Jump to content

Mazda 121 bp swap yeni motor


omer_yildir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Semavi abi aslında wankel çok çok iyi bir makine. Her yönüyle avantajlı ancak wankelin parçaları pahalı. Çünki wankel kullanılan araçlar pahalı araçlar. Aklımdan uygun fiyata rx-7 alıp toparlamak geçiyor. Ancak iyi para gerekir. Ayrıca o motorun herşeyi özel. Beyininden tutta bujilerine kadar. Bu da maliyeti çok arttırıyor. Ha birde ne kadar okusakta, teorik olarak bilsek de, pratikte wankel ile ilgili hiçbir bilgim yok. Şimdiye kadar dokunmadım bile.

Hakan abinin Miatayı okumuştum yurtdışı forumlardan. Gayet başarılı bir uygulama. Motor içine dokunmadan tebrik edilebilecek bir güç almış.

Benim hoşuma giden kasa ilk kasa farları açılıp kapanabilen. Tabiki bunların hepsi tamamen para ile alakalı. Para varsa yapılmayacak iş yok. Ha bu 121 e harcadığım parayı Babamdaki civice harcasaydım şimdi 350 bg bir civice biniyo olabilirdim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 58
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • omer_yildir

    20

  • Fotifoti

    4

  • SELCUK_21

    2

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Önden çıkan diskleri arkaya aktarıp kısa bir süre idare edilebilir ama onun içinde fren merkezi değişecek, tamam biz listenin başlarını bir görelimde sonlarını tozunu sile sile okuruz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Rodaj bitti İbrahim beyin ayarlandı araba gayet güzel yürüyor. 3-4 araçla denedik bile :) Parayı yine beyine yatırdık. Üstündeki beyin arada tekleyip sıkıntı çıkartıyordu. Tesisattan sanıyordum. Ancak huylandım beyini emanet değiştirdim bir baktımki araba pamuk gibi oldu hiç bir şey yok. Yani beyini yeniledik mecburen. Şöyle söyleyim düz yol 5 te 235 kesici :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vuhuhu maşallah :) Beğin oem mi aldın yoksa performans amaçlı olanlardan mı aldın Ömer Abi gerçi el atmışken elbette performans amaçlıdır diye tahmin ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler tekrardan merhaba. Bugün dynoya çıktık.

Motor

bp-ze doch 9.0 sıkıştırmalı fabrika verisi 125 hp tork 159nm.

Megasquirt beyin

Edis 4 ateşleme

Filtre

Free flow egzost.

Bu yapılanlarla avans acılmadan rodaj dönemi için yapılan ayarla 136 hp 159nm tork olarak ölçüldü.

Egzost yapılıp avansı acıp yakıtıda biraz daha fakirleştirirsek 150 hp civarı alacağımı tahmin ediyorum. İşallah bu hafta eksikler tamamlancak ve bir daha dynoya çıkacak.

Güç çok geç geliyor. Max gücü 6800 devirde alıyorum. Motorda 7200 çeviriyor ancak dyno grafiğinde göreceğiniz gibi eleman gazı erken bıraktı. Eğri daha devam ediyordu.

Bu arada tartıya da çıktık ve 810kg geldi. Benim tahminimden 50 kg daha ağır çıktı. Hedef 750 kg ye indirebilmek. Şimdilik bu kadar. Haftaya egzostlu ve tam ayarlı şekilde dynoya çıkartcağız. İyi geceler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. Valla yapılmayanı, yapılamaz denenleri yapmaya çalıştım.

2 sene önce bir yabancı mazda forumunda adamın birisi bp motor bu şaseye olmaz diyordu. Ben denedim sığmıyor demişti. İmkansız demişti. Demekki sıkıntısız oluyormuş.

Benim motor lantis kullanan arkadaşlara örnek olabilir. Atmosferik olarak filtre yazılım ateşleme ile 15 hp alabilirler. Buna headers egzantrik ve egzost eklenirse 155 civarı bu motordan çıkar.

6-7 ay sonra motor biraz km yapınca 0.5 bar turbo ile destekleyeceğim. O zaman 210-220 arası çıkacağını düşünüyorum.

bp den bpt ye nasıl dönüşüm olacağınıda işallah hep beraber göreceğiz. Yorumlar için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...

Teşekkür ederim. Valla yapılmayanı, yapılamaz denenleri yapmaya çalıştım.

2 sene önce bir yabancı mazda forumunda adamın birisi bp motor bu şaseye olmaz diyordu. Ben denedim sığmıyor demişti. İmkansız demişti. Demekki sıkıntısız oluyormuş.

Benim motor lantis kullanan arkadaşlara örnek olabilir. Atmosferik olarak filtre yazılım ateşleme ile 15 hp alabilirler. Buna headers egzantrik ve egzost eklenirse 155 civarı bu motordan çıkar.

6-7 ay sonra motor biraz km yapınca 0.5 bar turbo ile destekleyeceğim. O zaman 210-220 arası çıkacağını düşünüyorum.

bp den bpt ye nasıl dönüşüm olacağınıda işallah hep beraber göreceğiz. Yorumlar için teşekkür ederim.

Merhaba yaptıgınız işleri okudum.Cok güzel bir iş orataya cıkarmısınız.Bende mazda 323 1999 model 1.8 modeli var dediginiz gibi filtre atesleme ve yazılım ile dediginiz hp almak mümkünmü ve daha cok acarsanız bu konuyu sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. Rahatlıkla bu motordan 30hp çıkıyor. Beyin,egzost, filtre, headers, ateşleme ile rahatlıkla 30hp alırsınız.

Bizim 121 pazar günü Ankara draglarına katılıyor :) Motorda süpriz değişiklikler yaptık. İçinide boşalttık ve bugünde ayarını bitirdik. İzlemeye gelen olursa beni bulabilirler. Beklerim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet, egzost yapıldı ayar yapılıp avans açıldı. arabanın içi söküldü. Tam net 803kg olarak tartıldı. Tek sıkıntımız kaldı oda debraj. Orjinal 1.3ün debrajı ayarlardan sonra çok zayıf kaldı. Ben videoyu ekleyeyim ancak sesden anlarsınız debraj kaçırıyor ve ara. 1-2-3 de sarıyor :) Gaza basarak kalkmadım yani deviri sabit tutup kalkmadım. :) Bakalım beğencekmisiniz. Drag öncesi ufak bir tanıtımvideosu olsun :D

debraj da yapılınca herşey tamam olacak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...