Jump to content

Motor Arıza Lambası


msylcn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar Merhabalar. Benim aracımda 2. Nesil Mazda 3. Yaklaşık 15 gün önce gaz ayarı yaptırdım. Bugün gece motor lambası yandı tekrar lpg ayarı yaptırdığım ustaya gidip baktıracağım sonucu sizlere yazarım. LPG ayarı yaptırmamın sebebi araç sıcak yada soğuk farketmez lpg çok geç geçiyordu araçla 10 km git stop et 5 dk sonra çalıştır gaza geçmesi 20-25 sn buluyordu  birde lpg kullanmama rağmen benzini çok tüketiyordu. Sizce normal mi ? Tavsiyeniz var mı? Konya'da tavsiye edeceğiniz bir usta var mı ? LPG marka Romano. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Merhabalar;

Motor arıza lambam bugün tekrardan kendisi söndü. Aracı satın aldığım arkadaş Mazda servisinde çalışıyordu. Bugün kendisi ile tlf irtibata geçtim durumu anlattım direk olarak bana gaz ayarı yaptırdın mı diye sordu. Daha sonra gaz ayarını yapan arkadaşın düzgün yapamadığını yetkili bir bayiden tekrar yaptırmamı ve kendiliğinden söneceğini söyledi. Bende bugün Konya eski sanayi içerisinde Lider Otogaz Romano markanın bayisiymiş gittim şikayetimi anlattım bilgisayara bağlayıp ayarlarını kontrol ettiler %2 sapma olduğunu ve onu düzeltiklerini söylediler bu esnada araba çalışmaya devam ediyordu ve göstergeye baktım lamba sönmüş. İnşallah tekrardan yanmaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ankara'da arıza tespiti için önerebileceğiniz mazda servisi var mı ? Aynı sorunu yaşıyorum başayar mazda servisine gittim lpg olduğu için normal denilip geçiştirildim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herter'i deneyin derim. 
Fakat sıkıntı lpg ayarsızlığından. Sapma rölantide %2 altında olabilir ama yol koşullarında 2500-3000 devirlerde ve belki daha yüksek devirlerde çok daha fazla sapma olabilir. Bu anlık sapma da zengin fakir karışım hatasına yol açar. Yolda ayar yapan bir ustaya tekrardan ayar yaptırın. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracımda 1. nesil mazda 3 2015 haziran ayında aldım. Aracı aldığımdan beridir motor arıza lambası bazen yanıyor bazen sönüyordu tüp enjektörleri bozulmuş onları değiştirdim yaklaşık bir ay önce o tarihten itibaren artık motor arıza ışığı hiç yanmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arıza kodunu öğrenmek için bir kaç firma ile görüştüm uygun fiyatı başayar verdi.Zengin fakir karışımı sorunu yaşıyorum.Sanırım yol ayarı yapılcak onun için usta arayışındayım.Ankara'da yol ayarı için önerenibileceğiniz usta var mı ?

12.01.2016 at 01:50, Mutlu Tekir :

Herter'i deneyin derim. 
Fakat sıkıntı lpg ayarsızlığından. Sapma rölantide %2 altında olabilir ama yol koşullarında 2500-3000 devirlerde ve belki daha yüksek devirlerde çok daha fazla sapma olabilir. Bu anlık sapma da zengin fakir karışım hatasına yol açar. Yolda ayar yapan bir ustaya tekrardan ayar yaptırın. 

Dediğiniz gibi yolda ayar yaptırmam gerekiyor.Acaba tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Revenge :

Arıza kodunu öğrenmek için bir kaç firma ile görüştüm uygun fiyatı başayar verdi.Zengin fakir karışımı sorunu yaşıyorum.Sanırım yol ayarı yapılcak onun için usta arayışındayım.Ankara'da yol ayarı için önerenibileceğiniz usta var mı ?

Dediğiniz gibi yolda ayar yaptırmam gerekiyor.Acaba tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı ?

kit ne? quattro garage, mocan, mavi denizler, damla önerilir 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mutlu Tekir :

kit ne? quattro garage, mocan, mavi denizler, damla önerilir 

Teşekkür ederim.En yakın zamanda yol ayarı yaptıracağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

herkeze günaydın hayırlı cumalar diliyorum ankara dan levent ben

 

bundan yaklaşık 6 ay önce uzun araştırmalar sonucunda temiz bir mazda 3 bulmak için 3 ay sürece araç aradım 

ve istediğim gibi bir araç buldum.keyifle kullandığım araç ile ilgili sorun yaşamaya başladım 

