Jump to content

91 Mazda 626'da Cut-Off Sistemi Var mı?


zoptrik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

öncelikle teşekkürler :)

Akıllıca bir sistem. Tebrik ederim. Bence motorunuza uygun enjeksiyonlu manifold varken bu kadar da uğraşmışken, aracınızı enjeksiyonlu yapabilirsiniz. Ve bu sayede istediğiniz devir de devreye girecek yakıt kesiciyi , max deviri ayarlayabilirsiniz. Ayrıca aracınıza 2 harita ayarlayarak istediğiniz zaman ekonomik ya da performanslı hale getirip hatta işi birazdaha abartıp sıralı lpg bile takabilirsiniz. Başarılar diliyorum.

hocam motorum standart FE motor buna uygun enjeksiyonlu manifold bulabilir miyiz ki hangi aracın manifoldu gelir bilginiz var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle herkeze iyi forumlar dilerim.

benimde aracım 323  aynı karbüratörlü bende başta enjeksiyon sistemini düşündüm fakat

aracın mikserini iptal etmek ve cutt off denilen sistemi aracımıza uygulayabilirsek . çok güzel olur

örnek bir çalışmayı başka forumda bulmuşlar ve kullanıyorlar.

http://renault21club.forumotion.com/t7-lpg-cut-off-devre-emalary

tabi bunu devre ile yapabilirsek güzel olur ama en azından manuel olarak

rampa şağı inerken gaz düğmesini ortaya alarakta manuel cutt off yapabileceğimizi düşünüyorum hatta ben 3-4 km lik rampa inişlerimde aracımı 4. vitese atıp düğmeyi ortaya alıyorum . tabi bu şehir içi trafikte olmaz bunun için muhakkat devre şart ama en azından uzun inişlerde bunu yapabiliriz diye düşünüyorum .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

verdiğiniz linki açamadım sanırım orada bu işle gergy nickli serkan abi ilgileniyor o konuyu daha önce okumuştum cut off için devre düzmek işi biraz sıkıntılı herşeyin başında çok tecrübe gerekiyor bu işin en kısa yolu tofaş veya lada samaralarda kullanılan hazır cut off devresini kullanmak.

mikseri niye iptal etmek istiyorsunuz?

devrenin yaptığı iş tam olarak sizin uzun yolda yaptığınız şey tek farkı o işi kendi otomatik yapıyor eğer bir fotoğraf makinesi bulabilirsem yapılışını ayrıntılı olarak anlatacağım gerçekten çok pratik bir iki sıkıntı var onu da anlatırım birlikte çözeriz

iyi forumlar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

slx de cut off sistemi varmı gerçekten ilgin. ama bunun sadece benzinde olacağını düşünüyorum çünkü slx de lpg yi kapatan bir sistem yok.

mikseri iptal ederek aracın orjinal hale geri gelerek benzinde olması gereken performansı vermesi için çünkü lpg mikseri aracın hava girişini kapattığı için benzine aldığınızda performansta düşüş oluyor. forumdan sezer arkadaşımız  eski aracına yaptırmıştı. sanırım konuya bakabilirse muhakkak cevap yazacaktır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim kullandığım lada samara cut off u da benzin için tasarlanmış biz sadece oradan bacak alıp lpg kesicilerini sürüyoruz. doğan slx de de aynı şey geçerli sizin mikser iptali dediğiniz olay biliyorum karburatör delinerek yapılıyor bana çok mantıklı gelmiyor dediğiniz olay doğrudur benzinde performans düşebilir fakat araçlarımnızı genellikle lpg de kullandığımız için bence sıkıntı yok ama yine de kullanana yapana danışıp faydası varsa yapmak lazım

iyi forumlar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

değmez değil yüzde12 yüzde5 bile tasarruf sağlasaydı bunu bütün araçlara fabrikasyon koyarlardı mikserin ve karburatörün amacı o zaten lpg yi ve benzini eşit dağıtmak homojen karışım sağlamak, bu denilene göre enjeksiyonlu araçlardaki sistem tamamen yakıt düşmanı çünkü enjeksiyonlu araçlarda yakıt subapların hemen öncesine yani pistonun tam ağzına veriliyor ve hiç türbülansa girmeden yanıyor ilk sayfada gerekli açıklamayı yapmıştım okumanızı tavsiye ederim bu arada araca hiçbir zararı olmayan bir sistem denemek istiyorsanız gönül rahatlığı ile deneyebilirsiniz.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...

Karbüratör hakkında bilgi sahibi değilim, pek araştırmadım da, ama bizim arabalarımız ülkemize geldiğinde, yurtdışına enjeksiyonlılarının pazarlandığını biliyorum.

Merak ettiğim konu şu, cut-off devresi araba üreticileri için çok karmaşık olmasa gerek, karbüratörlü olup fabrika çıkışı bi araç var mıdır? Yoksa karbüratörlü arabalara cut-off yapmamalarının bi sebebi var mı? Karbüratör yakıtsız kaldığında problem yaşar mı?

