Jump to content

Enjeksiyonlu Sisteme Normal LPG Kiti


conspirator99
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 50
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • conspirator99

    10

  • ltancan

    5

  • domestos

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

      Öncelikle lpg den başlamak istiyorum, günümüzde son sistem olan sıralı lpg tabiki en iyisi enjeksiyonlu bir motor için ama, düz lpg de sizin bahsittiğiniz problemlere sebep olmaz, bizim iki enjeksiyonlu aracımızdada düz lpg var ama hiçbir sorun yok, yani problem bu durumda,aracınızda gibi gözüküyor.

    Bunu anlamanın en güzel yolu, aracı benzinde kullanıp tüm ayarlarını tam doğru yaptıktan sonra , aracın benzinde hiçbir problem çıkarmadığını belirleidkten sonra lpg faktörüne bakmak gerek ,işin içine lpg girince, alternatifler çoğalır.

    Ayrıca aracınızın sürekli lpd çalıştığını yazmışsınız , malesef bu yanlış enjeksiyonlu araçlar düz lpg de dahi önce benzinde çalışır sonra lpg ye kendiliğinden geçerler , en azında çeyrek depo benzin bulundurunuz aracınızda.

      Avans denen mekanizma distribütörün motor bağlandığı yerde bulunan vede aracın atşeleme sistemini tatamıyla etkileyen bir mekanizmadır, bu mekanizmayı ustalar sağa ve sola çevirerek motorun en iyi vede en doğru zamanda ateşleme yapmasını sağlayan ayarı veririler.Yani sonuçta iki tana vida açılarak verilen bir ayardır.

      Bahsi geçen rölanti düzensizliği vede direksiyon döndüğünde veya farla aıldığında rölantinin biraz düşmesi normaldir, ama aşırısı veya stop probleme, işaret eder, ayrıca bu araçlarda zaten rölanti düzenleyici bir elektronik parça vardır, o parçayı kontrol ettirmelisin.

      Rölanti düzensizliğine dediğim gibi benzinde bakıp , problem benzinde de var boğaz kelebeği, rölanti ile alakalı ekipmanlar vede püskürtme yani enjeksiyon sisteminin kontrol edilmesi gerekir.

    Problem benzinde değil lpg de ise lpg beyni arızalı olabileceği gibi basit bir ayar ilede giderilebilir.

    Bide eklemek istediğim araçtan tam anlamıyosan kendi başına kurcalama, yağ kapağının yerinden çıkması da ilginç bir durum, yanğına sebep olabilirdi bu hata, nasıl yerine takmayı unuttunuz. Geçmiş olsun.

    Konu ile alakalı diğer arkadaşların açmış oldukları konular mevcuttur, forumda araştımanı öneriyorum.

     

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürekli lpg de calıştırmakla hata ettim biliyorum. bundan derhal vazgeciyorum. Aracı benzinde calıştırıp tum ayarlarını yaptırmak istiyorom aslında ama işte usta olmayınca böyle sıkıntılı durumlar yaşanıyor. Yağ kapağına gelince gevsek bıraktığımı sanmıyorum. Acaba kapağı fırlatacak kadar basıncın içerde oluşması mümkünmü?

Avans ayarının sonda olmasının motora zarar vereceği söyleniyor. benim de avans sonda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Avans ayarının sonda veya başta olmasından ziyade ne şekilde yapıldığının önemi vardır, kimi ustalar kulağı ile motoru dinleyerek bile yapabilirler kimileri de ışın kılıcı  :P ile yaparlar, önemli olan avans ayarının motorun ne boğulacak ne de yatak vuracak şekilde olmayacak şekilde yapılmasıdır.

Ya aracını benzinde kullan ya da düz sistem lpg ile kullanarak işkence yapma bence... Yakışanı da sıralı sistemdir.

Kolaylıklar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ kapağının fırlamasının sebebi backfire halk arasında bilinen adıyla ateşlemenin geri tepmesidir. ateşleme erken vurduğunda yani avans çok açıksa yapar. bu kadar basınç da oluşturur. Çok korkulacak bi durum değil öncelikle bunu söyleyeyim. Diğer probleminiz ise (devrin düşüp yükselmesi vs.) bana göre yine ateşleme sisteminin düşük avansla çalışmasından kaynaklanıyor. Düşük avanslı araç bağırır ama gitmez. gittiği devrin gücünü veremez.

Yani işin açığı araç sensörlerden aldığı bilgilerle ateşlemeyi düzgün ayarlayamıyor. bunun iki sebebi olabilir 1: sensörlerden biri yada fazlası bozuktur, 2: Benzin için üretilmiş o2 sensörü, lambda sensörü ve ECU su LPG de yanılıyor ve araç sağlıklı ateşleme haritası oluşturamıyor. Teorikte doğru ayarlanmış ve montajlanmış normal LPG sistemi (sıralı olmayan) enjektörlü motorda gayet de çalışabilir ama pratikte bu pek mümkün değil çünkü ateşlemesi ve enjektörden püskürtülen benzin miktarı sensörlerden alınan bilgilere göre anlık değişen bir sisteme normal LPG sistemini ayarlayabilmek pek de mümkün olmuyor. Buna rağmen ustamın bmw e36 318i sini, normal LPG sistemiyle 2 sene kullandık ve hiç sıkıntı çıkarmazdı çünkü adam motor ustasıydı :D ve en ufak düzensizlikte ayarını anında yapardı

Yapmanız gereken aracınıza 300-400km benzinde binip motorunuzun tepkileri normalse sıralı sisteme geçiş yapmaktır. Eğer arızalar varsa onları giderdikten sonra sıralı sisteme geçiş yapın içiniz rahat etsin.

