Jump to content

Mazda 121 bp swap yeni motor


omer_yildir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 58
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • omer_yildir

    20

  • Fotifoti

    4

  • SELCUK_21

    2

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • 2 hafta sonra ...

Evetttt sonunda araba bitti. Dün rodaja başladık. Bugün yaklaşık 200 km yol yaptım ve sıkıntımız yok. 4000 deviri geçmeden ilk 1000km geçireceğim. 1000 den sonra bir yağdeğişimi ve yavaş yavaş basmaya başlayacağım. Asıl motorun durumu ondan sonra anlaşılacak. Bir dinomometreye çıkıp gücü ölçeçeğim. Şimdilik bu kadar. İyi akşamlar. Bir İstanbul yapmayı düşünüyorum rodaj için buluşurmuyuz :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:) İşallah bir İstanbul planım var. Ama önce biraz Ankarada yol yapmam lazım. Çünki herhangi bir aksilikte yolda kaldığımı düşünemiyorum bile. Bir turbo parasını harcarım herhalde arabayı geri getirmek için. Semavi abi işallah geldiğimde yanına uğrarım. edarguner abi yola çıkmadan önce mutlaka konuya yazarm. Aslında ben de Hakan abinin Mx-5 ve uyumsuzelement abinin Mazda3 ünü görmek istiyorum. Benim 2 için de planlarım var. Supercharger gibi. Onlardan dolayı bu arabaları da merak ediyorum. Fikir alışverişi yapmak istiyorum. :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest edarguner

:) İşallah bir İstanbul planım var. Ama önce biraz Ankarada yol yapmam lazım. Çünki herhangi bir aksilikte yolda kaldığımı düşünemiyorum bile. Bir turbo parasını harcarım herhalde arabayı geri getirmek için. Semavi abi işallah geldiğimde yanına uğrarım. edarguner abi yola çıkmadan önce mutlaka konuya yazarm. Aslında ben de Hakan abinin Mx-5 ve uyumsuzelement abinin Mazda3 ünü görmek istiyorum. Benim 2 için de planlarım var. Supercharger gibi. Onlardan dolayı bu arabaları da merak ediyorum. Fikir alışverişi yapmak istiyorum. :D

Uygun olursak yine ufak bir toplanma yaparız hemen  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet bugün 450 km oldu herhangi bir sıkıntı yok. Kesiciyi 4000den 4500 devire çıkardık. Motor gayet güzel çalışıyor. Bir an önce 1000-1500 km arası yol yapıp kesiciyi 6000 e kadar çıkartacağım. 5000 km civarında ise 7600 normal kesiciye ayarlayıp beyin ayarı ve egzostla önce bir tartıya çıkıp hemen sonrada dynoya çıkacağım. Allah nasip ederse sıkıntı çıkmazsa işallah. İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağolun Semavi abi ve İbrahim. Ya abi aynen öyle. İlkinde güvendik motora içini açmadan taktık. Toplayan usta meşur biriydi ama aksilikler üst üste geldi. Bu sefer ise biz topladık herşey kitabına göre oldu. İyi para harcadım. Bu motor işallah son olur. Şöyle 15000 felan devirince turbo var aklımda.

İbrahim bendeki motorda bp05 emme ve bp22 egzost egzantriği var. bu egzantrik bp motordaki en agrasif olanı. Jdm versiyonda bu motor 7500 devir stok olarak dönüyor. Normalde 8000 rahat döner ama ben 7600 de kalıcam. Riske deymeyeceğini düşünüyorum. İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

İbrahim bendeki motorda bp05 emme ve bp22 egzost egzantriği var. bu egzantrik bp motordaki en agrasif olanı. Jdm versiyonda bu motor 7500 devir stok olarak dönüyor. Normalde 8000 rahat döner ama ben 7600 de kalıcam. Riske deymeyeceğini düşünüyorum. İyi akşamlar.

Dün kafama bişey takıldı Ömer.

Muhtemelen sende veya Hakan abide cevabı vardır diye düşünüyorum. BP kodlu motor dediğimizde aslında tek tip bir motordan bahsetmiyoruz değil mi? Farklı güçlerde üretilmiş bir kaç tip BP var. Mesela, Kilis'teki Remzi'den bir tane distrübitör aldım önceki gün ve dün akşam elime geçti. Fakat gelen distrübitör benimkinden farklı çıktı. Remzi ısrarla BP nin o diyor fakat bendekinde 7 soket girişi var. Onun gönderdiği 4 ya da 6 girişli. Bendeki M 3 tipi.

Şimdi, bu durumda kafama takılan soru şu; biz herkese Lantis ve Familia 1.8 ler 115 hp 161 Nm tork diyoruz. Sanki hepsi standartmış gibi, ruhsat hanesinde yazan sabit değermiş gibi konuşuyoruz. Sanırım yanlış biliyoruz ve bilgilendiriyoruz soranları. Mesela, şimdi sana soruyorum; Ördeğin standartta teknik olarak güç ve tork değerleri nedir? Ben sadece port polish ve hafiften kapak taşlama yaptım. Bu durumda (+) (-) durum ne olmuştur. Bir de Ördekteki pistonlar tepeli pistonlardan çıktı içinden orjinalinde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Bence bir dynoya çıkart Mustafa Abi ördeği. Kafandakiler silinsin

İzmit'teki dynoya güvenmiyorum.

