Jump to content

Antifiriz Gerçeği


mazdamx-5
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kış aylarının en önemli koruyucusu olan antifrizlerle ilgili yeterince bilgi sahibi misiniz?

Kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil 4 mevsim kullanılabiliyor.

Ünlü bir motor yağı firmasının internet sitesinde yer alan habere göre, kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil, 4 mevsim kullanılabiliyor. Antifrizin 4 mevsim kullanılabilmesinin nedeni ise içeriğindeki katıklarla aynı zamanda metal ve alaşımlarını paslanma ve aşınmaya karşı koruması ve kışın donmayı önlediği gibi, yazın da harareti önlemesi.

Donma noktasına dikkat

"Ne kadar çok antifriz kullanırsam o kadar çok koruma sağlarım" düşüncesi de yanlış. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -65 dereceye kadar düşüyor. Ancak antifriz + su karışımında antifriz oranı arttıkça donma noktası bir dereceye kadar düşüyor, daha sonra tekrar yükseliyor. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemli. Su oranı yüzde 70'i aşarsa donma yüzde 30'un altına düşüyor ve hararet tehlikesi başgösterir.

Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için yüzde 33 ila yüzde 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye ediliyor. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.

"Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir" düşüncesi de antifriz kullanımında yanlış bir bilgi. Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçer. Formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermez. Dolayısıyla, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçemez.

Antifirizler farklı olabilir

Antifriz değişiminin yılda bir defa yapılması gerekiyor. Ancak bu konuda en doğrusu, araç üreticisinin tavsiyesini dinlemektir.

"Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı" olduğu görüşü de yanlış bilinenler arasında yer alıyor. Çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa, ekleme yapılmadan değiştirilir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla kadar kullanılabilmektedir.

Alıntıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel bir konuya değinmişin,piyasada çok miktarda sahte antifiriz var hatta birkaç yıl önce benim bildiğim 8-10 araba büyük motor arızası yapmıştı bütün metalleri eritmiş,satan kişiyede hiçbir şey olmadı.Açıkta satıyorlardı bir ara antifirizi,sen dikkat etmezsen bu açıkta satılandan koyuyorlar yada eksiğini tamamlıyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel bir konuya değinmişin,piyasada çok miktarda sahte antifiriz var hatta birkaç yıl önce benim bildiğim 8-10 araba büyük motor arızası yapmıştı bütün metalleri eritmiş,satan kişiyede hiçbir şey olmadı.Açıkta satıyorlardı bir ara antifirizi,sen dikkat etmezsen bu açıkta satılandan koyuyorlar yada eksiğini tamamlıyorlar

Doğrudur abi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

ne kadar dogru bilmiyorum ama serviste sölemişlerdi sanırım aliminyum motorlu araclardaki antifiriz suyun hem ısınmasını ve arac stop ettiğinde de hemen sogumasını engelledigi için  motor blogunda ya da dier aliminyum parcalardaki ani ısı degişimine baglı carpılmayı önlüyormus muş muş...

birde yeşil ve pembe renkli antifiriz var farkları nedir acaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pembe renkli antifiriz (B12) yeşil renkli antifirizlere göre ısıyı daha iyi taşırlar. Bir diğer farkı fosfat içermediği için yeni nesil alüminyum motor kapaklarını korrozyon ile aşındırmaz ve de en güzeli sistemde hafif bir sızıntı olduğunda hava ile temas ederek o noktada kurur ve gözle tespit edilmesini sağlar.Farkı bu abi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

yeşil. orjinali yeşil...

bnde yeişl kullandım çok memnundum sabah ısındımı bütün gün kapalı bile olsa kendi motor ısısını koruyordu soguktan büzüşmüş tofaş motoru gibi hır hır hır yapmıyordu 3-4 saat yağan karın altında kalmasına rağmen :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarda konuşulduğu gibi yeşil sizin aracınız için idealdir bencede.Ancak antifriz koymadan önce aracınızın radyatör,termostat ve özellikle devirdaiminden(su pompası) emin olmalısınız.Aracınızda önceden kalma senelerin beklemiş, balcık renginde özelliğini kaybetmiş antifriz var ise,önce bir soğutma sistemi temizliği yapılmalıdır.Ardından antifirizi koymadan evvel,gerekirse radyatör,devirdaim ve termostat değiştirilmelidir.Yoksa eski radyatör delinebilir ve devirdaim pompası pompanın kasnak kısmının altındaki biz Türklerin deyimiyle"hikaye deliğinden" su kaçırma gibi problemlerle karşı karşıya kalabilirsiniz.Bu da aracınızın su eksiltip hararet yapmasına sebebiyet verebilir.Kısacası bu iş 15-20 yaşındaki araçlarımız için önemli ve dikkatli olunması gereken  bir iş.

