Jump to content

Hangi yağı önerirsiniz? (Lantis)


maverick sbd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

sübaplara baktırmak için üst kapağın açılması gerek, açmışken motorada baktır zaten pistonlar gözünüzün önünde duracak, ne gerekiyosa  gerekiyosa değişirsin yağ yakmada biter.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 91
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • SeZaR_323

    5

  • NoooFearrrr

    18

  • domestos

    17

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Guest sistempro

sübaplara baktırmak için üst kapağın açılması gerek, açmışken motorada baktır zaten pistonlar gözünüzün önünde duracak, ne gerekiyosa  gerekiyosa değişirsin yağ yakmada biter.

gürhan usta, sübablara internetten baktım yan sanayiydi herhalde. tanesi 27 tl idi. 16 valve olduğu için 16 tane mi gerekiyor. sitede gördüğüm lantisler için olandı ve 8 tane idi.

he bi de hani benim motorda titreme var diyordum ya ilk, işte o ara mazda servisinden ayrılmış bir usta vardı ona gösterdim titremeyi, motor sökülecek üst kapak yapılacak 1000 tl demişti. ama daha baya binersin o zaman gelene kadar demişti. yani motoru gördü, acelesi yok demek istedi herhalde. motoru gören ustaların geneli subablar ya da üst kapak diyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş o sübaplar sizin motorunuza uygun olarak  takım olarak satılıyor, yani tek tek almaktansa takım değişmek daha iyi , bide conta takımı gerekir tabi beraberinde değiştirilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

kardeş o sübaplar sizin motorunuza uygun olarak  takım olarak satılıyor, yani tek tek almaktansa takım değişmek daha iyi , bide conta takımı gerekir tabi beraberinde değiştirilir.

conta kapağı ile birliktemi yoksa sadece contalar mı?

bazı ustalar lpg li araçlara çelik sübap öneriyor. tabi servisinde orjinalini verecekleri için çelik olma ihtimali varmı. orjinali çelikmi lantis 97 modelin onu da bilmiyorum. bi tel açık soriyim en iyisi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın sistempro sübap dediğimiz ekipmanlar üst kapak içine yerleştrilen vede egzantrik milinin dönüşüyle hareket eden 8 emme vede 8 egzoz olmak üzere 16 adettir. kafası yuvarlak büyükçe bir çivi boyututadırlar, Bu sübaplar zamanla yıpranır , bazen sübaplar değilde sübap lastikleri yıpranır, o zaman ustanın görüşüne göre sadece lastikler değiştirilir ama açılmadan bişey sölenemez,bizim üst kapak dediğimiz parça öle kolay kolay değişecek bir parça değildir, bazen motor bloğuna oturduğu yüzey tam düz olmayabilir vede bunu rektefiyeci silerek yani taşlayarak düzeltir, amaç yüzeylerin tam olarak birbirine oturmasıdır, sadece içindeki aksam değiştirlir vede tekrar bu yüzeyler arasına üst kapak contası dediğimiz conta bırakılarak kapatılır, tabii bu sübaplarda vede üst kapakla motor bloğu arasındaki bulunan contada aynı şekilde egzoz contasıda  hatta gerekirse başka değişecek conta varsa, onlarda ustanın önerisine göre değiştirilir vede motor açan ve rektefiye yaptıran ustanın önerisi doğrultusunda herkese, hali hazırda tüm motordaki mevcut contaların içinde bulunduğu conta takımını alması önerilir.

Çelik sübap nasıl birşey farkı ne orjinalinden bilemiyorum şimdi, ama zaten eski model mazdaların sübapları çeliktir. Demek istediğim şu an orjinalinden daha kaliteli bir 323 sübapı olduğunu sanmıyorum. Eğer motoru açtıracaksan şunu bilki açtıktan sonra ne yapmak gerekiyosa yap, vede güzelce topla selametle bin aracına.  Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest greystone

benim opel astra vardı oda eksiltiyordu  5000 kmde 1 litre civarı 10-40 kullanıyordum sürekli ondan sonra mobil 5-30 koydular yanlışlıkla ondan sonra yağ eksiltmedi araba hiç

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim opel astra vardı oda eksiltiyordu  5000 kmde 1 litre civarı 10-40 kullanıyordum sürekli ondan sonra mobil 5-30 koydular yanlışlıkla ondan sonra yağ eksiltmedi araba hiç

Enteresan !!

Oysa daha ince yağ konulmuş, eksiltme olayını nasıl kesti acaba.

