Jump to content

DSC açık mı kapalı mı olmalı?


Mücahit
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

13 saat önce, tansu87 :

bunu kullanıyorum abi. uygulama forscan'ın iphone uygulaması paralı olan

Ekran Alıntısı1.JPG

kütür kütür normal mi yani. ama ciddi kütürdüyor. bi yerler kırılacakmış gibi. seri kalkmam normalde ama bazen ayarı tutturamayınca patiye kalıyor araç. 

lastik basınç sensörlerinin abs ile ilgisi var mı? onun beyni mi okuyor? uzun süreli abs ve tcs ışığının yanması normal mi? abs sensörlerim bozuk olabilir mi?

Kesinlikle normal. Aynısı benim aracımda da olurdu. Kuru zeminde olmuyor ama ıslak zeminde dediğin gibi oluyordu. Sorun arama boşuna. 

Lastik basınç sensörü ayrı bir beyinle kontrol edilr diye biliyorum. Kaydırınca ve sen de hala gaza basmayı yumuşatmadıysan lastiğinde goodyear en az 2-3 senelik diye hatırlıyorum normal hepsi, tcs ışığı yanar. 
Ben dip gaz yaptığımda kötü lastiklerle ve ıslak havada yokuş yukarı 40-50 km ye kadar tcs ışığı yaktığını bilirim.

ABS beyninize de dikkat edin sürekli aracı dipfrenle abs ye sokturmayın. TCS de yine bu abs sistemiyle mi çalışıyor bilmiyorum. BL kasaların abs beyinleri sıkıntılı demişti Adem usta. Sık değişiyormuş.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim effecient gripler de aynı durumdaydı. lastikleri değiştirdikten sonra o be dünya var demiştim. aldığım lastikler de öyle çok beğenilmeyen falken'di.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abs olayı, dip frenle alakalı bir durum değil, Mutlu.

4'lü flaşörleri devreye sokacak kadar sert fren yapmak zorunda kaldın mı bilmiyorum ama, benim başıma 2 kere geldi. Hiç birinde ABS hatası almadım. Gösterge panelinde ABS sürekli yanar halde kalmadı.

Servis bültenine göre bu durum, nem oranı yüksek yerlerde abs motoruyla modül arasında iletişim problemlerinden kaynaklanıyor. Yani bir yerler oksitleniyor.

Modülü açıp, lehim yerlerini kontrol edip, alkolle silmek işe yarayabilir.

Modülü de Ate yapmış, tam araştırmadım ama focus'da kullanilana benziyor.

8V61-2C405-AE, 10096101103, 10021203504

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, quiteguide :

Bir anda 2 ayrı lastik basınç sensörü bozulmaz yada pilleri bitmez. Tekerleri değiştirince başka bir sensorden hata aldığını söylemişsin zaten.

Sorun adaptörden, gösterge paneli ilgili bağlantı bölümünden ya da moduldendir. Umarım elm cihazındandır.

Benim kablolu cihazla bile, 30-40 pidi aynı anda okuyunca bazen anlık RVM modülü iletişim hatası alıyorum. Ama arıza kodum asla yanmaz, gösterge panelindeki RVM sarı renk almaz, yada arıza kodlarını tekrar aratınca 'Dtc set at time of request' demez. 'Previously set Dtc, not set at time of request' der. Malum sitede bazen satılık araçlara bakıyorum, panelde RVM sarı yanıyor. Sıkıntı!

Velhasıl, beyine/modüllerde yan sanayi adaptörle giriş yapınca böyle olabiliyor.

Bu ABS muhabbeti jantlar yer değiştirdikten sonra oluştuysa, bu durumu da göz önünde göz önünde bulundur diyecegim ama herhangi bir ABS sensörü/bağlantısı kaynakli bir sorun olsa, nokta atışı hata kodu vermesi gerekirdi. Canını sıkmadan, buraya bir göz at. Modulle alakalı bir sorun olabilirmiş. 🤐

https://www.mazda3forums.com/62-suspension-brakes/761770-mazda-3-abs-lights-faulty-abs-pump-code-c0020-fixed-reasonable-price.html#/topics/761770

Bu durumla ilgili servis bülteni de varmış. Umarım direk ABS modülü değil de, bağlantı yerlerinde temassizlik, oksitlenme vs. ile alakalı bir durumdur, Tansu.

