Jump to content

Yeni Citroen C4 vs Mazda3


Zotone
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • 8 ay sonra ...

Hort diyelim ..

Merhabalar,

Bugün Citroen bayinin önünden geçerken dalayım dedim ..Ve daldım .. C4 vs DS 4 e baktım .. C4 hoşuma gitti hatta test sürüşü de yaptım (sıkışık bir trafik vardı ), boşluklarda gazladım vs .. hiç fena değil gibi geldi .. Birtek birinci vitesten 2. ye geçerken bir yığılma yapıyor, birde vites düşürürken hafiften bir geriliyor..

Ben genelde yurt dışındayım, aracı eşim kullanıyor.. okula götür getir ..spora götür getir artı hafta sonları alışveriş merkezleri vs bir yılda 11 bin km yapıldı bizim mazda ile  ..

C4 Şehir içi 5 litre yakıyor ..donanımları da fena değil .. Dizel, exculusive ,A/T full modeli 53 bin Tl ..

Aracımdan çok memnun olmama rağmen  sebepsiz bu araca da göz kırpıyorum .. hatta istiyorum ..

Bu aracın motoru vs şanzumanı (otomatikleştirilmiş 6 ileri) hakkında bilgisi  olan arkadaşlardan görüş bildirmesini rica ederim ..

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

otomatikleştirilmiş şanzımanlar sıkışık trafikte sorunludur, ısınma sorunu yapısaldır ve giderilemez.

PSA grubunun herhangi bir aracını güvenilirlik ve uzun ömürlülük olarak mukayese dahi etmem. (eski bir Peugeot çalışanı konuşuyor)

ben HİÇBİR yakınıma PSA grubu ALDIRMAM.

1. yılını doldurmuş bir c4 bulun ve şöyle bir gezin bakalım. çatır çutur seslere alışabilirseniz ne ala ki bu enn küçük sorundur....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'yı bırakmayın derim. Çok Km yapan birisi değilmişsiniz. Daha önceleri bir başka fransız marka otomobili kullanan birisiyim. Citroen den sonra Mazda'ya geçecek olsanız tamam derim ama, Bir Mazda kullanıcısı olarak, Mazda'dan sonra Citroen  ne bileyim yanlış karar gibi. Bu aracı kullandım mı ? hayır kullanmadım. Bu cevabı size vermemde ki etken faktör Marka nın adı olsa gerek. Yada Mazda artık bağımlılık yaptı bende, o yüzden bu şekilde fanatik düşünüyorum. Öyleki bence fransız aracına geçmeyi düşünmekle, macera arıyormuşsunuz gibi diye bile düşünüyorum.:) Elbet kullanıcılar ve teknik arkadaşlar daha geniş kapsamlı cevaplar vereceklerdir. Sizin için hayırlısı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Donanım açısından mazda bir adım önde fakat motor olarak geri kalmış bir teknolojiye sahib yakıt konusunda  c4 daha başarılı eğer mazdayı otomatik alırsan elleme hiç gerek yok 4 ileri araç mı kaldı :) Ben düz vites bir mazda alır keyfime bakardım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 ileri otomatik araç mı kaldı diyen arkadaşım yolun ABD düşerse otomatik vitesli araçlara bir bak  kaç ileri vites varmış... Aldanma sen öyle alman arabalırnın 6 ileri 7 ileri olduğuna o araçların motoru çekmediği için yapıyorlar tıpkı 1.2 motor düz vites jettanın 6 ileri olması gibi... Bu arada c4 otomatiğide 4 ileri dir bilginize sunarım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En fazla duymak istediğimi sayın Coriolis  vermiş teşekkürler .. Aklıma takılan bir şey var ..sonuçta bu araçlar satılıyor ve gün geçtikçe teknoloji de ilerliyor ..ki kullandığım test aracı bir kaç bin km deydi ..ses olarak bir sorun görmnedim .. Otomatikleştirilmiş şanzumanlar ısınınca ne oluyor ??  yapısaldır ve giderlemez demişssiniz ..

Kanımca  bu araçlar kendini daha kanıtlaması lazım ilerki bir iki yıl içerisinde ki daha destekli yorum yapabilelim ..

Vazgeçtim şimdilik C4 ten ..Ama izlemeye de devam edeceğim ..