Kolay gelsin..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lantis'i ilk aldığımda benden önceki sahibi antifriz kullanmamış malum 'adana sıcak memleket ve antifriz sadece soğuk yerlerde kullanılır' cehaletinden dolayı.

Ben aldığım gün suyu boşalttırıp antifrizli su ile doldurttum, önce devirdaim diş kırdı onu değiştirdik. Sonra lpg hortumu bağlantılarından su sızmaya başladı onu da halletik.Ardından motor bloğu su tahliye tapaları çürüdü (ki bu olabileceklerin en tehlikelisiydi) onu hallettik termostat bozuldu en son geçen hafta onu değiştirdim.Sonunda soğutma sisteminde değiştirmediğim hiçbişey kalmadığından (radyatör hariç) şu an tüm sorunlar bitti ama beni de bitirdi tabi bu arada.

Uzun lafın kısası 3 kuruşluk işten kaçacağım diye elinizdekilerden olabilirsiniz,antifriz kullanmayı asla ve asla ihmal etmeyin..

Saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarda konuşulduğu gibi yeşil sizin aracınız için idealdir bencede.Ancak antifriz koymadan önce aracınızın radyatör,termostat ve özellikle devirdaiminden(su pompası) emin olmalısınız.Aracınızda önceden kalma senelerin beklemiş, balcık renginde özelliğini kaybetmiş antifriz var ise,önce bir soğutma sistemi temizliği yapılmalıdır.Ardından antifirizi koymadan evvel,gerekirse radyatör,devirdaim ve termostat değiştirilmelidir.Yoksa eski radyatör delinebilir ve devirdaim pompası pompanın kasnak kısmının altındaki biz Türklerin deyimiyle"hikaye deliğinden" su kaçırma gibi problemlerle karşı karşıya kalabilirsiniz.Bu da aracınızın su eksiltip hararet yapmasına sebebiyet verebilir.Kısacası bu iş 15-20 yaşındaki araçlarımız için önemli ve dikkatli olunması gereken  bir iş.

Kolay gelsin..

würth veya tuyap ın soğutma sistemi temizleyicisi var. ısrarla tavsiye ederim komple antifirizi değiştirmeden uygulatın. yılların tortusu vs. hepsini çıkarıp atıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cevaplar için çok teşekkürler herkese :) opetin antifirizini aldım adam(tanıdık) en iyisi shell bence dedi ama opet istasyonu olunca opet satmak durumundayım dedi ama opetinkide hiç göz ardı edilcek bi ürün değil dedi bende opetin lpgsini seviyorum zaten aldım gitti..(1 saat önce aldım) :) Suyu tamamen değiştricem ve elfin temizleyicisini almıştım! kendim değiştiriyim diyorum ama gözümü korkutuyorlar hava yapar diye :S benim bildiğim radyatör kapağı açıkken arabayı 15dk çalıştırmak havayı alır ama şimdi şüphelenmeye başladım.. sizce napmalıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cevaplar için çok teşekkürler herkese :) opetin antifirizini aldım adam(tanıdık) en iyisi shell bence dedi ama opet istasyonu olunca opet satmak durumundayım dedi ama opetinkide hiç göz ardı edilcek bi ürün değil dedi bende opetin lpgsini seviyorum zaten aldım gitti..(1 saat önce aldım) :) Suyu tamamen değiştricem ve elfin temizleyicisini almıştım! kendim değiştiriyim diyorum ama gözümü korkutuyorlar hava yapar diye :S benim bildiğim radyatör kapağı açıkken arabayı 15dk çalıştırmak havayı alır ama şimdi şüphelenmeye başladım.. sizce napmalıyım?

lpg beyinleri motor seviyesinden yüksek olan araclarda genelde araba calışırken beyine giren hortumlardan bir tanesi sökülür su gelince geri takılır bu işlem bikaç saniye sürer arabada hava olup olmadıgıda beyinin ısınmasından anlaşılır sıcaksa hava yok tecrübe ile sabittir kolay gelsin
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...