motor aşırı derecede titreme yapmaya başladı yokuşlarda çekiş bir hayli yığılma yapmaya başladı araçta sürekli sönmek bilmeyen motor arıza ışığı yanıyor aldığım kişi 2 sefer kontağı kapatıp açtığında sönecegini söylemişti ama öyle birşey olmadı ve yanmaya devam ediyor ve aşırı derecede yakıt tüketimi var .Ankarada mazda ustası aradım ama maalesef bulamadım bir kaç ustaya götürdüm ve 1 isi pistonlarda sorun olduğunu söyledi diğeri motor üst kapak contasının yandığını söyledi ve ortalama 3000-4000 tl civarında bir maliyet çıkarttılar konu ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araç 147.000 de aracı aldığım kişi 1 sene önce taktırmış

sorunla ilgili aracı aldığım kişiyi aradım ve ondayken böyle bir sorun varmı diye sordum ve öyle bir arızanın olmadığını söyledi ben ortalama 1 ay kullandım o kullanımlarımdada sadece hafta sonu kullandım uzun yol yapmadım genelde garajdaydı araç

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg karışımı ile ilgili bir sorun olabilir zengin/fakir karışım.. Bir ayarına baktırmanız lazım.

Ankara'da Mazda ile ilgili usta/parça vs bulamıyorum diye hayıflanıyorsanız, diğer küçük şehirdeki arkadaşlar intihar etsinler direk.. Ankara İstanbul olarak bizler şanslıyızdır bu konuda..

@dr_azoom yetkili servis arkadaşımız var..

Sonra özede REM otomotiv var..

Forumda Türkiye geneli mazda ustaları ve Anakra'da mazda ustaları başlıklı konularımız vardır.. Bunların altında paylaşımlar olabilir.

Aynı keza Mazda 3 Motor Arıza Işı başlıklı konularımız var..Burada yazan sorunlar ve çözümler mevcut.. Sizinkilerle eşleşiyor mu kontrol edebilirsiniz. Sonrasında üzerinden devam edebiliriz..

Not : forumda ortak başlıklı konu altında birleştirilmiştir konunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar. Bugün itibariyle ilk sorunumla karşılaştım. Sabah erkenden kalkıp bi havaalanına gidip geldikten sonra, dönüşte farkettim ki motor ikaz lambası yanmakta. İndim kaputu açıp rölantide motoru dinledim fakat lpg enjektörlerinin sesinden başka bir şey duyamadım. Bir de yaklaşık 1 hafta önce İzmir BRC Ege ye gitmiştim gaz filtreleri değişimi ve lpg bakımı için. Bu arkadaşlar filtreleri değiştikten sonra gaz ayarı yaptılar. Ayrıca son zamanlarda motor rölantideyken arabanın içindeyken biraz titremeler hissetmeye başladım. Acaba sübapların zamanı geldi mi diye soruyorum kendime. 2005 model aracım şu lpgsi 120 binde takılmıştı, şu an 159 binde. Gaz ayarından kaynaklı mı yoksa sübapların vakti mi geldi bilemiyorum ama benim İzmirde iyi bir servis ya da usta tavsiyesine ihtiyacım var. İşini bilmeyenlere emanet etmek istemiyorum aracımı. İstanbula da uzun bir süre gidemeyeceğim ne yazık ki. :(

 

Güncelleme 1: Mesajı yazdıktan sonraki süre içerisinde gaz ayarı yaptırdığım yere gittim. Adam bilgisayarı taktı beyne ve oksijen sensörü hatası dedi. Egzosun orada mıymış neymiş. Son aldığın yakıtı farklı mı aldın dedi. Evet dedim. Eski yerinden almaya devam et dedi motorda bir sorun yok sübap da yok dedi. Sonra hatayı sildi oradan ayrıldım ve ikaz ışığı tekrar yanmaya başladı. Normalde shell gaz kullanırım fakat en son BP den almıştım. Bir daha almam BP den falan araba alıştı demek ki shell e

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Merhaba. Bir deneyimimi anlatarak benzer sorunu yaşayan arkadaşlara yardımcı olmak isterim.

Aracım 2010 otomatik HB Impressive. Tüp yok, benzinli. Üç ay önce bilmediğim bir nedenle motor uyarı lambası yanmaya başladı. Lamba yanıyor ama aracın çalışmasında ve çekişinde hiçbir problem yok. Bulunduğum yerde servis olmadığı için internette biraz araştırma yaptım. Bir arkadaşımda ELM327 var, bağlayıp ne olduğuna baktık; "P0328 vuruntu/yanma/titreşim algılayıcısı" anormalliği çıktı. Uygulama üzerinden uyarıyı kaldırmaya çalıştık ama program kabul etmedi.

Bu arada ben arabayı kullanmaya devam ettim. Bir ara benzin aldığımda lamba sönünce kurtulduğumu sanmıştım ama sonra tekrar yandı. Bir oto elektrikçisine gidip vuruntu sensörünün kablolarını kontrol ettirdim. Soketleri çıkarıp tekrar taktık filan. Baktık ki lamba söndü. Bu sefer kurtuldum dedim ama birkaç gün sonra tekrar yandı.