300-400 km benzinde binin dememin sebebini de şöyle açıklayabilirim, ECU motorun stabil ve düzenli çalışmasını sağlamak için sensörlerden gelen bilgilere göre ateşleme haritasını belirli bir sınıra kadar değiştirir, üzerinde oynamalar yapar. bu sınıra gelindiğinde motor ECU ya göre hala düzensizse arıza lambası yanar ve servise gideriz (normalde) sizin aracın uzun süreler servis yüzü görmediğini düşünüyorum bu durumda ECU nun kendi içinde haritayı benzine göre yeniden düzenlemesi gerekmektedir. o yüzden en az 300-400 km de bu işi yapar diye düşünüyorum.

Geçmiş olsun...

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
  • 2 hafta sonra ...

Karter contasından sonra 2 gün kullanım ve blok patladı. Yaklaşık 2 aydır aracım balıkesir sanayisinde yatmakta. Yaptırmaya ekonomi elvermiyor tabiki zaten çıkan fatura da 3000 üstü. hurda indirimini beklicem olmazsa çıkma motor bakıcaz. ama anladımki usta zengin ediyorum yazık.

Hepinize bilgiler için teşekkür ederim. satılık ilanı bile veremedim siteden üzüldüm. çoğu zaman siteye giriş yapmadan yorumları okudum anlamaya çalıştım bildiğim birşey varsa giriş yapıp yorum yazdım. meğer ilan için sitede çok kalmam tercih sebebiymiş. yaklaşık 18 saatimi burada geçirmişim. hepinize verdiğiniz bilgiler için yeniden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Karter contasından sonra 2 gün kullanım ve blok patladı. Yaklaşık 2 aydır aracım balıkesir sanayisinde yatmakta. Yaptırmaya ekonomi elvermiyor tabiki zaten çıkan fatura da 3000 üstü. hurda indirimini beklicem olmazsa çıkma motor bakıcaz. ama anladımki usta zengin ediyorum yazık.

Hurda indirimine güvenme çıkıp çıkmayacağı veya şartlarının ne olacağı muamma... Senin de yazdığın gibi çıkma motor en mantıklısı ama bulacağın motorun ölü olup olmadığını nasıl anlayacaksın, o motor da seni üzmeye devam ederse kötü olur...

:krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Karter contasından sonra 2 gün kullanım ve blok patladı. Yaklaşık 2 aydır aracım balıkesir sanayisinde yatmakta. Yaptırmaya ekonomi elvermiyor tabiki zaten çıkan fatura da 3000 üstü. hurda indirimini beklicem olmazsa çıkma motor bakıcaz. ama anladımki usta zengin ediyorum yazık.

Hepinize bilgiler için teşekkür ederim. satılık ilanı bile veremedim siteden üzüldüm. çoğu zaman siteye giriş yapmadan yorumları okudum anlamaya çalıştım bildiğim birşey varsa giriş yapıp yorum yazdım. meğer ilan için sitede çok kalmam tercih sebebiymiş. yaklaşık 18 saatimi burada geçirmişim. hepinize verdiğiniz bilgiler için yeniden teşekkürler.

dostum çok geçmiş olsun.

Çıkma motor alırsan daha ucuza kapatabilirsin tahminime göre en az 1000 lira daha ucuza kapatabilirsin,geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Karter contasından sonra 2 gün kullanım ve blok patladı. Yaklaşık 2 aydır aracım balıkesir sanayisinde yatmakta. Yaptırmaya ekonomi elvermiyor tabiki zaten çıkan fatura da 3000 üstü. hurda indirimini beklicem olmazsa çıkma motor bakıcaz. ama anladımki usta zengin ediyorum yazık.

Hepinize bilgiler için teşekkür ederim. satılık ilanı bile veremedim siteden üzüldüm. çoğu zaman siteye giriş yapmadan yorumları okudum anlamaya çalıştım bildiğim birşey varsa giriş yapıp yorum yazdım. meğer ilan için sitede çok kalmam tercih sebebiymiş. yaklaşık 18 saatimi burada geçirmişim. hepinize verdiğiniz bilgiler için yeniden teşekkürler.

  çok geçmiş olsun  blok çatlatmaya sebep olabilecek husus hareket halindeyken motor kitlemesidir genelde, vede motorun içide çok hasar görür, dediğiniz gibi en az o kadar maliyeti olur, çıkma motor satanlar çoğu zaman motor hakkında net  bilgiye sahiptirler , sağlam olduğuna veya idare edeceğine güvenen satıcı varsa alınabilir, lakin motor numarasının yeniden çakılması gerekir, bunuda ufaktan maliyetleri vardır.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...