IMG_20200224_003338.jpg

Korktum. Burada sürekli yanma demiş ama Avusturya’daki arkadaş. Bendeki şimdilik sönüyor. Ama ileride başıma iş açabilir gibi duruyor. 

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Kesinlikle normal. Aynısı benim aracımda da olurdu. Kuru zeminde olmuyor ama ıslak zeminde dediğin gibi oluyordu. Sorun arama boşuna. 

Lastik basınç sensörü ayrı bir beyinle kontrol edilr diye biliyorum. Kaydırınca ve sen de hala gaza basmayı yumuşatmadıysan lastiğinde goodyear en az 2-3 senelik diye hatırlıyorum normal hepsi, tcs ışığı yanar. 
Ben dip gaz yaptığımda kötü lastiklerle ve ıslak havada yokuş yukarı 40-50 km ye kadar tcs ışığı yaktığını bilirim.

ABS beyninize de dikkat edin sürekli aracı dipfrenle abs ye sokturmayın. TCS de yine bu abs sistemiyle mi çalışıyor bilmiyorum. BL kasaların abs beyinleri sıkıntılı demişti Adem usta. Sık değişiyormuş.

Aynen. Kuruda yapmıyor o kadar. Islak zeminde fena titriyor. Bu sabah kuruda iki kez denedim. Sorun yok mesela. Abs ışığı da yakmadı

 

 

41 dakika önce, quiteguide :

Abs olayı, dip frenle alakalı bir durum değil, Mutlu.

4'lü flaşörleri devreye sokacak kadar sert fren yapmak zorunda kaldın mı bilmiyorum ama, benim başıma 2 kere geldi. Hiç birinde ABS hatası almadım. Gösterge panelinde ABS sürekli yanar halde kalmadı.

Servis bültenine göre bu durum, nem oranı yüksek yerlerde abs motoruyla modül arasında iletişim problemlerinden kaynaklanıyor. Yani bir yerler oksitleniyor.

Modülü açıp, lehim yerlerini kontrol edip, alkolle silmek işe yarayabilir.

Modülü de Ate yapmış, tam araştırmadım ama focus'da kullanilana benziyor.

8V61-2C405-AE, 10096101103, 10021203504

Abi ben hiç sert fren yapmıyorum. Zaten ilgisi yok demişsin. Ama bu abs hatası frenlemede olmadı zaten. Yokuşta oldu. Şimdiye kadar 2 kere yaptı. 
 

abs kabloları mı beyni mi nasıl bilmiyorum. Oksitlenme temas sorunu olsa ara ara yapması gerekmez mi? Neden iki tane dik rampa kalkışta lamba yaktı ki? 
 

abs beyni tamir oluyor mu? Yenisi ford ile uyumlu mu? Sıfırı pahalı mı? :( 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tansu, sürekli yanan bir arıza lamban yoksa hiç canını sıkma. Ecnebi eleman, sürekli yanan hata koduna rağmen frenlemede bariz bir değişiklik olmadığını söylemiş, aracı satmak istediğinde kurallar gereği kusurlu mal olarak algılandığından, aracı satamayacağından tamir yoluna gitmiş. Sana bu örneği vermemin nedeni 2 hata kodununda, senin durumdaki ile aynı olmasıydı. Gittiği yere kadar devam, en azından sorunun muhtemel nedenini hakkında bilgi sahibi oldun.

Videodaki durum normal. Sıkıntı yok.

