Jump to content

LPG Konusunda Çok Önemli Bir Detay


Guest architect
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yoo, nereden çıkardın bu sonucu ? Ben Martta  sorduğumda sizin araçlar için Laserline yok demişlerdi ve doğal olarak ona en yakın bujiyi önermişlerdi. Şimdi Mazdalar için Laserline çıktıysa (ki Mazda3 için çıkmış, diğerlerini öğrenmeye çalışıyoruz) ne ala. Fiyatına göre değiştiririz artık :)

konu hakkındaki genel bilgi eksikliğimden kaynaklandı sanırım bu yanlış anlamam :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Üniversitede iken Otomotiv ana bilim dalı başkanı olan hocamla yaptığımız bir bilgi alışverişinde araç üreticisi belirtmediği sürece LPG ile çalışan motorda buji değişikliği yapmanın o kadar da ciddiye alınabilecek bi etki yapmadığını söylemişti.Kendisi de aracında standart bujileri kullandığını sadece ömrünü doldurmadan (10 bin km ise 8 bin de mesela) değiştirdiğini,yaptığı araştırmalarda da herhangi kayda değer bi sonuç elde etmediğini söylemişti.Ben de katalogtaki standart NGK - BKR5E-11 kullanıyorum,hiçbir problem de yaşamadım bu güne kadar.Tüketim olsun performans olsun,bobin vb ateşleme aksamı olsun hiçbir sorun yaşamadım. Yine de 6-7 bin km de de değiştiriyorum zaten 20 lira fiyatı var takımının.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bujilerin normalde değişdirilmesi gereken km nedir ki?.bizde buna dikkat edelim.

bujiye göre değişir.ben orjinal japan denso iridyum buji kullanıyorum.80.000 civarı bi ömrü var.20.000 olanlarda var onlar ucuz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şöyle söyliyim.2004 mazda 3 orjinal bujilerini daha 1 ay önce ilk defa değiştim (120.000 km).aynı bujinin geliştirilmiş olanını verdi servis.değişmeden önce yol bilg.9.8 gösteriyodu.değiştikten sonra birkaç gün gezdim tam 9.1 gösteriyodu.sizin aracınıza göre iridyum mutlaka vardır

eski ve yeni denso buji testi videosu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest architect

6 GG Fgst 100001--> 4 1.8 88 06.2002 - 2007 MZR-L8 DOHC ITR6F13 LPG 5 Detaylar

6 Sport-Kombi GY Fgst 100001--> 4 1.8 88 06.2002 - 2007 MZR-L8 DOHC ITR6F13 LPG 5 Detaylar

6 4 1.8 88 09.2007 - ... L823 ITR5F-13 LPG 5 Detaylar

6 4 2.0 0 06.2005 - ... LF-VE ILTR5A-13G ILTR6A-13G Detaylar

6 Sport-Kombi GY Fgst 100001--> 4 2.0 104 06.2002 - 2007 MZR-LF17/18 DOHC ITR6F13 LPG 5 Detaylar

6 GG Fgst 100001--> 4 2.0 104 06.2002 - 2007 MZR-LF17/18 DOHC ITR6F13 LPG 5 Detaylar

6 4 2.0 108 09.2007 - ...  ITR6F13 LPG 5 Detaylar

6 Sport-Kombi 4WD GY Fgst 100001--> 4 2.3 119 06.2002 - 2007 MZR-L3 DOHC ITR6F13 LPG 5 Detaylar

6 GG Fgst 100001--> 4 2.3 122 06.2002 - 2007 MZR-L3 DOHC ITR6F13 LPG 5 Detaylar

6 Sport-Kombi GY Fgst 100001--> 4 2.3 122 06.2002 - 2007 MZR-L3 DOHC ITR6F13 LPG 5 Detaylar

6 4 2.3 122 06.2005 - ... L3-VE ILTR5A-13G ILTR6A-13G Detaylar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest architect

Son gönderdiğim ileti epey karışık sanırım aşağıda verdiğim linkden aracınıza uygun(BENZİNLİ YA DA LPG'Lİ AYRI KODLAR VERİYOR) Buji kodunu öğrenebilirsiniz. Ardından Ngk bayilerinden temin etmeye çalışacaksınız.