Eğer herhangi bi engel yoksa ben de ilk fırsatta uygulamak istiyorum. 100 km de 1.2lt  gözardı edilecek bir değer değil. Elimizden geliyorken neden yapmayalım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olay benzinde ve LPG de farklı. Orijinalinden cut off Lada Samaralarda standart mevcut. Sanırım tempra motor doğan slxlerde de var ama çalışırken şahit olmadım. Lada Samaradaki olay şu; karburatörün içindeki depodan manifold boğazına benzin geçişi bir selenoid valf tarafondan kontrol ediliyor. cut off devreye girdiğinde karburatörün içinde aynı şekilde yine benzin dolanıyor geri dönüşten geri dönüyor. sadece boğaza verilmiyor. Bu selenoidin aynısı bizim araçlarımızda da var fakat devre konmamış sadece araç çalışmıyorken gaza basıldığında boğulmasın diye şarj dinamosundan motor dönmeye başlayınca açılması için bir bacak vermişler. Ben aracın orijinal sistemine hiç dokunmadan samara cut off devresini aracımın sadece LPG tesisatına ekledim. Araçta oynadığım tek yer karburatörün üzerine ayağımı gazdan çektiğimde algılaması için ufak bir modifiye yaptım.

Gelelim benim projelere; samara cut off u benim gözlemlerime göre 2100de devreye girip 2000 de çıkıyor. Ben bunu altlara çekmek için yeni bir program yazıp devre tasarladım fakat istediğim gibi stabil çalışmadı. yeni bir program yazıp kafamda yeni bir devre kurdum fakat 1 aydır aracımın arkasında denenmek için dolanıyor. Maalesef internliğim başladı ve 3 güne bir nöbet ve gündüz polikliniğim var kafamı kaşıyacak vaktim yok gelişmeleri buraya yazarım.

Elimden gelen bir şey olursa buradayım.

Kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

merhaba arkadaşlar.lada ekonomizeri kullanarak sayın zoptrik'in katkılarıyla bu sistemi ben de aracıma yapıyorum. bu sabah denemesini yaptım başarılı bir şekilde çalışıyor. bana göre tek sıkıntı bunun 2200 devirde devreye girmesi bence 1500 civarı olsa çok daha iyi olur. bunun için özellikle elektronikten anlayan arkadaşlardan önerilerinizi bekliyorum. ben bobinden gelen hatta direnç vs bağladım ama fayda etmedi.

 

Öncelikle lada ekonomizerinin bacaklarının nereye bağlanacağını söyleyeyim

1. bacak bobinin eksi bacağına (amortisör kulesine yakın olan taraftaki bacak)
2. bacak şase
4. bacak kontak (bobinin artı bacağına)
5. bacak gazdan ayağı çekince şase verecek şekilde (gaz pedalına bir swich yardımıyla) ben birde debriyaja bir tane koyup seri bağlamayı düşünüyorum ani debriyaja basmalarda vites geçişlerinde devreye girmesini engeller böylece
6. bacak + çıkışı kesiyor. (2200 devirden yüksekse ve gaza basılmıyorsa) bu çıkışa bir röle bağlayıp lpg kesicisine bağlancak.

 

lada ekonomizerinin üzerinde bacak numaraları vs mevcut. ben bu ekonomizeri 15 tlye aldım. bacakların olduğu bölüme lehim yapıp tel ile uzatıp makaron ile korumaya aldım.

dediğim gibi sistemi bu sabah denedim. olumlu sonuç aldım. yakında araca bağlayınca daha detaylı fotolar yüklerim.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun abi. Senin için bir iki resim çekmiştim ama gece çektiğim için bilgisayara atınca düzgün görünmediğini gördüm. Gündüz resimlerini atarım. 

Debriyaja switch bağladın mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun abi. Senin için bir iki resim çekmiştim ama gece çektiğim için bilgisayara atınca düzgün görünmediğini gördüm. Gündüz resimlerini atarım. 

Debriyaja switch bağladın mı?

henüz araca bağlamadım. sadece denedim. yakında takarım. debriyaja switch bağlamayı düşünüyorum. ama bu switch debriyaja basılı iken şase verecek şekilde olacak.

şu anda daha düşük devirde nasıl devreye alırız onu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58JpOz.jpg07db5Z.jpgJp1dgJ.jpg

Abi bu benim gaz switch i yerine bulduğum çözüm. Araca göre karburatörün sağ tarafında kalan gazı hemen bırakmayı engelleyen hırdavatın ucundaki plastiğin ortasını ince bir matkap ucuyla delip vida sıkmıştım. O vidaya da bir halka şeklinde iletken bağlayıp ondan hat çekmiştim. Halen duruyor resimleri bu gün çektim. Tam boyutlu koydum ki yakınlaştırınca daha iyi anlaşılıyor. 

Kolay gelsin. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha düşük devirlerde tetiklenmesini sağlamanın devre tarafında yapılacak düzenlemelerle olacağını düşünüyorum. Cihazın içinde mikroişlemci olmadığını düşünüyorum, daha eski yöntemlerle tasarlanmıştır. İçeriden bir fotoğraf alabilir miyiz abi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fatih lm358 kullanılmış olmalı. Girişlerinde bir kondansatör bir direnç olur. Kondansatörün değerini değiştirerek devir ayarı yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anlaşıldı ben akşam şu devrenin bir içini açmaya çalışayım bakalım ne çıkacak.


1500 civarına indirebilirsek süper olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...