ABS beyni ile ilgili müsait bir ara şu videoyu izle. Vakumlu havyası olan her oto elektrikçi/beyinci gerekli işlemleri & kontrolleri yapar.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hah işte onu demeye çalışıyorum ben QuiteGuide abi, ismini hep unutuyorum kusura bakma. :D
Tansunun araçta sürekli yanık kalmıyor ki, tcs den yana bir arızası yok yani. 

Tansu attığın videolar çok normal, lastiklerden kaynaklı. Benim meslektaş Erkan hocanın dizel bl sini kullanmıştım. Dizelde bu sorun çok daha belirgin ani tork patlaması nedeniyle. Onun da lastikler goodyear efg idi, o nedenle normal deyip duruyorum 2 gündür. :D :D

Continental ContiPremiumContact 6 veya Michelin Primacy 4 e geç rahat et derim. Michelin daha sessiz bu arada.

 

Benim poryalar ömrünü doldurup da hata vermeye başladığında bu tcs ışığı yanık kalıyordu. Tabi araç yolda geziyordu. Aklınızda bulunsun.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@quiteguide tamamdır abi. Şimdilik canımı sıkmıyorum. En azından sürekli yanan bi lambam yok. Obd adaptörünü de kullanmayacam hata kodlarını sildikten sonra. Videoda  izledim biraz. Kontrol zor değil gibi. En kötü baktırırız. Teşekkürler. 
 

@Mutlu Tekir o kadar dedim sana alayım mı gy’leri diye. Sen de alacaktın sonra vazgeçtin :) daha 1 senelik 15 bin yaptım. Çöpe atmak istemiyorum :( satsam kaç para eder onu da bilmiyorum. Ama bu lastiğin şöyle bir özelliği var. Isınınca çok iyi yol tutuyor. Sesi de çok az. Konforu da iyi. Primacy3’ten daha konforlu onu net söyleyebilirim. 
 

tpms sensörlerini lastikten yakıyor desem olmaz. @ozgur35 de aynı lastikleri kullanıyor. Onda yanmıyor lamba. Ama o sorun da çözüldü mü çözülmedi mi anlamadım. Eskisi gibi değil. Servisteki sıfırlamanın ardından bi değişim oldu. 3-5 kere yanıp sönüp sönüyor. Eskiden uzun yolda yanık kalıyordu. 
 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Asfaltın & subapların durumuna göre, yeni lastikle bile yapar onu.

5 sene önce aracı ilk aldığımda, Kayseri'de yağmurlu bir sonbahar gununde ışıklarda dscyi kapattım. Dip gazda, duz yolda 1 metre kadar sağa sola yalpalamıştı. Güzel bir hisdi, vesselam.😆

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, quiteguide :

Asfaltın & subapların durumuna göre, yeni lastikle bile yapar onu.

5 sene önce aracı ilk aldığımda, Kayseri'de yağmurlu bir sonbahar gununde ışıklarda dscyi kapattım. Dip gazda, duz yolda 1 metre kadar sağa sola yalpalamıştı. Güzel bir hisdi, vesselam.😆

Supaplar canavar. Kaputun altındaki beygirleri tutamıyorum :) 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maşallah deee.

Yurt dışından orijinal zincir setini, silindir saplamalarini, termostat vs. bekliyorum.

2 haftaya bende ateş ecedem, inşallah.

 

quiteguide tarafından düzenlendi
Mükerrer Mesaj
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, tansu87 :

bunu kullanıyorum abi. uygulama forscan'ın iphone uygulaması paralı olan

Ekran Alıntısı1.JPG

kütür kütür normal mi yani. ama ciddi kütürdüyor. bi yerler kırılacakmış gibi. seri kalkmam normalde ama bazen ayarı tutturamayınca patiye kalıyor araç. 

lastik basınç sensörlerinin abs ile ilgisi var mı? onun beyni mi okuyor? uzun süreli abs ve tcs ışığının yanması normal mi? abs sensörlerim bozuk olabilir mi?

