Jump to content

Rölantide Stop Edecek Gibi Oluyor.


SELCUK_21
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba

Bendede 626 AT 93 model 2.0 var. Farlar klima açıkken rolanti 0.5 lere kadar düşüyor. Rolanti sensöründen dediler değiştirtiyorum. Gaz kelebeği debimetre temizlendi,termostat değiştirildi,Bütün keyfim kaçtı,sorun bu değilse başka ne yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar, aracımda aynı ama AYNI sorun var. Benim aracım malum 1991 model 626 karbüratörlü. Ben de gezdim bikaç yer. Önceden bu sorun yoktu, aracıma üst kapak değiştirdik geçen ay, ondan sonra çıktı bu sorun ortaya. Bu arızayı günde 4-5 defa bende de yapıyor. Acaba benim aracımda da bu söylenilen rölanti motoru, hava akışmetre fişi gibi şeyler var mı?

Ustam bir yerlerde bişeyi yanlış (veya eksik) yaptı eminim. Saat gibi araç üst kapak değiştirdikten sonra bu sorunu yapmaya başladı. Sorduğumda ise "bilmiyorum ki arızayı görmem lazım dedi. Ama öyle bir cins arıza ki yeri geliyor günde sadece 1-2 defa yapıyor, yeri geliyor 10 defa yapıyor (ortalama günde 4-5 defa)

Arıza bu bölümde anlatılanla aynı. Sizlerden öğrenmek istediğim "benim karbüratörlü aracımda da bu rölanti motoru ile hava akışmetre motoru" gibi şeyler var mı? Varsa sorun bunlardan olabilir mi bende de? Şimdiden herkese çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Gölbaşı UZMAN servis japoncu serkan usta dersen herkes tanır

Hiçbirşey yaptırmadım, öyle kullandım, zamanla kendi kendine düzeldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın @Özer;

sorunu görmemişim yeni gördüm. bizim araçlarımızda hava akışmetresi yoktur. enjeksiyonlu araçlarda hava akışmetresi motora ne kadar hava girişi olduğunu anlık izler ve ona göre motora enjeksiyonlardan benzin püskürtür ve karışım oranı her an kontrol edilip her an mükemmele yakın karışım olduğu için kayıplar en aza iner. bizim araçlarımızda hava yakıt oranı tamamen motorun mekanik emişine karşı karburatörün verdiği -tüpte basınç regülatörünün yani namı diğer tüp beyninin :) - tepkiyle ayarlanır. bence senin problemin motor bir yerden hava alıyordu ve bu alınan hava miktarı motorun hareketleriyle değişiyordu hava yakıt oranı değişince motor sersemliyordu yakın zamanda hava filtresi tasının vidalarından biriyle ya da emişlerden biriyle oynadıysan sorun kendiliğinden hallolmuştur.

bir ihtimal de tüp beyninin eski olması; tüp beyninin soğuktaki tepkileri çok da iyi olmaz. çünkü tüp beyninin içindeki diyafram motor soğukken daha sert olur ve siz gaza daha da bastığınızda tüpün buharlaşması sonucu ısı çektiğinden daha da sertleşir ve sersemler bu motor ısınıncaya kadar böyle devam eder. ısınınca normale biner.

İnşallah anlatabilmişimdir.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın @Özer;

sorunu görmemişim yeni gördüm. bizim araçlarımızda hava akışmetresi yoktur. enjeksiyonlu araçlarda hava akışmetresi motora ne kadar hava girişi olduğunu anlık izler ve ona göre motora enjeksiyonlardan benzin püskürtür ve karışım oranı her an kontrol edilip her an mükemmele yakın karışım olduğu için kayıplar en aza iner. bizim araçlarımızda hava yakıt oranı tamamen motorun mekanik emişine karşı karburatörün verdiği -tüpte basınç regülatörünün yani namı diğer tüp beyninin :) - tepkiyle ayarlanır. bence senin problemin motor bir yerden hava alıyordu ve bu alınan hava miktarı motorun hareketleriyle değişiyordu hava yakıt oranı değişince motor sersemliyordu yakın zamanda hava filtresi tasının vidalarından biriyle ya da emişlerden biriyle oynadıysan sorun kendiliğinden hallolmuştur.

bir ihtimal de tüp beyninin eski olması; tüp beyninin soğuktaki tepkileri çok da iyi olmaz. çünkü tüp beyninin içindeki diyafram motor soğukken daha sert olur ve siz gaza daha da bastığınızda tüpün buharlaşması sonucu ısı çektiğinden daha da sertleşir ve sersemler bu motor ısınıncaya kadar böyle devam eder. ısınınca normale biner.

İnşallah anlatabilmişimdir.

iyi forumlar...