Yazarken bir görüş daha gelmiş ..Sürdüğüm aracın göstergesinde 6 vites görünüyor. Teknik özelliklerinde otomatikleştirilmiş 6 ileri diyor ..Eski C4 ler 4 vitesti .. Yanlış biliyor olabilirmisiniz ..

Teşekkürler  tekrardan tüm görüş bildirenlere ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 - 2011 '(nisan sonuna) kadar c4 sxpk kullandım 45.000 km yol yaptım ve aracı sıfır almıştım. mayıs 2011 bugune kadar mazda 3 imp oto kullanıyorum bu aracımda sıfır aldım. Hemen hemen iki araçta eş değer sekmente ama Mazda donanım olarak daha zengin ve konforlu fakat c4 yakıt ekonomisi ( iki araçımda benzinli) olarak Mazda dan daha iyi... Eğer araçta saklam gözü ihtiyacı olan bir isin varsa mazda da sıkıntı çekersin çünkü hiç yok c4 ise tipik fransız arabası her yerinde göz var aralarındaki tek fark C4 amortisorleri sert tir ve çukura girince ses yapar mazda ise sessizlik abidesi... tercihe gelince benim tercih mazda olurdu çünkü 2011 yeni çıkan C4 tasarımında  BMW1 serisinin izlerini taşıyor o yüzdenbence kendine has bir tarzı yok gibi ama tercih senin ikiside sorunuz bir araç iyi günlerde kazasız belasız günlerde kullan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o sizin baktığınız otomotikleştirilmiş denilen olay mcp denilen bir olay sizinde dediğinz gibi otomatikleştirilmiş... yani araçta sizin yerinize debriyaja basan bir robot var tam otomatik değil. benim bildiğim c4 exzliseve paketi tam otomatik mayıs ayında aracımı değiştiriken bakmıştım çünkü sonra ama mcp çıkardılarsa bir şey diyemem... neden mazda diyorsan öncelikle sedan tercihim olduğu için. citroen 45 km tek değişen parçam ön fren disk ve balata idi bunun harıcınde hiç bir parça değişmedi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Orbitus

Arkadaşlar, iki üç mesajda konu aşure oldu.

1. Shanus arkadaşımız dizel C4'ten bahsediyor.

2. Ali arkadaşımız Mazda motor teknolojisi geri diyor; halbuki Mazda, Citroen, Peugeout, Ford ve Volvo hepsi aynı 1560 8V PSA motoru kullanıyor. Farklar start-stop teknolojisinde ve şanzumanda... Dolayısıyla motor teknolojisi konusunu anlamadım. Benzinli için haklısın Ali ama şuy anda konu dizel.

3. Savga arkadaşımız, C4 4 otomatik demişsin ama dizel'i 6 ileri otomatik, benzinlide haklısın ama Shanus'un konusu dizelle ilgili.

Shanus bey, bu fantazilere hiç girme derim; hem otomatik yeni Mazdan var hem de sadece yılda 11.000 km yapıyorsun, daha ne istiyorsun ?

Citroen son derece nazik, kırılgan bir araç... Türkiye koşullarında uzun süreli kullanıma uygun değil... Her Fransız arabası gibi net bir dayanıklılık sorunu var.

Kesinlikle otomatik dizel almalıyım diyorsan, al bir Kia Ceed kullan hem fiyatı uygun hem fazla arıza yapmaz. Mazda ile karşılaştırmak mümkün değil ama "yeter derecede iyi son derece ucuz".

Ama her ne koşulda olursa olsun yılda 11000 km için arabanı değiştirmene değmez...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

otomatikleştirilmiş vites kutuları aslında temel yapıda düz tabir edilen vites kutularıyla aynıdır.

fark vites değiştirme mekanizmalarında.

ısınma sorunu sıkışık trafikte meydana gelir. aracın aşırı sarsıntılı vites değiştirmesi, vites kutusundan gelen acaip sesler, silkeleme ve sarsıntı olarak kendini belli eder.

debriyaj balata/balatalarının erken aşınması, vitese geçmeme, geri vitese geçmeme, vitesten düşme gibi sorunlar devamında gelebilir.

zıpzıp zıplayan bir VW görürseniz DSG şanzımanıyla trafiğe girmiş demek.

Mazda' nın kullandığı hidrolik tork konvertöründe güç sıvı yoluyla aktarılır ve çok daha sağlam ve uzun ömürlüdür. ısınmaya çok daha mukavimdir.

tork konvertörünün sorunu ise sürüş zamanına oranla kilitli kalma süresinin kısalığıdır.

güncel şanzımanlarda bu yaklaşık toplam sürenin %65/67' sine tekabül eder.

düz viteslerde bu oran %92-97 civarında.