Evet o ses normal. Bende de patinaja kalırsa kırılacakmış gibi aynı şekilde oluyor.  Lastikler çok etkiler. Ben değiştirdim kurtuldum.  Toyo vardı çok sarardı kalkışlarda. Primacy 4 aldım sıkıntısız. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik tutunamadığında ışık yanar sistem devreye girer işi bitince devreden çıkar. DSC ışığı sistem devreye girdiğinde flamalı şekilde yanar söner, işi bitince ışık söner. Bunun yanında abs ışığının yandığına denk gelmedim. Yanıyorsa bile bana denk gelmedi. Bu ihtimal için kesin konuşmayayım çünkü patinaj dolayısı ile DSC 4 yılda 3-4 kere ya olmuştur ya olmamıştır.

DSC ışığı bir de bozuk, stabilize yolda arka tekerler fazla sektiği durumlarda sinyal karşılaştırma hatası nedeniyle geçici olarak yanar. Tekerleklerden alınan sinyaller normal algoritmalara uymadığı için sistem; sinyal karşılaştırma hatası diye uyarı verir ve sistemi askıya alır. Bunu da DSC ışığı yanık kalarak belirtir, "dsc devre dışı aracı benim destek sağlayacağıma güvenerek kullanma" diye.
Bu durumda da abs ışığı yanmaz.  Bunda kesin eminim, köy ve yayla yollarında her sene denk geliyor. Forscanın orjinal kablosu ile bağlandığımda da bununla ilgili kaydı görüyorum. Kaydı ABS modülü tutuyor ancak ışığının yandığını görmedim.

Bu iki durumda da araç rutine oturduğu, 50-100 metre normal seyir haline geçtiği zaman DSC ışığı söner. Hele ABS 1 saat yanıyor, DSC 1 saat yanıyor durumu ABS nin ve DSC nin o süre içerisinde iptal olduğu anlamındadır. ABS  motoru sürekli devrede olan bir sistem değil, tetikte olan sürekli tekerleklerden gelen verilerin işlendiği, patinaj anında veya hıza göre blokaj anında fren gücünü azaltıp tekrar arttırarak lastiklerin yüzeye tutunmasını sağlayan sistem. @quiteguide nin de paylaştığı sayfa ve bültende de ABS nin motoru ile ilgili bir sorun olduğundan bahsedilmiş. Yani motor devreye girdiğinde motor direncinin (sargı, kollektör veya röle kaynaklı) olması gerekenden farklı olduğu ve bunun çektiği akımla anlaşılabildiği bir durum. ABS devreye girmediği sürece frenajda zaten sorun yok. ABS nin devreye girip motora komut gönderildiği durumda anlaşılabilen bir durum olabilir. Kontrol etmekte fayda var. Kullanıcı olarak yapılabilecek olan abs yi devreye sokacak şartları deneyerek ışığın sürekli yanık kalma durumunu yapıp yapmadığı, yapıyorsa modülün gerekli kontrollerinin yapılması. 

8 sene önceydi yanlış hatırlamıyorsam. Şuan focusu olan arkadaşımın o zamanlar 1.6 ies i vardı. ABS nin çok erken devreye girip, aracın fren mesafesini uzattığından şikayetçiydi. İş bilir ustası, abs yi iptal etti. Abs ışığı sadece abs devreye gireceği zaman yanıyordu. Modül iptal olduğu halde abs ışığı devreye girmediği, fren hidroliği azalmadığı sürece yakmıyordu. Frenler iyi oldu, daha iyi duruyor diyordu ki, 10 gün sonra ani fren yapması gereken bi anda araç saçma sapan yerlere savruldu. Ucuz atlattı. ABS ye göre yapılmış bu, denge fln kalmamış araçta en azından düz gidiyordu frene basınca, şimdi nereye gittiği belli değil diyip tekrar bağlattı modülü. ABS bir yönden de frenlerin balansını sağlıyor. 

