Jump to content

2010 Mazda 3 Teleflex GFI LPG sistemi


ege79
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 47
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • emredeler

    3

  • ALİİHSAN

    3

  • ege79

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Bakım sonrası ayarlarda bir sapma görülmezse hiçbir markada kalibrasyona gerek yok. Bu söylenenler aşağı yukarı tüm sıralı sistemlerin ortak özellikleri

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bakım sonrası ayarlarda bir sapma görülmezse hiçbir markada kalibrasyona gerek yok. Bu söylenenler aşağı yukarı tüm sıralı sistemlerin ortak özellikleri

o zaman arada pek bir fark yok gibi görünüyor
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun güle güle kullanın. Benim eski aracımda (1.6 Fiesta) Teleflex vardı, 3 yıl boyunca sorunsuz kullandım diyebilirim. Sadece 2009 kışında 4500-5000 d/d arasında tekleme yapmaya başlamıştı, LPG istasyonumu değiştirince o da geçti. Trabzonu bilemiycem ama Ankara'da Tunalı Otogaza bu problemle gittiğimde bana şirket aracı verip benim arabayı 1 gün boyunca kontrol etmişlerdi... Haa bir de Teleflex çok sessizdir, diğer anlatılanlar biraz abartı olabilir ama bu kadar sessiz çalışan başka LPG kiti görmedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu nasıl iş anladım iki gün önce aynı lpg firması kendi forumunda mazda 3 lpg taktırmak isteyen arkadaşa mazda 3 ün lpg ye uyumsuz olduğunu yazmış aynı firma hemde....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende böyle düşünüyordum ama sonuçta amg gibi firmalar var, sıfırını alıp, yazılım yapıyorlar mercedeslere bile. Onno ustada mantıklı bir şekilde yenilenen yazılım iyidir diyor. Hatta makyajlı kasa mazda 323le mazda3 arasındaki tek farkın yazılım olduğunu yazıyordu bir test kuruluşu.. yani 7 hpyi yazılımsal elde etmişler...

Hemen hemen her araçta refere bir güç daha bulunduğunu biliyorum ama bu güce karşılık bazı değerler ile oynanmasının gerektiğinide düşünüyorum. Mesela 10hp arttırdın ama bu güce karşılık hortum mu değişir, hava filtresi boğazımı değişir birşeylerin değişmesi gerekir yeni değerlere göre. Yoksa sadece bir chip ile iş biterse ileride yani orta vadede zarar vereceğini düşünüyorum halen. Yoksa dediğin gibi birçok firma Modifiye yapıyor ama başka neler değişiyor onu da öğrenmek gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı motor derken sanırım senin dediğin gibi güncelleştirilmiş olması gerekir, kullanılan alaşımlı malzeme farkı parça kalitesi yada yan ekipmanlar, yoksa zaten yeni motorlar eski motorların kopyası sistematiğiyle gider, ana güçte sabit kalıp onu güncelleştirerek yenileyerek verim & performans arttırma,

Firmaların yan kuruşları atıyorum mersedesin amg si, nissan'ın nismo su: firmadan bağımsız mühendislerle çalışarak aracın yürüyeni veya kaportası üzerinde stock üretimdeki kayıpları en aza indirip aerodinamiği en yükseğe ve az da olsa görselliğe önem vererek çalışmalarını gerçekleştiriyorlar, mesela nismo 200sx serisi için 6 ileri(orjinalleri 5 ileri) şanzıman üretti yada normalden daha fazla dayanabilicek rot başları.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdagelirmazdagider

montajdan sonra lpg devreye sokmadan arabayi calistirip, benzin ecu sunun tum degerlerini  bilgisayara aktariyorlar.Daha sonra bunu lpg ecu suna yazdiriyorlar. Ayrcica benzin enjektorlerine ne uyari geliyorsa aynisini lpg enjektorlerine uyguluyor. Bu nedenle stop etme falan hicbir sorun olmuyor.

Ayrica hicbir sistemde 4 ayri enjektor yok. tekbir commonrail den lpg uzun borularla motora gidiyor ve bu nedenle performans kaybi yasaniyor.

ne kadarlık bir performans kaybı var, çok hissettiriyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vardır benzinde bir sıkıntı o zaman. Çünkü enjektör hızları benzindeki gibi değil. Bende Milano vardı GT de ve en hızlı enjektör olan matrix kullanıyordu (o zaman için öyle demişlerdi)... 3 yada 4 hp bir kayıp verdi dyno üzerinde sadece... Tork kaybını bilmiyoruz tabiki...

Yukarıda verdiğim rakamlar ise kasıtlı.. Kaybı en fazla, ekonomiyi en az olarak söyledim. Bazen ayar yapılamıyor, kit sıkıntı çıkarıyor falan derken değerler düşüyor. Sen ben çok korkmayız ama yeni takacaklar için çok iddialı rakamlar söylememek lazım...

