Jump to content

91 Mazda 626'da Cut-Off Sistemi Var mı?


zoptrik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bazı ölçü aletleri ölçüyor ama ne kadar sağlıklı bilemeyeceğim. Kabaca fikir verebilir. Bir de kondansatör olduğu için devreden ayırıp ölçmek lazım. Deneme yanılma en iyi yöntem şu an :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Merhaba mürsel bey 1 tane lada samaradan 1 tane de yedek parçacidan ekonomizer aldım orjinal olan kalin diğeri ince çelik motor üretimi ve sıfır sizin verdiğiniz tablo ya göre bağlantıyi yaptım. Sıfır yani yeni olanı takınca çıt çıt çıt diye lpg kesici ötüyor diğerini taktım onda normal ama devreye girip girmedini anliyamadim siz lamba takmissiniz onu nasıl bağlamıştıniz ve yeni olanı takınca neden citirdiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 6. Bacağa bir tane lamba bağladım burası artı çıkış veriyor cut off devreye girince çıkışı kesiyor. Siz buraya bir tane role takarsanız bu röleyle Lpg kesici selenoidini kontrol edebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an köyde olduğum için hepsini geri soktum bugün elektrikciden role alacaktim hiç elektrik bilgim olmadığı üstün körü yapma çalıştım sizin tarif ettiğiniz gibi resime bakarak tektek bağladım sıfır aldıgim kontağı açınca lpg düğmesi sese yaptı bende soketi çıkarıp orjinal olanı taktım onda normal deneme yaptım devre girip girmedini anliyamadim devre girdiği zaman lpg anahtarini ortaya allinça lambaları n söndüğü gibi kesiliyormu acaba

Oguzhan89 tarafından düzenlendi
2 kez yazılmış
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

röle takmadan olmaz. şöyleki lpg beyninin (regülatörün) üzerinde selenoid vardır. bu gazı keser. bunun iki tane kablosu vardır. kablolardan birini çekince stop eder. bunun iki kablosundan birisi 12 volt gelir bunu yerinden çıkarıp röleye takacaksınız. röleden çıkan diğer kabloyu da selenoide takacaksınız. ekonomizerden çıkan 6 numarayıda röleye takacaksınız. ayrıca röleye bir de şase kablosu takacaksınız. 6 numara normalde 12 volt veriyor. röle çekili kalıyor. röle çekili kaldığında elektrik selenoide gidecek şekilde bağlantı kuracaksınız. cutoff devreye girince 6 numaradan 12 volt kesiliyor. bu sefer röle çekimi bırakıp selenoide giden elektriği kesmiş oluyor. dolayısıyla gaz da kesilmiş oluyor.

 

röleye toplamda 4 kablo girişi olacak. bunlardan iki tanesi rölenin bobinini harekete geçirecek olan 6 numaradan çıkan kablo ve aracın herhangi bir yerinden alacağınız şase kablosu.

 

diğer iki kablo ise selenoide giden kabloyu söküp röleye takıp röleden çıkacak bir kabloyu da selenoide takacaksınız.

 

yani selenoidi röle ile kontrol etmiş olacaksınız.

 

 

alacağınız rölede büyük ihtimalle

85 - 86 - 87 - 87 a - 30 numaraları vardır.

 

bunlardan

85 şaseye

86 ekonomizerden çıkan 6 numaraya

87 selenoidden çıkarttığımız kablo yerine bağlanacak.

30 numara seleoidden çıkartacağımız kabloyu buraya takacağız.


Transistör + role

transistör konusundan bilgim yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şehir içinde pek etkisi olacağını sanmam. deviri biraz daha düşürsek aslında şehir içindede etkili olur. asıl tasarrufu uzun yolda yapar ama ne kadar yapacağı kullanıma ve yola bağlı olarak değişir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

DSC_0432-623-5245.jpg

http://www.imageuplo.com mürsel arkadaşimizin yardım ları ile cut off modülünü araca uyguladim. 1.bacak bobin -2.bacak saşe 4.bacak bobin + 5.bacak zoptrik arkadaşın yaptığı gibi bir kablo haziliyarak dashpot un ucunu deldim vidaliyarak gazdan saşe 6.bacağı direk rolenin 86nolu girişine 85nolu girişi saşe verdim gaz selonoidlerine giden kablonun + sini sokerek rolenin 30 nolu girişine bağladim 87 nolu bölümden kabloyu ikili yaparak selonoidlerine çıkış verdim aracı calistirinca role üzerindeki ışık devamlı yaniyor gaz verip saseyi alınca devre girince ışık sönüyor.