Skyactive şanzımanlarda bu oran %89 olacak...

--------

PSA grubu kendini kanıtlamıştır...çabuk dökülme anlamında.

ben beklemeyin derim. PSA grubunun medar-ı iftiharı güncel HDI motorlar PSA-Ford-BMW işbirliğiyle geliştirilmiş makinelerdir. onlarda bile PSA versiyonları sorunlu.

(not: ilk C4 sedanlar Çin' den geliyordu bu arada)

--------

Mazda 3' lerdeki motor teknolojisi hakkında bir iki bilgi.yukarda soran var sanırım

2001' den 2011' e kadar üretilmiştir.

2006-2007-2008 yıllarında üst üste 3 yıl Ward's AutoWorld tarafından Amerika' da yılın en iyi 10 motoru arasında gösterilmiştir. ki bu çok saygın bir ödüldür.

Değişken supap zamanlaması vardır

Direkt enjesiyonlu modelleri vardır

Alüminyum bloktur

Mazda 3 1,6' daki Benzinli motor DOHC' dir (kıyas için Honda Civic SOHC' dir)

Turbo ve/veya Kompresör beslemeli değildir.

aracın Turbo/kompresör olup olmaması bir tercihtir bir eksiklik değil.

kaldıki turbo dediğimiz şeyin tarihi 19. yüzyılın sonlarına kadar gider.

seri üretim ilk Turbo motor 1962 GM Oldsmobile Cutlass' tır.

Mazda Skyactiv' lerle bu seriyi sürdürürken Ford 2003' yılında aldığı haklarını halen sürdürmekte ve güncel motorlarını bu blok üzerinde geliştirmektedir.

son olarak:

google kan yapar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

PSA grubu kendini kanıtlamıştır...çabuk dökülme anlamında.

Kerem abi bizim arabaların yürüyenlerini üreten firma ford ile aynımı ?benim arkadaşın volvo s40 ın ön takımı komple değişti ve ford focus parçaları takıldı.parçacının dediğine göre mazda 3lerinde yürüyenleri direksiyon takımı şanzumanı  falan aynı demiş doğrumu ? dizelde şanzuman aynı firmaya yaptırılması normal ama adamın dediğine göre aynı firmadan yapılıp üzerine farklı etiketler basılıyormuş bir bilgin var mı abi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Platform paylaşımı var evet.

Focus = Mazda 3 = Volvo S40 idi...güncel Focus tamamen aynı değil platform anlamında ama çok yakın.

elbette Skyactive çok daha ileri.

S40' ın ilk modelleri de Mitsubishi Carisma' larla aynı platformu paylaşıyordu.

platform paylaşımı çok yaygındır, aynı zamanda motor ve şanzımanlar da öyle.

zaten Skyactive' in önemi burada... tamamen yeni platformlar şasiler şanzıman ve motorlar...

işte düşün yatırım miktarı 10 milyar dolardan fazla...

aynı yan sanayi firmasından olması çok doğal. çok mümkün.

elimde çok uzun ve değerli bir liste var dünyada paylaşılan tüm platformlar ve motorlar tabii buradan veremem ama inan bu çoooooooook yaygın.

kimlerin nelerle platform paylaştıklarını duysan inanmazsın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Platform paylaşımı var evet.

Focus = Mazda 3 = Volvo S40 idi...güncel Focus tamamen aynı değil platform anlamında ama çok yakın.

elbette Skyactive çok daha ileri.

S40' ın ilk modelleri de Mitsubishi Carisma' larla aynı platformu paylaşıyordu.

platform paylaşımı çok yaygındır, aynı zamanda motor ve şanzımanlar da öyle.

zaten Skyactive' in önemi burada... tamamen yeni platformlar şasiler şanzıman ve motorlar...

işte düşün yatırım miktarı 10 milyar dolardan fazla...

aynı yan sanayi firmasından olması çok doğal. çok mümkün.

elimde çok uzun ve değerli bir liste var dünyada paylaşılan tüm platformlar ve motorlar tabii buradan veremem ama inan bu çoooooooook yaygın.

kimlerin nelerle platform paylaştıklarını duysan inanmazsın

Aslında o liste tam aradığım bir döküman. Paylaşamazmıyız. :) Kardeş Payı yapsak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...