Doğrusu 1.4 TSI Passat'ın tamponunda ilerliyordum. O rüzgarı kestiği için yokuş iniş 224 gördüm LPG ile :D

Yeni takacaklar tabi ki bazı riskleri göze almaları gerekiyor. Her yer dört dörtlük bir montaj yapamıyor ne yazık ki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

224 başka arabanın arkasında tehlikeli olmuş :) Bi de LPG'yle olunca bizim meşhur magnezyum alaşım sübap erimesi fenomeni oluyor. LPG enjektörleri sürekli açık kalıyor, veriyor yakıtı... ;)

Chip tuning konusunda da, bildiğim kadarıyla sırf chiple olur tabi ya neden olmasın. Sonuçta motorlar limitinde tasarlanmıyor ki. Bi de yüksek çevre bilincinden dolayı az emisyon, ona göre güç mantığıyla yazılım yapılınca chip tuning daha da işe yarar hale geliyor. Yazılımı değiştir, bas çevreye CO2 yi, ona göre gücün de artsın, motora da bişey olmasın, mesela...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Arabama Teleflex GFI lpg sistemi taktirdim. Bu da vialle gibi hollanda mali bir urun. fiyat olarak 1000 tl daha ucuz(1900 TL). 4 ayri lpg enjektoru var ve emme manifolduna yanma odasina en yakin yere monte ediliyor. Kalibrasyon vs. gerektirmiyor. Bosch marka ECU su var. Benzin ECU sunu aynen taklit ederek calisiyor bu nedenle aracin yagi filtresi falan degistikten sonra kalibre edilmesi gerekmiyor. Ariza lambasi falan da yakmiyor. Kesinlikle tavsiye ederim. 8000 km oldu taktirali. Mazda yetkili serviste bile lpg takildigini soylemesem anlamayacaklardi. ekteki resimleri inceleyebilirsiniz.

Ilgilenenler icin web adresi

http://www.teleflexgfiturkiye.com/

Bende geçen ay Teleflex GFİ taktırdım yağlama kiti de taktılar. Siz taktıralı uzun süre olmuş herhangibi sorun yaşadınız mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şuan aracım 50 kuruş yakıyor yakmasına sözüm yok Aslan besleyen yemini düşünmez ben çok saçma buluyorum böyle kaliteli güzel araçlara lpg takılmasına gerçekten karşıyım 27-28 kuruş yakması için performansdan oluyorsunuz sonra belli km den sonra yok çalışmıyor yok ateşlemiyor yok devir yüksek yok titriyor vs diye bi ton problem yazıyorsunuz açıkcası çok saçma ister kızın ister kızmayın . bu arada çok mu zenginim hayır .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şuan aracım 50 kuruş yakıyor yakmasına sözüm yok Aslan besleyen yemini düşünmez ben çok saçma buluyorum böyle kaliteli güzel araçlara lpg takılmasına gerçekten karşıyım 27-28 kuruş yakması için performansdan oluyorsunuz sonra belli km den sonra yok çalışmıyor yok ateşlemiyor yok devir yüksek yok titriyor vs diye bi ton problem yazıyorsunuz açıkcası çok saçma ister kızın ister kızmayın . bu arada çok mu zenginim hayır .

Tamamiyle sana katılıyorum, fakat diğer taraftan da; %40 gibi bir tasarruf rakamı var ki, yazdığın bütün olumsuzlukların üzerine çıkıyor... Yoksa kim kullanır o pis kokulu yakıt sistemini...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şuan aracım 50 kuruş yakıyor yakmasına sözüm yok Aslan besleyen yemini düşünmez ben çok saçma buluyorum böyle kaliteli güzel araçlara lpg takılmasına gerçekten karşıyım 27-28 kuruş yakması için performansdan oluyorsunuz sonra belli km den sonra yok çalışmıyor yok ateşlemiyor yok devir yüksek yok titriyor vs diye bi ton problem yazıyorsunuz açıkcası çok saçma ister kızın ister kızmayın . bu arada çok mu zenginim hayır .

Elimizdekinin üstüne kredi borç harç Mazda3 aldık, üstüne üstlük benzinle binsek evin yolunu bulamayız. Yoksa kim ister LPG nin getirdiği sorunlarla uğraşmayı, hatta kuzumu montaj için bıraktığım gün hala içimde yaradır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sizde benim gibi bir mekanik mazda 323 bulun lpg v.s. ile problem yaşamayın , doldurun gazı binin, yıllık vergisi bile 92 tl  , ama tabiki yeni model vede hoş bir araca lpg bağlatmak biraz üzücü olabiliyor da ekonomik bir araçta lpg yakıt maliyetini çok düşürüyor, imkanlara göre davranmak gerekli diye düşünüyorum bu durumdada lpg takılabilir, yapacak bişey yok. hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...