a cold start, i.e. the engine has not run for several hours. The cycle consists of a series of accelerations, steady speeds, decelerating and idling. Maximum speed is 31mph (50km/h), average speed 12mph (19km/h) and the distance covered is 2.5 miles (4km).
  • Extra-Urban Cycle 
    This cycle is conducted immediately following the urban cycle and consists of roughly half steady-speed driving and the remainder accelerations, decelerations, and some idling. Maximum speed is 75mph (120km/h), average speed is 39mph (63 km/h) and the distance covered is 4.3miles (7km). 
  • Combined Fuel Consumption Figure 
    The combined figure presented is for the urban and extra-urban cycle together. It is therefore an average of the two parts of the test, weighted by the distances covered in each part.

 

 

 

5. TEST CONDITIONS

5.1. Test vehicle

5.1.1. The vehicle must be presented in good mechanical condition. It must have been run in and driven at least 3 000 kilometres, but less than 15 000 kilometres, before the test.

5.1.2. The settings of the engine and of the vehicle controls must be those prescribed by the manufacturer. This requirement also applies, in particular to the idle settings, to the cold start device and to the exhaust gas pollutant emission control system.

5.1.3. The laboratory may check that vehicle performance is as specified by the manufacturer and that it is possible to use it in normal driving conditions, particularly cold and hot start.

5.1.4. Before the test, the vehicle must be stored in a room where the temperature remains between 293 and 303 K (20 and 30 °C). This conditioning period will last at least six hours and to a point where the temperature of the engine lube oil and the engine coolant are within ± 2 K of the room temperature. At the request of the manufacturer, the test may be conducted within a maximum of 30 hours after the vehicle has been used at normal temperature.

At the manufacturer's request, gasoline engined vehicles may be preconditioned according to the procedure prescribed in point 5.1.11 of Annex VI to Directive 91/441/EEC; compression-ignition engined vehicles may be preconditioned according to the procedure described in point 5.3 of Annex III to the same Directive.

5.1.5. Only the equipment necessary for the functioning of the vehicle during the test shall be in operation. If there is a manually controlled device on the carburettor inlet for air heating, it must be in the 'summer' position. In general, the auxiliary equipment required for the normal running of the vehicle must be in operation.

5.1.6. If the radiator fan is temperature controlled, it must be operating as it would normally on the vehicle. The passenger compartment heating system must not be operating, nor must the air conditioning system, although its compressor must be operating normally.

5.1.7. If a pressure charging device is fitted, it must be operating as it would normally.

5.2. Lubricants

All lubricants must be those recommended by the manufacturer of the vehicle and must be indicated on the test report.

5.3. Tyres

The tyres must be of one of the types specified as original equipment by the vehicle manufacturer, inflated to the pressure recommended for the test load and speeds (adjusted, where necessary, for test-bed operation under test conditions). The pressures used must be indicated in the test report.

 

 

kaynak : http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/automotive/documents/directives/motor-vehicles/index_en.htm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...