Jump to content

Mazda 626 Su Eksiltme


dogan_u
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Tahminimce motorun sağında termostattan daha arkada ince 15 20 cm lik metal saç boru var o borunun önünde termostata yakın birazcık daha kalın uzantısı var ona tıpa koymuşlar sebebi nedendir tahmin edemiyorum ama bişey denemişlerdir kalmıştır üstünde. Tıpalı boru direk termostata uzanır. Diğer ince olan ise kalorifer peteğine ve lpgye gider geri döner. Geri döndüğünde çatal olur biri termostata diğeri motora döner. Bu dediğim ince olan sayesinde motor hararek tam yapamamış ama suyu yinede kaynatmış

EMY & MZD

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Sn. focus1; Geçmiş olsun bahsettiğiniz tapa nasıl bir şey anlamadım , zaten soğutma suyu üst kısımdan termostat takıldığı hortumdan , termostat açtıktan sonra radyatöre gidiyor  yani öle bir tapa nerede var, hortumun takıldığı yer zaten epey geniş , içine termostat giriyor, bu bahsi geçen tapa zaten o bölümde  tıkalı olsa su radyatöre hiç gitmez ve de araba anında hararet eder, eğer ki siz termostatın üstündeki küçük  valf deseniz olacak eyvallah, o valf görevini yapamaz ise basıç oluşur diye yazmıştım zaten,  lakin olur ki termostatın küçük valfinin görevini yapan bir çıkışı mı  var kapakta ???  foto falan çekmedinizmi ??? bir görseydik bu tıpayı, hem içeriden kapalı ise neden kapalı sonuçta çıkma almıştınız kapağı, orjinalinden kapalıymış anlamı çıkıyor, daha önce kullanan araç nasıl çalışmış peki bunca yıl.

Merhaba öncelikle teşekkür ederim..

Tapa şöyle aşağıda linkteki resimde gorunenin aynısı bu tapa daha once dedigim gibi termostatin oldugu tarafta silindir kapağının üzerinde bulunuyordu yani termostata gelecek olan suyun gelmesini engelliyordu bu yuzden radyatordeki su devir daim olmayinca isindikca geri tepiyordu hararetin yukselmesine neden olup radyatör üst hortumunun aşırı isinmasina ve çok restlesmesine neden oluyordu. Radyatördeki su hic bir yere gitmeyince radyatörün alt hortumu soğuk ust hortumu yanacak sekilde oluyordu ve radyatorun ust kisimlarinda aşırı basinctan bir kac yerden delinmesine neden olmustu ve suyu basinctan dolayi yedek kabina aktarip ordan da tasiriyordu. Bu tapayi söktük su suan çok rahat devir daim oluyor alt ve ust hortumda normal sekilde sıcak yapmadigimiz denemeler kalmadi rampalar yokuslar arabayi baya bir zorladik ama birazcık dahi hararet yukselmedi suan hersey normal bir gram su eksiltme yok eskiden asiri isidan dolayi hiç kapanmayan fan şuan radyatör isindikca çalışıyor.

Tapanin temsili resmi ama aynisi

http://www.kirazcioglu.com/FB,45260,18,anadol-blok-su-tapasi-415-anadol-motor-aksami-ithal.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...

1.1 kapak bulamıyorum ankara da. gezmediğim yer kalmadı. en olmadı servise gideceğim.

evet kapak çok önemli bu araçlarda. sırf bu kapak yüzünden saglam motoruma conta yaptırdım.ama sorunum düzelmedi.sonunda sorun kapaktan çıktı.1000 liraya yakın masraf ettim ve sonunda 15 liarlık kapakla düzeldi aracım.orjinal kapak 1.1 olması gerek fakat bende sakaryada bulamdım ve 0.9 bar lık kapak aldım yıllardır kullanıyorum sorun yok.aradaki fark 0.9 bara gelince kapak açıp tahliye deposuna suyu veriyor.1.1 lik kapakta ise 1.1 e gelince açıyor.yani şimdi biraz erken açıyor.ben yıllardır kullanıyorum bi problem olmadı.1.1 lik kapak bildigim kadarıyla sadece serviste var ve fiyatı 80 lira gibi.kafana takılıyorsa al tak.ama ben yıllardır 0.9 kullanıyorum daha bi gram su eksilmedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...