DSC_0429-904-565.jpg

http://www.imageuplo.com

DSC_0430-3907-565.jpg

http://www.imageuplo.com

DSC_0431-89-565.jpg

http://www.imageuplo.com

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçla deneme yaptım arkadaşlar. Çalışıyor ama düşük viteste ani ayağınizi gazdan çekince devreye giriyor çıkıyor arabayi yalpaliyor 1-2 saniyelik gecikme olsa iyi olurdu birde devreye girip çıktıkça çıt çıt selonoid lerden ses çıkıyor. Çok devreye girip çıkmasi selonoidlere zarar verirmi acaba birde aracı benzine alarak kullandım onda da ayağımi gazdan çekince çıt sesini duydum araç düğmeden benzine almama rağmen role üzerindeki ışık devamlı yaniyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben cikisa geciktirici bir devre de duzmustum. Ayarlanabilir zamanli bir devreydi. Tahmini yarim saniye geciktiriyordu. Basit bir devre semasini bulabilirsem koyarim. Rolenin isiginin yanmasi sikinti degil dert etmeyin. Kesicilerin acilip kapanmasi kesicileri bozmaz aksine uzun cut-off larda sogumasina yardimci bile olur. Elinize saglik guzel olmus. Nacizane tavsiyem gaz icin sase aldiginiz bacaga baglanan kablo daha esnek ve daha ince olmali. O kalin kablo surekli hareketli olan duzenekte ileride sikinti cikarir. Sonucta sadece sase sinyali tasiyor akim yok o kabloda.

İyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler arkadaşım evet dashpot üzerindeki kablo kalın oldu üzerindeki kılıfını çıkaracağım kablo kalın olduğu için. Tam basmıyor rölantinin düşmesi uzun sürüyor ve biraz yüksek kalıyor ve en az bir saniye geciktirici olması şart ama bende o işlerden anlamam. Sistemi mürsel arkadaşın yardımı ile. Yaptım şikayetim şehir içi yoğun trafikte 1. Viteste giderken aniden devreye giriyor ve debriyaja basıncaya kadarda çıkıyor. Buda aracın silkelemesine sebep oluyor. Ve role çat çat vuruyor uzun yolda sesi çok az duyuyorum ve burada bir çekincem daha var cut off devreye girdiği anda araç kompresör giriyor ve yavaşlamaya başlıyoryor yokuş ta uzun kompresörler araca zarar verirmi acaba bir şey daha var geçen bir parcacida karbüratör gördüm bizim karbüratörlerden farklı olarak ön tarafta bizim karbüratörlerde ön tarafta üçgen şeklinde deliklerin olduğu yerde takıli. Ve kabloşu var ismini bulamadım ve sol yan tarafta idle swicht oldu gunu öğrendim bir swicht var bunlar ne ise yarıyoracaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun kompresör araca zarar vermez. Tek sıkıntı yağın soğuması ki termostat sağlamsa motorun soğuması da çok uzun sürecektir. Araçlarımızın orijinalinde bu devre zaten mevcut ve karburatörün yanında ufak bir switch le kontrol ediliyor. Gördüğünüz karburatördeki switch muhtemelen odur. Tr deki bizim kaza 626ların hiçbirinde görmedim ben o switchi. Kolay gelsin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bende taktim araca yalnız ben debriyajada svic koydum herhangi bir yalpalama vs sıkıntı olmadı. Tatil bitince detaylari aktarırım

Rölanti icin sase aldigin yuvarlak kisim donuyor onun biraz daha alt seviyeye ayarlayabilirsin yani gevşetip seviyesini düşürüp tekrar sıkacaksın

Ben nedense hic selenoid sesi duymuyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daspotu gevşelterek geri aldım ses röleden geliyor ayağımi gazdan çekince daspota dayanıyor çat çat sesi rölenin devreye girip çıkması ile geliyor bu arada hafta sonu bursa ıstanbul yolculugu yaptım. Gideerken feribot gelirken körfezden geldim benim depo 40 lt 35 filan alıyor 380km kırmızı yandı kırmızıda herhalde daha 30 40 km giderdi debriyaja swicht koymayıda anlatırsınız uygulamaya çalışıtüm tek sıkıntım 1 sn gecikme olmaması

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daspotu gevşelterek geri aldım ses röleden geliyor ayağımi gazdan çekince daspota dayanıyor çat çat sesi rölenin devreye girip çıkması ile geliyor bu arada hafta sonu bursa ıstanbul yolculugu yaptım. Gideerken feribot gelirken körfezden geldim benim depo 40 lt 35 filan alıyor 380km kırmızı yandı kırmızıda herhalde daha 30 40 km giderdi debriyaja swicht koymayıda anlatırsınız uygulamaya çalışıtüm tek sıkıntım 1 sn gecikme olmaması

Maaşallah.

Benim rekorum 29Lt ile 370 km. Öğrenciydim İstanbula gidiyordum depoda benzin yoktu, LPG azaldı yolda petrol yoktu. Düşünün ne kadar kastığımı :D Cut off da aktif değildi. Cut off aktifken benzer yakıtı kayseri-gaziantep arası yakıyordum. Yol inişli çıkışlı olunca çok etki ediyor. Hayırlı olsun. 

Benim hesaplarıma göre uzun yolda %14 tasarruf etmiştim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama körfez den bursaya gelirken baya bir cut off devreye giriyor ve 110 km yi hiç geçmedim 2000 2500 devir arası vites değisiminde bulundum benim sorunum 1.ve 2 viteslerde şehir içi dur kalkli trafik te çat çat devreye girip çıkması uzun yolda bir sıkıntı görmedim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim cutoff sistemin bir kaç foto. ben regülatör üzerindeki selenoide bağladım. ayrıca debriyaja da sviç koydum. debriyaj basılıyken sisteme şase gitmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...