Gerçekten süper anlatmışsınız elinize sağlık. Benden önceki sahibi tüpü taktıralı 5 yıl olmuş. Sanırım regülatör 5 sene olmasından dolayı eskimiştir diye düşünüyorum. Regülatörü komple değiştireyim diyorum. Siz ne dersiniz? Gerçi şu anda rölantide problem yok fakat motor soğukken stop edecek kadar düşüyor devir. Yazın bile bu böyle. LPG kitim Lovato marka. Siz ne dersiniz, regülatörü değiştirsem mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir faydası olmaz. Şöyle; normalde hava yakıt karışımı 15.6birim havaya bir birim LPG dir. (benzinde 14.1/1) motor soğukken bu oran 7/1, 8/1 gibi bir oranla başlar yani soğukta yakıt tam yanmaz. bunun için farklı çözümler üretilmiştir. mesela aynı model 323 te otomatik jigle var bizim araçlarımızda ise bunun manueli var. enjeksiyonlu araçlarda ise ECU oksijen ve sarsıntı ve sıcaklık sensöründen gelen bilgilerle motora fazla yakıt gönderir ve bu işi bize aksettirmeden çözer. jigle kullanmak en mantıklısı zaten motor ısınınca normale binecektir.

kolay gelsin

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir faydası olmaz. Şöyle; normalde hava yakıt karışımı 15.6birim havaya bir birim LPG dir. (benzinde 14.1/1) motor soğukken bu oran 7/1, 8/1 gibi bir oranla başlar yani soğukta yakıt tam yanmaz. bunun için farklı çözümler üretilmiştir. mesela aynı model 323 te otomatik jigle var bizim araçlarımızda ise bunun manueli var. enjeksiyonlu araçlarda ise ECU oksijen ve sarsıntı ve sıcaklık sensöründen gelen bilgilerle motora fazla yakıt gönderir ve bu işi bize aksettirmeden çözer. jigle kullanmak en mantıklısı zaten motor ısınınca normale binecektir.

kolay gelsin

iyi forumlar...

Yoook, jikle kullanıyorum zaten. Sadece sorunu anlatmak için anlattım bunu. Bu arada benim aracım 1.6 motor ve uzun yolda 12 şehiriçinde ise 15 lt LPG yakıyor. Ne yaptıysam düşüremedim. Birçok yerde baktırdım, hatta bilgisayarlı LPG ölçüm-ayar cihazına farklı yerlerde soktum bir sorun var demediler. 2 kişi çok yakmanın mikserden veya regülatörden kaynaklanabileceğini söyledi. Aslı var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

var tabiki. mikser LPG nin en önemli parçalarından. motorun negatif basıncının regülatöre düzenli iletilmesi lazım ki farklı devirlerde hava yakıt oranı düzgün ayarlanabilsin. LPG regülatörünün bozuk olduğunu ise ayar tutmamasından anlayabilirsiniz. eğer maddi olarak çok dokunmayacaksa regülatörü değiştirebilirsiniz. fark illa ki olur. fakat sıcakken rölantide problem yoksa çok da gerek yok benim kullandığım regülatör de eski fakat sıkıntısız o yüzden kullanıyorum. yani bunların bir ömrü yok. ilk senede de bozulabilir 10 sene de kullanabilirsiniz. yakıt konusuna gelince benim aracım 2.0 ve şu anda şehiriçi yakıtım hava soğuk olduğu için 13.5L/100km gibi uzun yolda 9L yakıyordu kendi düzdüğüm sistemle bunu en son 7.8L e indirebildim daha fazla da yapabileceğimiz bir şey yok. bizim motorlar aslında mükemmel motorlar fakat yakıt konusu biraz sıkıntılı aracım 2.0 olmasına rağmen 90bg ve resmen çağdışı. vaktin distrübitörü mermerler sağolsun bu motorların karburatörlülerini bir biz kullanıyoruz dünyada. avrupada 12v, 16v dohc ve bunların turboluları olmak üzere 4 çeşit motor seçeneğiyle sunuldu. 12v sohc olanların blokları bizimkilerle aynı. 16v dohc olanlarınki ise biraz farklı (aslında tabanda aynı fakat 2 tane daha yağ kanalı bulunuyor üstkapakta vs vs..) bence motor silindir hacmine göre yeterli gücü ücretemediği için fazla gaza basıyoruz ondan kaynaklanıyor yakıt artışı o yüzden motor ömrünün uzun olmasıyla kendimizi teselli edeceğiz :D

bu arada motor soğukken aracın rolantide titremesi ve stop etmesi problem değil normal bir durum sanırım anlamışsınızdır :) benimki de öyle :)

düzdüğüm düzenek linkte:

http://www.mazdaclubtr.com/20208/91-mazda-626da-cut-off-sistemi-var-mi/

bunun şehiriçinde de faydalı olabilmesi için bir program yazıp devre tasarladım fakat programlayıcım sıkıntılı olduğu için deneyemedim. devrenin tasarımı avatarımda :)

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladım o kısmı. Zaten önceki aracım da karbüratörlüydü ve böyle rölanti sıkıntısı vardı soğukken. Motor ısınınca ne devrinde oynama ne de ayarsızlık yok, o konuda maşallah diyelim nazar deymesin. Ayarı yaptığınız zaman ayar kaçırmıyor hiç.

