Jump to content

Airbag Ömrü


Guest Japon:)
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mrb arkadaşlar tüm üyelere slm.AİRBAG Ömrü hakkında bilgisi olan varmı?

Bu konuda çeşitli rivayetler var,5 yıl 10 yıl kullanım süresi var diye ayrıca değişik periyotlarda bakımı yapılması gerekiyormuş yaptıran varmı?

Asıl sormak istediğim 97.98 model fuul bir araç aldığımızda satıcı doğal olarak 2.4 Airbag'den dolayı fiyatı yüksek tutuyor şayet 10 yıllık ömrü varsa airbag'ların hiçbir işlemi kalmıyormu kazada açılmazmı?

Cevaplar için şimdiden tşk ederim......

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest edarguner

Ben 1 tane saab 1 tane volvo olmak üzere 2 tane araçta Airbag'lerin son kullanım tarihlerini kapı eşiklerinde gördüm.( Model yılından sonra 10 yıldı )

Bazı rivayetlere göre içerisindeki barut yenilenmesi bazılarına göre airbag tamamen yenilenmeli denmekte.

Airbag tamamen yenilenmeli diyenlere katılmamak için fazla bir nedenim yok çünkü 10 yaşını doldurmuş ve açılmayan Ab'lere şahit oldum yakın arkadaşlarımda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 1 tane saab 1 tane volvo olmak üzere 2 tane araçta Airbag'lerin son kullanım tarihlerini kapı eşiklerinde gördüm.( Model yılından sonra 10 yıldı )

Bazı rivayetlere göre içerisindeki barut yenilenmesi bazılarına göre airbag tamamen yenilenmeli denmekte.

Airbag tamamen yenilenmeli diyenlere katılmamak için fazla bir nedenim yok çünkü 10 yaşını doldurmuş ve açılmayan Ab'lere şahit oldum yakın arkadaşlarımda.

Barut yenilenmesi konusu benim bildiğim kadarıyla airbag'larda barut değilde özel bir gaz var,gazını yeniletmek gerekiyor diye biliyorum(gaz doldurtmak vbg).

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Günümüzde birçok otomobilde standart olarak sunulan güvenlik sistemi olan hava yastığı ve ABS gibi sistemler otomobilin uzun süreli kullanımı boyunca hiç bir şekilde devreye girmese, bu güvenlik sistemleri devreye alacak tehlikeli durumlarla karşılaşılmasa bile bu sistemlerin kullanım ömürleri ne kadardır? Örneğin 10 yıllık bir otomobilde bu sistemleri test ettirebilir miyim? Son yıllarda, ileri teknoloji ürünü elektronik sistemler ile donatılmış araçlarda, otomobilin bütününe fonksiyon eden veya etmesi beklenen parçaların tümünde elektrik bağlantıları ve bu bağlantılar sayesinde de arıza bildirme fonksiyonları vardır. Aracı kullandığınız sürece ve tekerlekler döndüğü müddetçe ABS sistemi devrededir ve en ufak bir sorun halinde dahi arıza lambası yanarak sistemin sorunlu olduğunu bildirir. Aynı şekilde hava yastığı sistemi de aracın kontağı çevrildiği süreden itibaren sistemi kontrol ederek var olan sorunlar hakkında en hassas şekilde arıza bildirimi yapar. Bu nedenle ABS veya havayastığı sistemleri, aracın kullanımı anında fonksiyonel olmamalarına karşın, sürekli tetikte beklerler ve ihtiyaç duyulduğunda fonksiyonlarını faaliyete geçirmeye hazırdırlar. Ayrıca bu fonksiyonların herhangi birinde oluşan sorun derhal ikaz vererek aracın servise gitmesi sağlanır. Yetkili servislerde bulunan elektronik test aletleri ile sorunun menşei, aracın işletim sistemine kaydolmuş mesajlar ve kod numaraları ile tesbit edilerek giderilir. Sonuçta ABS ve havayastığı gibi sistemlerin faal olup olmadıkları hakkında ayrıca bir test prosedürü uygulatmanıza gerek yoktur. Ancak özellikle hava yastığı sistemlerinin her 10 yılda bir yetkili servisler tarafından kontrol edilmesi gereklidir. 10 yıl gibi bir süre geçmişi olan araç larda  hava yastıgının degişcek diye kaydesi yoktur ancak test cihazları ile gerekli parometreler incelenir ve sistem test cihazı tarafından ecu baglantılı olarak kontrol edilir .ve sistemin olumlu yönde çalışıp çalışmıyacagı anlaşılır ...

10 yıl gibi uzun bir süre geçmişi olup ta hava yastıgı açmyacak diye bir kayde yok sistem tamam olsun çalışır .

kaza anında hava yastıgı açmıyan araçlar mutlaka bir sorunu vardır ki açmamıştır ..

pertden sigortadan geri dönüşümü olan bir çok araç var ticareti yapılıyor hava yastıkları açılmış ve tamir olmuş ..bu araçların çogu trafikte yürüyor kaza anında  daha önceden aracın hava yastıgı açmış ve tamir olmuş kim ne derse desin orj gibi olmaz ve kaza anında %80 açmama gibi durumu var bunlara dikat etmek gerekir ...yada  agırbek lanbası yanan bir aracın lanbasının sönmesi için direnç gibi bazı çalışmalar yaparak ecu yanıltılıyor ve sistem çalışıyor muş gibi bir hal alıyor buda şansı işi böyle bir çalışmada test cihazı devre dışı kalıyor . sistem tam görünüyor devre tamamlandıgı için sorun görünmüyor ve kaza anında  agırbek açmıyor..

arkadaşlar durum böyle çok eski araçlar gördüm hava yastıkları aslan gibi çalışıyor kazada açmış .....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Paylaşım için tşk ederim Adem usta açıklayıcı olmuş,Formda sizi takip ediyorum.Japon araç aldığımda ilk işim sizinle tanışmak olacak : )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz tşk ederiz her zaman beklerim başım üstünde yeriniz var  :)

Adem usta,Dükkan dışına ekspere çıkıyormusunuz,Kaporta,Motor,Elektrik Vbg....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şöyle izat edeyim yalova kütahya izmit tekirdag ist bul çevre illeri bir çok yere gittim saymakla bitmez yol yardım amaçlı çok citti bir durum olmadıkça gidemiyorum çıkamıyorum çünkü... istediniz bir şey var ise söyleyin yardımcı olmaya çalışayım ....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç satışı için eksper'lik isteyecektim (Araç hakkında değer motor,kaporta durumu)  sizden,Şehir içi şehir dışı olabilir tam net birşey yok.Ücret ve detayları özelden mesjalarım kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...