  • Beğen 4
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, ibrasoft :

Lastik tutunamadığında ışık yanar sistem devreye girer işi bitince devreden çıkar. DSC ışığı sistem devreye girdiğinde flamalı şekilde yanar söner, işi bitince ışık söner. Bunun yanında abs ışığının yandığına denk gelmedim. Yanıyorsa bile bana denk gelmedi. Bu ihtimal için kesin konuşmayayım çünkü patinaj dolayısı ile DSC 4 yılda 3-4 kere ya olmuştur ya olmamıştır.

DSC ışığı bir de bozuk, stabilize yolda arka tekerler fazla sektiği durumlarda sinyal karşılaştırma hatası nedeniyle geçici olarak yanar. Tekerleklerden alınan sinyaller normal algoritmalara uymadığı için sistem; sinyal karşılaştırma hatası diye uyarı verir ve sistemi askıya alır. Bunu da DSC ışığı yanık kalarak belirtir, "dsc devre dışı aracı benim destek sağlayacağıma güvenerek kullanma" diye.
Bu durumda da abs ışığı yanmaz.  Bunda kesin eminim, köy ve yayla yollarında her sene denk geliyor. Forscanın orjinal kablosu ile bağlandığımda da bununla ilgili kaydı görüyorum. Kaydı ABS modülü tutuyor ancak ışığının yandığını görmedim.

Bu iki durumda da araç rutine oturduğu, 50-100 metre normal seyir haline geçtiği zaman DSC ışığı söner. Hele ABS 1 saat yanıyor, DSC 1 saat yanıyor durumu ABS nin ve DSC nin o süre içerisinde iptal olduğu anlamındadır. ABS  motoru sürekli devrede olan bir sistem değil, tetikte olan sürekli tekerleklerden gelen verilerin işlendiği, patinaj anında veya hıza göre blokaj anında fren gücünü azaltıp tekrar arttırarak lastiklerin yüzeye tutunmasını sağlayan sistem. @quiteguide nin de paylaştığı sayfa ve bültende de ABS nin motoru ile ilgili bir sorun olduğundan bahsedilmiş. Yani motor devreye girdiğinde motor direncinin (sargı, kollektör veya röle kaynaklı) olması gerekenden farklı olduğu ve bunun çektiği akımla anlaşılabildiği bir durum. ABS devreye girmediği sürece frenajda zaten sorun yok. ABS nin devreye girip motora komut gönderildiği durumda anlaşılabilen bir durum olabilir. Kontrol etmekte fayda var. Kullanıcı olarak yapılabilecek olan abs yi devreye sokacak şartları deneyerek ışığın sürekli yanık kalma durumunu yapıp yapmadığı, yapıyorsa modülün gerekli kontrollerinin yapılması. 

8 sene önceydi yanlış hatırlamıyorsam. Şuan focusu olan arkadaşımın o zamanlar 1.6 ies i vardı. ABS nin çok erken devreye girip, aracın fren mesafesini uzattığından şikayetçiydi. İş bilir ustası, abs yi iptal etti. Abs ışığı sadece abs devreye gireceği zaman yanıyordu. Modül iptal olduğu halde abs ışığı devreye girmediği, fren hidroliği azalmadığı sürece yakmıyordu. Frenler iyi oldu, daha iyi duruyor diyordu ki, 10 gün sonra ani fren yapması gereken bi anda araç saçma sapan yerlere savruldu. Ucuz atlattı. ABS ye göre yapılmış bu, denge fln kalmamış araçta en azından düz gidiyordu frene basınca, şimdi nereye gittiği belli değil diyip tekrar bağlattı modülü. ABS bir yönden de frenlerin balansını sağlıyor. 

Normal sürüş şartlarında aşırı sert fren nedeniyle ABS'nin devreye girip, ABS ışığının yanıp sönmesiyle ilgili bende emin değilim. Modülde, fren hidroliği seviyesinde, sensorlerde sorun olmadığı, disklerde sensorun işlevini engelleyecek çamur, ot, çöp bulunmadığı sürece, kullanıcıya uyarı vermese gerek. 

Ford'un tedarik ettiği çoğu şey, malesef su koyuveriyor. 