Bordo şimseği ölçtürdüğümüz gün bir sürü araba vardı. Hepsinde saçma sapan değerler çıkmıştı ve tork değerini falan vermiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa abi bu motordan bilgim dahilinde bahsedeyim. Bu motor önce b6 koduyla 1.6 olarak üretildi daha sonra aynı kol yağ pompası yataklarla 1.8 bp olarak üretildi. Motor 91in 2. yarısında krankı yenilendi. Ufak bir güncelleme yapıldı. Miatadaki motor da Bp kodlu. Motor dik yerleştirildiği için manifoldlar ve külbütör kapağında değişiklikler var. Ancak motorun bileşenleri aynı. Bu motor avrupada canada da japonyoada amerikada ve avusturyada farklı güçlerde üretildi. Bu güç farklılıklarının bir kısmı yazılımdan bir kısmı sıkıştırmadan bir kısmıda farklı egzantriklerden dolayı oluşuyor. Bu motorun atmosferik olarak 323 de en güçlüsü avrupa pazarı için üretilmiş olan 138bg 9.8 sıkıştırmalı olanıdır. Bu motor kurşunlu benzine göre tasarlanmış sadece 2 sene üretilmiş daha sonra gücü düşürülmüş.

Kısaca yazarsak motorun gerçek gücü için önce sıkıştırmasına sonra egzantriklere son olarakda yazılımına kontrol etmek gerek. Bu bplerin arasında tesisat farklılıklarıda var. Sendeki distribütörün üzerinden parça kodunu okuyabilirsen abi hangi araçlarda kullanıldığını öğreniriz. Ona göre sipariş verebilirsin.

Bplerin 323 için teknik verilerini ekleyeyim.

BP-ZE (US/Canada) 125hp @ 6500r/min (SAE net)  114lbs/ft @ 4500r/min (SAE net)

BP-ZE (Japan) 133hp (135ps) @ 7000r/min (JIS net) 113lbs/ft (16.0kg·m) @ 4500r/min (JIS net)

BP-ZE (Europe Unleaded Fuel/Aus) 126hp (94kW) @ 6500r/min (EEC net) 114lbs/ft (157Nm) @ 4500r/min (EEC net)

BP-ZE (Europe Leaded Fuel/G.C.C.) 138hp (103kW) @ 6800r/min (EEC net) 124lbs/ft (171Nm) @ 4700r/min (EEC net)

Bu üsttekiler ilk jenarasyon Bp lerin teknik verileri.

Lantisdeki bp nin teknik verileri ise şu:

113hp (84kW) @ 6000r/min (EEC net)

114lbs/ft (157Nm) @ 4000r/min (EEC net)

sıkıştırması 9.0

Bu durumda sendeki motorda tepeli piston varsa 9.8 dir sıkıştırması. Eğer orjinalse. Bendeki motorda bu pistondan vardı sıkıştırma 9.8 di. Ben motor yaparken 9.0 a düşürüp turboya uygun hale getirdim.

Birde Bplerin turboluları var onlar daha karışık. İsterseniz onlardan da bahsedebikiriz. İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Evet bugün en ufak aksilik olmadan 900km bitti. Devir kesici artık 5500 de. Beyin ayarı birdaha gözden geçirildi. Artık bizim ufaklık gitmeye başladı. Tam 5000 den sonra araba gitmeye başlıyor 5500 de kesici geliyor ve hızlanamıyor. Sanki turbo dizel otomobil gibi. Turbo doluyor ve bitiyor gibi oluyor. :) Çok etkileyici bir durum.

100 km sonra yağ ve yağ filtresi değiştireceğim. Ayaır bir daha kontrol edilip kesiciyi 6500 devire çıkartacağım. Egzost için pazarlık yaptım. Önümüzdeki hafta takılacak. Devir saati aldım. Orjinal devir saati ufak kalıyor takibi zordu. Birde beyinden deviri ayarlanabilen led uyarı ışığı için çıkış almam gerekiyor. Bu ledi görünür bir yere koyup yanmasını istediğiniz deviri ayarlayınca kendi yanıyor. Böylece vites değiştirirken kesiciye girmeden değiştiriyoruz.

Frenler için willwood 4 pistonlu bir fren kiti buldum. Aracın üstündeki orjinal disk çapı 235mm, bu willwood daki ise 290mm. Aynı zamanda kaliperler 4 pistonlu ve balatalar çok büyük. Bunun için para biriktirmeye başladım.

Herhangi bir aksilik çıkmazsa ufaklıkla bu sene drag yarışlarına katılacağım.

Şimdilik gelişmeler bunlar. İyi geceler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle maşallah diyelim :):nazar:

Frenler için (daha büyük açalarda) önlere 6 potlu arkalara 4 potlu kullanırlar ama anladığım kadarıyla siz sadece önlerde kullanıcaksınz, egsoz pazarlıgıda bitmiş e hayırlısı diyelim :):nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi dilekleriniz için teşekkürler. İbrahim 4 pistonlu kit miata için üretilen bir kit. Bu kit ağırlığı benim arabadan 300 kg daha ağır olan miatayı süper bir şekilde durdurabiliyor. Benim aracın arkasını bile kaldırabilir :D 6 pistonlu kaliper için en az 17 jant gerekir ki benim böyle büyük bir jant kullanmamı gerektirecek bir avantajı yok. Arkaları şu anda kampana bırakacağım ancak daha sonra aklımda arkayı da diske çevirmek var. Ama  bu işlem listenin sonlarında :)

Egzostu için randevu aldık. Bakalım nasıl olacak.

Semavi abi karal mı olduk serçemi ben de anlamadım. Bir an önce paralanıp projeyi bitirmek istiyorum :) Sonra miata :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...