Jump to content

Mazda SKYACTIV Teknolojileri


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

yeni focus Türkiyeye gelmeden önce Amerikan sitesindeki reklamını görünce çok heyecanlanmıştım..Kafamda FocusIII almak vardı..ancak Türkiyeye gelen modeli gördüğümde resmen hayalkırıklıına uğradım ve Ford bayisinden kaçarak uzaklaşmıştım..

Şimdi aynı duyguları Skyactiv için hissediyorum..1.6 G veya D, skyactiv şanzuman ve şase hayallerimi süslüyor..inşallah Türkiye ye gelecek modelde Ford gibi hayal kırıklıına uğratmaz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her markada olduğu gibi Mazda da Amerikada büyük motorlar kullanıyor , ancak Ford ve Honda gibi bambaşka araçlara göremezsin Mazda da...Kasa neyse o...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 10 ay sonra ...

Mazda, Skyactiv şanzıman üretimini artırıyor.

Mazda modellerine oluşan yoğun ilgi ve Mazda'nın Skyactiv teknolojilerini, tüm ürün gamına yayma arzusu nedeniyle, Hofu Plant'te şu an yılda 750000 olan şanzıman üretim kapasitesini genişleterek, Temmuz 2014'te  1140000 adede çıkarılması için çalışmalara başlanmış.

2016 yılının Mart ayında tamamlanması beklenen Thailand'daki şanzıman fabrikasında da yılda 400000 adet Skyactiv şanzıman üretileceği daha önceden duyurulmuştu.

Hatırlanacağı üzere; Mazda ilk Skyactiv şanzımanını 2011 yılında, Mazda3'te kullanmıştı. Daha sonra, sırasıyla CX-5 ve Mazda6'da kullanılan Skyactiv şanzıman, geçtiğimiz günlerde lansmanı yapılan yeni Mazda3'te de kullanılacak.

http://www.mazda.com/publicity/release/2013/201307/130702a.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda, Skyactiv şanzıman üretimini artırıyor.

Mazda modellerine oluşan yoğun ilgi ve Mazda'nın Skyactiv teknolojilerini, tüm ürün gamına yayma arzusu nedeniyle, Hofu Plant'te şu an yılda 750000 olan şanzıman üretim kapasitesini genişleterek, Temmuz 2014'te  1140000 adede çıkarılması için çalışmalara başlanmış.

2016 yılının Mart ayında tamamlanması beklenen Thailand'daki şanzıman fabrikasında da yılda 400000 adet Skyactiv şanzıman üretileceği daha önceden duyurulmuştu.

Hatırlanacağı üzere; Mazda ilk Skyactiv şanzımanını 2011 yılında, Mazda3'te kullanmıştı. Daha sonra, sırasıyla CX-5 ve Mazda6'da kullanılan Skyactiv şanzıman, geçtiğimiz günlerde lansmanı yapılan yeni Mazda3'te de kullanılacak.

http://www.mazda.com/publicity/release/2013/201307/130702a.html

ben bu skyactiv-at yi tam olarak anlayamadım  :D ne bir cvt ne bir tam otomatik ne bir robotik ne de bir 2 kavramalı şanzıman. ama mazda'ya göre hepsinin tüm iyi yönlerinin toplandığı ortak bir şanzıman türü yaratmışlar. Ama galiba tam otomatik şanzımana benzerliği daha yoğun. Bu skyactiv-at nin normal bir otomatik şanzımandan farkı nedir ? bilen var mı ?  :nea:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben bu skyactiv-at yi tam olarak anlayamadım  :D ne bir cvt ne bir tam otomatik ne bir robotik ne de bir 2 kavramalı şanzıman. ama mazda'ya göre hepsinin tüm iyi yönlerinin toplandığı ortak bir şanzıman türü yaratmışlar. Ama galiba tam otomatik şanzımana benzerliği daha yoğun. Bu skyactiv-at nin normal bir otomatik şanzımandan farkı nedir ? bilen var mı ?  :nea:

Senin açtığın konuda bahsettiğin gibi, tüm şanzımanların iyi yönlerini alan bir şanzıman olduğundan bahsediliyor her yerde. Şöyle de bir video var, animasyonlu.

Skyactiv AT :

* The advantages of all types of automatic transmission combined.

* Smooth start-up and acceleration.

* The direct feel of a manual transmission and quick shifting.

* Higer fuel effieciency

Skyactiv MT :

* The ideal manual transmission like that of the MX-5

* Crisp, sporty shift feel.

* Smallest and lightest in its class.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu videoda tork konvertörü olduğu ve hızlı vites geçişi olduğundan bahsediyor :D temel olarak tam otomatik şanzıman galiba ama nasıl oluyor da bu özellikleri barındırıyor ?  :nea:    :D  mazda servisine birdaha gidişimde soracağım ilk soru bu olacak  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzıman sürüş keyfi açısından en önemli kriterlerden biridir... Skyactive automatic şanzımanı birde +/- modunda kullanın, asıl marifet o zaman belli oluyor, yok böyle keyif...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Selam arkadaşlar,makine mühendisi bir tanıdığım    1/14 şıkıştırma oranı nedeniyle sky active motorun 2000 lt ve üstü motorlarda herhangi bir sorun yaratmayacağını ancak 1.5 120 hp motor için ilerde ciddi motor sıkıntısı yaratabileceğini söyledi hatta Avrupa için gekeleck  1.5 100 hp motorun daha mantıklı olduğunu belirtti.Tabi bu motoru ayrıntılı olarak incelemediğini belirtti. Tanışma aşamasında da belirittiğim gibi mekanik teknik konularda bilgim yok, 2014 te delecek kasayı sabırsızlıkla beklerken bu bilgi biraz canımı sıktı.Elimde bulunan 2007 model mazda 3 dinamik sedan 75000 km de, şimdi elimdekini verip yeni kasayı alıp sonra pişman olmak istemem.