Bu modulle ilgili sorun contalama gibi, yoksa yüksek sıcaklık & nem olan yerlerde su koyuvermek ne alaka?

Şu iki bölge. Özellikle, motorun bulunduğu kırmızı alan.

Resim benzer modül, farklı bir araçtan.

IMG_20200224_211121.jpg

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Mutlu Tekir :

DCS de yine bu abs sistemiyle mi çalışıyor bilmiyorum. BL kasaların abs beyinleri sıkıntılı demişti Adem usta. Sık değişiyormuş.

Mutlu,  arkadaşın Toyota Versosunda abs modülü arızalandı devre dışı kaldı. yanında Traksiyon Control lambasıda beraber yandı, servisi aradık ikisini aynı modül çalıştırıyormuş, kabin içinde zeminde kibrit kutusundan büyükçe bir kutu idi gördüğümüz, değiştirildi sorun halloldu. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Renegade :

Mutlu,  arkadaşın Toyota Versosunda abs modülü arızalandı devre dışı kaldı. yanında Traksiyon Control lambasıda beraber yandı, servisi aradık ikisini aynı modül çalıştırıyormuş, kabin içinde zeminde kibrit kutusundan büyükçe bir kutu idi gördüğümüz, değiştirildi sorun halloldu. 

Olası zaten. Çekiş kontrol denen şey sadece gücü kesmiyor. Ön tekerlere fren yaptırıyor. 
 

normalde diferansiyel mantığında tek teker patinaja düşünce o teker daha fazla döner ve güç patinaja düşen tekere kayar. Patinaja düşen tekere fren uygulanarak güç dağılımı eşitlenmeye çalışılır. Bunu başka hangi sistem yapar bilmiyorum ama en olası sistem abs olsa gerek. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Frene basinca Abs devreye giriryor mu Bence senin abs kablosunda sikinti var soketi cikmis yada su almis tekeri sok bak arkadasin volvo s40 a oldu abs yaniodu cani isteyince soketin icine su girmis 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.02.2020 at 22:14, quiteguide :

Forscanden bütün hata kodlarını sil. Errors bölümünde, sağ üst soldan 2. işaret, butun modülleri sıfırlar.

Aracı çalıştırmadan, Obd portundan cihazı çıkart, bir hafta aracın beynine hiç bağlanma, aynı şartlarda kullanmaya devam et bakalım, nasıl olacak.

Abi hata kodu menüsünde hata kodu çıkmadı. Bir de service bölümü var. Foto ekledim. Modülleri sıfırlar deyince buradakiler kafama takıldı

Hata kadları menüsü

 

142252D8-2809-4ACE-ABAB-77A3F61F5E48.jpeg

348C94E1-2514-4C95-9C92-57FCA2DAD9AB.jpeg
 

servis menüsü 

 

93D54890-09AC-48B4-AFC4-A9DAB270D6B7.jpeg

BA72F3E7-07E8-470B-9D63-44F28DDF94F2.jpeg

10 dakika önce, ozgur35 :

Frene basinca Abs devreye giriryor mu Bence senin abs kablosunda sikinti var soketi cikmis yada su almis tekeri sok bak arkadasin volvo s40 a oldu abs yaniodu cani isteyince soketin icine su girmis 

Durup dururken hiç yanmadı ki. İki kere yandı. Onda da çok dik rampada patinaja kalmıştım. O anlara denk geldiyse tesadüf olmuştur heralde. Yağmur bi yağsın, tekrar deneyecem. Kuru havada arabanın içinde ne varsa yer değiştiriyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ekleme;

Uzun zamandır bu bölüme bakmiyordum, önceden ABS modülünde kalibrasyon opsiyonu yoktu diye anımsıyorum. Service kısmına bir de gaz kelebeği adaptasyonu gelse, güzel olur.

Service'in bir üstündeki 'tests' kısmını prosedüre uygun şekilde (engine on/off opsiyonları var) kullanabilirsin. 

1 hafta çabuk geçmiş sizin orda🙂

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...