Mikser konusunda Lovato servise gittim. Bana dediği şu oldu: İtalya'dan gelen ilk mikserler mükemmeldi ama daha sonradan pahalı oldukları için ithalatçı firma mikserleri içerde yerli üretim yaptırmaya başladı, o yüzden elimdeki mikserlerde senin arabada takılanlarla aynı. Parası neyse vereyim Avrupa ver dersen de yok, veremem çünkü 10 senedir gelmiyor Türkiye'ye, yok. Dedi. Bana Adapazarı'nda bir servis adı söyledi de sadece bu LPG kitleri üzerine çalışıyormuş, adını söyledi de unuttum şimdi. Acaba sizin bildiğiniz bu mikserlerden satan bir yer var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya öyle para dökmeye gerek yok. ben aracımı ilk aldığımda mikser bile yoktu karburatörün içine iki tane boru sallamışlardı. tabi ilk işim o boruları iptal edip aracıma uygun mikseri takmak oldu. çıkma almıştım hatırlamıyorum. ama standart mikser. basıncı homojen iletsin de nasıl iletirse iletsin ana proje aynı olduktan sonra mikseri kimin ürettiği önemli değil. bence -eğer varsa- filtre tasınızdaki delikleri ve karburatörün hava kaçaklarını kontrol etmelisiniz. çekebilirsem benim aracımın kapattığım yerlerini gösterebilirim basit bir işlem.

eğer gerçekten kaliteli bir mikser bulursanız fiyatını da öğrenmek isterim doğrusu ucuz bir şeyse ben de alabilirim.

görüşmek üzere.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya öyle para dökmeye gerek yok. ben aracımı ilk aldığımda mikser bile yoktu karburatörün içine iki tane boru sallamışlardı. tabi ilk işim o boruları iptal edip aracıma uygun mikseri takmak oldu. çıkma almıştım hatırlamıyorum. ama standart mikser. basıncı homojen iletsin de nasıl iletirse iletsin ana proje aynı olduktan sonra mikseri kimin ürettiği önemli değil. bence -eğer varsa- filtre tasınızdaki delikleri ve karburatörün hava kaçaklarını kontrol etmelisiniz. çekebilirsem benim aracımın kapattığım yerlerini gösterebilirim basit bir işlem.

eğer gerçekten kaliteli bir mikser bulursanız fiyatını da öğrenmek isterim doğrusu ucuz bir şeyse ben de alabilirim.

görüşmek üzere.

iyi forumlar...

Foto gönderebilirseniz gerçekten çok sevinirim. Bundan 1 ay önce dairesel filtreme kapak baskı yapsın diye etli bir fitil aldım tas kapağına filtre ile tas kapağının arasından hiç hava sızdırmayacak şekilde yuvarlak bir şekilde yapıştırdım. Güzel de oldu. Ama sıcak hava ve baskı ile ezildi ama yine de kapak ile filtre arasında iş görüyor! Hava sızdırmadığına neredeyse eminim. Başka nereye yapmam gerektiği hakkında bir fikrim yok, eğer foto çekip koyarsanız minnettar kalırım. Hayırlı akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fazla hava alıyor bir yerden.. Karbüratör,hava emiş borusu vb kontrol lazım...

Aklıma düşürdünüz :) bu hava mevzusunu iyice bi kontrol ettireceğim. Tavsiyeler için çok teşekkürler. Sevgili zoptrik, fotoları da bekliyorum, zahmet olacak ama.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aklıma düşürdünüz :) bu hava mevzusunu iyice bi kontrol ettireceğim. Tavsiyeler için çok teşekkürler. Sevgili zoptrik, fotoları da bekliyorum, zahmet olacak ama.

Önceki aracım 94' BG kasa 323'de de benzer sorunlar yaşamıştım.. O aracı tek satma sebebim karbüratörlü motorun sorun ve yetersizliklerinden bıkmamdı yoksa sonsuza dek kullanabilirdim onu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önceki aracım 94' BG kasa 323'de de benzer sorunlar yaşamıştım.. O aracı tek satma sebebim karbüratörlü motorun sorun ve yetersizliklerinden bıkmamdı yoksa sonsuza dek kullanabilirdim onu...

Duygularıma tercüman oldun. Şu çok yakma işi olmasa ben de 10 sene binerim!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Sevgili @özer

çok özür diliyorum. fotolar aklımda inanın fakat ben Tıp fakültesinde 5. sınıf öğrenciyim. bayram öncesi sınavım vardı inanın değil foto çekecek traş olmaya vaktim kalmadı şimdi de memlekete geldim ve aracım Kayseri'de bayram sonrası ayrıntılı anlatacağım.

Hayırlı bayramlar

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...