Vuruntu sensörünü değiştirirsem (ki telefon ettiğim servise göre sensörle birlikte emme manifoltlarını da değiştirmem gerekiyormuş) sorundan kurtulacakmışım gibi görünüyordu ama aklımdaki soru şuydu: Sensör arızalı olsa uyarı lambası sürekli yanar, oysa bu arada bir sönüyor. Üstelik bu sensörün arızası durumunda arabanın işletim sistemi vuruntuyu azaltmak için yakıtı kıstığından motorun çalışmasında ve çekişte farklılıklar oluyor fakat benim arabada öyle bir durum da yok.

Bunun üzerine uyarı kaydını kaldırmak ve lambayı söndürmek için internette bulduğum çözümleri uygulamaya başladım. "Beş sefer gaza tam bas, sonra bir sefer uzun bas" filan gibi pek akla yatkın olmayanlardan daha önce sunroof arızasında işime yaramış olan akü kutup başlarını sökmeye kadar birkaç yöntem denedim ama işime yaramadı.

ÇÖZÜM

Sonunda yine aküyle yapılan basit bir işlem sayesinde kurtuldum. Şöyle yapıyorsunuz: Sürücü koltuğu tarafındaki camı sonuna kadar açın. Sonra kontağı kapatıp anahtarı kontakta bırakın. Arabadan çıkıp sürücü kapısını kapatın, bütün kapılar kapalı olsun. Ön kaputu açın. Akünün yalnızca eksi kutbunu sökün (artı kutup sökülmeyecek, bu sayede otomatik cam ayarı yapmaya da gerek olmuyor). Bir iki dakika bekleyip eksi kutbu tekrar bağlayın. Arabanın kapısını açmadan, açık camdan uzanarak kontağı çevirip arabayı çalıştırın. Geçmiş olsun, lamba söndü.

Herkese iyi günler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, omnivolus :

ÇÖZÜM

Sonunda yine aküyle yapılan basit bir işlem sayesinde kurtuldum. Şöyle yapıyorsunuz: Sürücü koltuğu tarafındaki camı sonuna kadar açın. Sonra kontağı kapatıp anahtarı kontakta bırakın. Arabadan çıkıp sürücü kapısını kapatın, bütün kapılar kapalı olsun. Ön kaputu açın. Akünün yalnızca eksi kutbunu sökün (artı kutup sökülmeyecek, bu sayede otomatik cam ayarı yapmaya da gerek olmuyor). Bir iki dakika bekleyip eksi kutbu tekrar bağlayın. Arabanın kapısını açmadan, açık camdan uzanarak kontağı çevirip arabayı çalıştırın. Geçmiş olsun, lamba söndü.

Herkese iyi günler.

 

Bulmaca gibi bi şey, okuyup-üfleme kadar etkili olmuş, size geçmiş olsun, ilerde inşallah lazım olmazda, olursa denenir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.11.2020 at 15:18, omnivolus :

ÇÖZÜM

Yalnız bu geçici çözüm.

Sensorun ömrü bittiyse o arıza lambası mutlaka tekrar yanacaktır.

Araçta LPG de yokmuş.

15 dakikada indirilir, 20 dakikada da toplanır o manifoldu.

Aracın kmsine göre emme manifold contalarının değişimi mantıklı olabilir, şart değil.

Servis conta demiştir, manifold değişmez.

Gerekli malzemeler;

Pense, düz tornavida, 10-12 numara cır cır, enjektör raili için 12 numara yıldız anahtar, vuruntu sensörü için 22mm oksijen sensörü lokması, gaz kelebeği hortumunu sökünce azalacak antifriz için 500-600 ml saf su. Orijinal sensör takilacaksa, mevcut sensör konumuna bir işaret konulur, o bölgeye kadar sıkılır. Yan sanayi sensör takilacaksa tork anahtarıyla sıkmak daha uygun olur.

Bugün yağ kontrol haznesinin contasina bakmak için indirdim manifoldu, LPG enjektörlerini sök tak biraz zaman alıyor.

Zor bir iş değil.

IMG_20201202_200338.jpg

IMG_20201202_200057.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, quiteguide :

Yalnız bu geçici çözüm.

 

Haklıymışsınız, bu geçici çözümmüş, iki gün sonra motor uyarı ışığı tekrar yandı. Bunun üzerine yeni bir ELM327 bluetooth'lu OBDII cihazı sipariş ettim (N11'den 36 liraya). Cihaz dün geldi. Android tablete Torque diye bir uygulama kurup araçla bağlantı kurdum. P0328 arızasını tekrar verdi. Arızayı temizle komutuyla ışığı söndürmeyi başardım. Dünden beri ışık yanmadı. Yanarsa dediğiniz gibi sensör değiştirmekten başka çare kalmıyor. Teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...