Mazda 3 Z6 kodlu araçlar için  için LPG LASERLİNE buji yok aslında.NGK bu motorlar için  IFR6E11 'i öneriyor.Gerçi benim aldığım bujilerinde kutularında Laserline ibaresi vardı.Laserline serisi bujilerin kıvılcım veren uçlarının çok ince tasarlanıp laser katnağı ile birleştirilmesinden kaynaklanıyor. Bir de tırnak aralığı daha dar.Sanırım bu da daha verimli bir kıvılcım sağlıyor LPG gazı için.Sonuçta ben 1500 km'dir kullanıyorum.memnunum.silkeleme kesildi ki 12000 km'dir LPG ayarı ve filtre değiştirmedim.yakın bir zamanda LPG bakımı da yaptıracağım.Bundan sonra da silkeleme yaşasrsam direkt bobin kntrolu yaptırırm herhalde.30000 km'ye yakın LPG kullanıyorum.bu süre zarfında tam doğru buji kullanmama sebebi ile bobini zorlamış olabilirim.Zaten bu tip bir problem varsa bir kaç bin kilometrede kendini gösterecektir sanırım.

Link :

http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860&pd=1861&lng=tr&t=pkwzuendkerzen

bu link ile sorularınızı cevaplamış oluyorum sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest architect

Bu tekleme problemi sanırım Mazda 3 Z6 motorlarının düşük devirlerde değişken sübap zamanlaması sebebi ile zayıf karışım ile subap vuruntusu yapmadan gidebilmesi ile de alakalı.

Örneğin daha önce kullandığım Mazda 626 1800 devrin altında 4 ve 5. viteste sübap sesi yapardı rampalarda.Mazda 3 ise 1100 devirde bile bu sesi yapmıyor.Sanırım bu devirlerde verimli yanma için buji voltajı ve sparkı arttırılıyor ve debu durum ateşleme sistemine yük bindiriyor.Zira ben düşük devirde sessiz sürüşü çok severim ve de genelde aracımı olabildiğince yüksek vitesde kullanırım.Öyle ki LPG'li olmasına rağmen yağ tüketimim oldukça az.

Bu buji olayı sanırım o yüzden mühim.

Bu arada 323 Lantis motoru bildiğim kadarı ile yapı itibari ile zaten Mazda 3 motorundan farklı.323 lerde bu tip bir bujiye gereksinim var mı bilemiyorum.Ama mazda 6'da şart.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim şu anda motorda bulunan      ITR6F13 NGK MAZDA W/MAZDA MARK

yani senin listende aşağıdaki satıra denk geliyor.

6 GG Fgst 100001--> 4 2.0 104 06.2002 - 2007 MZR-LF17/18 DOHC ITR6F13 LPG 5 Detaylar

Bu durumda LPG5 diye bir buji mi isteyeceğiz NGK dan ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Mazda 3 ise 1100 devirde bile bu sesi yapmıyor.

.

.

.

323 lerde bu tip bir bujiye gereksinim var mı bilemiyorum.Ama mazda 6'da şart.

Gereksinimliğini bilmiyorum. Lantis&Familia motorlarında da o sesi duyamazsınız, avans ayarını otomatik yapar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest architect

burak ancak girdim foruma,

lpg5 alman gerekiyor.

ben 2000 km yaptım yeni bujiler ile ve çok memnunum.umarım hep böyle gider.

eğer aracında düşük devir teklemesi varsa bence o paray değer.insanın aracına sorunsuz binmesi ciddi keyif verici bir olay

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest architect

ben avans ayarından bahsetmiyorum.konu aracın tüm sübap zamanlamalarını bulunduğu devre, yakıt kalitesine ve dış ortam şartlarına göre değiştirebilmesi.avans ayarı mazda 626'da da vardı,ama aşırı düşük devirlerde sübap vuruntusu yapardı ki çok doğal, mazda'nın yeni nesil motorlarında hiçbir zaman sübap vuruntusu olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
Guest architect

Aracı sattım ama bujiler ile de 10000 km yaptım.Alt devir problemim de bir daha hiç olmadı. Yeni bir mazda 3 bakıyorum şimdi.Ona da LPG taktıracağım.Buji konusunda da aynı bujiyi kullanacağım.Bence alt devir sorununun çözümü bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaslar bu bujilerden mazda 2 ye uygun olanı hangisi lpg de.mazda 3 ün hava filtresi mazda 2 ile aynı. acaba bujileride aynımıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...