  Bu konuda teknik bilgisi olan ,sky active motoru araştıran bilen arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence tanıdığınıza bundan sonra otomobille ilgili konular danışmayınız. Sonuçta hayat ile ilgili konuşacak birçok başka şey de var.

Selam arkadaşlar,makine mühendisi bir tanıdığım    1/14 şıkıştırma oranı nedeniyle sky active motorun 2000 lt ve üstü motorlarda herhangi bir sorun yaratmayacağını ancak 1.5 120 hp motor için ilerde ciddi motor sıkıntısı yaratabileceğini söyledi hatta Avrupa için gekeleck  1.5 100 hp motorun daha mantıklı olduğunu belirtti.Tabi bu motoru ayrıntılı olarak incelemediğini belirtti. Tanışma aşamasında da belirittiğim gibi mekanik teknik konularda bilgim yok, 2014 te delecek kasayı sabırsızlıkla beklerken bu bilgi biraz canımı sıktı.Elimde bulunan 2007 model mazda 3 dinamik sedan 75000 km de, şimdi elimdekini verip yeni kasayı alıp sonra pişman olmak istemem.

  Bu konuda teknik bilgisi olan ,sky active motoru araştıran bilen arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Arkadaşlar makine mühendisi olan bu arkadaş genel olarak düşük hacimli motorlarda yüksek beygir ve tork olayına karşı , şimdi birde buna yüksek sıkıştırma oranı eklenince endişesini dile getirdi sadece ,sonuçta motorun çalışma sistemin birebir görmeden değerlendirmede bulundu bende bu nedenle soruyorum ben anlamam sıkıştırma oranı vs den hukukçu adam ne anlar makineden :D, varsa teknik bilgisi olan arkadaşlar bilgi almak istedim sadece.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa abi (mtutun) yeni kendine özgü esprili üslubuyla sky active teknolojinin hiç bir sıkıntı oluşturmayacağını kısa cümle ile anlatmak istemiş...

Motor hakkında detaylı bilgiye sahip değilim, hele hele sahip olabileceğimi şimdilik düşünmediğin için bu skyactive hiç kafa yormadım.

Bilgisi olan arkadaşlar zamanla bir şeyler yazacaktır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence tanıdığınıza bundan sonra otomobille ilgili konular danışmayınız. Sonuçta hayat ile ilgili konuşacak birçok başka şey de var.

  Selam , hocam forumdonanım dan hatırladım sizi  , size zahmet olmazsa şu sky active nedir ne değildir faydalı mıdır pişman mı eder,  düşük hacim olayı sıkıştırma oranı nedir hiç anlamadığım konular.

  Zamanım yok dersen anlarım iyidir kötüdür desen o da yeter. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactive motorlarda yüksek sıkıştırmadan dolayı oluşabilecek vuruntuyu önlemek için 4-2-1 Headers manifold ve  özel kavisli pistonlar var... Ancak yinede bulunulan bölgede kullanılan yakıtın oktanlarına göre Mazda sıkıştırma oranlarını ayarlıyor , mesela Amerikada 87 oktan civarı yakıtlar kullanılıyor, CX-5 deki Skyactive 2.0 lt motor  da 14:1 yerine  13:1 orana sahip orda... Güncel kasa Mazda 3 2.0lt skyactive motorda 12:1 orana sahip 4-2-1 headers ı yer olmadığından yerleştiremediklerinden...

http://www.mazda.com/mazdaspirit/skyactiv/engine/skyactiv-g.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactive motorlarda yüksek sıkıştırmadan dolayı oluşabilecek vuruntuyu önlemek için 4-2-1 Headers manifold ve  özel kavisli pistonlar var... Ancak yinede bulunulan bölgede kullanılan yakıtın oktanlarına göre Mazda sıkıştırma oranlarını ayarlıyor , mesela Amerikada 87 oktan civarı yakıtlar kullanılıyor, CX-5 deki Skyactive 2.0 lt motor  da 14:1 yerine  13:1 orana sahip orda... Güncel kasa Mazda 3 2.0lt skyactive motorda 12:1 orana sahip 4-2-1 headers ı yer olmadığından yerleştiremediklerinden...

http://www.mazda.com/mazdaspirit/skyactiv/engine/skyactiv-g.html

  Kullanacağımız yakıt önemli o zaman 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Standart 95 oktan yakıt gerekiyor 14:1 sıkıştırma oranlı Skyactive motorlar için, o zaman bir sıkıntı yaşanmıyor motorda bulunan ekstra teknolojilerden ötürü...

Skyactive motor için yaklaşık 150 civarı patent alındığı söyleniyor yani kolay kolay kimse Skyactive motoru kopyalayamayacak  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...