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bazı yağların içinde sızıntı önleyici oluyor belki tam sentetik yağ kullandığınız için contalardan veya keçelerden sızan yağ kesildi , vede bunuda kuruyan vede özelliğini yitiren contaları onararak yaptı, bu bir ihtimal, bir ikincisi ise eğerki aracınız yağı yakıyorduysa bu yağıda yakmalıydı, yağın viskosite derecesinin pek etkisi olamaz. banada ilginç geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

sayın sistempro sübap dediğimiz ekipmanlar üst kapak içine yerleştrilen vede egzantrik milinin dönüşüyle hareket eden 8 emme vede 8 egzoz olmak üzere 16 adettir. kafası yuvarlak büyükçe bir çivi boyututadırlar, Bu sübaplar zamanla yıpranır , bazen sübaplar değilde sübap lastikleri yıpranır, o zaman ustanın görüşüne göre sadece lastikler değiştirilir ama açılmadan bişey sölenemez,bizim üst kapak dediğimiz parça öle kolay kolay değişecek bir parça değildir, bazen motor bloğuna oturduğu yüzey tam düz olmayabilir vede bunu rektefiyeci silerek yani taşlayarak düzeltir, amaç yüzeylerin tam olarak birbirine oturmasıdır, sadece içindeki aksam değiştirlir vede tekrar bu yüzeyler arasına üst kapak contası dediğimiz conta bırakılarak kapatılır, tabii bu sübaplarda vede üst kapakla motor bloğu arasındaki bulunan contada aynı şekilde egzoz contasıda  hatta gerekirse başka değişecek conta varsa, onlarda ustanın önerisine göre değiştirilir vede motor açan ve rektefiye yaptıran ustanın önerisi doğrultusunda herkese, hali hazırda tüm motordaki mevcut contaların içinde bulunduğu conta takımını alması önerilir.

Çelik sübap nasıl birşey farkı ne orjinalinden bilemiyorum şimdi, ama zaten eski model mazdaların sübapları çeliktir. Demek istediğim şu an orjinalinden daha kaliteli bir 323 sübapı olduğunu sanmıyorum. Eğer motoru açtıracaksan şunu bilki açtıktan sonra ne yapmak gerekiyosa yap, vede güzelce topla selametle bin aracına.  Kolay gelsin.

o zaman parayı biraz hazır edip ondan sonra böyle bir işe kalkışmak lazım. tabi bendeki sübaplara daha ömrü var demişti japoncu usta. açıklama için teşekkürler Gürhan usta

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Dahan önce Castrol M. 10w40 kullanıyordum yağ eksiltiyordu geçenlerde 15w40 Mobil koydurdum aracın sesi arttı ivmelenmede hantallık başladı ve rolanti dengesizleşti anlayacağınız bi haller oldu şimdi ne yapmalıyım bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Önümüz kış, 15 -40 tehlikeli olur, malum soğuklarda yoğunlaşabilir vede yağlama yapamaz, motorunuz büyük zarar görür, size önerim hemen yağınızı 10-40 yarı sentetik yağ ve  filtre  ile değiştiriniz , 500-1000 km arasında motor eski haline dönecektir, değişmez iseniz ileride çok kötü lifter sesi duyabilirsiniz. Ben her zaman sölerim TR iklim koşullarına en uygun viskosite değeri 10-40 dır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neticede araçlarımız (senin de benim de) belirli bir kilometreyi yapmış motorlara sahip olduğu için çok pahalı yağlara yönelmenizi tavsiye etmem, ayrıca motor çok yağ yakıyorsa 15-40 yağ koymakla iyi yapmışsın, araçta lifter sesi oluşmadıysa ki zaten çok çok kalın yağ koymadığın sürece lifter ses yapmaz hatta lifter sesi yapan araçlar için 15-40 veya 20-50 yağ tavsiyesinde bulunan ustaları biliyorum...

aracın sesi arttı ivmelenmede hantallık başladı ve rolanti dengesizleşti anlayacağınız bi haller oldu şimdi ne yapmalıyım bilmiyorum

Bu sorunların hepsinin sadece yağı 15-40 yaparak olduğundan emin misin? Tek başına hele hele yıpranmış motorlarda yağın viskozitesi bu kadar veya hissedilir derecede etki yapmaz... En azından bende yapmadı/yapmıyor... Bence aracında başka sorunlar olabilir...

Gelişmeleri bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracım daha yeni 100 bine yetişti motor yıpranmış değil yani tüm şikayetler yağı değiştirdikten hemen sonra başladı o yüzden yağdan şüphelendim bugün shell helix 10w40 koydum bakalım neler olacak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracım daha yeni 100 bine yetişti motor yıpranmış değil yani tüm şikayetler yağı değiştirdikten hemen sonra başladı o yüzden yağdan şüphelendim bugün shell helix 10w40 koydum bakalım neler olacak

Bekleyelim ve görelim o zaman... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar çok km yapmış araçları olan arkadaşlar için önerim kesinlikle bor yağı kullansınlar düzenli olarak ben hep kullandım ve çok memnun kaldım. Yağ bence motorun yüzde 51 i dir. Yağa para verirken asla acımadım ve asla acımam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar çok km yapmış araçları olan arkadaşlar için önerim kesinlikle bor yağı kullansınlar düzenli olarak ben hep kullandım ve çok memnun kaldım. Yağ bence motorun yüzde 51 i dir. Yağa para verirken asla acımadım ve asla acımam.

Ben bu bor katkılarını forumda araştırmama rağmen somut fayda sağlayanlara rastlamadım, ne gibi fayda gördün Yetkin??  Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...