Jump to content

Mazda6 90 bin bakım hakkında


sedatp
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar aracı hafta içi 90 bin bakımına sokacağım. arka amortisörler ve şanzıman yağı v.s değişeceği için bir de fren yağı ve balatalrına da baktıracağım için biraz tuzlu bir bakım olacağından korkuyorum. Ayrıca direksiyonda sağa sola oynattığımda boşlukv varmış gibi tak tuk sesler geliyor. Bir de üstüne şimdi forumda gezerken 80 90 binlerde değişmesi gereken v kayışından ve 800 liradan bahsediliyor :ohmy: :ohmy: :ohmy:... ???? ne yapma gerekiyor sizin fikirleriniz ve tecrübeleriniz benim için değerli...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sedat, değiştirilecek V kayışı aslında pahalı değil. 80 TL lik bir kayış ama onu çeviren veya gerginliğini arttıran kasnaklar, bilyalar pahalı. Kayış ve bu bileşenleri değişimi gerek olup olmadığı ile alakalı. Eğer gittiğin servis değişmesi yönünde tavsiyede bulunursa tabii değiştirmende fayda var. Eğer fiyatlardan korkuyorsan bence önden bir tahmini fiyat al. Evo'dan Cem ile irtibata geçebilirsin. Sitemizde üye. ( Üye adı cemc )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 yıl sonra ...

2009 mazda 6 aracımın v kayışını, gergi bilyasını ve avare çalışan bilyasını değiştirdim. 

Gergi kütğünün bilyası ve avare çalışan bilyayı skf alarak tornada çaktırdım. 

Gergi kütüğünün bilya kısmı civatadan sökülüyor. Parçacıda japon marka 190 tl idi ama üstünden çıkan kadar kaliteli değildi. 

Toplamda skf iki bilya 50 tl, torna çaktırma 60 tl, 

V kayışı gates 100 tl tuttu. 

İşciliği kendim değiştirdim.en ufak ses kalmadı. Aracım 2009 model otm. Mazda6.

90 bin km dedir. 

Gergi kütüğünün civatası çabuk sıyrılıyor kendisi değiştirecek arkadaşlar kaliteli bir anahtar kullanmalılar. Sıfır yerli civata yerine aracın üstünden çıkan civatayı kullansınlar. 

Davlumbazın v kayışı yerine gelen parça ve lastik sökülerek kolayca hallediliyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...